Hier slecht nieuws. Mijn merrie heeft naar haar veulen getrapt. Dikke kaak en tand gebroken. Foto’s zijn getrokken en naar kliniek gestuurd. Nu pijnstillers om haar te doen drinken. Ik hoop dat het in orde komt.
He bah wat naar Dakario. Enig idee waarom ze zo heeft getrapt? Hopelijk kan het goed herstellen.
tamaramt
Geplaatst: 16-05-21 08:09
@ciocollato: wat is ze al groot geworden! Echt een mooi veulen
@davinci: gefeliciteerd hopelijk blijft alles nu goed gaan.
@stalhd: dubbel gefeliciteerd wel heftig zo 2 tegelijk in je eentje in het weiland in het donker. Gelukkig maar dat alles goed is gegaan!
@dakario; ahhh, beterschap
Valuna
Geplaatst: 16-05-21 08:13
Dat is niet zo mooi dakario hopelijk valt het mee en komt het allemaal snel weer goed beterschap
petravdmeerx
Geplaatst: 16-05-21 08:14
Hallo iedereen!
Ik meld mij hier ook, lijkt me erg leuk en gezellig om mee te praten.
Plan is om dit jaar voor het eerst zelf een veulentje te fokken, om aan te houden als opvolger van mijn merrie. Mijn merrie, Amora Jane, nu 16 jaar heeft in het verleden al 2 veulens gehad dus het zou in theorie moeten lukken.
Afgelopen woensdag hebben we haar gescand en de baarmoeder zag er prima uit. We hebben haar hengstig gespoten en morgen gaan we kijken of er een eitje zit! Ben heel benieuwd!
Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!
Al enige tijd geen foto geplaatst. Dus hier komt een foto van mijn vrolijke dame. Ze groeit goed, wel wat hoesterig. Dierenarts heeft er al naar gekeken en geeft aan niets ernstig. Oorzaak het weer
Hier vermaken ze zich prima. Richo loopt steeds vaker bik de rest en mam vindt het wel goed zo.
Dakario
Geplaatst: 16-05-21 08:40
Ik heb camera op wei gericht dus ik ben heel de band gaan afspelen. En daar zag ik dat mijn merrie die nogal looplustig is tijdens het bokken haar veulen per ongeluk had getrapt. Veulen was niet gevallen maar wel geschrokken en liep daarna verder mee. Pfff ik hoop dat het in orde komt.
Dakario, balen zeg! Hopelijk geneest het goed en houdt het veulen er geen last van. Wel fijn dat je weet wat de oorzaak is.
Rose_Sonny
Geplaatst: 16-05-21 09:56
Gefeliciteerd met alle veulens, HD dubbel gefeliciteerd! Wel fijn om er in 1 nacht 'vanaf' te zijn haha.
Ah wat sneu Dakario... hopelijk gaat het snel beter, soms zijn de merries ook gewoon een beetje lomp..
Wat een prachtige merrie petravdmeerx! Fijn dat je die ook nog even hier deelt haha. Ben wel benieuwd welke hengst je wilt gebruiken. Vanwaar de keuze om hengstig te spuiten trouwens?
Wij hebben vandaag ook een mijlpaal behaald, 300 dagen Voelt toch fijn dat er nu een 3 voor zit haha.
Ik had gisteren ook wat met mijn ruin... die schrok heftig van een plotselinge beweging van een vriendin van mij en stootte echt keihard zijn voorhoofd tegen een ijzeren balk.. arm beest moet wel enorme hoofdpijn hebben op het moment... Er is wat huid af geschuurd, geen bloed of diepe wonden of zo. Wel licht verdikt en hij heeft liever niet dat je eraan zit, maar voor zo ver ik kan voelen, voelt het bot wel heel. Hij is wel super schichtig nu, ik denk echt dat hij dacht dat hij een enorme tik tegen zijn hoofd kreeg en niet besefte dat hij zelf gewoon echt dom deed..