[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:11

jennyk, gefeliciteerd!!

Cynthia82, nog 7weken?? Dacht aan de foto's te zien dat die al mag binnenkort!

Kabayo, dat is echt een enorme uier inderdaad nog ff volhouden dan is ze gelukkig veilig.

kyrkelover, dat kan nu toch niet meer lang duren zou je zeggen.

Mijn moeder heeft gebruik gemaakt van het warme weer en even gewassen ze vond het echt heerlijk!
Ze heeft geen koorts oid maar echt enorm warm hele dagen :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:17

Van harte gefeliciteerd JennyK! *\o/*

abddanielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:28

Afbeelding

Hier is het uier helaas niet echt voller. Vandaag 350 dagen.

Wat super leuk zo een veulen overdag.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:42

Cynthia82: Dat ze die nog maar even binnenhoud !! Ze moet nog niet te enthousiast worden.

kiko: Ik vind die naam zoo gaaf voor je veulen. en haha in slaap vallen tijdens het typen. Is me ook wel al eens overkomen. _O- Wel benieuwd wat je toen getypt had hoor. :+

jennyk: Wat een heerlijke tijd zeg. Proficiat. Ojee een echte hengst. Hopelijk lukt het nu wel als zelfstandig.

kyrkelover: Dat kan nu toch niet lang meer duren. alleen die spenen nog vullen en hup het kan komen.

Kabayo: Die uier zeg amai. Die zal nog net de veilige datum halen. Had ze niet al een keer wat eerder bevallen ook ?

cp112: Hoe is het met je merrie?

Tinniie: Ik ben helemaal verliefd op lexie!! Zoo een mooi veulen word gewoon echt een pracht paard!! En dat hartje geweldig

Happy_Hippie: die buik lijkt idd wel wat puntiger. Hoe ver zat ze nu? Ze kunnen daar toch echt van genieten hé zo een was beurt. Om daarna lekker weer te rollen in de modder. :+ Die buik begint toch ook wel mooi rond te worden.

abddanielle: Welkom, en oo wat knap paardje is het. en daddy to be ook heel knap. Die spenen willen nog niet helemaal mee werken. Ik hoop voor je dat ze beetje doordoet voor je.

korbakimmy8: Brrr blij dat het hier eindelijk droog en zon is kom jij af met nog sneeuwfoto's.

nieky1993: Je foto's van die knappe veulens zo leuk. Kom maar op met nog meer babyspam. Ook heel benieuwd naar het test resultaat van Maddox

Muronia: Ze heeft haast blijkbaar.

Knolselder: Geweldig deze veulenspam. Die eerst foto geweldig ook. Hilaris

Mira zit vandaag op 327 dagen. Ik heb deze namiddag nog telefoon gehad van de DA met goed nieuws. De antibiotica slaat aan en de plekken die dikker zaten zijn minder dik geworden *\o/* . Ze geef het wel nu in een spuit want ze at niets meer van korrels op, dat laat ze gelukkig wel gewoon makkelijk toe. Ook haar uier vult nog bij dus zal wel nog paar dagen duren denk ik.
Laatst bijgewerkt door AnsoDM op 08-04-24 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:44

AnsoDM, ze is vandaag als ik het goed heb 317 dagen bijna veilig dus!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:45

Happy_Hippie schreef:
AnsoDM, ze is vandaag als ik het goed heb 317 dagen bijna veilig dus!

Och ja idd niet lang meer :) .

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:45

Wat een goed nieuws AnsoDM. Wat zul je opgelucht zijn *D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:53

Gefeliciteerd Jenny!

Ooh wat een opluchting Anso. Fijn hoor!

Hier druppels en ph is 5.5. Dat moet toch vannacht komen zou je zeggen

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:57

Wat een goed nieuws AnsoDM! Dat zal een hele geruststelling zijn..
jaaa ik had die naam al heel lang maar op een gegeven moment begon ik te twijfelen maar toen hij geboren werd wist ik het zeker! Roepnaam is Cover.
Ik kon er niks van maken en rare woorden en zinnen dat ik dacht onee dit kan echt niet.

Kabayo als ze het nog maar even ruim 2 weken binnenhoudt dan is het goed maar zo te zien gaat ze geen 335 dagen dragen.
Jaaaa mijn ventje blijft! Het is mijn allereerste veulen dus ongeacht het geslacht zou het veulen blijven maar dit betekent wel dat ik over een paar jaar nog een keer een veulen moet fokken want wil graag ook nog een merrie waarmee ik de lijn kan doorzetten maar eerst gaat moeders de sport in. En tegen de tijd dat Cover beleerd gaat worden kan moeders weer gedekt worden.

Cp dat wordt vanavond of vannacht ja. Kan niet anders

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:02

Ja, ik dacht eerst even dat ze belde dat veulen er was helaas niet dus haha := . Maar dat nieuws was ook zeker welkom.

cp: Dat kan toch niet lang meer duren!! Die moet toch vannacht komen.

kiko: hahaha ja zou hem waarschijnlijk zelf nooit bedacht hebben. Echt gave naam. Cover is ook wel makkelijker voor te roepen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:11

Haha snap ik.. zou ik ook hebben denk ik als je zit te wachten. Maar neem aan dat als ze denken dat het eraan komt dat ze jou informeren toch zodat je misschien toch bij kan zijn of doen ze dat niet?

Ik vind de serie leuk en undercover heeft op mijn vorige stal gestaan en was toen nog een heel relaxed paard en was er helemaal weg van dus zo ben ik aan die naam gekomen. Doe ruiter noemde hem ventje. Uiteindelijk is die verkocht en op den duur bij Edward gekomen.
En omdat ik Texel achter de naam moest doen heb ik er Undercover at Texel van gemaakt want ‘on’ vond ik minder leuk klinken.
Cover is inderdaad makkelijker/korter. Naku heet officieel Nakupenda Catrasse Texel. Nakupenda is Swahilli’s voor ik hou van jou.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:13

Gefeliciteerd Jennyk! Wat een heerlijk tijdstip :D

Wat een fijn nieuws Anso!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:19

Jennyk gefeliciteerd

Hier Hilde haar manen weet een beetje wit proberen te maken.
Hilza vond het erg grappig en als ze kriebels heel lekker vind kan ze niet normaal staan _/-\o_
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:19

kiko schreef:
Haha snap ik.. zou ik ook hebben denk ik als je zit te wachten. Maar neem aan dat als ze denken dat het eraan komt dat ze jou informeren toch zodat je misschien toch bij kan zijn of doen ze dat niet?

Ik vind de serie leuk en undercover heeft op mijn vorige stal gestaan en was toen nog een heel relaxed paard en was er helemaal weg van dus zo ben ik aan die naam gekomen. Doe ruiter noemde hem ventje. Uiteindelijk is die verkocht en op den duur bij Edward gekomen.
En omdat ik Texel achter de naam moest doen heb ik er Undercover at Texel van gemaakt want ‘on’ vond ik minder leuk klinken.
Cover is inderdaad makkelijker/korter. Naku heet officieel Nakupenda Catrasse Texel. Nakupenda is Swahilli’s voor ik hou van jou.

Wat gaaf. Mira heet gewoon Mira hahahh niets meer niets minder :+
Ik heb er niet achter gevraagd of dat ze me gingen bellen. De vorige keer wel maar die was er zo snel uit dat toen ze me belden ze gewoon super droog zei van. 'Ja veulen is er al uit hoor' _O- . Maar denk niet dat ze me gaan bellen als ze bezig is. Want dan hebben ze andere dingen te doen. En tegen dat ik er ben dat is het vast er al uit. En wie weet loop ik gewoon maar in de weg als er iets moet gebeuren. Dus hou me liever wat afzijdig, hoe graag ik er wel zou willen bij zijn.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:48

Gefeliciteerd Jenny!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:57

Wat een leuk kleurtje veulen Jenny, gefeliciteerd! Ook een fijn tijdstip.

Weet niet meer wie het vroeg, maar de hengst van ons verwachte veulen is inderdaad roan. Ben heel benieuwd wat daaruit komt. In de lijn van de merrie zitten ook fraaie kleurtjes.

Wie gebruiken er nog meer melkstrips? Heb gehoord dat dit best betrouwbaar is. Onze merrie heeft er echt een hekel aan dat je aan haar uier zit. Dus hoe we dat aan gaan pakken weet ik nog niet. Ze is echt blijf van mijn lijf de laatste tijd!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:19

AnsoDM schreef:
kiko schreef:

Wat gaaf. Mira heet gewoon Mira hahahh niets meer niets minder :+
Ik heb er niet achter gevraagd of dat ze me gingen bellen. De vorige keer wel maar die was er zo snel uit dat toen ze me belden ze gewoon super droog zei van. 'Ja veulen is er al uit hoor' _O- . Maar denk niet dat ze me gaan bellen als ze bezig is. Want dan hebben ze andere dingen te doen. En tegen dat ik er ben dat is het vast er al uit. En wie weet loop ik gewoon maar in de weg als er iets moet gebeuren. Dus hou me liever wat afzijdig, hoe graag ik er wel zou willen bij zijn.

Mira is ook een hele leuke naam! Mijn shet heet Tinky Winky maar heb ik ook afgekort maar Tinky.
Snap dat je niet in de weg wil lopen maar je weet nooit hoe het loopt. Mijn merrie heeft er bijna een uur over gedaan dus you never know..
hopelijk wordt jouw wachten snel beloond! Het is al heel fijn dat de antibiotica werkt!

Joanne Ik heb de melk strips gebruikt. Ik had alleen een beetje onhandige maar ze werkte wel.
Heb er nog veel liggen dus bewaar ze voor ooot een volgende keer.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:06

joanne: ik gebruik ook melkstrips. Het is natuurlijk nooit 100% betrouwbaar, maar geeft wel een richtlijn. Gelukkig vinden ze het hier geen probleem, Goldy de 1ste x wel, maar doorgezet en nu vindt ze het geen probleem meer.

anso: goed nieuws zeg!

Het gaat goed met Caesar, hij heeft gemest, vindt zelf het uier, gaat zelf liggen en weer staan. En die tijd was echt top! Nu vannacht gewoon slapen!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:33

Gefeliciteerd jennyk! *\o/* <3

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:42

Gefeliciteerd Jenny!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:44

Annash Ik denk dat ze idd nu langer zal dragen bij jou :+

Kabayo Dankjewel. We verwachten in totaal 6 veulens van hem. Izzy en Jack zijn nakomelingen van Tiesto. We houden geen nakomeling aan. We hebben vorig jaar Santos gekocht, een drumhorse hengstveulen (Tinker x Clydesale). Hij was sowieso al bedoeld als toekomstige dekhengst. Zo kon Santos het stokje van Tiesto rustig overnemen als hij eraan toe was om te dekken. Tiesto zou dan 20j zijn en rustig aan op pensioen mogen gaan. Maar zover is het dus niet gekomen.

Yess de 300 dagen mijlpaal *\o/* Haar uier gaat heel vlot vooruit nu. Wat denk je zelf?

JennyK Gefeliciteerd met dit knappe mannetje *\o/* <3 Hij ziet er inderdaad erg groot uit. En heerlijk dat tijdstip. Dat wordt lekker slapen vannacht :D Welke kleur is hij? Merk je eigenlijk nog niets van Goldy haar blessure?

Kyrkelover De melk is wel echt wit, je zou zeggen dat het dan niet meer lang duurt.

Kiko Wat schattig zeg dat hij naar je hinnikt :+:

Cynthia82 Je zou inderdaad niet zeggen dat ze nog 7 weken moet :=

Happy_hippie Hier heeft Noortje ook zo last van de warmte :(:) Sommige merrie's hebben sneller last ervan. Ze zal de douche zeker gewaardeerd hebben :D

abddanielle Daar zit nog niet veel verandering in lijkt het. Wel grappig wat mij net opvalt. Jouw merrie is effenkleurig toch? Maar wel een 2 kleurige uier?

AnsoDM Wat een goed nieuws *\o/* Een hele geruststelling.

CP112 Dat kan niet meer lang duren <<)

Hennos Ze gaat er helemaal voor staan :D

JoannevZ Dat was ik idd ivm de kleurtjes. Heel benieuwd of er een Roan uitkomt.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:04

Joanne je kan ook 2-3 keer per dag temperaturen. Als de temperatuur naar beneden gaat weet je dat het gaat gebeuren. Bij mijn merrie klopte het. Was uiteindelijk wel een graad minder volgens mij. Zakte die dag geleidelijk.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:21

Gefeliciteerd JennyK *\o/* *\o/*

Zie toch al wat spannende uiers voorbij komen.
Succes met waken dames.

abddanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:38

Afbeelding

Hier gebruik ik ook melkstrips, alleen deze vind ik zelf erg lastig af te lezen. Dit was gisteren.

Mijn merrie is helemaal zwart, maar is 1/2 Appaloosa. Dat zie je bij haar uiers, maar ook haar mond en ogen haha.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:45

Ik had dezelfde en vond het dus ook lastig aflezen. Dus ging meer af op de temperatuur.