Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Quir schreef:KWPN kan je zo ver ik weet geen stalnaam registreren, ook altijd achter de naam (tenzij toevallig dat jaar de letter juist is).
Heeft er iemand misschien ervaring met een schijndrachtige merrie?
DDDara schreef:Hoe staan jullie tegenover het veulen de stalnaam van de hengstenhouder te geven?
De hengstenhouder vroeg mij of ik de namen van het veulen wou registreren met achter de door mij gekozen naam de naam van zijn stal.
Ik heb geen eigen stal naam en vind het wel leuk als je aan de naam kan zien waar mijn veulens van afstammen maar ben wel benieuwd hoe jullie hierin staan?
Nadat ik van jullie hoorde dat jullie allemaal jullie veulen al voelen ben ik de afgelopen dagen ook maar eens aan al die buiken gaan voelen. Wel met het idee van "wat maakt het uit het is toch logies dat het vuelen beweegt niets bijzonders aan". Maar toen ik het gisteren voelde...... de kleine was denk ik aan het piafferen in de buik...... was ik meteen helemaal verliefd wat is dat leuk zeg!
ManonDakotaZ schreef:Wat een dikke buikjes allemaal al! Super leuk om te zien! Mijn merrie hoeft nog maar 47 daagjes en het is te zien dat het veulen zich goed beweegt in de buik!
Ik vroeg mij af of er hier meiden bij zitten die een goede opfok stal weten waar het niet te grootschalig is. Omgeving noord Holland zou ik het fijnste vinden en natuurlijk kan ik niet de hoofdprijs betalen. Ik ben mij alvast een beetje aan het oriënteren aangezien ik met mijn merrie wil verplaatsten na de bevalling.
Bedankt alvast ☺️☺️
LaDonna75 schreef:Ik heb ook een geregistreerde stalnaam, naar de naam van de boerderij waar ik woon. D eud er icks komt dan dus vóór de naam van het veulentje.
MOoie buikjes allemaal!
@Quir wie heb je schijnzwanger dan?
Michelle5418 schreef:Ik heb even jullie meningen nodig,
Merrie word over een 2 weekjes geent tegen tetanus en influenca , zodat veulen ook antistoffen krijgt.
Moet ik haar ook nog ontwormen of het veulen als die geboren is? Zoja waarmee ontwormen jullie?
Ik las eens over je merrie vlak voor de geboorte te scannen om te zien hoe het veulen ligt, of het goed ligt.
Wie doet dit en heeft dit echt een zekerheid?
![]()