[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:09

Hier zijn de merries idd ook gewend aan de kraamstal. Dit jaar zal helaas krapper zijn qua planning met 2 tegelijk maar komt goed

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:14

Goedemorgen mensen, no hard feelings, maar ik ga mij afmelden voor dbt 2019 omdat ik het bizar vind hoe weinig er op sommige mensen gereageerd word en op andere weer heel veel... Op mijn berichten is zelden reactie gekomen dus dan vind ik het andersom ook zonde om zo veel tijd in het topic te steken. Succes allemaal met jullie merries en de veulentjes :) dat er maar veel gezonde baby’s geboren mogen gaan worden :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:22

Jammer Linda!
Geen Bay, woogy?

Ik heb van de stal ook gelezen. Wij wille Julie wegbrengen om te bevallen, maar zij verwachten de merrie pas een week voor uitgetelde datum. Zou dat dan veel doen? Wat zouden jullie doen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:36

linda2008 schreef:
Goedemorgen mensen, no hard feelings, maar ik ga mij afmelden voor dbt 2019 omdat ik het bizar vind hoe weinig er op sommige mensen gereageerd word en op andere weer heel veel... Op mijn berichten is zelden reactie gekomen dus dan vind ik het andersom ook zonde om zo veel tijd in het topic te steken. Succes allemaal met jullie merries en de veulentjes :) dat er maar veel gezonde baby’s geboren mogen gaan worden :j

Ik ervaar het zelfde. Reageer ook niet meer op iedereen maar probeer m'n weg er een beetje in te vinden. Af en toe een update voor mezelf als ik m'n eigen berichten aan vink heb ik een leuk 'dagboek'.
Veel succes! Ik moet ooo nog tot april wachten :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:37

Laurievc schreef:
Jammer Linda!
Geen Bay, woogy?

Ik heb van de stal ook gelezen. Wij wille Julie wegbrengen om te bevallen, maar zij verwachten de merrie pas een week voor uitgetelde datum. Zou dat dan veel doen? Wat zouden jullie doen?

Ik vind het plezierig om zo min mogelijk stress te geven. Maar wij houden ze al thuis. Een verhuizing kan stress geven, maar ligt ook aan welk paard.
Mijn voorkeur heeft het niet om zo last minute te verhuizen, maar stel de bevalling word in gang gezet door de verhuizing. Is het niet veel te vroeg ofzo, toch?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:42

Cioccolato schreef:
Laurievc schreef:
Jammer Linda!
Geen Bay, woogy?

Ik vind het plezierig om zo min mogelijk stress te geven. Maar wij houden ze al thuis. Een verhuizing kan stress geven, maar ligt ook aan welk paard.
Mijn voorkeur heeft het niet om zo last minute te verhuizen, maar stel de bevalling word in gang gezet door de verhuizing. Is het niet veel te vroeg ofzo, toch?

Stress zal ze er wellicht niet van ondervinden, is altijd gewend geweest om veel op verplaatsing te komen (springpaard). Thuis bevallen durven we op deze moment niet goed aan. Voor ons het eerste veulen, merrie is het ook alweer 7 jaar geleden... Hoe lang op voorhand zou jij haar wegdoen? Dan betaal ik wel gewoon wat meer :P

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:43

Hier de dekens ook af als veulen er ie. Heb nare dingen gehoord van veulens die in buiksingels zijn blijven hangen en daardoor overleden zijn

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:46

Minimum een maand op voorhand.
Heb zelf bijna een veulen kwijt geraakt omdat het imuunsysteem niet was aangepast aan de nieuwe omgeving. Dan sta je echt machteloos als je dat kleine lijfje achteruit ziet gaan...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:48

Cioccolato schreef:
linda2008 schreef:

Ik ervaar het zelfde. Reageer ook niet meer op iedereen maar probeer m'n weg er een beetje in te vinden. Af en toe een update voor mezelf als ik m'n eigen berichten aan vink heb ik een leuk 'dagboek'.
Veel succes! Ik moet ooo nog tot april wachten :')

Het is ook lastig als er veel gekletst wordt.
Ik lees alles bij maar heb de tijd niet om op iedereen uitgebreid te reageren. Pik er dan een aantal van de laatste reacties uit.

Ik denk dat meer het wel een beetje hebben zo.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:50

Laurievc schreef:
Jammer Linda!
Geen Bay, woogy?

Een week is wel erg kort. Ze kunnen ook makkelijk een week eerder bevallen.
Ik zou een maand aanhouden.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:57

Ik houd mijn merrie thuis maar als ik haar weg zou brengen zou dat ook zeker minimaal een maand van te voren zodat ze er goed gewend is en vertrouwd staat en dat haar immuunsysteem gewend is aan de nieuwe stal.

Ik heb hetzelfde als cp112. Als er veel gepraat word dan kan ik het niet goed bijhouden en dan reageer ik op de laatste posts.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:03

Dank voor jullie meningen! Ik denk er ook zo over, maar wilde nog even extra meningen :D

Imre

Zelfde hier, soms gaat het zo snel en als ik dan op mijn telefooon zit dan reageer ik alleen op de laatste paar.

Sæunn is 24 april uitgerekend, 1 april verhuist ze van de wei zonder toezicht naar een landje bij de boerderij zodat ze in het zicht staat. Dat is ook beter voor mijn nachtrust.

Vulina

Sommige mensen vrágen ook meer aandacht, die kun je niet missen.
Van mij weet volgens mij ook niemand wat voor merrie, wanneer of hoe en wat.

Je zult ook zien dat veel mensen straks het topic uit zijn zodra hun veulens er zijn, dan is het voor hun niet interessant meer ;)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:24

Als meelezer hou ik me rustig, meestal O:) !! Feliciteren doe ik wel, en als ik zie dat er op een belangrijke vraag geen reactie komt stuur ik een pb :o .
Jammer hoor Linda, had jou merrie zeker gezien met haar mooie hoofdje en lekkere buik.Ondanks dat ik in 2014 ook weinig reacties kreeg ben ik altijd blijven meelezen, meeleven.En heb me in 2016 bewust niet aangemeld :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:25

Ik zou ook minimaal een maand aanhouden. Hoeveel dagen heb je precies gerekend tot de uitgerekende datum? Sommigen rekenen ook anders, houden andere aantallen aan.
Mijn merries zijn vorig jaar beide op 324 dagen bevallen, dus ruim anderhalve week voor de uitgerekende datum die op mijn factuur stond..

Dat ze geen stress van verhuizen ervaart is een voordeel! Dus dat is al fijn. Dan rest dat stukje immuunsysteem. Heleamal naar een vreemde omgeving. Ik heb mijn merrie 2 stallen verderop gezet, maar er stond nog een ander in van vorig jaar. Dus nu kan ze even wennen en der eigen smeerzooi er van maken!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:27

Ik zit ook regelmatig op mn telefoon en kan ook niet alles lezen, ik volg wel alles. De merries die op het eind lopen zijn het meest aanwezig dus die kan ik niet missen en reageer ik ook meestal wel op. Maar vooral; spannend, wat een buik etc. En als de veulens geboren worden feliciteer ik ook.

Mijn merrie is ook gwoon niet spannend momenteel. Dikke pens en wachten. Maar wat ik vorig jaar erg merkte is als je uier fotos plaatst, en het wordt spannend je ook gelijk reactie krijgt. Dat is voor mij nog een extra teken: ik zie het goed, anderen zien het ook!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:29

Ze is geloof ik 16 juli voor de laatste keer gedekt, dus dan zou ze nu 223 dagen zijn.
We kregen een kaartje van de hengstenboer op met 23 juni geloof ik. Straks eens nakijken en uittellen.

We gaan nog eens kijken bij een andere stal die bevallingen doen, ben benieuwd welke mening zij erover hebben. Dank nogmaals!

Ik lees braaf ook alles mee, maar ben vaak gewoon te druk om op alles te reageren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:37

Jammer Linda maar ik begrijp het ik maak me er ook schuldig aan, zit altijd mobiel te bokken en overal op reageren is echt lastig zeker als er veel word gekletst. Maar ik blijf mee lezen en reageren waar in kan.

Vulina ik weet van jou wel wat je drachtig hebt maar dat komt ook omdat je voor mij interessante combi's hebt :D
En natuurlijk de merries van vorig jaar zijn me ook meer bij gebleven.

Zo en nu weer bij lezen

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:44

Conclusie, op je telefoon bokken is heel onhandig, daardoor is reageren op personen die langer geleden wat gezegd hebben lastiger.

Al moet ik zeggen dat er op ieders vragen wel heel uitgebreid gereageerd wordt en op de merries die op het einde lopen ook. De rest is 'minder interessant'. Ik post ook nog wel, maar ook vooral voor mn eigen logboek :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:45

linda2008 schreef:

Jammer Linda, ook ik lees wel alles met belangstelling bij en reageer over het algemeen alleen op de laatste paar berichten. Lange bijleesposten zijn niet mijn ding en bijna onmogelijk op telefoon. Maar ook jij veel succes met merrie en veulen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:48

Ik vind bokken op de telefoon sws onhandig. Wel handig om een foto update te plaatsen. Maar reageren.. Nee..

Maar hoeveel mensen zitten hier eigenlijk met een merrie? Is dat bijgehouden? Volgens mij zijn dat er supperrrr veel.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:48

Hier hetzelfde... Het topic gaat nu zo hard. Ik heb geen tijd om alles bij te lezen en op iedereen te reageren naast mijn werk en paarden. Er worden ook zoveel mooie buikjes geplaatst. Vaak lees ik het en soms reageer ik met wat een prachtige buikjes allemaal. Per stuk wat erover typen is helaas echt geen doen. En ja de paarden die op elk moment gaan bevallen en vragen krijgen inderdaad wat meer aandacht. Net als de net geboren veulens. Keuzes helaas, dus negeer absoluut niet iemand bewust.

Vorig jaar was dbt 2018 ook een tijdje heel druk, later in het seizoen werd het er rustiger en dus kon ik ook gemakkelijker op iedereen een leuke reactie plaatsen.

Stel iedereen zou op iedereen reageren, dan is er niet eens meer bij te lezen zoveel pagina's komen er dan bij. Zitten hier tientallen mensen in het topic.

Als je tegen de tijd dat je merrie ook de spannende nachten in gaat en er een kleine huppel naast loopt ervaar je het waarschijnlijk weer heel anders. Voel je zelf ook niet verplicht om op iedereen te reageren. En wees vrij om tegen de tijd dat je merrie smijt je weer te melden. Even terug trekken heeft ook niemand problemen mee. We hebben het allemaal druk en begrijpen het dus ook dat alles bijhouden wat teveel wordt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:05

Ik lees ook meer mee dan dat ik post, hele lange bijleesposts zijn niet mijn ding....

Nog geen Bay Woogy?

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:25

alicelover schreef:
Hier hetzelfde... Het topic gaat nu zo hard. Ik heb geen tijd om alles bij te lezen en op iedereen te reageren naast mijn werk en paarden. Er worden ook zoveel mooie buikjes geplaatst. Vaak lees ik het en soms reageer ik met wat een prachtige buikjes allemaal. Per stuk wat erover typen is helaas echt geen doen. En ja de paarden die op elk moment gaan bevallen en vragen krijgen inderdaad wat meer aandacht. Net als de net geboren veulens. Keuzes helaas, dus negeer absoluut niet iemand bewust.

Vorig jaar was dbt 2018 ook een tijdje heel druk, later in het seizoen werd het er rustiger en dus kon ik ook gemakkelijker op iedereen een leuke reactie plaatsen.

Stel iedereen zou op iedereen reageren, dan is er niet eens meer bij te lezen zoveel pagina's komen er dan bij. Zitten hier tientallen mensen in het topic.

Als je tegen de tijd dat je merrie ook de spannende nachten in gaat en er een kleine huppel naast loopt ervaar je het waarschijnlijk weer heel anders. Voel je zelf ook niet verplicht om op iedereen te reageren. En wees vrij om tegen de tijd dat je merrie smijt je weer te melden. Even terug trekken heeft ook niemand problemen mee. We hebben het allemaal druk en begrijpen het dus ook dat alles bijhouden wat teveel wordt.

Amen!

Ik bok ook altijd op mijn telefoon. Reageer vaak ook enkel op de laatste posts en niet op wat er dagen ervoor geplaatst is. Vooral niet alles persoonlijk opvatten is erg belangrijk, en iedereen heeft verschillende opvattingen over bepaalde issues. Als iedereen uitgebreid op iedereen zou reageren zouden we nu al op deel 2 moeten zitten. Ik vind het leuk en leerzaam om mee te lezen en nu de eerste babyboom op gang komt spiek ik wat vaker.

Cioccolato zou dat niet in de openingspost moeten staan? Maar of van die lijst ook iedereen mee kletst? Ik heb geen idee.