Ik moet mijn verhaal even kwijt en denk dat ik dat het beste hier kan doen.
Ik kocht okt vorig jaar mijn eerste eigen pony. Vandaag ben ik erachter gekomen dat ze drachtig is! Ze werd de laatste tijd wat dik, maar ik dacht dat het gewoon door de strenge winter kwam en we weinig hebben kunnen doen. Toen zei iemand tegen me dat ze zo dik werd, en voor de grap dat ze misschien wel drachtig was. Vanaf toen heb ik uren doorgebracht met kijken naar haar buik, zie ik nou wel of geen bewegingen? Elke dag zat ik op internet te kijken hoe een drachtige buik er uit ziet en filmpjes van bewegende buiken. Nee het zit vast tussen mijn oren. Ze werd wat rustiger(normaal is ze heel druk) en met longeren was ze niet vooruit te branden, maar met rijden juist ontzettend prikkelbaar. Ze plaste heel veel dus ik dacht misschien iets met dr blaas of zo. Toen belde ik de Da en vertelde over mijn twijfel, die zie dat ik gewoon langs moest komen en dan zou hij even kijken. Dat heb ik dus vandaag gedaan en hij vertelde me dat ze waarschijnlijk al heel snel een veulen krijgt. Hij kon niet precies vertellen hoe ver ze was omdat ze zich heel erg verzette, maar het hoofdje was al best groot. Dus waarschijnlijk al binnen een maand. De vorige eigenaar kan me helemaal niet vertellen welke hengst haar gedekt heeft of wanneer, dus het is echt een verassing wat er straks uit komt.
Ik moet wel even wennen aan het idee dat ik er straks 2 heb en weet nog niet of ik nou heel erg blij ben of niet. Als ik had geweten dat ze drachtig was had ik haar nooit gekocht, maar ik zou dr ook nooit meer weg doen! Dus ik krijg er gewoon een cadeautje bij! (Toevallig was ik vorige week jarig!)
Ik meld me dus graag aan bij dit topic. Heb helemaal geen ervaring met drachtige merries of veulens, dus alle info is welkom. Grtz
Gem
Geplaatst: 18-03-10 23:33
Neonlight schreef:
Tsssk, wist je dat niet? Kraampakket hoort wijn in te zitten, champagne en beschuiten met muisjes. Misschien moet die lijst in de openingspost nog even uitgebreid worden.
heeee das mijn kraampakket !
Maseike
Geplaatst: 18-03-10 23:33
gem schreef:
Neonlight schreef:
Tsssk, wist je dat niet? Kraampakket hoort wijn in te zitten, champagne en beschuiten met muisjes. Misschien moet die lijst in de openingspost nog even uitgebreid worden.
heeee das mijn kraampakket !
Niet van mij En ik ben er nu al mee bezig haha.
Gem
Geplaatst: 18-03-10 23:35
JoyceA: das een bekend verhaal ..... je krijgt ff pb.
toch het beste er maar van maken joyceA je gaat het nog heel leuk vinden als je er eenmaal aan gewent bent. positief denken! 2 paardn voor de prijs van 1, hi, hi.
Ook namens mij welkom Joyce. Een verrassing dus voor je. Nu een moeilijke tijd, omdat je dus geen flauw idee hebt wanneer het veulen geboren zal worden. Een DA kan dat inderdaad nooit goed inschatten. Gewoon hier meekletsen en veel lezen, dan zie je ook veel foto's en krijg je wat inzicht in de tekenen die een merrie geeft.
O ja, en een kraampakket klaarmaken. In de openingspost staat wat je moet hebben, alleen staat de wijn voor het waken, en de champagne en de beschuit met muisjes als het veulen geboren is niet vermeldt.
Jee Joyce wat een verassing. En wat neon zegt, gezellig meekletsen alles komt voorbij. Hopelijk heb je binnenkort een gezond veulentje.
Jullie gaan echt hard zeg, heb zelf weinig te melden maar lees vrolijk mee. Jullie verhalen en/of opmerkingen zijn erg leuk om te lezen, haha. (lees champagne, wijn, muisjes)
Ik wacht geduldig op nieuwe gezonde veulens..
jolandje
Geplaatst: 19-03-10 00:08
ze word alleen steeds witter zo was ze als veulentje zo blijf ik aan het tellen niet te geloven toch, 't is echt een toverballetje
welkom en idd een bekend verhaal... toch ga je ervan genieten als het er eenmaal is
ik denk dat jeanneke door heeft dat ik dagelijks een foto maak van der uier met de bedoeling ze te kunnen vergelijken en er graag verandering in zie vandaag was er een serieuze verandering (slimme merrie )
hahahaha heidie aan de drank! ik had helemaal nix op stal.. ja een heeull serieus kraampakket, en 2 dagen later pas beschuit was veel te moe van het dier om de 2 uur op zn pootjes zetten en snachts om de 3 uur..
zal morgen ff foto's neerzetten van zn kromme beentjes nog (niet dat ie er minder om loopt want eeh bokken zit erin, galopperen ook, en dat tegelijk kan ie top)
Zo, die is echt flink verkleurd. Dat is het leuke aan appies, zijn lekkere toverballen. Ik ben er zelf nooit aan begonnen, aan stipjes tellen, en die van mij hebben er niet eens zoveel.