[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 08:13

Toffee maakt het spannend, gisteren was haar uitgerekende datum. Haar gedrag is de laatste week veel veranderd, en eindelijk komt er een ‘beetje’ beweging in haar uier. Ze begint het wel zwaar te krijgen denk ik, want ze ligt heel erg veel.

Gisteren om 6:00
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag om 6:00, het is niet veel maar ik ben blij dat er eindelijk wat verandering in komt!
Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 08:56

Ik neem in principe geen antistoffen test af. Als alles gewoon normaal verloopt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:40

Ik doe het niet standaard maar zo snel als er ook maar een beetje struggles zijn geweest met drinken dan doe ik het altijd. Of het nu is dat ze wat laat waren omdat ze het uier niet goed konden vinden, of dat er aan 1 kant gedronken werd of zoals in jou geval pomski een narrige merrie ivm pijnlijk uier.

Gevalletje baad het niet dan schaad het niet.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:51

Bah wat een naar bericht over de wolven, zo pijnlijk om je veulen zo te vinden.

Beterschap Muronia, is nooit leuk natuurlijk maar nu komt het wel heel rottig uit.

Fijn dat er wat verandering is Imani, hopelijk zet ze door

AM: spannend, dat is een duidelijke verandering

Gefeliciteerd Martine

Tictak: zo dat is een rare gang van zaken, ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.

Ik lees nog steeds alles mee maar icm werk, gezin en paard is het lastig om actief mee te doen.

Ik laat wel op antistoffen testen. Mijn merrie heeft vanaf dag 305 tot 315 melk staan lekken. Nu hangt er af en toe nog een druppel aan, meestal einde van de dag. Ik heb voor de zekerheid ook biest liggen

Ik voer vitalbix breed&grow, ze stond al op vitalbix en daar doet ze het goed op.

Ondertussen 330 dagen, merrie wordt het zat, lichaam lijkt er redelijk klaar voor, de banden moeten nog wel wat meer zakken. Ph leek ook te gaan dalen gisteravond, was 8, gister meer richting de 7.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:08

Die van mij begint ook meer te gaan liggen slapen. Al een dag of 2 ligt ze rond 21u al neer. Gisterenavond stond ze zelfs niet direct op toen ik haar laatste hooinet in de stal ging. Toen begon ik mij toch even zorgen te maken. Toch maar eens de achterkant bekeken en haar uier. Gelukkig niets aan de hand. Daarna lekker van haar hooinet staan eten. Ze is pas volgende week in het weekend aan de datum en uier is bijlange nog niet vol genoeg. Zeer slappe banden heeft deze wel nog nooit gehad. Al moeten ze wel nog slapper worden dan ze nu zijn.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:49

Aiw Muronia… dat klinkt pijnlijk en ernstig. En ik kan compleet begrijpen dat je daar nu niet graag mee zit. Maar denk aub ook aan jezelf.

Hier gaan we vooruit. Afwachten of het allemaal niet terug slinkt.

Poppy “maakt ook een start op dag 315

Afbeelding

Quinn dag 318, banden zijn ook mooi slappe pap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suusje ook naar huis gehaald, dag 295

Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:01

die van jullie maken tenminste allemaal vorderingen!

Muis is dag 310 en denkt er nog niet aan om iets te doen. Mensen vragen zich bijna af of er wel wat in zit :+

Belle nog 8 dagen tot veilig, sun nog 10 :D

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:21

En nog steeds geen nieuwe geboortes.. jammer... worden vast prachtige veulens, die nu nog een finishing touch nodig hebben haha

Jeetje Muraonia, komt dat even slecht uit, komt natuurlijk nooit uit, maar je begrijpt het vast. Heel veel beterschap en goed je rust nemen, hopelijk hoef je niet het ziekenhuis in!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:03

Voor degenen die wel met magneet alarm werken. Hoelang na open zetten, zet je magneet in?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:34

Cioccolato schreef:
Voor degenen die wel met magneet alarm werken. Hoelang na open zetten, zet je magneet in?

Hier toen na 2 á 3 dagen toen was het al redelijk aan het genezen en mooi rustig.

Faith veranderd ook duidelijk veel zucht en zag aan de boven kant van der been al wat opgedroogd hars van het liggen denk ik

Afbeelding

Afbeelding

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:25

Yeahh foto’s willen weer..

Alle eerst allemaal gefeliciteerd die een veulen hebben!

Afbeelding
Gisteren
Afbeelding
2 a 3 dagen terug

Vorige ging het echt met een rap tempo. 9 dagen en daar was het veulen er toen de uiers echt begonnen als de uiers van laatste foto.

Ze moet nu echt 9 dagen volhouden, dan is ze veilig.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:57

Charmfaith spannend *\o/*

Ik wordt van Nigrante niet goed :roll: rondjes lopen, buik kijken, liggen opstaan enz. Ik ben toe aan slaap.

Uier is nog minder geworden, banden slapper. Buik veranderd? Afwachten maar :Z
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:58

Hier is het uier flink maar mevrouw maakt nog geen aanstalten.. dag 340
Afbeelding
Afbeelding

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:39

Afbeelding

karina haar uier op 334 dagen, was gisteren. Ze maakt totaal geen aanstalten. Qua beweging, ze longeert zichzelf aan een halster. Als in, ze mag zelf aangeven wat ze kan en wil. Gewoon lekker rustig de beentjes strekken.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:15

Over antistoffen test, ik test eigenlijk standaard, tenzij de Brix test goed is en het veulen met zekerheid veel gedronken heeft.

Muronia: Beterschap!

nieky1993: Ik heb er 9, waarvan 8 thuis en 1 in de opfok.

Knolselder: Succes, het is je gegund. Dat je maar veel gezonde veulens hebt dit jaar!

AM_Horses: Ik ben zo benieuwd! Kan nooit lang meer duren!

Pomski: Och, dat halstertje.

imani_abby: Spannend! Succes!

Wat een heerlijk weertje! Dekens af, lekker buiten bezig. Ik geniet ervan.

Eefje heerlijk schoon na haar wasbeurt. 298 dagen nu.
Afbeelding

Deja (259 dagen) samen met Ruby, de 2 jarige dochter van Eefje.
Afbeelding

En twee blije hoofden na een fijne rit. De 4 jarige Billie, net zadelmak.
Afbeelding

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:50

Ik heb het idee dat er hier wel want begint te veranderen maar is dat niet wat vroeg of is dat normaal? Nu 314dagen eerste veulen voor ons en de merrie :')

Der buik hangt ineens veel meer aan de achterkant + lijkt ze ineens dikker.
Uiers worden langzaam voller en vocht voor de uiers wat houd dat in en kan het kwaad?
Sorry allemaal vragen haha

Zijn nu bezig met de stal klaar te maken zodat we haar gescheiden kunnen gaan zetten van mijn ruin (die vertrouw ik niet met veulens).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lady124

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:19

Wat maken sommige merries het spannende.

Mijn merrie is 314 dagen drachtig en ook al behoorlijk rond en hangbuik. Ook al begonnen aan het uier.

Afbeelding

Afbeelding

Kan niet wachten op het kleine veulentje <3

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:39

nou wordt wel weer tijd voor nieuwe veulentjes!

muronia: mooi uier! Lijkt ook al te glimmen.

AM: eerst uier legen en straks vol met melk en dan het veulen!

Super dat de foto's het weer doen, veel dikke buiken en beginnende uiers!

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:42

Oh al die foto’s! Leuk! Spannend :D

Hier blijft het steeds spannend. Vannacht hele snelle ademhaling, ik zat direct rechtop nadat ze ging liggen en staan etc… maar nog niets :')

Hars komt en gaat nog steeds, mega stroperig. Ph blijft laag, al lijkt de kleur op de foto nu wat donkerder dan het werkelijk is..
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:26

Iersas waarom blijf je testen als de melk duidelijk stroperig en op het laagst is? Gewoon lekker van af blijven nu. Lager wordt het niet en hoger als het goed is ook niet meer

Claudia beterschap!

Edit. Zag ergens een vraag hoe ver zilver is. Ze moet nog 38 dagen tot veilig. Morgen probeer ik een betere bijleespost te maken hoor! Ben op vakantie {:}

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Luna2006 - Muis - 310
Knolselder - Poppy - 315
Corinadrenth - Linda - 317
Knolselder - Quinn - 318
Pomski - Dolly - 325
AM_Horses - Nigrante - 325
AM_Horses - Odilia - 327
Jennyk - Goldy - 329
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 330
Liekeotter - Daantje - 331
Nayla - Rafa - 331
xsurfdiary - Karina - 335
Nayla - Breeze - 336
Nieky1993 - Amy - 336
Nieky1993 - Amber - 337
Pomski - Bess - 337
Chantall - Aiyana - 339
Muronia - Veronia - 340

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:32

Kabayo schreef:
Iersas waarom blijf je testen als de melk duidelijk stroperig en op het laagst is? Gewoon lekker van af blijven nu. Lager wordt het niet en hoger als het goed is ook niet meer

Omdat het schommelt bij haar, en nog lager kan… ik zit nergens aan en test alleen als er wat “hangt”.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:33

Iersas schreef:
Kabayo schreef:

Omdat het schommelt bij haar, en nog lager kan… ik zit nergens aan en test alleen als er wat “hangt”.

Ah duidelijk :D Sommigen knijpen het er ook uit. Maar dan is het niet zo erg inderdaad. Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:03

Kabayo schreef:
Ah duidelijk :D Sommigen knijpen het er ook uit. Maar dan is het niet zo erg inderdaad. Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!

Nee dat doe ik niet, vind dat altijd zo gek dat sommige dat wel doen. :o De uier is al gevoelig en pijnlijk zat op het laatst! Noa is maiden, dus hou haar extra goed in de gaten.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:45

Pomski Wij nemen geen antistoffen af als alles normaal verloopt. Dolly en Bess schieten ook al goed op.

Imani_abby daar zit idd wat vooruitgang in de uier.

Marjoleine89 Zo hebben wij vorig jaar ook een merrie gehad die heel vroeg melk lekte. Echter 48u na de geboorte had ze ineens amper melk. Was heel raar toen. Spannend als de ph al wat zakt.

Petraaken Ze begint het duidelijk zwaarder te krijgen dus.

Knolselder quin heeft al een mooie volle uier :D en een hele mooie start van Poppy. Suusje is flink breed. Maar van deze 3 is Quin mijn favorietje. Dat hoofdje <3

Charmfaith kan de uier van faith nog voller? :+

Nadia2008 Ze gaat idd hard vooruit kwa uier.

Am_horse Nigrante houd je goed bezig := Ze doet het ook op een aparte manier kwa uier. Maar wss zal ze nu ineens snel voller schieten.

Muronia zoo die uier is ineens vol geworden haha :D kom maar op met het veulen.

Xsurfdairy Dat is idd nog een bescheiden uier maar het kan soms ineens snel gaan.

Kathleen_Vw dan heb je ook je handen vol met 9 paarden. Ik vind de kleur van Eefje zo geweldig <3
Ik wou dat ik hier al kon wassen maar ik vrees dat mijn paard niet opdroogt met zijn teddy vacht :+

Happy_hippie Dat lijkt mij normaal die vooruitgang :j

Lady124 knappe lady. Ze heeft idd een behoorlijke buik.

Iersas Ik melk wel een beetje voor de ph test. Maar ik leer alle merries dat van te voren dat ik eraan mag zitten (met uit zonderling van Amber, die is not amused). En ze krijgen altijd lekkers als ik aan het testen ben. Ze geven er niks om zolang ze maar eten krijgen :') Ik forceer overigens niks en sleur niet aan de uier. Maar ik probeer 1x en als er wat uitkomt top en anders probeer ik de dag erop weer. Hoe zijn de banden van je merrie?

Kabayo geniet van je vakantie :D. Ik besef nu dat Zilver en Yula dicht bijeen liggen. Yula nog 30 dagen tot veilig. En meteen besef ik nog maar 30 dagen :wow: Hoe snel gaat dat ineens haha.

Het zonnetje helpt hier precies ook goed bij de uiers. Vooral jessie gaat hard vind ik. Ze schuurt veel met dr kont en blijft wat terug getrokken. Dr tepels moeten eigenlijk alleen nog vullen en dan is ze klaar ervoor. Banden zijn al goed slap. Ze had ook een inieminie harsjes. Maar ze had ervoor ook lang gelegen dus gok dat het daarvan komt. Dr uier is zo hard en strak ook. Je zou er medelijden mee krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Amy ( 336 dagen)
haar uier groeit ook door. Ph nog steeds 7.0. Ze gaat iets trager als vorig jaar nu.
Afbeelding

En amber (337) vult ook goed nu. Haar kan ik het slechts inschatten. Dit is dr eerste bevalling hier en het is sowieso al een wat rustige merrie die niet snel iets laat zien.
Afbeelding

En nina (319 dagen) gaat ook goed. Maar vorige keer had ze ook zo vroeg deze uier en ging ze pas op 342 dagen haha.
Afbeelding

Ben benieuwd of we veulens kunnen verwachten dit weekend.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:46

Knijpen doe ik niet, maar probeer er wel wat uit te masseren zodra ik denk dat dat ook effectief kan. Hier zijn er genoeg waar nooit iets uit de uier komt en dan gewoon bevallen. En de ph is voor mij tot hiertoe de beste graadmeter. Een uitzondering daargelaten.