[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jufmim

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:55

ja ik ga er straks wel even aan trekken idd...nu durfde ik het niet ze at me zowat op toen ik hem aansingelde pffff

Heeft er iemand ervaring met divzoa BA? hoe zet je m nou op de slaapstand?

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:56

gefeliciteerd! MET DE VEULENS IEDEREEN
}:0

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:04

jufmim schreef:
ja ik ga er straks wel even aan trekken idd...nu durfde ik het niet ze at me zowat op toen ik hem aansingelde pffff

Heeft er iemand ervaring met divzoa BA? hoe zet je m nou op de slaapstand?

Uhm ik kan mijn BA op a en b zetten.
Daar staat duidelijk bij geschreven hoe en wat! Zit er geen beschrijving bij?

Ik had de BA niet strak.. Kon er met gemak een hand tussen doen.. Maar als ik er een beetje aan trok bleef hij goed liggen!
Hij moet inderdaad niet schuiven, maar ook zeker niet te strak!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:05

poeh ben ik effe boodschappen ,staan er alweer 2 pagina's vol :j

Over het kleurtje van Starlight..... ik beweer inderdaad niet dat ze Cremelo is hoor...Palomino zowiso en gewoon zien of ze haar blauwe oogjes behoud....ik ben in ieder geval verliefd op dat ukkie en jaja....ze blijft *\o/* *\o/* ( sorry Frenia ;) )

Ben benieuwd voor vannacht...nu gaan er toch veulentjes geboren worden ,ik voel het aan men dikke teen :+

Hier waait het de takken van de bomen pffff .

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:12

Vind dat soort dingen altijd zo moeilijk, ik ben al gauw een zeikerd met strak, maar mn bijrijdster zei dat ie veel te los zat( je kon een opening zien als ze bewoog) dus toch maar wat strakker gedaan pffff 3 nachten niet slapen werkt ook niet om goede beslissingen te nemen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:12

geeft die dikke teen ook de naam van een merrie ;)

leuk dat het kleintje mag blijven, ze is ook wel errug leuk. hier is het ook rotweer.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:14

Amandake schreef:
..ik ben in ieder geval verliefd op dat ukkie en jaja....ze blijft *\o/* *\o/* ( sorry Frenia ;) .

Nou nogmaals gefeliciteerd dan, nu omdat ze blijft ;)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:17

haha dank je , zoiets kan je toch niet verkopen toch ? ;-)

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:20

Amdandake, leuk dat ze mag blijven. Lijkt me een goede beslissing ook, als je er nu al ZO weg van bent :D

En * even offtopic * ik ben heel erg aan het twijfelen over de aanschaf van een trailer. Prijzen zijn nu vrij gunstig, dus tijd is mooi nu en ik krijg lekker wat belastingcentjes terug, maar blijft een klap geld ineens. Maar * weer ontopic * dat getwijfel maakt wel dat ik even minder zenuwachtig was voor de aanstaande bevalling (en ze moet nog een paar weekjes) _O-. Pff, ik ben zo'n muts soms :o

Morgen weer werken gelukkig, houd mijn gedachten tenminste bezig ;) :D

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:20

Amdandake, heeft ukkie al een naam eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen? :o

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:23

staat in dr onderschrift ;)

geen probleem hoor amandake :P leuk juist!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:24

meike, ik heb dan wel een tweedehandje gekregen maar ben echt zooo blij met mijn trailer, 2 paards waar het schot tussen uit kan. kan altijd naar het bos, als er ooit wat is staat hij hier op het land en ook voor niet paarden zaken (zoals verhuizen enzo) is hij super handig. maar deze was wel niet zo heeel erg duur. kan me voorstellen dat het wel een moeilijke keuze is, want het is wel een smak geld.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:39

Draaakje, degene die ik op het oog heb is ook een tweehandsje hoor, maar uit 2006 dus nog een jonge. Ook 2 paards waar tussenschot tussenuit kan. Op zich nette prijs ook, dus denk dat ik het toch maar ga doen.

En nu moet ik dus altijd trailer huren/lenen e.d. niet handig, ben dus helemaal niet flexibel nu.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:44

judithjuhh schreef:
Vraagje:
Heeft het een betekenis als het veulen al een paar dagen alleen aan de onderkant van de buik, vlak voor de uier, trapt?

het veulen wil slagroom :+

hahahahaha

iedereen gefeliciteerd met de veulens!!! *\o/*

het was aardig druk vannacht zeg :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:56

als de prijs netjes is, en je het geld er voor over hebt, de trailer in goede staat is en je plaats hebt om hem neer te zetten, dan zou ik het doen :P is wel echt heeel makkelijk.

nog even wat foto's van syl:
Afbeelding
uier, wel kleine harsdopjes, maar echt 3 keer zo weinig als gister
Afbeelding
hars niet echt goed te zien, lijkt minder, maar hier zie je hoe het uier glimt, heb hem namelijk niet schoon gemaakt
Afbeelding
buik lijkt achteraan hoger te zitten
Afbeelding
en toch maar een keer een kling foto, al zit hij in werkelijkheid losser, trekt een beetje samen als je kijkt. vanochtend stond het onderste stukje een beetje open en daar komt dan vaak een plasdruppel aan.
iemand die hier een conclusie uit kan trekken :+

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:57

Mijn veulie is vandaag 5 dagen oud en ze vond dat het tijd was om ook eens van de slobber te proeven en dat beviel dr goed! :+ alleen melk is ook maar zo wat dacht ze en ze is natuurlijk ook al 5 dgn :))

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:12

@draakje : dat is er èèntje voor morgennacht ;-)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:14

zegt je andere grote teen dat ;) ik hoop dat je gelijk hebt. ik weet het echt niet meer. zit net terug te zoeken, en de eerste oefenwee was 09-03, heb ook een foto van een volle uier met druppels eraan, ook genomen op 09-03. nu is het uier wel nog voller en glimmender, maar met de hars valt het wel weer mee :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:52

Shanaia vandaag 320 dagen drachtig
Mawiyah vandaag 320 dagen drachtig

Emira krijgt al een aardig uiertje, ze zal wel als eerste komen van deze groep (ze is de laatste natuurlijk)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:16

juffmin

Ik heb er ook 1 van divoza. Als je de knop 4 seconde indrukt gaat ie naar een andere stand. druk je hem daarna even in dan zie je het lanpje 1x knipperen (normale stand) en 3x knipperen is slaapstand. Er zit bij mij 2 gebruiksaanwijzingen in die heel duidelijk omschreven zijn...........bij jou niet? Heb je goede uitleg gehad over niet opnemen en terugbellen etc?

Bokjes: GEFELICITEERD!! LEUK VEULEN!!
Amandake: wat een schatje!!

Porva heeft weer meer uier. Haar kling staat nu in het midden open en de banden zijn net zo als gisteren enhaar staart kan nu recht omhoog....;-). Is het normaal dat de merrie zoveel last heeft van het veulen, en dan bedoel ik eigenlijk 3/4 vd dag is het veulen tekeer aan het gaan. Porva wordt er niet vrolijker op. Vannacht voor de zekerheid maar weer de BA aan.......

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:21

Quintusgl bedankt...ik heb er idd 1 gebruiksaanwijzing bij, maar van dat niet opnemen en terugbellen???
Als ik het goed begrijp, moet ik niet opnemen en dan terugbellen om hem uit te schakelen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:22

Ja, je hebt een kaart met 17,- beltegoed in de BA zitten. Als ie gaat moet je hem wegdrukken en dan het nummer vd BA bellen en 4x over laten gaan. Dan is ie gereset. Ik heb hem po 's nachts een keer opgenomen, maar dat is gelukkig niet heel erg omdat je wel wat beltegoed erop hebt. Ook willen ze dat je je voicemail ervanaf haalt.........anders blijft ie daarop staan als de voicemail opneemt en dat kost je ook weer geld van je beltegoed.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 08-04-09 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:23

Ok van die kaart wist ik dus niks...en als tie nou leeg is? Hoe kan je dat zien dan???grrrrrr waarom weet ik dat nou weer niet

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:24

en ik kan hem maar 1,5 keer over laten gaan en dan schakelt ie zichzelf uit

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:24

jufmim schreef:
Ok van die kaart wist ik dus niks...en als tie nou leeg is? Hoe kan je dat zien dan???grrrrrr waarom weet ik dat nou weer niet

Heb je hem opgehaald of toegestuurd gekregen? Ik heb hem in Leek gehaald en daar hebben ze het super uitgelegd.

Soms schakelt ie bij mij na 2x overgaan uit en andere keer na 3 of 4 keer (tussen 2 en 4x staat er)
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 08-04-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt