Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:42

Ja, de ruimte is met een dikke schuifdeur af te sluiten. Maar is dat niet wat vroeg? Nu al met water in aanraking komen? Nu is hij wel 100 % gezond, maar toch.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:42

lekkere fries trouwens.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:44

Idd mooie Fries! Ja, Dana dat klinkt ook goed voor bij de volgende merrie... Kimberly staat nu in de box waarin Emmanuella geveulend heeft, die box mag ik dus helemaal leeghalen...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:44

Wat een zieken hier allemaal zeg... Bij mij zit 't ook nog niet helemaal lekker. Het heerst nu echt die griep.

Iedereen die 't te pakken heeft beterschap

Van Iwaya nog niks gehoord, dus veulie zit er nog in. Die zal wel denken: ik blijf lekker binnen bij mams met die regen. (ookal staat ze gewoon op stal )
Nog 9 dagen te gaan. Ik dacht eerst 8, maar ik heb volgens mij ergens een keer een dagje teveel eraf geteld

@Adriana: Ik had idd op de foto's gezien dat Emma veel bloed aan haar achterhand had zitten. Ik weet eigenlijk niet of dat gaat met veulen erbij schoon maken. Zal wel geen probleem zijn als iemand veulie vasthoudt. En idd wasruimte afsluiten lijkt me nog handiger, dan kan veulie gewoon los.
Je hoeft m toch ook niet nat te spuiten? Veulie zal echt niet in de straal gaan staan neem ik aan

@ijslandermir: Wat een prachtige fries is Ilse zeg En die kan nog behoorlijk sjouwen op 9 mnd dracht! Heeft ze al veel buik? Is op deze foto nl. nog niet echt te zien.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:47

adriana schreef:
Idd mooie Fries! Ja, Dana dat klinkt ook goed voor bij de volgende merrie... Kimberly staat nu in de box waarin Emmanuella geveulend heeft, die box mag ik dus helemaal leeghalen...

en het zal nu ook nog wel willen met een emmer warm water en een borstel denk ik hoor, alleen de staart zal wel moeilijker zijn

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:47

ik ben zo fit als een hoentje (damn straks sluiten ze me nog op )

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:52

even tussendoor (ben aan p289):

@cayusejuhh: was wel een korte meet
Ik kan dus vanaf nu ook met trots zeggen dat ik bokkers heb gemeet
(cayusejuhh, fjordkootje, bonte, monique2, cheveyo, tinkermuts, annelot,... (ik ben vast nog iemand vergeten)) al waren het maar heel korte meets

@marlijntjuh: was jij het blonde meisje dat met O'Bryan liep? Ja toch? Ik stond langs de lange zijlijn, afzichtelijke zwartejas, bruin haar op een staartje en camera. Naast mij een lange jongeman met camelbruine jas en een klein dik dametje met kort haar en flitsend rode jas (die MOET je gezien hebben )

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:59

Ik denk dat ik het maar ga proberen vanmiddag, veulen vastpakken (de beroemde fleecesjaal weer om de hals en van achteren een arm erom) en dan zal moeder denk ik wel volgen. Maar even zien hoe ik het ga doen.

En ik mag vanmiddag flink tegengas geven voor een hengstkeuze bij Josiane! Hij wil een hengst met veel volbloed bij Josiane, die ook al overloopt van volbloed (ja hij wil haar NU al laten dekken) nu hebben verschillende mensen tegen mij al gezegd dat ie dat niet moet doen en ik heb dat weer tegen hem gezegt.
Ja zegt ie; Ik verkoop het veulen toch weer, dus het maakt mij niks uit.
En bedankt om zo een stam om zeep te helpen...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:02

Dana01 schreef:
ik ben zo fit als een hoentje (damn straks sluiten ze me nog op )

is maar goed dat je geen echt hoentje bent dan

Ik las trouwens net dat er weer een veulen verworpen is gisteravond
Maar dat hebben de meeste van jullie al gezien zag ik.

@Adriana: Die eigenaar van jou verzorgpaarden is wel heel eigenwijs he als ikzo die verhalen allemaal hoor Zeker zo'n echte boer
Misschien dat jij m kunt overtuigen met een andere hengst? En om t nog iets uit te stellen... Want nu dekken is idd wel erg vroeg.

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:07

iwayalover schreef:
Je hoeft m toch ook niet nat te spuiten? Veulie zal echt niet in de straal gaan staan neem ik aan

Tenzij ie natuurlijk gelijk helemaal dol op water is
Je hoeft 'm idd niet helemaal nat te spuiten. Gewoon met mams bezig zijn en het veulen lekker laten kijken en rond snuffelen. Het gaat gewoon om het idee dat ie went aan lopend water, zo'n slang die beweegt en dat ie ziet dat mamma het niet eng vindt. Want als mamma het niet eng vindt dan zal het vast ook niet eng zijn en heb je straks een veulen/jaarling, etc wat je met gemak de benen kunt afspoelen en/of wassen.

De eerste keer dat ik bij Fayette water in combinatie met shampoo gebruikte stond ze met zeer grote kikkerogen naar het tussen haar voorbenen voorbij drijvende schuim te snuiven

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:09

Ja koeien gaan voor, dan de schapen, dan de konijnen en dan de paarden... iets van die volgorde.

Ik heb net al een heel verhaal over een andere hengst uitgedraait die bij dezelfde hengstenhouder staat...

Bedankt voor de tips voor het waterballet!

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:13

ijslandermir: Wow, wat een knappe friese dame!

Adriana: Aaargh, wordt je daar nu niet simpel van. Ik ken het precies, ken ook mensen die precies zo reageren als bij jou daar. Dus wederom: succes met het duel

Wel een schattig Kenwood veulentje geboren, als tegenhanger voor nog weer een verworpen veulentje.
Het wordt tijd voor de volgende DBT veulentjes! (jij nog niet macy )

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:26

Ik hoop dat iwaya de volgende mag zijn hier.
Maaruh... hoe zit t bij keresa? Haar Pleunie zal inmiddels ook een heel eind zijn en er was nog iemand hier die al zo ver was. Max en Nimber? Of zit ik nu verkeerd?

Dat kenwood veulen heb ik nog niet gezien. Zal eens gaan kijken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:27

Citaat:
De eerste keer dat ik bij Fayette water in combinatie met shampoo gebruikte stond ze met zeer grote kikkerogen naar het tussen haar voorbenen voorbij drijvende schuim te snuiven

Och, dat gebeurt met Chub nog steeds hoor.. Maar die is natuurlijk ook niet helemaal goed snik..

Ff een vraagje: Chub wil sinds ze gedekt is nogal uithalen naar paarden die achter haar lopen. Dit schijnt normaal te zijn bij (maiden) merries die natuurlijk gedekt zijn?

Maar ik weet niet zo goed hoe te reageren: afstraffen of negeren?

Dit moet ff geen gewoonte worden natuurlijk

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:33

Heeele mooie Friesche dame!!

@Adriana: dat van het gewoon in de box doen omdat die toch leeg gaat vind ik eigenlijk wel een hele goeie! Die ga ik onthouden! Ik heb het de vorige keer ook pas een dag later gedaan en dan is het toch al lastiger schoon te krijgen. Maar ik nam dus wel gewoon merrie met veulen mee op de spuitplaats. Vooral als die ruimte afsluitbaar is is het een superervaring voor het veulen. Je hoeft hem idd niet nat te maken, maar hem gewoon rond laten keutelen om aan alles te wennen.

@chubby: veel drachtige merries krijgen last van hun hormonen. Dat heeft op zich niet echt iets met een natuurlijke dekking te maken, tenzij ze een dekking aan de hand heeft moeten ondergaan toen ze er eigenlijk niet klaar voor was. Dan kan het zijn dat ze nu in de verdediging gaat.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:36

@mac, dat was ik ... maakt ook niet uit trouwens, met Cheyenne is dat wel zo handig, die is zo licht van kleur, die krijg ik als ik te lang wacht, nooit meer schoon

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:38

Iwaya mept normaal ook nooit naar andere paarden, maar sinds de laatste dagen van haar dracht kan ze het niet meer hebben als een ander paard te dicht bij haar achterhand komt en dat laat ze dat duidelijk merken. Zijn idd de hormonen en dat stopt waarschijnlijk ook wel weer na de dracht.

Ik zie net dat dat Kenwood veulen 3 weken te vroeg geboren is. Wel mooi om te horen dat het dan al zo sterk is dat het wel goed kan gaan

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:30

Haaai Chubby

Ik zou Chubby wel afstraffen als ze dreigt met slaan naar andere paarden. Ik pik dit ook niet van Fayette die die neiging ook wel eens bij vreemde paarden heeft. Bij Fayette is het vaak al genoeg om mijn stem te verheffen en haar even extra vooruit te drijven (als ik er op zit ). Maar je moet wel snel zijn met dat straffen. Meestal voel ik het bij Fayette wel aankomen.... dan gaat ze een chagrijnige kop trekken, wat schudden met haar hoofd, staart zwiepen en als ik dan al niet heb ingegrepen huppelt dat kontje opeens de kant van het vreemde paard op
Kortom: streng zijn. Dat mevrouw drachtig is wil nog niet zeggen dat ze zich opeens die dingen mag gaan permiteren

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:46

Hallo allemaal!!

Er zijn weer veulentjes geboren zie ik!!
Oh wat wil ik ook al graag!!

Gefeliciteerd allemaal!!!!

Ook weer een veulen verworpen...

getver... heel erg veel sterkte!

Chub, je kunt dat als je er bij bent gewoon corrigeren, wat ze in de (evt) kudde doet is haar probleem...

Lisje is sinds dit weekend met zwangerschapsverlof.... Ik ben er zaterdag vanaf geknikkerd omdat ze (door de hormonen, altijd zo'n 2,5 maand voor de bevalling) weer eens zwaar in paniek raakte. Het was een gewone trekker, maar ze vond hem echt eng. Dat was voor mij het teken dat rijden (wat al alleen nog zonder zadel kon) niet meer verantwoord was. We gaan nu dus lekker wandelen en fietsen en ze komt nog 1 of 2 keer voor de kar... Ze hoeft ook nog maar (ff bij Flettie spieken) 64 dagen...

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:13

Heyz Mensen Zoals jullie mischien hebben kunnen lezen had ik jullie gemeld dat Vanessa niet lekker was, afijn de dierenarts is erbij geweest en het bleek dat het veulen wel verkeerd lag!Da eerst temperatuur op gemeten ze had lichtelijke koorts,Da heeft toen het veulen gedraaid en haar wat pijn stilling gegeven. toen ik er vanmiddag was stond ze gelukkig al te eten en was ze alweer een stuk vrolijker
hier ff 2 foto's van vanmiddag

Afbeelding
Haar mooie Koppie

Afbeelding
en haar buikje wat vinden jullie ervan
(svp geen commentaar met betrekking dat halstertouw was alleen voor de foto)

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:23

Ze heeft een flink buikje zeg! Hoe lang gaat het nog duren volgens de DA?
Wel goed dat hij gekomen is. Lijkt me echt zo vervelend voor de merrie als het veulen verkeerd ligt. Gelukkig gaat het nu weer beter met haar.
Ik heb trouwens geen commentaar over het touw, maar wel 'n vraagje: Waarom doe je dat touw eraan in een omheinde (zo te zien) ruimte? Blijft ze anders niet stil staan?

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:26

@t Iwayalover volgens de dierenarts nog ronduit 2 weken, komt ook zo een beetje overeen met haar uitgerekende datum en die omheining is van de bak, als je zeg maar meer naar rechts loopt daar begint het weiland. en ja madam heeft de neiging weg te lopen.terwijl ze tijdens VD wel blijft staan :S

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:12

Ow dat schiet dan ook al op Spannend he... ik kan nu s'nachts iedere keer bijna niet slapen omdat ik ieder moment een telefoontje verwacht van de eigenaar dat Iwaya gaat bevallen
Haha grappig dat ze met touwtje eraan wel blijft staan dan Paarden he...

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:34

Neonlight ook alweer over de 180 dagen! Dan gaat het hard hoor, zometeen! Tenminste, dat vond ik wel... Gaaf hoor, die foto van je vakantie! Ziet er hoger uit dan het werkelijk is volgens mij! 2x zelfs op vakantie.. Niet gek toch?

Fijn dat Idian zich kiplekker voelt! Altijd leuk om te zien, en helemaal nu ze laatst zo benauwd was. Hoe zit je nu met de medicijnen? Krijgt ze die nog?

Agh Pink_Horizon, die laatste 2 maanden gaan ook zo voorbij hoor! Let maar op! Moest zo lachen om je onderschrift..1 klein ponytje..lalalalala

WOW,Smeejj! Dat is een flinke buik! Ooef! Ze kan iig wel rennen met die buik! Leuk paardje!

Sweety krijgt ook een mooi buikje Quinzy! Wat eens schattige braard heeft ze Hihihi, daar kan je vlechtjes in maken!

Garmana, april pas? Je zou eerder denken bijna al! Wat en lekker hangend buikje! .

saffier, leuk is dat, dat ze zo lief is! Fleur wordt eigelijk alleen maar chagerijniger. Tenminste, ze vind het aaien van haar buik enzo niet zo leuk, maar wel gewoon lekker knuffelen! Ze kan zo lekker dromerig kijken! Geef mij altijd maar zo'n rustige merrie!

Youngster, dat is zeker een tijd dat ze al van jullie is geweest! Blijft ze wel gewoon staan waar ze nu staat?

Wat leuk Fayette dat je nog zo leuk contact hebt met die mensen? Heb je nog foto`s gemaakt? Dat van die gangen gaat zeker goed komen dan, als paps ook zo lekker ruim loopt!

ijslandermir, wat een mooie merrie zeg! Ze glimt lekker, en loopt best!! Gaaf hoor!

Adriana, Fleur heb ik vorige keer ook de dag erna haar staart in een emmer water gegooid. Even uitgespoeld, niet echt gewassen. En ook de vlekken van haar benen gepoetst met warm water en een borstel. Gewoon in de box, ging perfect en er werdt niets echt nat zo!

Jeetje Valeria, het veulen lag dus écht niet goed. Hoe lag het veulen dan? Kon ze dat voelen? En hoe heeft ze het gedraaid? Ik heb er nog nooit van gehoord, ben wel benieuwd. Wist niet echt dat dat bij paarden kon!

Zo, ik ben weer bij!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:02

ik ga zo maar even alles bijlezen.
mythe is vandaag 270 dagen drachtig
*o/*