[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:56

Heerlijk om naar te kijken hè seven. :D

Nee verder gelukkig alles oké. Stal deur was blijkbaar niet helemaal dicht dus had mevrouw m open gedaan.. echt typisch :') maar de stal was nogal vies dus lang zal ze dr niet gelopen hebben, mmaar wel lang genoeg om een ravage aan te richten :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 01:18

Ja ik kan dat urenlang doen, niet zo goed voor mn slaap maar ach.

Ondeugd is het haha ergens staat ze d'r ook wel vertederend bij daar ben je vast niet lang boos op geweest :D

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 01:21

Snap ik!! Hoop hier ook snel de camera's voor elkaar te krijgen.

Haha nee idd. Ze keek ook echt zo op van: wat.....?!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 06:14

Seven, oooh merrie-tv kijken is zooo verslavend!! Zelfs als ze gewoon liggen te slapen kan ik uren kijken :o

Maris, whahaha een échte puber :=

Murosch, ze ziet er goed uit!!

Jolanda, zow Glow is enorm!! Dat ze nu maar snel aan de beurt mag zijn :j

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:11

WoW jullie gaan hard!
Evelien wat een mooi vol uier!
Vulina.. je bent er bijna..yeahhh spannend en leuk.
Murosh.. gestrande walrus

Hier verder weinig te melden. Ik lees alles maar heb zelf eigenlijk geen nieuwtjes ... ik kijk uit naar de eerste veulens.. snel...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:15

Ah, lief walvisje suzy :D Leuke foto's.

Inderdaad flink uier al Evelien, ik heb ook zo'n merrie gehad die dat 4 weken voor de bevalling al deed (incl. hars en later druppelende melk...) Ze kunnen je soms zo foppen.

Maris_ Khaleesi is 18 juni uitgerekend en ik blijf lekker doorgaan tot ze het nog leuk vind. Elke maandag in Januari gaan we nog een uurtje in de binnenbak rijden, en de 18de hebben we een wedstrijd dag. Volgende maand heb ik niets geplant (niet dat als ze het nu niet meer leuk vind ze moet hoor, ik kan ten alle tijden stoppen, maar ze vind het nog heerlijk). Ik denk dat ik het dan lekker op buitenritjes hou. Ik vind het wel belangrijk dat ze lekker in beweging en conditie blijft. Wandelen kan zowiezo nog tot vrij laat. Als ze bijna uitgerekend is zal ik niet veel meer met haar doen, mijn ervaring is dat ze dan zo rond en ook sneller moe zijn, dus dan krijgt ze lekker vakantie tot het veulen weer oud genoeg is om af en toe even alleen te zijn en dan bouwen we het heel rustig weer op.

Ohjee, dat is met recht een puber, wat een zooitje heeft ze ervan gemaakt. (je zou denken dat ze gewoon ergens gaan staan eten, maar deze feestneus heeft alles eens goed onderzocht)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:46

Ooh Maris wat een deugeniet , Haha :)

Murosch, mooie foto’s! Kleurtje staat er op idd, nu maar afwachten :D

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:14

Ja zo doe ik het idd ook draaakje :j

Haha ze heeft idd alles uitgebreid onderzocht :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:27

Ldenboer72 schreef:

Inderdaad! En als het goed is gaat het dan ook echt los. Elke maand, behalve Maart, minimaal 2 veulens tot augustus :D
Laatst bijgewerkt door Vulina op 08-02-18 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:34

Vulina schreef:
Ldenboer72 schreef:

Inderdaad! En als het goed is gaat het dan ook echt los. Elke maand, behalve Maart, minimaal 2 veulens augustus :D

:):) dat is tof!!!! :D bijna bijna bijna.... :):)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:01

linda2008 schreef:
Seven, oooh merrie-tv kijken is zooo verslavend!! Zelfs als ze gewoon liggen te slapen kan ik uren kijken :o

Hier net zo haha, rustgevend zo'n rustend paard.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:12

maris haha, ondeugend pubertje :)

merries kijken, echt superleuk, en nu heb ik die nieuwe camera's , haarscherp beeld, maar ik kan en mag helaas niet de hele nacht kijken, ik heb jarenlang gewoon hele nachten wakker gelegen en ook gewoon continu merries kunnen kijken, maar sinds bij mij slaapapneu is geconstateerd slaap ik met zo'n masker op en dan moet ik gewoon slapen, nou ja soms doe ik even mijn ogen open en dan zie ik ze wel, en slaap ook weer door ;) als het alarm afgaat word ik wel wakker genoeg :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:20

Ach Ceasar wat is ze toch een dikkertje dap, schattig :)
Jolandje, ze beginnen beide lekker uit te dijen nu, je kunt al gaan aftellen nog minder dan een maandje!
Die foto's van Suzy zijn zo leuk, inderdaad net een walvisje als ze zo gaat liggen, maar daarna huppelt ze nog vrolijk rond zo te zien ;)
@Evelien; welkom hier! Wat een binnenkomer heb jij gelijk zeg, zodeknetter wat een uier. Ook een aparte vorm zo. Ben onwijs benieuwd hoelang jouw merrie het nog vol gaat houden. Op hoeveel dagen zit ze nu?
@ Maris hahahaha, dat zijn van die momenten dat je eigenlijk not amused bent maar toch hard moet lachen kan ik me zo voorstellen. Dat koppie van die op stal staat ook :+

Merries kijken is inderdaad heerlijk, hier kan ik het ook uren volhouden hoor. (De batterij van mn telefoon helaas iets minder lang ;)) . Dierenarts is gister geweest om Jonne een extra keertje te enten. Verder heeft hij haar nog even bekeken, maar zag niets verontrustend gelukkig. Uier is veel zucht waardoor er spanning op staat en daardoor verliest ze soms wat vocht/melk maar niets om me teveel zorgen over te maken gelukkig.
Gister middag nog even een klein rondje buiten gedaan met dikkiedik, maar jeetje wat had ze een energie. Ik dacht even een rondje te gaan stappen, maar mevrouw vond best dat het allemaal wat harder kon 8)7

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:31

Maris wat een leuke puber :P

Vulina gaat hard en wat leuk!

Ooh ik wil voorjaar mensen! Die kou en regen ben ik niet voor gemaakt :P

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:34

@Evelien: die gaat al lekker; ondanks dat haar spenen goed vullen, mag het uier zelf nog wel een stukje voller en strak staan. Weet niet of het hard voelt?
Mijn merrie veulende vorig jaar ruim 3 weken te vroeg (is altijd wel vroeger) dus ik denk dat het echt ligt aan de merrie zelf

@Jolandje; jouw Glowy is ook al behoorlijk rond hoor!!

@Knolselder: Ze is van 20-27 mei gedekt, dus feitelijk is ze eind april aan de datum zo'n beetje. Ik denk dat ze weer 2 weken eerder gaat komen, dus ze moet nog wel een paar weekjes. Ik ben benieuwd hoe ze er dan voor staat.

@Murosch; leuke foto serie van je bolletje-walvis :D

@Maris; wat een ondeugd! Geen voertonnen geplunderd?

@Seven; ik heb nu nog de camera op de babykamer staan, kan ik alvast de stabiliteit testen. Ik zet hem er ook al paar weken van tevoren op hoor; kan ik beetje in de gaten houden wat haar patroon is, hoeveel ze ligt/mest etc.

@DL: ik vind dit weer heerlijk!!! Het is wel fris, maar met een zonnetje krijg je toch wel een goed gevoel vind ik!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:23

Dat was mijn idee inderdaad ook caesar, ik schrok gister wel even ze ging steeds plat liggen en staart zwaaien. Ik dacht nee toch nu nog niet maar ze probeerde te rollen wat met haar dikke lijf niet lukte haha <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:58

hihi en om recht te staan doen ze dat ook,even rollen,aanloopje en recht. :P

DL doe mij ook maar lente. 8-)

Droversrun fijn dat ze nog even gechecked is. Sowiezo is ze nu echt aan de laatste loodjes bezig,ook al gelooft ze het zelf dus nog niet. :+

Vulina leuk! Hoeveel zijn er van jouzelf die moeten?

Maris herkenbaar. Als er hier een shet rondloopt is ook alles tot in de puntjes onderzocht. En zindelijk zijn ze ook al niet. :')

Murosh heerlijke foto's weer van bolletje. <3

Tiny vandaag op 300 dagen. Toch wel een leuke mijlpaal. {:}
Binnenkort ga ik ze dan apart houden van de rest denk ik,toch als ze het spannender maakt. Ze mag dan met een van de andere drachtige dames de wei op. De voorrechten van de drachtige merries. ;)
Moet mijn alarm ook maar eens van onder het stof gaan trekken zo langzamerhand.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:08

Even ego. Maar wat vinden jullie van dit? Zou dit een lege merrie kunnen zijn?
Afbeelding
Afbeelding
Moeilijk fotograferen zo een bos haar :roll:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:39

nou Annelies, dit stelt nog niks voor, maar wanneer zou ze uitgerekend moeten zijn dan?

pretty, dan loopt iny gelijk op met glowy , spannend hoor, ben al bezig geweest met het alarm maar ben verschrikkelijk A - technisch, dus lukt niet, straks maar eens bij mijn dochter op de koffie :) die doet dat zomaar even :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:45

Ik moet ook nog een birth alarm regelen. Zit alleen beetje te dubben wanneer en waar ik hem zal huren. Vorige keer ging ze op 344 dagen, zou vanaf 330 dagen dan vroeg genoeg zijn? En dan tot 351 dagen? Dan zou ik hem drie weken hebben. En waar hebben jullie goede ervaringen met huren? Wil wel een halsteralarm, gezien de enorme singeldrang van Vien.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:00

jolandje schreef:
nou Annelies, dit stelt nog niks voor, maar wanneer zou ze uitgerekend moeten zijn dan?

pretty, dan loopt iny gelijk op met glowy , spannend hoor, ben al bezig geweest met het alarm maar ben verschrikkelijk A - technisch, dus lukt niet, straks maar eens bij mijn dochter op de koffie :) die doet dat zomaar even :)

Ze zou niet uitgerekend moeten zijn. Maar gisteren lag ze veel, keek vaak naar haar buik en begon te vrezen voor een koliek. Maar ze stond recht en ging eten. Gaan kijken en vond de flank nogal opgevuld en daarom aan de uier gevoeld. En toen had ik een handje vol vast. Dus ofwel toch koliekje en gasbuikje ofzo. Of te vet. Of toch drachtig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:04

misschien toch even laten opvoelen of scannen ?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:24

Annelies ik zou toch haast zeggen dat ze wel dragend is. of anders met overgewicht. Het uiertje lijkt wat gevuld en met zucht voor het uier. Maar zeker weten kan dan alleen met scannen. Of je moet ineens beweging voelen/zien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:35

Ik vind niet dat je er iets speciaals kan van zeggen. Zeker als het een merrie is die al eens een veulen gehad heeft hoeft dit niks te betekenen. Is ze gedekt?

Twinklebel dat vind ik altijd zo moeilijk te zeggen. Het handige is dat wij er één hebben en ik het dus omdoe als ik het nodig acht. Neemt niet weg dat hier vorig jaar 1 veulende op 307 dagen en 1 op 314 dagen en met veel minder uier dan normaal,dus die hadden me alsnog bijna beetgenomen.
Toevallig de 2 merrieveulens van dit jaar die zo vroeg kwamen. :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:16

Ze heeft vorig jaar een veulen gehad en is ook gedekt. Laatste keer in juli of augusgus, maar leeg gescand. Ik heb nadien ook nooit meer naar haar uier gekeken, vervelend, anders had ik geweten of het nu 'normaal' is.
Het is ook puur met dat rare gedrag gisteren dat ik even ben gaan controleren.