[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:33

SR je hebt al 38 min een pb in je inbox haha

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:35

Goed dat je het zegt:D

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:47

@Petraaken: Gefeliciteerd!!!! Ben benieuwd naar de foto's/naam.

@Pauk: Ook gefeliciteerd met de drachtig gescande dame.

Zo, ik heb net 3 uurtjes geslapen, kan ik er weer tegenaan vannacht Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:38

Petraaken: Gefeliciteerd!

Myrdal: Heerlijk is dat dan he, even bijslapen. Haha! Wilde ik eigenlijk ook doen, maar de DA komt om te scannen.. (Als hij nog komt, het is al half 5 geweest.)

Keeva: Dat is ook de rede waarom er al vanaf 320 dagen hele nachten iemand naar Blossom kijkt. Ja (BA werkt niet goed, al denk ik dat ik het vandaag gemaakt heb) Het is een maiden, wil gewoon echt niet hebben dat er iets mis gaat. Maidens zat die met een niet volle uier bevallen. Knipoog
Had trouwens wel een veulen verwacht bij Blos vannacht. Ja Ze was erg onrustig voor haar doen! Maar ik heb het gevoel dat ze het nog tegen aan het houden is.. Ach we zullen zien. Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:20

Doei!

Ik heb even bij de kleine scheetzels in het land gezeten, veulen van Caroline is een grote vrijert. Bloos!

Afbeelding
Ik heb 'm gedoopt tot Jaïro. Hyper!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:35

_Marlijn schreef:
BA werkt niet goed, al denk ik dat ik het vandaag gemaakt heb

Al getest? Knipoog

Gefeliciteerd met de mijlpaal!

Marjonrebel: Tuurlijk, gezellig Lachen Hoe heet je merrie, van welke hengst is ze drachtig en wanneer uitgerekend?

Fokfanaat: Gefeliciteerd met de 320 dagen!

Romeorowan: Wat is de uitgerekende datum die je aanhield? Dan kan ze er bij in de lijst Lachen

Potverdikkie: welke bokker heeft de draagtijd tot in uren doorgegeven? Haha!

Petraaken: Gefeliciteerd! Hoe gaat ze heten?

Pauk: Gefeliciteerd! Je eerste baby krijgt zelf een baby, wat bijzonder he! Ja

SunnyR: Wat schattig zoals ze samen slapen. En in de wei tot zijn knieën in de boterbloemen Lovers

Keresa: Ook jij weer een merrie die lekker overtijd gaat Lachen

Muzefee: Mooie foto zeg, knap mannetje Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:08

Nicole: Ik heb niet langere kabels gekocht, maar het apparaat buiten gehangen zodat hij niet door de (20/30 cm dikke) muur heen hoeft. En dit gaat goed! Heb hem getest op 2 plekken waar hij het normaal niet deed, en nu deed hij het wel. Go jij! Go jij! Ga vanavond nog wel een nachtje de hele nacht wakker blijven (omstebeurt met meerdere mensen) om te kijken of hij het iedere keer doet. Doet hij het telkens, ga ik op de BA vertrouwen vanaf morgen. Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:11

Marlijn: hij moet eigenlijk binnen toch? Kan ie wel tegen regen, want die gaat wel komen geloof ik?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:12

Eigenlijk moet hij binnen ja.. Maar hij hangt nu in zo'n groene paarden voerbak die je op kan hangen ( Clown ) En als ik daar een hoop comozakken overheen gooi plak, zou hij toch wel droog moeten staan lijkt mij?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:15

volgens mij gaan wij offtopic Haha! Maar maak je dan een gaatje voor de antenne? Of heb jij niet zo'n enorme spriet aan de bovenkant Lachen

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:22

Marlijn, jij hebt toch ook een halstermelder ? Of gaat het over de camera die het niet doet ?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:25

Het gaat wel over iets dat met bevallingen te maken heeft toch? Dus niet zo heel erg offtopic. Clown

Ik heb wel zo'n grote spriet ja. Ja Denk dat ik die ook maar onder de vuilniszak doe? Anders gaat de regen natuurlijk door dat gaat je heen. Clown

Keeva: Heb idd een halstermelder, maar door de gigantische muren hier, had hij niet genoeg bereik in heel de stal (30 meter Rolleyes ) Als ze bij de muren ligt, doet hij het niet. Het is een stal, daar zijn nogal wat muren. ROFL Dus daar durfde ik niet op te vertrouwen. Knipoog Maar hij zit vast aan de huistelefoon, dus die zet je niet zo makkelijk wat dichter naar de stal toe!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:27

Oke, dus de volgende test is met de spriet onder een natte vuilniszak Lachen

Ik kreeg vannacht zowaar een keer alarm van zimi, was de eerste keer snachts, ze lag heerlijk te slapen

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:35

O ja, ik snap. Die van mij gaat op m'n mobiele telefoon, daarom snapte ik 'm niet Knipoog .

Heb net nog even uierfoto's gemaakt. Ze was enorm schrikkerig van de flits iedere keer, is ze anders nooit ... Nagelbijten / Gniffelen

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:46

Hoi,
Ik kom een beetje jullie topic invallen, maar ik heb een vraagje waar ik zelf niet goed uitkom.
Ik zoek kenmerken en foto's van de voortekenen van de geboorte. Heb al een tijdje lopen google maar ik kan alleen Kegelen vinden. Op wikipedia staan helaas weinig fotos!
Dus mocht je een mooi voorbeeld hebben van je paard, zou ik het echt super vriendelijk vinden als je die even wilt door pb'en (dan verstoor ik jullie topic verder niet)

Alvast bedankt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:51

Poeh Romeorowan, wat moet jij lang wachten op je veulen. Nou hopelijk komt het de komende nacht dan!
Succes!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:14

ProudJustify schreef:
Gefeliciteerd Petraaken Go jij! Go jij!
Hoe gaat ze heten en natuurlijk foto's Haha!

Ehm naam hebben we nog niet echt. Bloos Mams verrastte ons met een dochter ipv een zoon zoals wij verwacht hadden aangezien ze bij de vorige keren dat ze zolang over tijd was een hengstveulen gaf. Was wel een zware bevalling we moesten met 2 helpen trekken bij de weeën en mams had enorm veel last van naweeën. De nageboorte kwam niet echt goed af zodat we anderhalfuur na de geboorte de DA hebben gebeld (doe ik niet graag zo laat op de avond) ook omdat de merrie koliekverschijnselen toonde door de naweeën. Het veulen stond na een half uur a driekwartier na de geboorte al op de benen (wat snel is voor zo'n ding met lange stelten) en heeft zonder veel aansporing zelf de melkbar gevonden. Het is een goede eter en het darmpek kwam er ook al snel af. Heeft vanmiddag al 10 minuutjes buiten gelopen maar doordat ze lang gekoot is loopt ze op de achterbenen nogal de kogel. Dus heb voorlopig alleen droogfoto's van binnen op stal omdat ik in de tijd dat ze buiten was snel de stal heb schoongemaakt, effen gelegd en weer opnieuw opgestrooid. Buiten foto's volgen nog hoor meiden maar zal voor over een paar dagen zijn. Als ze wat langer buiten kan zijn.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:19

Heb zo foto's van gister, die van de weken dat ik gewaakt heb enzo staan niet op deze pc maar nog bij men vriend moet dat nog steeds even naar kijken.

ik zit er trouwens over na te denken om vanaf nu niet meer te rijden
heb gister 347 dagen nog gereden en eergister 346 dagen ook alleen merkte ik tussen deze 2 dagen wel verschil het is natuurlijk erg warm en madam wil ook wel rennen maar ze is minder bestuurbaar ze gaat een beetje op eigen voeten lopen enzo.

en met opstappen deed ze gister ook raar ze sprong omhoog en opzij en dat heeft ze nooit gedaan.

denk dat ik gewoon nog lekker zonder zadel wat rond ga hobbelen en wat ga longeren (wil der conditie wel goed houden) maar denk dat ik van nu af aan ga minderen.

is dit slecht, moet ik wel gewoon doorrijden?
vind het zo sneu met dit warme weer en ze draagt ook al een poosje over en vind het idee zo zielig verder heeft ze nog niet echt geprotesteerd dat ik dacht van ze wil niet meer..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:28

347dagen dracht

Afbeelding
wat een leven Knipoog

Afbeelding
ik heb al lang gezien dat je weer foto's aan het maken was hoor

Afbeelding
een foto van der uier

Afbeelding
zij aanzicht

Afbeelding
Tja en dit vindt madam er van Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:31

Nog mensen die wat durven te voorspellen met de glazen bol Schijnheilig

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:33

pff 348 dagen, die merrie vindt het vast niet erg om even wat te minderen hoor! Knipoog (ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand zo lang doorreed met draf en galop erbij, mss heb je gewoon een superlieve merrie die jou niet wil laten zitten, de meesten geven er al lang eerder de brui aan)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:45

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:50

Gefeliciteerd met de geboren veulens!

Dotje begint zo langzaam aan (of heel rap eigenlijk) richting een bevalling te werken. Ze krijgt nest-instinct. Lastig altijd met een eerste nestje, poes is het wel gewend, die klimt braaf in de kraamdoos. Dotje is dat natuurlijk nog niet gewend, dus hebben we een kraamdoos klaargezet en haar er een aantal keer ingezet, maar nee, ze wil niet...
Dus wandel ik regelmatig achter haar aan om te zien waar ze allemaal naar plekjes zoekt, stel dat ik 's morgens op stal kom en dotje niet kan vinden, dan kan ik op die plekken kijken of ze evt. een nestje heeft gekregen...

Maar sinds vandaag lijkt dotje toch een kraamplekje te hebben gevonden. Toch een kraamdoos! Alleen moest ik even eraan sleutelen om deze in orde te maken voor haar want het was wel een beetje krap!!

Kun je het even niet meer volgen?

Vanmorgen keek ik in de bewoonde doos, hier zag ik: poes, haar 5 kittens én dotje in liggen (en geloof me, dat is krap! 2 poezen + 5 kittens van 15 dagen oud in een bananendoos)

Dus heb ik 2 kraamdozen aan elkaar gemaakt en van beide de aansluitende lange zijde eruit geknipt. Nu hebben de dames dus een dubbele doos. De kittens hebben dotje wel gestimuleerd dus die maakt nu melk aan en zoogt ze, dus waarschijnlijk zullen we vandaag of morgen wel nieuwe kittens erbij hebben...

Xenah vanmorgen weer voller, meer kan bijna niet meer. Ze liep wel weer iets leeg gedurende de dag maar zover dat ze op hetzelfde punt eindigde als gistermiddag.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:20

Nicole288: Mijn merrie is gedekt op 26 en 28 mei 2007. 2 mei zat ze op 340 dagen.
Dus vandaag 351 dagen.
Net had ze aan 1 speen een heel klein kegeltje. Ik zal straks even foto's maken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:23

hallo dames!

Heb hier een mooie dikke buik Haha!

dag 307
Afbeelding
Afbeelding