[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:27

Als ze zo laat nog gedekt is,kan het natuurlijk altijd,want maar hoort ze ook nog geen uier te hebben.
Maar deze uier zelf vind ik dus niet wijzen op dracht.
Het kan ook zijn dat ze hormonaal last heeft en daardoor koliekerig toont,het kan zoveel redenen hebben. Ik dacht even ook dat Ella drachtig was en heb ze laten scannen,maar zij was ook leeg en vooral opgeblazen. Ze bleek toen haken te hebben en moest een dringende tandartsbeurt wat ze ook gekregen heeft.

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:33

Ik zal ze wel gewoon goed in de gaten houden de komende tijd :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:35

Inderdaad,het beste wat je kunt doen. :j

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:40

Hier blijft de vooruitgang nu het voortouw te hebben.

Ze is ook steeds vaker aan het flemen... dus wordt sdteeds ongemakkelijker voor haar.

Hier trekt nu niet meer en is ook niet "kneedbaar"

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 08-02-18 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:48

Ik vind het er ook niet echt uitzien of er iets aan de hand is Knolselder, maar goed ik denk eigenlijk dat jij er meer verstand van hebt dan ik. ;)

Twinklebel vanwege die strijd zelf maar besloten om er eentje aan te schaffen. Met twee merries loopt het huur bedrag altijd al snel op.

Hmmm spannend Chantal!!! Spenen zijn ook mooi aan het vormen. Ben echt benieuwd, hoop wel dat het iets warmer is als het geboren wordt :)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:54

droversrun schreef:
Ach Ceasar wat is ze toch een dikkertje dap, schattig :)
Jolandje, ze beginnen beide lekker uit te dijen nu, je kunt al gaan aftellen nog minder dan een maandje!
Die foto's van Suzy zijn zo leuk, inderdaad net een walvisje als ze zo gaat liggen, maar daarna huppelt ze nog vrolijk rond zo te zien ;)
@Evelien; welkom hier! Wat een binnenkomer heb jij gelijk zeg, zodeknetter wat een uier. Ook een aparte vorm zo. Ben onwijs benieuwd hoelang jouw merrie het nog vol gaat houden. Op hoeveel dagen zit ze nu?
@ Maris hahahaha, dat zijn van die momenten dat je eigenlijk not amused bent maar toch hard moet lachen kan ik me zo voorstellen. Dat koppie van die op stal staat ook :+

Merries kijken is inderdaad heerlijk, hier kan ik het ook uren volhouden hoor. (De batterij van mn telefoon helaas iets minder lang ;)) . Dierenarts is gister geweest om Jonne een extra keertje te enten. Verder heeft hij haar nog even bekeken, maar zag niets verontrustend gelukkig. Uier is veel zucht waardoor er spanning op staat en daardoor verliest ze soms wat vocht/melk maar niets om me teveel zorgen over te maken gelukkig.
Gister middag nog even een klein rondje buiten gedaan met dikkiedik, maar jeetje wat had ze een energie. Ik dacht even een rondje te gaan stappen, maar mevrouw vond best dat het allemaal wat harder kon 8)7

Grappig hè... denk je rustig aan te doen voor je merrie...hahha.. tooske sjeest ook de longeercirkel door...niks rustig aan... friesjes houden van de kou;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:05

Oh Chantall dit is echt op het laatste. Spannend hoor!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:20

annelies, tja mijn mening ken je al... ik vind dat je moet laten opvoelen/scannen. Want stel ze is wél dragend, dan is ze pas voor laat uitgerekend, dat ze dan nu al aan haar uier begint zou ik zorgwekkend vinden :o

Chantal, yeah dat begint er op te lijken :):) kom maar buiten spelen kleine baby :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:36

WoW chantall die is zich aan het klaarmaken. Leuk leuk leuk

Knolselder soms als een hengstig staan vertonen ze ook wat koliekerig en heb er ook al gehad die dan gezwollen uier hadden

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:53

Als je er zelf zo mee bezig bent zou ik toch ook maar laten opvoelen Knolselder. Geeft veel meer rust.

Oehoe wat een uier al Chantall! (en toen ging het nog weken duren....... :P )

Twinklebel, ik moet ook nog ergens een alarm gaan huren dus heb dezelfde vraag. Met het vorige veulen heb ik het van een kennis kunnen huren. Zou wel op tijd beginnen dus die drie weken aanhouden is wel goed denk ik. Zit er zelfs over te denken er zelf een aan te schaffen en dan zelf te gaan verhuren of weer door te verkopen. Zou er daar in dit topic eventueel interesse in zijn?

Pretty, 300 dagen yeah! *\o/*

DL geef mij ook maar dit weer! Heerlijk met het zonnetje erbij. Zo veel beter dan steeds die regen.

DR lekkere actieve drachtige dame dus!

Cesair op dag 234 (post geloof ik alleen maar vreetplaatjes.... :D )
uier is nog weinig verandering aan te zien, er ontstaan wel deukjes in haar billen naast de staart.
Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:13

Ik zou ook voor de zekerheid toch maar scannen/opvoelen knolselder.. anders blijf je naar symptomen zoeken en twijfelen

Oh dat ziet er goed uit Chantal! Nog even wachten tot het wat warmer wordt en laat het dan maar komen!

300 dagen is ook echt een mijlpaal!

Dat probleem van een hypere merrie had ik ook, van de week was ze ook al heel stuiterend maar toen ik in de bak wou gaan galopperen ging ze dat mooi niet doen he :+ En toen ik haar eindelijk in galop had was het echt een hele rare, zoals beren ook rennen zeg maar.. Ik gok dat haar buik iets te veel in de weg zit voor een normale galop, kan dat?

Ik ben ook van plan een birth alarm te gaan huren, doe hem denk ik rond 330 dagen om en dan 2 weken ongeveer.. Vind het wel een kostbaar iets om langer dan dat te gaan huren eigenlijk en zet er sws al een camera op
Mocht je er 1 kopen Vasthi dan ben ik wel geïnteresseerd om hem van je te huren hoor! Mijn merrie loopt wel een stukje voor op de jouwe, zit al op 289 dagen

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:26

Haha, nou dit duurt geen weken meer hoor .... het gaat echt heel hard nu. ze heeft wat voorpijn dus verwacht het deze week of volgende week wel verschijnen. *FingersCrossed voor iig Schimp* Arm dier.

Stuitermerrie heb ik hier ook met die maiden, geen porum met die dikke pens :D

Gefeliciteerd voor degene met de 300 dagen grens !

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:31

Haha ja blijft leuk. Nou in de bak is ze allang al niet meer vooruit te branden maar op buitenrit kan de rest haar nog steeds niet bijhouden. :+ Maar ze heeft ook genoeg dagen dat ze me aankijkt van; kun je mij niet even naar binnen tillen anders...? :Z

Haha Vasthi inderdaad veel eetfoto's Y)(^) Die naast Cesair staat is trouwens echt een bolletje wol!

@Chantall; :):)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:55

Ga je nog wel naar de HK Chantal ;)

@knolselder; Afbeelding
Dit was vorig jaar een uier van een niet dragende merrie. Had wel dragend moeten zijn maar al in eerste helft verloren bij fokker. Ik heb ook zitten wachten maar helaas... kwam niets uit. Scannen of opvoelen is het enige wat duidelijkheid geeft. Spannend!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:57

Zou ik zeker interessant vinden Vasthi, maar mijne is 11 dagen na de jouwe uitgeteld, dus iets tekort op elkaar.

Spannend Chantall!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:24

Nee Ceasar, dit jaar ben ik een thuisblijvers. Volgend jaar maar weer. Dan is er ook een fokproduct van me.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:41

Chantalll die heeft nu ook een enorme uier zeg!! Spannend!! Nu maar hopen op beter weer. :D

Knolselder ik zou inderdaad ook laten opvoelen/scannen. Alleen al om van het twijfelen af te zijn!

Wat een mooie ronde buikjes komen er al voorbij!

Ik heb vandaag mijn merrie’s even op de foto gezet toen ze lekker stonden te grazen in het zonnetje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:05

Bedankt voor de foto Ceasar! Ik ben wel wat gerustgesteld. Daarnet ook even bij een lege merrie gekeken die reeds enkele veulentjes heeft gehad en die had een soortgelijk uier.

Uiers van de andere dames:
Stien dag 297
Afbeelding
Charlie dag 291
Afbeelding
Roos (waarvan ik twijfel of ze nog wel drachtig is) dag 269
Afbeelding
Oohla dag 180 (lijkt meer dan het is, al heeft ze gevuldere uier. Had ze vorig jaar ook. Maar hou het in de gaten)
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:32

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:56

Getver Suffie, die wil je niet over de wei hebben. Laat ze dat maar lekker op een afgelegen plek oefenen...

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:11

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:25

Oh daar ben je lekker mee als die zo laag overkomen...

Ze zien er goed uit Evelien!

Knolselderij, roos haar uier ziet er inderdaad nog rustig uit maar goed kan ook nog wel qua betreft aantal dagen. Wat zegt je gevoel?

Ik keek net even onder Jonne haar deken maar de tepels/speentjes beginnen opeens te vormen! Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:46

Zo Droversrun, Jonne maakt vorderingen!
Roos tja... doet me erg twijfelen. Haar buik is zoveel kleiner dan dat ie geweest is.
Aan de andere kant kon haar moeder haar eerste veulen (Roosje hehe) ook goed verstoppen tot 2-3 weken voor het veulenen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:18

Wauw we krijgen nu ook echte uier foto's te zien! Niet zomaar mieren tietjes maar mooie c cuppen :P

En mooie buikjes in het lekkere zonnetje van vandaag!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:40

Jonne begint er werk van te maken :)

Chantal bij jou ook al spannend!

Een van de merries die ik verzorg is haar veulen verloren op 7 mnd ;( Een hengstveulen. Ze is al op leeftijd, was al eerder even drachtig vorig jaar, maar dat was er bij de volgende scan weer uit. Opnieuw gedekt en in september ook nog drachtig gescand. Verder niets aan de hand met het veulen en het was ook nog 'vers' om te zien. Merrie schoon, geen afscheiding, geen uier, geen temperatuur. Veearts denkt dat het door de leeftijd misschien toch gewoon niet meer gelukt is om het te volbrengen, ook al ziet ze er zelf goed uit, de baarmoeder moet het allemaal wel van voeding voorzien en zo. Wel echt heel zonde.