Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:57

Nou, madame staat lekker kuil te eten. Drupt ondertussen lekker door en haar vulva is helemaal ontspannen. Vannacht wordt het om het uur eruit denk ik! Of zal ik een bedje op stal maken... Het lijkt er in ieder geval niet op dat het er binnen nu en een uur is, ze is me veel te kalm. Al staat ze wel steeds op andere plaatsen... Of zou ik ook een Macy hebben, die het veulen gewoon tussen het eten door uitpoept! Op tijden als deze wou je dat je een camera op stal hangen had!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:06

Nou eindelijk heb ik de moeite genomen een foto van Ro haar tietjes te maken Haha! ze is al over tijd, maar zoals jullie zien duurt het nog wel even.

Afbeelding

Ook heb ik vandaag een bezoekje gebracht aan Inglio ondanks mijn griep Boos! maar wat een heerlijk nieuwsgierig en ondeugend veulentje zeg. hier een fotootje :

Afbeelding

@Odess: spannend zegt ik verwacht op zeer korte termijn foto's van Odess junior M/V Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:07

OOh Bernadet......spannend!!! Wordt veel heen en weer vanacht! *gaat morgen meteen s ochtends kijken of dr wat is Haha!*

Pybelien hier wil nog niet opschieten.....heeft dr geen puf aan, waarom niet? Geen idee, maar we wachten gewoon vrolijk af!

Trouwens....Pyb was vorige keer totaal niet druk ofzo voordat ze een veulen kreeg. Toen scheen ze eerst heel relaxt te staan eten en zo ineens ging ze dr bij liggen en begon te persen en hopla veulen lag er naast. *het was dat stalgenootje de 'waterval' had horen gaan en een idee had hoe ver het dus was*

Hier fotos van gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:17

@ Odess: Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper!
@TJTlover: een beetje zekerheid zal fijn zijn!
@ Tyrza: Ach gut
@ Tinne: Wow! Ivanka ziet er goed uit, de buik wordt ook al mooi rond!
@ IngLio: dat ziet er geweldig uit! Wat een lekker ding is het...
@ Quirinake: je hebt je handen er maar vol aan Haha!
@ Gitta: zeer herkenbaar hoor, het "op die vreemde manier dragen" van de staart. Zo staat Fanja er ook vaak bij.
@ Yoline: Friet zier er ook mooi bol uit. En dan die pleeborstel!!! Clown
@ Sjen: succes!!!

@ iedereen die ik vergeet (ik hou het allemaal niet zo goed meer bij...) SUCCES!!!

Update Fanja:
Ik heb het idee dat ze duidelijk beter in haar vel zit als de afgelopen week. Borstelen en knuffelen vindt ze het einde, eten is haar alles!
De uier is al wel flink aan het groeien, weer wat groter dan gister, terwijl ze nog wel even moet.
Gelukkig voor mijn eigen gemoedsrust komt de DA deze week weer even langs... (beetje overbezorgd geloof ik...)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:20

Odess schreef:
Nou, madame staat lekker kuil te eten. Drupt ondertussen lekker door en haar vulva is helemaal ontspannen. Vannacht wordt het om het uur eruit denk ik! Of zal ik een bedje op stal maken... Het lijkt er in ieder geval niet op dat het er binnen nu en een uur is, ze is me veel te kalm. Al staat ze wel steeds op andere plaatsen... Of zou ik ook een Macy hebben, die het veulen gewoon tussen het eten door uitpoept! Op tijden als deze wou je dat je een camera op stal hangen had!

Die kalmheid hoeft niet veel te zeggen. Rigaud was ook zo kalm; die heb ik om 20:45 nog gevoerd, alles ging schoon op en verder was ze helemaal niet onrustig. Om 22:00 is Aurora geboren.....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:25

Inowa heeft mijn ruin gespot Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:26

Up-date Famosa (BIG MAMA) Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De melkbar groeit en groeit. De banden zijn slap en de honger is nog niet gestilt Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:28

Ik zal maar goed op Odessa letten als ik jou was. Het klinkt alsof dat veulen elk moment geboren kan worden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:00

Ik las net dat er een Polacootje is geboren bij Residelca. Die merrie is 1 of 2 dagen eerder gedekt dan Famosa. Dus.............

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:10

odessa@ Jeetje dat wordt waken! Elk uur eriut en dan maar hopen dat het deze nacht komt....anders kun je morgenavond weer. Ik ga voor he duimen.

phiabink@ Jeetje dat is zeer zeker "big mamma".Wat een uiers zeg. Nou die heeft mijn merrie zeer zeker nog niet.
Oke het veulen heeft dus toto uiterlijk dinsdagnacht de tijd om geboren te worden!Mmmmhhhhh nou ik laat het je hopen. Nou de uiers zijn er in elk geval klaar voor.

Wat heerlijke foto's allemaal weer van die veulen en (drachtige) merrie's. Begint nu toch wel te kriebelen hoor!

Voor iedereen die moet waken: Heel veel succes!

p.s. ori , je baasje wil geen record dus uitpoepen dat veulen! Haha!
Mischien helpt het

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:12

Hmmm, misschien dat ze er volgend weekend er eens aan wil beginnen.

Morgen mag ze niet, want dan is het baasje weg Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:18

Succes Odess (haha dat rijmt)
Ik ga mijn bedje opzoeken, maar ik zal voor je duimen in mijn dromen... ennuh die zijn zeer waarheidsgetrouw aangezien ik droomde van een bruin merrieveulen met bles...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:22

Laten we het hopen dat Famosa snel dat kleine etterbakje uitpoept. Hij is nog steeds mama aan het pesten. Famosa heeft het zwaar. Een buurman kwam vanmiddag even kijken. Hij fokt dravers. Hij zei: Zit er 1 in of meer Haha! . Henk zei: Als het goed is 1. Ze fokt nogal groot, dus een flinke zal er in zitten. Het is niet zo smalle ding wat jij heb. Tsja, als je die borstkast ziet.

Odessa, sterkte!!!!!!!Morgen foto's Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 00:04

@Odess en andere wakers: Succes vannacht! Go jij! Go jij!

Korte Copper update:
Ze is absoluut niet happy vanavond. Ze kijkt steeds kwaad achterom naar haar buik, staat veel met haar oren in de nek, heeft een aantal keer staan trappen naar haar buik en kan weer niet lekker liggen...
Uier komt toch steeds meer en ook meer prutjes aan het uier.
Op dit moment lijkt ze erg op hoe ze was in 2003 vlak voor het veulenen alleen mist ze dan 16 dagen op de kalender Knipoog

Afbeelding
Meer prutjes die er ook steeds afvallen. Nog geen kegels of drupjes maar dat doet Copper niet altijd.
In 2003 stond ze rond 22.00 zo en was er 3 uur later een veulen...

Afbeelding
Meer spanning op het uier.

Afbeelding
Uier groeit nog steeds en de spenen gaan verder uit elkaar.

Het alarm zit om dus ik ga zo maar eens op bed Gaaaap

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 02:15

JAAAAAAAAAAAAAAAA VEULEN!!!!

De eerste foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Het is een hengstje, het heeft al geplast. Ik ga nu eerst kijken of ie drinkt en nog wat foto's maken! Dan vertel ik het hele verhaal zo wel Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 03:59

Go jij! Go jij! GEFELICITEERD!!!! Go jij! Go jij!
Wat is hij donker zeg! Is hij droog ook zo?
En wat kijkt moeders tevreden!

Ik ben heel erg benieuwd naar het hele verhaal maar ga eerst maar een tijdje in de stal genieten Knipoog

(en ik duik m'n bed weer in na een vals alarm Gaaaap )

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 04:07

Nee hij is maar een tintje donkerder dan mamma droog, voor zover ik het heb kunnen zien!

Zo, hij heeft net gedronken en weet nu de spenen te vinden! Mooi zo Lachen Plassen deed ie direct al en poepen heeft ie ook al geprobeerd. Resultaat, 2 inimini keuteltjes Clown

Nee het was een hele zware voor Odess, ze had erg veel moeite met het hoofd! Gelukkig was mijn vader er ook dus die heeft geholpen. Zodra zijn hoofdje eruit kwam zag ik dat hij naar adem snakte in de vliezen nog, en bijna nog helemaal in Odessa's lijf! Ik heb ze zo snel mogelijk los gehaald en hij probeerde al te ademen terwijl hij nog helemaal in haar lijf zat. Zodra zijn schouders eruit waren begon hij heftig te spartelen! Gelukkig was hij er toen snel uit, maar zijn navelstreng was dus al gebroken. (voordat hij eruit kwam) Hij richte zich direct op en probeerde na een minuut al te staan! Helaas lag Odess is de opening dus het veulen lag in de ene helft van de stal en Odess in de andere. Odess was helemaal kapot dus ze ging niet staan. Toen hebben we het veulen na 10 minuutjes maar bij Odess gelegd en direct kwamen de moedergevoelens boven en toen ging ze vrij vlot staan. De nageboorte was er al heel snel af, zeker binnen het uur!

Hij heeft hele lang stelten! En een lief hoofdje. Ik ben benieuwd hoe het er met een paar uur naar staat Lachen Ik ga nu eerst slapen Gaaaap

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:11

Gefeliciteerd Odess! Mooi dat het goed gegaan is! Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:13

Jaaa!!!
Ik wist het wel Haha!
Gefeliciteerd
Hoe laat is hij precies geboren, was je er helemaal bij Verward

NU MAAR LEKKER SLAPEN Dromen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:28

Odess schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAA VEULEN!!!!

De eerste foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Het is een hengstje, het heeft al geplast. Ik ga nu eerst kijken of ie drinkt en nog wat foto's maken! Dan vertel ik het hele verhaal zo wel Lachen

Nogmaals gefeliciteerd!!!
Hij is echt prachtig Lovers

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:29

JAAAAAAAAAA!!!! Gefeliciteerd!!!
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:33

*o/* gefeliciteerd hoor wat een lieverd en mams er zo naast Lovers fijn dat jullie erbij waren om een handje te helpen!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:34

Party!! Gefeliciteerd Party!!

Wat een prachtig mooi veulen Ja
Wat een verhaal ben heel blij voor je dat hij er is...

Ik kan op kraambezoek Haha!

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:43

Lief veulentje. Gelukkig is nou alles goed gegaan. Het is wel mooi veulentje Party!! Go jij! Go jij!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 07:44

Gefeliciteerd Odess met dit prachtige veulen!! Het resultaat mag er eindelijk wezen!