[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:06

Ja, al een flinke buik en een flinke uier. De uier is sinds 2 dagen ook constant hard.
Het is een quarter horse.

Ik hoop dat het niet al te lang meer gaat duren, kan theoretisch ook niet, want ik ben gesloopt. Mevrouw slaapt beter dan ik.

Een birthalarm werkt bij haar niet want ze ligt eigenlijk altijd plat te slapen, dus ik kijk 's nachts heel wat naar de camera en heb het geluid ook aan.

Iedereen met een veulen: gefeliciteerd.
Iedereen die aan het 'waken' is: sterkte.

JaneJansen: Kom je kijken als het er is?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:08

nee weet niet wat dit is de dierenarts weet t ook niet Boos! heb dr hydrocortiderm voor gehad rond de 4e maand dracht toen was het een klein beetje maar t word steeds erger loopt steeds verder naar voren ....de buik is gewoon te dik ofzo terwijl ze zelf niet te dik is ribjes kan je voelen en ze krijgt 1 kilo merriebrok (meer wilt ze niet ) en verder staat ze op de wei

vind dit echt te zielig , hoopte dat iemand van jullie dit kende
Laatst bijgewerkt door xWhitneyx op 13-05-08 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:10

@Marlijn: dat mag ze idd wel doen, maar zo te zien heeft ze der nog geen zin in...
@Amandake: Ga zo in je topic kijken!
@Whitney: Tjee, dat ziet er raar uit....

Net nog een check bij Tes gedaan en het ziet er nog niet veelbelovend uit. Uier blijft gelijk, tepels zijn nog niet verandert, dus ik verwacht nog niets vannacht...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:12

whitney, sylke heeft dit nu ook een beetje, een heel klein stukje maar en dan dus alleen bij haar navel, ik denk dat het van de vliegjes komt en van haar uier die nog steeds dik is. bij syl is het dus niet echt open maar vooral dik en wat korstig.

ik ken ook een merrie die een soort van allergie had en die ging dan op de grond zitten en met haar buik over de grond scheuren tegen de jeuk. dan kan een jeuk verzachtende creme mischien wel helpen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:13

zal calendula zals misschien helpen?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:20

draaakje schreef:
whitney, sylke heeft dit nu ook een beetje, een heel klein stukje maar en dan dus alleen bij haar navel, ik denk dat het van de vliegjes komt en van haar uier die nog steeds dik is.
ik ken ook een merrie die een soort van allergie had en die ging dan op de grond zitten en met haar buik over de grond scheuren tegen de jeuk. quote]
Dit doet Whit ook geregeld en bij Whit begon het dus ook bij haar navel heb toen de Da laten komen omdat ik al vanalles had geprobeerd en heb toen hydrocortiderm gekregen maar werkt niet echt...
Als ik jou was zou ik dit in de gaten houden want voor dat je het weet heeft ze straks zo'n buuk als whit.

cindybijl schreef:
zal calendula zals misschien helpen?

Waar kan ik dat halen ? en hoeveel kost dat ong.?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:26

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:26

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:32

hallo iedereen zijn we weer..
wat een dag vandaag..
heeft iemand voor mij die grafiek met groei van de veulens dat je kan vergelijken met hoe groot ze nu zijn en ong zullen worden?

bij de buurjongen een shetland mini merrietje geboren helaas gaat t niet echt super met de kleine
net een klysma gegeven want poepen ging niet gelukkig hierna wel.
ook ontdekte ik een dik oogje even bekeken en bleek de boven wimpers naar binnen gekrult..heb alles schoongemaakt en hopelijk blijft t zo anders toch da maar bellen en het vast laten zetten met hechting.. heb zo te doen met die kleine...

Met de mijne bentley gaat alles goed! vandaag zelfs blokje om met haar alleen geweest gaat echt perfect... trotse mama hier Haha!

nou slaap lkkr iedereen!
wakers succes

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:37

calendula zalf besteld bij paardendrogist.nl ben benieuwd of het helpt hoop het wel....
nou ik ga slapen morgen school tenzij mn veulie zich nu , straks , vanacht , morgenochtend meld Haha!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:08

Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulens.

Whitney:dat ziet er raar uit zeg,heeft ze het niet geschuurt ergens aan?
Adhira heeft de laatste tijd ook jeuk aan haar buik en dan gaat ze rollen,daarna zitten en met de buik over de grond schuren,heel raar ziet dat eruit.
Ja kan calendula zalf ook gewoon bij de drogist of apotheek kopen hoor.

groetjes Debby

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:13

Petraaken: Wat een mooi koppie, heerlijk kind hoor!

SA: Nou dat is ook bijzonder en poes vond dat ook zomaar goed? Goede oplossing, worden ze straks allebei deeltijdmoeder Haha!

Romeorowan: Van welke hengst is ze drachtig?
Zo dat is toch echt al wel een mooie uier!

Michelle: Dat is iid een hele mooie buik Ja Ze ziet er goed uit!

Linda: Dat klinkt idd als proefdraaien, leuk he Knipoog Haha! Zo heeft palona me ook een keer gefopt dat het er zo echt op leek, waarna ze er nog vrolijk een week mee bleef rondlopen Lachen

Essy: Gefeliciteerd!! Al bijna een maand de tijd gehad om foto’s te maken, wij zijn benieuwd! Ja Lachen

Myrdal: Ze is morgen uitgerekend? Upona zou nu uitgerekend zijn en dat veulen is al een week oud en zimi zou 3 mei uitgerekend zijn Lachen

Whitney: Lijkt of ze daar wel jeuk aan zal hebben? Heb je iets verkoelends om er op te smeren? Hm, ja dus, maar dat helpt dus niet? Je ziet haar niet schuren eraan?
Palona had ook een kale plakkaat onder haar buik, die schuurde hem over de grond als er veel muggen zaten, dat was zwarte huid, want zij is een bruine en zag er daardoor mss minder geïrriteerd uit.

Hiboune: Wat sneu, hopelijk gaat het allemaal snel beter met die kleine uk!
Bentley al alleen mee uit wandelen OK dan!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:36

Zit er al schot in deze theezakken?
Paar dagen terug
Afbeelding
Vanavond
Afbeelding
308 dagen dus we hebben nog even.

groetjes Debby

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:40

Rechts is wel meer gevuld Ja Maar ze mag er nog lekker een tijdje aan verder bouwen Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:46

BA lijkt het nou overal te doen. Maar de instelling dat hij niet constant blijft bellen was niet gelukt geloof ik. Ben nou even aan het testen na het opnieuw te hebben ingesteld hoe lang het duurt voordat hij voor de 2e keer belt. *zucht*

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:50

Goedemorgen!

Whitney, wat bijzonder zeg.. dat heb ik nog nooit gezien, heeft ze er pijn aan?

Even een vraagje:
Hoe doen jullie dat met het veulen als je weer met de merrie gaat trainen en het veulen blijft achter in de stal?

Ik heb een stal met weefrek.
De afgelopen 6 keer dat ik de merrie even bij het veulen weghaalde om te oefenen ging dat goed.. veulen hinnikte en liep wat heen en weer en dat was het.
Ik zet dan eerst de merrie voor aan de box zodat er nog iets contact is en later loop ik met haar weg.

Maar gisteren begon veulenlief ineens tegen de voorwand te steigeren.. eerst bij de drinkbak in de buurt, waar dus tralies zitten, maar later ook bij het weefrek/staldeur.
Nu is het weefrek op zijn laagst 1.20 en mijn veulen op dit moment ongeveer 90 cm, hij kan er nog niet overheen kijken met zijn hoofd, maar ik ben bang dat hij straks eroverheen wil komen. Hij komt nu met steigeren met zijn voorknietjes net boven het houten gedeelte van de deur uit, het laagste punt van de tralies is ongeveer 10 cm hoger.

Nu hebben we op stal wel een inzetstuk voor het weefrek zodat de voorwand helemaal tralies is, maar ik wilde dat eigenlijk liever niet, ik ben bang dat de merrie dan helemaal gaat wegkwijnen omdat het al niet zo'n stalpaardje is. En ik wil dat het veulen leert dat hij ook in een niet potdichte stal alleen kan staan.
We hebben op het moment een jaarling die altijd achter een volledige traliewand heeft gestaan, laatst geprobeerd haar in een stal met weefrek te zetten, en toen wilde ze er uitspringen, dus dat ging niet door.

Alleen het rek voor het weefrek doen wanneer ik ga trainen is geen optie, dat ding is loodzwaar en moet met strotouw worden vastgezet.

Hebben jullie hier oplossingen voor?

Help!!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:12

Doei!

Heb eigenlijk laatste tijd niet meer meegedaan met jullie... Jullie gaan zo hard en het is zo druk hier thuis momenteel. Na mijn veulen Ben wat het wachten op Lynn om te bevallen. En afgelopen zondag op maandag is ze dan ook bevallen van een prachtige hengst. Hij heet King. Alles is super goed en vlot verlopen. Heb haar in de gaten gehouden via een camera'tje, maar het lukte haar toch nog om gauw te bevallen zonder dat wij het gezien hebben.
Ze heeft niet echt gekegeld of glimmende tietjes gehad. Maar zondagavond was ze wel erg onrustig en zwiepte haar staart ontzettend heen en weer... Denk dat binnen een uur King is geboren. Hij stond al te drinken toen wij de stal in kwamen en is eigenlijk harstikke vlot met alles...

Ben er erg blij mee en ik wilde jullie dit delen. Op onze website staan meer foto's : www.stalvaneck.com

Verder zijn we druk bezig met omheinen e.d. om de opfokpaarden naar buiten te kunnen doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:26

Romeorowan, is het veulen vannacht geboren?
En ja ik kom kijken, werd wel eens tijd!

Hiboune, sneu voor je buurveulen! Goed dat je het helpt!

En voor het veulen wat de stal uit wil springen, mss een houten plaat er tijdelijk voor? Het moet natuurlijk wel veilig. Of je laat het veulen erbij lopen in de bak?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:27

En Lucy: gefeliciteerd met King, prachtig dier! Leuk dat witte staartje!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:45

@Lucy: Gefeliciteerd! Wat een snoepie zeg met dat wit uitlopend.

Hier verder weinig nieuws. Tes is verder weer mooi rustig geweest. Had wel het idee dat vanmorgen de uier iets voller was, maar niet dramatisch. Wel hangt haar kling weer meer en staat weer open, dat had ze de afgelopen dagen niet meer.

O ja, ze is vandaag uitgerekend!!! 335 dagen (ik reken lekker makkelijk 11 maanden)
Dus Tes, poep dat veulen er vandaag maar uit! Haha!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:46

Ik meld mijn merrie nog maar eens aan, want volgens mij is ze er nog niet bijgezet.

Valkenhoeve's Sterre, gedekt op 26/06/07, uitgerekend zo rond 26/05/08....... (?)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:50

Xenah vandaag 320 dagen dracht Knipoog

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:52

Whitney wat raar zeg,ik heb dit nog nooit gezien
Hoop voor je dat de calendula werkt Knipoog
Adhira het begin is er Debby Knipoog
Hiboune wat sneu voor de kleine,hoop dat het snel beter gaat met haar
Hoe is het vandaag
SR hoop dat iemand een oplossing weet
Ik kan je niet helpen
Lucy_1 wat een gaaf veulen zeg Knipoog

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:56

SunnyRainbow schreef:
Goedemorgen!

Whitney, wat bijzonder zeg.. dat heb ik nog nooit gezien, heeft ze er pijn aan?

Even een vraagje:
Hoe doen jullie dat met het veulen als je weer met de merrie gaat trainen en het veulen blijft achter in de stal?

Ik heb een stal met weefrek.
De afgelopen 6 keer dat ik de merrie even bij het veulen weghaalde om te oefenen ging dat goed.. veulen hinnikte en liep wat heen en weer en dat was het.
Ik zet dan eerst de merrie voor aan de box zodat er nog iets contact is en later loop ik met haar weg.

Maar gisteren begon veulenlief ineens tegen de voorwand te steigeren.. eerst bij de drinkbak in de buurt, waar dus tralies zitten, maar later ook bij het weefrek/staldeur.
Nu is het weefrek op zijn laagst 1.20 en mijn veulen op dit moment ongeveer 90 cm, hij kan er nog niet overheen kijken met zijn hoofd, maar ik ben bang dat hij straks eroverheen wil komen. Hij komt nu met steigeren met zijn voorknietjes net boven het houten gedeelte van de deur uit, het laagste punt van de tralies is ongeveer 10 cm hoger.

Nu hebben we op stal wel een inzetstuk voor het weefrek zodat de voorwand helemaal tralies is, maar ik wilde dat eigenlijk liever niet, ik ben bang dat de merrie dan helemaal gaat wegkwijnen omdat het al niet zo'n stalpaardje is. En ik wil dat het veulen leert dat hij ook in een niet potdichte stal alleen kan staan.
We hebben op het moment een jaarling die altijd achter een volledige traliewand heeft gestaan, laatst geprobeerd haar in een stal met weefrek te zetten, en toen wilde ze er uitspringen, dus dat ging niet door.

Alleen het rek voor het weefrek doen wanneer ik ga trainen is geen optie, dat ding is loodzwaar en moet met strotouw worden vastgezet.

Hebben jullie hier oplossingen voor?

Help!!

Zorgen dat er een afbakening voorkomt!! Hetzij van planken aan de buitenkant!!
Het risico dat het veulen met zijn hoefje door de tailies komt is best groot, en dan heb je straks geen veulen meer.
Wij hebben een soort schot gemaakt die je aan de bovenkant op kunt hangen. Het veulen ziet dan helemaal niets meer, maar kan zich ook niet verwonden!!

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:02

Wat een droppie van een veulen heb ik voorbij zien komen! Lovers

Even heel er OT... Heeft iemand toevallig hier een echte (katten)kater die een keertje mag dekken? Wij zijn opzoek naar een niet al te groot, leuk gekleurd katertje voor ons poesje!
Laatst bijgewerkt door Raya op 14-05-08 09:12, in het totaal 2 keer bewerkt