En ondertussen alweer 2x gelegen en gemest. Lijkt wel of ze haar buik /kont schuurt Geen idee waar ze nu weer mee bezig is. Hahaha. Mss toch iets op gang aan het komen
MDJ
Geplaatst: 10-05-15 03:50
Lucky is bevallen!!!! Ik was toevallig rond kwart voor 3 wakker, niks aan de hand op de cam, ze stond te schuren. Ik kijk om 3 uur weer en ineens is er al voor 3/4e een veulen uit!! Snel naar stal en alles lijkt goed te zijn. Het is een vosbont merrietje en ze heet ginny!
Jobamara, lief van je maar ik gok er niet op helaas.. Vandaag 367 en naar mijn idee gebeurd er helemaal niks hier.. Uier loopt nogsteeds leeg na een dag buiten.. Dr dikke benen worden er gelukkig ook wat minder dik van.. Maar ik ben het zat!
Gisteren had ik avonddienst. Bij thuiskomst om 23.00 uur nog even de paarden gecontroleerd. Rox was rustig. Niets bijzonders. Mijn man had nachtdienst en belt me vervolgens om 2.00 uur wakker dat Rox onrustig is. iPhone naast mijn bed gezet met de camera open. Af en aan onrustig geweest. Veel maaien/schrapen. Rond lopen en kijken naar de buik. Nu is ze weer rustig. Ze heeft minimaal hars, maar het is er wel. Ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren. Had bij agradi wat spullen besteld afgelopen week. Oa een navelklemmetje, maar die was niet voorradig. Hoop dat de spullen er nog op tijd zijn. Ik heb in ieder geval wel Betadine en Microlax. Gezien ze nu zo vroeg is, begin ik toch wat te hopen op een merrieveulen!
Alweer 4 veulentjes geboren de afgelopen dagen; gefeliciteerd allemaal wat zijn ze allemaal toch schattig
Stal_Wiza
Geplaatst: 10-05-15 08:46
OnzeToppers schreef:
Alweer 4 veulentjes geboren de afgelopen dagen; gefeliciteerd allemaal wat zijn ze allemaal toch schattig
Ze zit op 223 dagen. Ontwikkeling is er wel afgelopen weken. Uiers zijn vol, banden beginnen slapper te worden. In die zin ziet het eruit alsof ze er klaar voor is. Of het veulen is aan het oefenen...
Hier vanacht ook draaiend veulen gehad vermoed ik. Daarna is het rustig gebleven.
Trouwens doen jullie merries dit ook voor zij die geluid bij de cam hebben? Dit deed ze twee jaar geleden ook. Ligt ze te slapen (gok ik) en in een keer hinnikt ze normaal en daarna lijkt het alsof ze een veulen hinnik nadoet. Echt heel stom. Elke keer schrik ik me kapot en denk ik dat ik wat gemist heb