Ik vind het maar spannend allemaal, het is de eerste keer zowel voor mij als voor de merrie. De boer heeft gelukkig al heel wat bevallingen meegemaakt.
Ik vind het ook erg spannend. Voor ravina de 3e,voor mij de eerste. De manege eigenaar heeft ook ervaring met drachtige merries en bevallingen. Ik vraag me wel af,bij de vorige veulens bleef ze aan de nageboorte staan,kan je nog iets doen om dat te voorkomen?
Marlis
Geplaatst: 14-12-10 23:37
@ Pauk: Dankje wel Echt een lief hoofdje heeft ze ja. @ Viefdepief: Die krijgt al een lekker buikje @ kootmira: Ze is echt flink haha, wel hele mooie foto @ Agarcia: Gefeliciteerd:D twee dagen verder dan peepsie, lopen ongeveer gelijk.
Vrij krijg ik niet gaat niet zo makkelijk in de zorg. En ben in opleiding (werken leren) dus mag alleen vakantie nemen tijdens de schoolvakantie in de zomer. Halster alarm wil ik voor peep ook wel huren, even kijken allemaal. Voor peep is het, het eerste veulen en ik en anous hebben ook geen ervaring ermee dus voor ons ook het eerste.
Hebben ze zelf bepaald dat er een veulentje moest komen? Ongelukje dus (denk tenminste dat je paarden bedoelt met meneer en mevrouw ).
Spannen dan zeg! Goed dat je er boven op zit! Is het wel een mooie combi?
melanie_h
Geplaatst: 15-12-10 00:01
jep. Bonfire mijn hengstje dus was uit zijn wei ontsnapt en liep vrolijk tussen de dames toen ik thuis kwam van mij werk. ik wist niet wat ik zag Aranka wilde ik niet meer laten dekken door haar verleden, maar die heeft hij zich net gegrepen. Moet zeggen dat is ook wel de grootste sloerie die ik erbij heb rondlopen Ik heb haar 3 weken later laten scannen en mijn grootste angst werd werkelijkheid ze droeg Opzich is de combinatie wel heel mooi en als ze niet zo'n verleden had had ik deze combi ook best eens durven te maken.Maargoed die hebben ze nu zelf gemaakt. Op naar een hopelijk levend veulentje deze keer!
Ik heb ook zo'n sloerie, dus wordt oppassen met dat hengstveulen van mij . ah als hij zich misdraagt gaat hij op logement . en mei is hij zowiezo weg . deze zomer waren we even langs pascha gelopen, 2 jaar en ze zag de hengst, niet normaal, mocht moeite doen haar bij te houden , als ze hengstig is, duwt ze gewoon haar kont tussen de voorbenen van alles wat geen merrie is, of het nu een belg is of een tinker of een shet, echt te erg voor woorden.
Haha, wij hebben ook 1 zo'n sloerie staan ja. En maar pissen, en sloom. Gelukkig geen hengsten in de buurt
Belinda is bij de hengstenhouder gedekt, op natuurlijke manier. Heeft ook wel wat Ik weet iig zeker dat er het goede sperma in zit, stond er zelf naast.
KootMiraDrum
Geplaatst: 15-12-10 00:21
Sjoert schreef:
Yep Een merrie krijgt dan 2 keer een injectie om de boel te bevorderen. Dan kan onder DA-begeleiding het veulen ter wereld komen. Na de 2e injectie komt het veulen binnen een paar minuten. Uiteraard zitten er aan inleiden wel voorwaarden.
Zoals ontsluiting, neem ik aan?
gr_roos
Geplaatst: 15-12-10 07:40
Zeer slecht nieuws,merrie gooit nu het veulen eruit. da komt om 9.00
Merel_Claire
Geplaatst: 15-12-10 08:06
gr_roos schreef:
NEEEE ROOS!! Oh wat erg voor je! Heel veel sterkte. Zit hier met de koude rillingen achter mijn computer.
Merrie is nu hetgeen waar ik me de meeste zorgen om maak. Veulen ben ik al kwijt, ze was net begonnen toen ik op stal kwam. Moest van de DA naar huis,ze was heel rustig, en om 8.00 weer heen. Ze moet even de rust krijgen om te bevallen.
Arme Rabette. Inderdaad wel goed om haar even met rust te laten, maar denk ook vreselijk moeilijk. Rustig aan Roos en Rabette is een taaie, die gaat het redden!
melanie_h
Geplaatst: 15-12-10 09:04
gr_roos schreef:
he verdorie wat erg! Hopelijk komt de merrie er goed doorheen, heel veel sterkte. ik weet helaas uit ervaring wat je nu meemaakt
Laatst bijgewerkt door melanie_h op 15-12-10 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
melanie_h
Geplaatst: 15-12-10 09:10
Snoevie schreef:
Spannend ik kan me je stress voorstellen. Weet je wat er mis was bij de vorige keren?
Ja de eerste keer had het veulen de navelstreng om het middel en was dus gestikt in de baarmoeder al, kwam dan ook wat vroeger af en was dus al dood. De 2de keer heeft ze het veulen uitgedragen, maar ging het tijdens de bevalling zelf helemaal mis, redebag en een stuit die heb ik helaas niet optijd eruit kunnen krijgen en toen de dierenarts er was om het veulen eruit te halen was het al dood de 3de keer vond ik het veulen s'morgens vroeg in de stal met 6/7 maanden dracht. het zijn dus alledrie andere oorzaken en zoals ze allemaal zeggen pure pech. maar ik had bijmezelf zoiets van dat kan wel zijn, maar het zal toch een reden zijn waarom dat ze haar veulens niet levend ter wereld kan brengen en wilde haar dan ook niet meer laten dekken. Nu zijn het steeds de veulens geweest, maar ik ben zo bang dat ik er aranka een keertje zelf mee verlies. Dus we gaan nu duimen draaien, kaarsjes branden en hopelijk gaat het ditkeer wel eens een keertje goed. Ben nu al iedere avond en morgen de uier aan het schecken zodat ik ook maar zogauw er iets veranderd het in de gaten heb. de laatste maanden zijn nu slopend voor me. Heb nu geen rust voordat het allemaal geboren is.
NatasjavE
Geplaatst: 15-12-10 09:13
He..gr_roos...wat ontzettend jammer. Veel sterkte voor jou en je merrie.