Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
draaakje schreef:whitney, sylke heeft dit nu ook een beetje, een heel klein stukje maar en dan dus alleen bij haar navel, ik denk dat het van de vliegjes komt en van haar uier die nog steeds dik is.
ik ken ook een merrie die een soort van allergie had en die ging dan op de grond zitten en met haar buik over de grond scheuren tegen de jeuk. quote]
Dit doet Whit ook geregeld en bij Whit begon het dus ook bij haar navel heb toen de Da laten komen omdat ik al vanalles had geprobeerd en heb toen hydrocortiderm gekregen maar werkt niet echt...
Als ik jou was zou ik dit in de gaten houden want voor dat je het weet heeft ze straks zo'n buuk als whit.cindybijl schreef:zal calendula zals misschien helpen?
SunnyRainbow schreef:Goedemorgen!
Whitney, wat bijzonder zeg.. dat heb ik nog nooit gezien, heeft ze er pijn aan?
Even een vraagje:
Hoe doen jullie dat met het veulen als je weer met de merrie gaat trainen en het veulen blijft achter in de stal?
Ik heb een stal met weefrek.
De afgelopen 6 keer dat ik de merrie even bij het veulen weghaalde om te oefenen ging dat goed.. veulen hinnikte en liep wat heen en weer en dat was het.
Ik zet dan eerst de merrie voor aan de box zodat er nog iets contact is en later loop ik met haar weg.
Maar gisteren begon veulenlief ineens tegen de voorwand te steigeren.. eerst bij de drinkbak in de buurt, waar dus tralies zitten, maar later ook bij het weefrek/staldeur.
Nu is het weefrek op zijn laagst 1.20 en mijn veulen op dit moment ongeveer 90 cm, hij kan er nog niet overheen kijken met zijn hoofd, maar ik ben bang dat hij straks eroverheen wil komen. Hij komt nu met steigeren met zijn voorknietjes net boven het houten gedeelte van de deur uit, het laagste punt van de tralies is ongeveer 10 cm hoger.
Nu hebben we op stal wel een inzetstuk voor het weefrek zodat de voorwand helemaal tralies is, maar ik wilde dat eigenlijk liever niet, ik ben bang dat de merrie dan helemaal gaat wegkwijnen omdat het al niet zo'n stalpaardje is. En ik wil dat het veulen leert dat hij ook in een niet potdichte stal alleen kan staan.
We hebben op het moment een jaarling die altijd achter een volledige traliewand heeft gestaan, laatst geprobeerd haar in een stal met weefrek te zetten, en toen wilde ze er uitspringen, dus dat ging niet door.
Alleen het rek voor het weefrek doen wanneer ik ga trainen is geen optie, dat ding is loodzwaar en moet met strotouw worden vastgezet.
Hebben jullie hier oplossingen voor?
Help!!