[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silkie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:41

Onze oude haflingermerrie deed het vroeger ook elke keer anders, kon je geen peil op trekken.
Maar ik hoop niet dat Isis er een gewoonte van maakt om elke keer zo lang te dragen....

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:42

ik meld me hier ook nog even... zal vandaag of morgen even een pic plaatsen van mijn kleine draakje (nou ja klein).
De VA heeft haar afgelopen maandag gechipt en ze is voor de 1e keer naar de hoefsmid geweest, ze gaf om beide toch best spannende gebeurtenissen geen kik... ben zo trots op haar!
Verder wordt ze zaterdag precies 3 maanden en ze is nu al bijna zo groot als cuba, dus ik vraag me af wat ik gefokt heb...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:48

Heb ik ook altijd wel met de geboortes.. Vind het allemaal steeds weer reuze spannend en ben elke keer bang dat ik juist weer iets vergeet.. Terwijl als het eenmaal gebeurd weet ik precies wat te doen( wat een zelfvertrouwen he)
Ik wil er wel altijd persee bij zijn.. Zo waak ik dus wel vaak voor niets maar dan weet ik zeker dat ik neits gemist heb

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:48

Proud: Wat is ze mooi donker he! En je merrie lijkt op de eerste foto sprekend op ene merrie die ik gereden heb, wat grappig Lachen

Ik wacht ook altijd tot ik ze twee keer heb zien drinken en de eerste mest eraf is. De eerste keer drinken sta ik er met mijn neus bovenop om te kijken of het ook echt goed lukt, daarna ga ik op een afstand staan (ze lopen in de wei) zodat ze het samen uit kunnen zoeken verder, maar ik blijf wel kijken tot ze een tweede keer gedronken hebben en de eerste mest eraf is.

Cuba: Bijna net zo groot als Cuba? Wow! Foto? Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:05

Ja Nicole, ze is echt heel erg donker, toen ze net geboren werd leek ze wel zwart Haha!
De DA zei al, dat is wel een heel commercieel kleurtje hoor Knipoog Ik ben er ook heel erg
blij mee en ben ook heel benieuwd welke kleur ze uiteindelijk krijgt hoor.
Oh wat grappig is dat. Wat was dat voor een merrie die jij gereden hebt?

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:31

goedmorgen allemaal Haha! Haha!

we hebben nu dus ons pleegkind bij faye erbij, en...... het gaat supergoed.
hij is dus 8 dagen ouder dan c-c, maar zie ze bij elkaar en je zou het niet zeggen.
t is dus ook een hengstje, dus leuke speelkameraad voor c-c.
hij is nog naamloos, maar daar komt verandering in hoor. Clown
we mogen namelijk m een naam geven die we leuk vinden. Haha!
en die naam krijgt hij ook echt op zijn stamboek papieren. Clown
nu is het een fries en ik heb begrepen dat het fries stamboek de letters wxyz heeft pfffff, word een lastige. Bloos
maar dat moet lukken vanavond heeft hij zijn naam ook. Haha!

Afbeelding
hier heeft ie al een paar keer gedronken, en is op zijn gemak

Afbeelding
nog een laatste voor het slapen gisteravond

nu heb ik toch een vraagje
er word gezegt dat mijn merrie dit maar een paar weken zou kunnen doen.
dit omdat daarna de vraag naar melk te groot zou worden om beide nog genoeg te kunnen geven.
weet iemand of dit klopt? en zo ja hoe gaat dit dan met de tweelingen die geboren worden? natuurlijk word de merrie wat exstra bijgevoert ,straks als de vraag groter word.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:17

Wat een schatje merel. Wat goed dat het zo goed gaat allemaal.
Hoe het met de melkproductie zit weet ik niet hoor, ik heb daar geen ervaring mee.
Hopelijk kan iemand hier het je vertellen. In ieder geval super dat jullie dit doen OK dan!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:19

Merel, wat super dat je dit doet, en dat de merrie het friesje helemaal aanvaardt... Qua melkproductie kan ik je jammergenoeg ook niet helpen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:19

Wat SUPER dat het gelukt is Merel!! OK dan! Go jij! Go jij!
Verder kan ik je vraag niet beantwoorden. Maar het lijkt mij, dat de melk gewoon aangemaakt is naar hoeveel vraag er is. Dus dat ze gewoon meer melk aanmaakt. Ze zal wel veel meer eten moeten hebben en ik denk dat de veulens ook al sneller zelf moeten eten.. Maar nogmaals, heb geen verstand van tweelingen. Whiz weet het misschien wel? Je kan haar even een pbtje sturen. Lachen

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:25

thx alvast tot nu toe van de reactie's doet een mens goed hoor Haha!
wizz heeft de ervaring toch ook nog niet of heeft die al eerder een tweeling gehad? nou ja we kunnen ikn elk geval brainstormen over de mogelijkheden. Clown
en meer voeren lijkt me zeer logisch anders pakt ze wel heel erg in.( ze kan wel aardig wat missen hoor, zie ik haar ook eens slank Clown )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:31

Whiz heeft de ervaring niet, maar heeft er misschien wel al over nagedacht, of erover gepraat met haar DA!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:34

merel: Vraag het eens aan Texas1 en liliputter hier op bokt, texas had vorig jaar een tweeling en die van lilputter zijn nu al meer dan twee maanden geleden geboren (topic tweeling van sandreo)

Proud: Was een merrie uit de -reina stam. Denk, denk.. volgens mij was ze van Statuar, mv was engels volbloed

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:41

thx nicole goede tip, had ik nog niet aan gedacht zal ze beide eens een pb sturen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:44

Toch wel grappig dat je toch nog wel eens een paardje tegenkomt die verdacht veel op je eigen paard lijkt of in jouw geval op een paardje wat je gereden hebt. Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:44

Wat ik weet is dat het zogen van een tweeling maar voor enkele merries haalbaar is en dat het over het algemeen teveel vraagt van de merrie. En niet alleen de laatste weken, want dan eet een veulen ook al ruwvoer en brok. Gedurende de hele zoogperiode. Om eerlijk te zeggen, het klinkt heel leuk wat je hebt gedaan, pleegveulen erbij, maar ik vind het een zeer onverstandige beslissing ten opzichte van zowel veulen als merrie. Als je merrie het niet trekt, wat doe je dan met dat veulen? Of laat je de merrie maar leeglurken? Klinkt hard, maar je had er wel bij na moeten denken.
En ja, ik heb ervaring met tweelingen, paar jaar geleden is bij schoondochter van de stalhouder een tinkertweeling geboren. De merrie was compleet leeggetrokken, en uiteindelijk zijn beide veulens overleden omdat ze toch te kort zijn gekomen in de zoogperiode. Beide veulens zijn overigens ruim na het afspenen overleden, maar hadden een dusdanige achterstand en verminderde weerstand dat een simpele ziekte ze beide (onafhankelijk ook nog eens) fataal is geworden.

Edit: dit is wel een extreem voorbeeld, maar zo kan het gaan.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:39

Spirit heeft niet haar hooi gegeten, en ook haar lucerne weigerde ze. De wei is eigenlijk te nat, maar heb haar er toch maar even (alleen) op gezet. Dan eet ze toch nog iets. Lachen
Het leven van een hoogdrachtige merrie is zwaar. Ach gut

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:48

_Marlijn schreef:
Spirit heeft niet haar hooi gegeten, en ook haar lucerne weigerde ze. De wei is eigenlijk te nat, maar heb haar er toch maar even (alleen) op gezet. Dan eet ze toch nog iets. Lachen
Het leven van een hoogdrachtige merrie is zwaar. Ach gut

Ha ha, grappig is dat, de ene merrie eet niks en de andere blijft eten. Ik begreep van de DA dat Jus terwijl ze al lag nog heel driftig om zich een aan het happen was in haar hooi Haha! Ha ha een echte vreetzak he Bloos

Maar ik ben het met je eens hoor, het leven van een hoogdrachtige merrie is behoorlijk zwaar Ach gut

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:51

Spirit is van het soort alleen de brokken eten. Haha!
En daar doet ze dan ook de hele nacht over ROFL
Ach, ze heeft spekjes zat. Knipoog Maar ik vind het zo sneu als ze niks eet.. Het veulenweitje is toch lang zat, daar mag ze best iedere dag een paar uurtjes op. Lachen Een paard op de wei is niet zo erg, maar ze kunnen er echt niet allemaal op. Veelste nat!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:54

_Marlijn schreef:
Spirit is van het soort alleen de brokken eten. Haha!
En daar doet ze dan ook de hele nacht over ROFL
Ach, ze heeft spekjes zat. Knipoog Maar ik vind het zo sneu als ze niks eet.. Het veulenweitje is toch lang zat, daar mag ze best iedere dag een paar uurtjes op. Lachen Een paard op de wei is niet zo erg, maar ze kunnen er echt niet allemaal op. Veelste nat!

Nou Jus eet alles wat eetbaar is hoor, zelfs tijdens het bevallen was ze nog driftig hooi aan het eten.
Onze veulenwei is ook flink lang, hoop ook dat ze er snel op kunnen. Het is bij ons ook allemaal erg nat (kan ook niet anders he). Maar ik wil ook de andere paarden er niet op hebben, die zouden het alleen maar kapot lopen, toch een beetje zonde. Wanneer wordt het nou toch eens echt zomer Verward

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:55

Ik hoop heel snel! Vind het toch wel een goed idee dat het mooi zonnig weer is als Spirit haar veulen op deze wereld zet!

Met die regen ben je ook niet blij als je een pasgeboren veulen hebt.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:03

_Marlijn schreef:
Ik hoop heel snel! Vind het toch wel een goed idee dat het mooi zonnig weer is als Spirit haar veulen op deze wereld zet!

Met die regen ben je ook niet blij als je een pasgeboren veulen hebt.

Nou ik hoop met je mee hoor. Toen Caresse geboren werd stortte het en ook gisteren zijn ze
niet buiten geweest omdat het zo slecht was, vandaag gaan ze wel even los in de binnenbak, maar eigenlijk hoort een veulentje natuurlijk gewoon in de wei. Ik hoop ook echt dat het snel droger wordt, al kunnen ze maar vast een paar uurtjes de wei op als ze thuis zijn Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:12

Riswa schreef:
Ahhh wordt weer spannend dus!
Alles ok met jou?
Oja... ik heb mijn vaste contract dus die mooie tijd is eindelijk aangebroken Knipoog
Nu voor jou!

Jahoor,ik begin het allemaal weer een beetje te trekken,life goes on hé. dankjwel voor het vragen!
Proficiat met uw vast contract,inderdaad,op naar de vette jaren!!! Knipoog

Nu graag een mooi veulen van Vera,en dan graag nog een mooi veulen van mezelf Clown

In elk geval,vanmorgen na een nacht stal was haar uier al serieus echte-uiervormen aan het aannemen! Haha!
Ik gok toch nog een weekje of twee hoor,alhoewel,het is zo een maffe merrie.. Tong uitsteken

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:59

pretty: fijn te horen dat het weer beter met je gaat.
En dat leuke beebje komt vast wel!
Haha die gekke vera, wanneer zal het komen...

Merel: 't ja ik weet niet of ik de gok wel zou nemen met het risico dat het eigen veulen misschien te weinig krijgt. Het is natuurlijk wel heel nobel van je, maar wat als...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:18

Marielle dat klinkt wel heel leuk, maar ik snap wel dat je het moeilijk vind om zo lang weg te gaan Ach gut

PJ ze is echt heel donker, mooi hoor OK dan!

Merel wat fijn dat het goed gaat, wat een lieve merrie heb jij Lovers

Hier ook heel goed nieuws: Ik heb eindelijk vakantie Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:51

Jeeeeh trutje Vakantie. Ik oooooooook!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Eh, hoe bedoel je blij..... Bloos