Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wilde ik eigenlijk ook doen, maar de DA komt om te scannen.. (Als hij nog komt, het is al half 5 geweest.)
(BA werkt niet goed, al denk ik dat ik het vandaag gemaakt heb) Het is een maiden, wil gewoon echt niet hebben dat er iets mis gaat. Maidens zat die met een niet volle uier bevallen.
Ze was erg onrustig voor haar doen! Maar ik heb het gevoel dat ze het nog tegen aan het houden is.. Ach we zullen zien.

_Marlijn schreef:BA werkt niet goed, al denk ik dat ik het vandaag gemaakt heb

Hoe heet je merrie, van welke hengst is ze drachtig en wanneer uitgerekend?

Ga vanavond nog wel een nachtje de hele nacht wakker blijven (omstebeurt met meerdere mensen) om te kijken of hij het iedere keer doet. Doet hij het telkens, ga ik op de BA vertrouwen vanaf morgen.

) En als ik daar een hoop comozakken overheen gooi plak, zou hij toch wel droog moeten staan lijkt mij?
Maar maak je dan een gaatje voor de antenne? Of heb jij niet zo'n enorme spriet aan de bovenkant

Denk dat ik die ook maar onder de vuilniszak doe? Anders gaat de regen natuurlijk door dat gaat je heen. 
) Als ze bij de muren ligt, doet hij het niet. Het is een stal, daar zijn nogal wat muren.
Dus daar durfde ik niet op te vertrouwen.
Maar hij zit vast aan de huistelefoon, dus die zet je niet zo makkelijk wat dichter naar de stal toe!
.
ProudJustify schreef:Gefeliciteerd Petraaken![]()
Hoe gaat ze heten en natuurlijk foto's
Mams verrastte ons met een dochter ipv een zoon zoals wij verwacht hadden aangezien ze bij de vorige keren dat ze zolang over tijd was een hengstveulen gaf. Was wel een zware bevalling we moesten met 2 helpen trekken bij de weeën en mams had enorm veel last van naweeën. De nageboorte kwam niet echt goed af zodat we anderhalfuur na de geboorte de DA hebben gebeld (doe ik niet graag zo laat op de avond) ook omdat de merrie koliekverschijnselen toonde door de naweeën. Het veulen stond na een half uur a driekwartier na de geboorte al op de benen (wat snel is voor zo'n ding met lange stelten) en heeft zonder veel aansporing zelf de melkbar gevonden. Het is een goede eter en het darmpek kwam er ook al snel af. Heeft vanmiddag al 10 minuutjes buiten gelopen maar doordat ze lang gekoot is loopt ze op de achterbenen nogal de kogel. Dus heb voorlopig alleen droogfoto's van binnen op stal omdat ik in de tijd dat ze buiten was snel de stal heb schoongemaakt, effen gelegd en weer opnieuw opgestrooid. Buiten foto's volgen nog hoor meiden maar zal voor over een paar dagen zijn. Als ze wat langer buiten kan zijn. 

(ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand zo lang doorreed met draf en galop erbij, mss heb je gewoon een superlieve merrie die jou niet wil laten zitten, de meesten geven er al lang eerder de brui aan)