[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:15

Spannend, DL!! *\o/*

RX, welkom terug!

Ik ga nu ook mijn dekplannen met Fiore voor 2016 bekend maken: Als alles volgens plan verloopt, zal Fiore geinsemineerd worden met Kharamel! :D *\o/*

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:39

Ooh gaaf cynthia!!! Dan duim ik voor een champie :)

Ooh zo nicole ik las het verkeerd :P

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:24

Spannend DL! Heb je nog een melktesten gedaan of vond je dat niet nodig, merkte je iets aan haar gedrag verder?

Ook ik lees alles bij maar antwoord niet altijd.. ben erg druk momenteel..

Maquavinci gaat goed, ze is nu 104 dagen drachtig! Vanavond even lekker geknuffeld en flink gepoetst, was net een varken in de wei :+

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:41

Ik zat net even op FB, zag ik je toch een leuk filmpje :D
Voor de mensen met mini's, misschien een leuk idee?
http://youtu.be/3gvVHaNVmIA
Ik vind em geweldig!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:48

Inowa succes met je zoektocht naar een leuke baan, hopelijk heb je die gauw gevonden!

Pretty dit jaar heb ik er ook voor gekozen om Rainbow niet te dekken.

Aniek dankje maar helaas is dit niet van korte duur....

Dustinlover al nieuwe veranderingen?

Jolandje even wat meer rust rond het dekgebeuren bij jullie dus.
Is ook wl een fijn toch.

Cynthia prachtige combi!

Dacht ik vandaag de weides uit te gaan mesten heeft Rainbow koliek.
Hup halster pakken en va bellen.
Het gaat nu gelukkig weer een stuk beterder maar och jee wat had ze een pijn.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:28

RX welkom terug, de verhuis goed verlopen? oeie Rainbowtje :(:) al beter?

Spannend DL, succes, ben zo benieuwd

oh Cynthia, goeie keuze (wist het al :P ), vind hem prachtig, past goed bij je merrie

inowa succes met de zoektocht

Linda de dikke en de dunne dan :')

oeie die merrie met cushing is Xapple haar merrie, toch?, ocharme eerst niet drachtig raken en dan dit nieuws krijgen.

maquavinci ziet er ook goed uit, leuk buikje al en leuk jasje :P

oh dekplannen, uiteraard dekgeld is al betaald, in april met de eerste hengstigheid gaat ze op date met een rietje _/-\o_

vientje mieperd gaat van foodbaby naar pinda naar squirrel, big step for a horse :+ , nu zal het al een nijntje zijn, denk ik :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:35

Noisy dat filmpje zag ik ook voorbij komen, hij is echt geweldig!!

R.x jeetje dat is flink balen! Gelukkig nu wel weer wat beter, hopen dat ze snel de oude weer is!

Fotsy dankje ;)
Gezellig op date met rietje :9 dat is snel nu al betaald, of is dat normaal bij KI?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:41

De verhuizing ging super fotsy.
Zo snel hoe de dieren wennen he.
Dit had ik niet verwacht zooo snel.

Het gaat al beterder met rainbow, wel moest ik goed oppassen dat ze niet teveel at.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:42

Welkom terug RX.
Oei koliek is nooit leuk, hopelijk is het nu weer over.

Oh Cynthia, goede keuzen :~

BianCatjee mooie dame heb je

DL, ben reuze benieuwd. Hopelijk laat ze je niet meer al te lang wachten.

xApple haar merrie heeft idd cushing, erg kl*te voor ze.

Hier geen plannen voor volgend jaar. Voorlopig nu een keer, misschien ooit over een paar jaar weer een keertje.

Vandaag heeft Bo weer ff lekker gelopen in de bak met m'n dochtertje erop. Mijn zoon (bijna 15) liep ernaast. Zo'n heerlijk gezicht omdat van een afstandje te bekijken. Viel een stalgenote ook al op en zei ook al "wat een heerlijk gezicht zo, kan je gewoon van genieten". Alle 3 super ontspannen rondjes wandelen.
Al met al had Bo toch alweer een minuut of 20 gelopen, gewoon lekker rustig aan zo weer opbouwen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:45

bah RX , koliek is zó akelig, gelukkig lijkt het goed te gaan, Rainbow is niet drachtig?

en idd, een keer een jaartje overslaan is ook niet zo erg, dan geniet ik maar een keer van andermans veulentjes, scheelt ook flink wat slapeloze nachten haha ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:46

Dat is schrikken RX, gelukkig gaat het al weer wat beter! Arme poown :(:)

Dat filmpje :D Je zou d'r spontaan een mini voor kopen :D

Bo gaat echt de goede kant op zo te lezen! :)

Mooi kleurtje heeft Maquavinci :) Wat betekent haar naam eigenlijk? Vind 'm gaaf :j

Leuk joh Cynthia, je eigen gefokte veulen aan een veulen! :D Kleinkind van Daisy :)

Fotsy schreef:
vientje mieperd gaat van foodbaby naar pinda naar squirrel, big step for a horse :+ , nu zal het al een nijntje zijn, denk ik :D

Doet ze goed he 8-) :D We zitten vandaag op 85 dagen, iets groter dan de squirrel dus al zelfs :Y)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:51

Kiki dankjewel! :)

Vientje dankjewel! haar naam is bedacht door de fokker en heeft inderdaad een betekenis. Als 1 uur oud veulen was zij bijna verdronken in de grote waterbak (badkuip), het opstaan en lopen verliep nog niet zo heel soepel. Doordat er iemand aanwezig was in de wei heeft zij het overleefd!
Zij heeft het water overwonnen (dat betekend Aquavinci) ze dacht dat het met een M moest beginnen vandaar Maquavinci ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:56

Inowa, de eerste is hier in mei uitgerekend en de andere pas in juli.
Ik heb mn eigen hengst komend jaar nog staan natuurlijk, maar als ik iets anders weet staan wat een past dan doe ik dat mss ook.

Verder nog steeds te weinig tijd om bij te lezen. Heb vanavond sinds 3 dagen weer even tijd gehad om even langs de paarden te lopen in de schuur. Maandag langer gewerkt, dinsdag drukke dienst gehad s avonds en snachts, uiteindelijk 3 uurtjes geslapen, dan gister lange dag in de buurt van Utrecht voor een training voor het werk en vandaag weer overgewerkt. Morgen weer vroeg aan de slag, weekend weer dienst :O

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:13

Nee Rainbow is niet drachtig, of ze moet een uitstapje gemaakt hebben ha ha.

Weet hier iemand hoe groot het veulen van een amha zou zijn als de merrie 5 maanden drachtig is.
Kon het op internet niet vinden.

En het gewicht van een amha ik wil namelijk met de zandweg kuur starten maar weet het gewicht niet meer.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:39

Ik wist het natuurlijk al Cynthia maar gave keuze! *\o/*

RX ik denk dat dat ook erg afhangt veulen per veulen. En qua gewicht ook haha.
Maar ik neem voor de mini's hier altijd rond de 150 kg.
Bah mooie Rainbow koliek,gelukkig gaat het intussen weer beter.

Fijn Kiki dat Bo op die manier rustig aan het werk kan,en dan genieten natuurlijk van dat uitzicht!

Fotsy op date met een rietje ocharme. :') Elsa heeft meer geluk!

Maquavinci staat er knap op hoor!

Spijtig DL dat er niks veranderd is,even teleurstelling vast. Maar die uier is er wel maar op een haar meer vanaf!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:09

Mijn amha van 82cm heeft in de kliniek op de weegschaal gestaan en die woog 79kg. Maar dat is per paard veel te veschillend.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:16

wow dat is weinig!
Ja ik neem natuurlijk de maatstaf voor mijn shetten. Maar ook mijn amha van flink 86 cm ontworm ik bijvoorbeeld voor 150 kg. Denk dat het bij de sandclear ook wel zo nauw niet steekt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:34

Ik ontwormt de minis rond de 125 a 150 kilo. Volwassen dan.

Krijg net deze foto van vriendin toegestuurd die ze Vannochtend heeft gevoerd!
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:53

Schiet goed op!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:58

Mooi hartje zo DL := Maar gaat opschieten zo te zien

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:02

Morgen wat een nare nacht zeg.
Ik heb me toch naar en heeeeeel vreemd gedroomd en werd met knallende koppijn wakker.

Ik had zelf iets van 100 Kilo im mijn hoofd.
Vanochtend toen Jeroen de paarden voerde was ze wat stram maar at wel.
Ik zit nu pas aan mijn ontbijt.
Heb al wel uit het raam gekeken maar daar stond ze nu niet voor.

Pretty lees ik nu dat elsa toch op date gaat?
Zie ook dat heb ik dus gemist.
Toen was je nog in twijfel.
Heb je een foto van de hengst?

Dutinlover volgens mij kan het ook nog wel even duren.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:57

En weer tijd voor een bijlees, dames dames jullie gaan veel te hard!

Kiki, fijn dat jullie elke keer gewoon luid en duidelijk het hartje hebben gehoord! Snap ik dat jullie dan niet nog een keer doen scannen, alles zit gewoon nog goed dus nu weer genieten van een gezond pony 
Update 1: wat lekker dat je kinderen zo van Bo kunnen genieten, moet inderdaad een heerlijk gezicht zijn om naar te kijken.

Cubalibre, wat een prachtige foto’s van je merrie en wat ziet ze er goed uit!

Aniek, oh dus jouw merrie is snel gaan uitdijen toen ze uit de training kwam? Die van mij dan vast ook wel, waarschijnlijk door het voer :+
Update 1: leuk om je 2 merries zo naast elkaar te zien, Roos is veel ronder vind ik! En Lies juist onderaan breed

Hihi cynthia moet wel lachen om jouw theorietjes! Zodra mijn merrie een duidelijke buik heeft maak ik een foto en mag jij erop los gaan met je theorieën!
Update 1: waaah cynthia wat gaaf dat je Fi volgend jaar wilt gaan laten dekken. Ik heb even gegoogeld en wat een gave hengst zeg daar moet vast wat moois uit komen uit die combinate.

Vientje, ik heb 0 ervaring in drachtige merries en veulens maar mijn gevoel zegt ook dat pinda een merrie is

Luna wat is marley toch schattig, bijna een puppy gevoel erbij haha

Marije, wauw allebei al 200 dagen! Gefeliciteerd met de mijlpaal 

Knolselder, wauw wat een knapperd!! Leuk nu al lekker nadenken over een mooie passende hengst! En hoe is het met je eigen zwangerschap? (of was jij niet zwanger??)

Welkom astriidj! Wat een knappe merrie heb je  hou je het veulen zelf? En leuk nog een lotgenoot ik ook een merrie die haar eerste veulen gaat krijgen en zelf ook totaal geen ervaring in dus spannend!

Ooh woogy wat een naar nieuws! Wel gefeliciteerd met de mijlpaal van pris

Vulina, wat een debuut zeg super punten gefeliciteerd! Netjes voor nog zo kort onder het zadel

Noisy, je merrie ziet er goed uit en mooi buikje. Hoop je ook op een hengstveulen of niet?

Aziza, wat een mooie dronkere schimmel heb je… onee wacht het is modder :+ mooi buikje al hoor en gefeliciteerd met de mijlpaal!

Waah spannend DL ben zo benieuwd!

R.X. welkom terug ;) Hopelijk geen al te vervelende situaties in je prive leven :(:) He bah koliek dat is zo naar altijd, gaat het weer wat beter met je paardje?

Met mijn merrie gaat alles goed, is opeens lekker fluffy in haar haar geschoten dus die ga ik aankomend weekend maar eens scheren. Want vervroegd zwangerschapsverlof betekend natuurlijk niet dat ze er niet mooi uit kan zien haha.
Over 4 dagen zit ze op 100 dagen, begin nu toch wel iets het idee te krijgen dat ze iets voller wordt bij haar flanken maar dat kan ook komen doordat ik nu weet dat alles er nog in zit dus dat ik het gewoon wil zien haha.
Ze is wel echt stuiter fris met stappen en ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik haar op minder voer moet gaan zetten aangezien ik niet wil dat ze echt af gaat vallen... Moet altijd zo'n mmoeite doen in de winter om haar op gewicht te houden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:32

Venthe, leuk dat je het vraagt! Mijn zwangerschap verloopt redelijk goed. Alleen wat oppassen met het bekken en moe. Kleintje beweegt al goed en druk bezig met namen he bedenken :D

Ik heb 'al' 2 mogelijke kandidaten voor de nieuwe volgend jaar. Het is moeilijk wat te vinden!
Bijna de 100 dagen in zicht bij jou, heerlijk!

Rowan, mooie uier al!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:35

Fijn dat alles goed gaat! Een naam bedenken die jullie allebei leuk vinden lijkt me zo lastig haha.

Als ik het geld bij elkaar krijg en de mogelijkheid heb om mijn merrie nog een keer te laten dekken dan kies ik voor Dakar VDL zat daar al erg tussen te twijfelen dit jaar maar uiteindelijk voor Arezzo gekozen nu.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:55

Venthe lastig om ze terug te zetten in voer als je ze goed moet bijhouden.

RX Elsa is niet van mij hoor,dat is de merrie van Fotsy. Jij hebt het over Ella waar ik inderdaad nog over twijfelde!
Jammer dat je zo een nare nacht had. Hoe is het nu met Rainbow?

DL schiet aardig op! Nog een tandje bij!