[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:19

veldbedje neerzetten en sochtends naar school fietsen en in de middag/avond weer naar stal.
Hier kan ik zelfs op de fiets in ong. 2 min op stal zijn.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:39

Kitzbi gaat hard zie ik! :D Ben toch wel erg benieuwd wie uit dit topic nu als eerstvolgende een veulen mag verwelkomen :D

Ik doe even een update in delen omdat bokt of photobucket niet wil meewerken (Zegt dat de foto's te groot zijn, maar op PB zijn ze wel goed :=)

Dus eerst Valki maar even, die zit morgen op 280 dagen, gaat alweer snel!
Afbeelding

Uier.. again niet heel veel van te zeggen nog. Is nu wel redelijk opgedroogd sinds het spenen van het laatste veulen, maar nog altijd voller dan het normaal in dit stadium van de dracht zou zijn.
Afbeelding

Het is een flink druk veulen, soms vraag ik me wel eens af of ze iedere keer dr evenwicht goed zal bewaren als het weer eens tekeer gaat in dr buik :+

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:46

Mooi buikje hoor!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:47

En dan Goldy, daar is toch wel duidelijk verschil te zien met de vorige foto's :D
Ze zit nu op 307 dagen, schiet al lekker op dus, al kan het mij niet snel genoeg geboren worden hoor :P Ben echt heel nieuwsgierig :D

Afbeelding

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:50

tsjonge, wat zijn er weer een paar aardig voor elkaar!
Komt vast wel goed allemaal princeps!

Mooi buikje faline!

YSR van harte gefeliciteerd!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:51

en hoe is het met kitzbi?? :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:12

Bimmetje het is absoluut niet onaardig bedoelt ;) Maar ik vind wel dat je voor de dekking over alles goed na moet denken..dus ook het waken :)

Faline mooie buikjes!!

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:12

Princeps schreef:
Ik sta op een pensionstal en dan is waken erg lastig. Kan geen webcam installeren, en een BirthAlarm kunnen we niet betalen.
Verder zit mijn moeder met haar werk en ik zit nog op school. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en de dingen die mijn moeder op het werk doet kan ze niet zomaar overdragen aan iemand anders. Vrij vragen is dus wel erg moeilijk. Ik ga het er nog maar eens met mama over hebben. Gezien het in het weekend warmer wordt denk ik dat ze in het weekend gaat bevallen. Misschien kan ik met de boer regelen dat ik toch een veldbedje neer kan zetten := maar gaat lastig worden.
We zijn ons er natuurlijk van bewust dat er wel meer dingen mis kunnen gaan.

Camera kan ik ook niet ophangen, omdat ik geen internet op stal kan ontvangen.
Ik sta ook op een pension stal, maar als het zo ver is zijn we snachts echt wel op stal te vinden. Desnoods in de auto slapen, als het moet.

Kitzbi; hoe heeft ze de nacht doorstaan? :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:25

Goldy begint ook al uier te maken. :)
Valki heeft een fikse vacht zeg! Begint die nu ook zo te verharen? Bij Neon komt het nu echt los. Gisteren schudde ze zich na het rollen uit en het was net een hele sneeuwwolk van witte haren die eraf kwamen.

Princeps, vervelende situatie. De eerste 4 geboortes heb ik ook volledig gemist en gelukkig zijn die zonder problemen verlopen. Mijn merrie toont geen tekenen, ik zit zelf ook met werk en mijn merrie heeft ons dus 4 keer compleet verrast (en de 4de keer heb ik wel bijna 2 weken in de stal geslapen, maar ik had mijn kont gelicht en toen is ze dus gaan bevallen :+ ).

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:36

Ik ben er altijd wel zoveel mogelijk bij met camera (online dat iedereen mee kan kijken dus dan mis ik het minder snel) en birth alarm maar besef heel goed dat dat een enorme luxe is.
Een boer waar ik toch wel vaak komt heeft ook elk jaar drachtige merries maar die let er veel en veel minder op en is er regelmatig ook gewoon niet bij. Want tsja, als het fout gaat gaat het goed fout en dan kan je er toch niets aan doen.. Zo is het ieders keus hoe die met een drachtige merrie omgaat.

De eerste keer kwam ik trouwens vroeg checken (stonden nog op een manege) en toen stond Kyra er al naast, oeps verrast!
De 2e keer, zelfde merrie was ik wel 10 minuten in slaap gevallen en daarna lag het er alleen nog in met de achterbenen...
De 3e keer waren we aan de BBQ(andere merrie) en een vriendin kwam langs, goh wat ligt je merrie lekker.. Rond 6 uur en liggen = foutje en ja hoor net op tijd gelukkig!
Daarna gelukkig niets meer gemist

Lijstje komt straks, die staat op een andere comp

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:55

Princeps: ahzo, ja begrijp ik wel, is geen makkelijke situatie. Hier mogen we gelukkig wel 's nachts naar pensionstal als Hera thuis zou bevallen, maar we kunnen niet blijven slapen. Dus het zou een heel op en af gerij worden met de auto. Fiets is ook te ver, fiets bijna 30min erop dus.
Bevallingsstal is misschien een optie, maar dat is ook niet goedkoop natuurlijk. Jullie vinden wel een oplossing en dat komt helemaal goed met de bevalling! Hopelijk dit weekend, ben echt benieuwd naar het beebje! Is zo'n leuke combi!!

Mooie buiken Faline, Valky zit idd nog aardig in het haar! Hera is ook volop aan het ruien, daar kan je een matras mee vullen! Ruin hier (geschoren) zijn haren vallen ook lekker uit, ik zie er s avonds dus volledig wit uit na een borstelbeurt en die kleine rothaartjes kruipen overal in }>

Yunomi: :D

Ik ga het sowieso missen dus, maar ga van het weekend eens naar de bevallingsstal bellen en dan filmen ze het voor je :) dus ik kan altijd terug zien :)

Hera vandaag op 310 dagen! Uier is de laatste dagen goed gegroeid en de banden zijn ook slapper, ze begint zich klaar te maken!! Ben benieuwd of ze gaat vroeger komen, later komen of misschien precies op 8 april. Vorig jaar hadden we 1 merrie die precies op de juiste datum ging :)

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:12

Pauk schreef:
Zo is het ieders keus hoe die met een drachtige merrie omgaat.

Mijn gedachte toen ik alle voorgaande posts las. Je kan niet alles tegen jezelf afspiegelen.

Ik hoef mij in principe nergens druk over te maken. Mijn merrie staat op een opfokstal en daar doen ze ook aan drachtigheidsbegeleiding. Dus binnenkort krijgt ze een camera op stal en kunnen de eigenaars via een internetverbinding kijken en eventueel overschakelen naar een andere, drachtige merrie die tegelijkertijd is uitgerekend. En als ze denken dat het zover is, dan bellen ze mij hopelijk wel :)
Vanaf mei, als het jonge spul weer dag en nacht buiten staat, gaan de merries met veulens elk in een loopstal, dat betekent dat ze per merrie met veulen zo'n 40 m2 tot hun beschikking hebben. Een gedeelte is dan opgestrooid en een gedeelte is niet opgestrooid, dus gewoon verhard. En ze gaan natuurlijk elke dag met elkaar de wei in.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:45

Lijstje van 9 maart
Princeps - Hera 344 dagen
Kitzbi – Kitzbi 327 dagen
Talishe - Biphyn 327 dagen
MelodyT – Melody 326 dagen
Nicole288/joyceee86 – Upona 322 dagen

Graag via PB doorgeven!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:12

Mooi lijstje al Pauk... leuk!

ik vind het waken juist echt leuk, die spanning, leuke spanning en dan hopen dat je het niet mist.
Garanderen dat ik het niet mis kan ik ook niet.
De teller staat hier op 5 erbij en 2 op het nippertje gemiste dus, veulens waren er net uit.
Ik heb merries die op de wei graag bevallen en daar is geen camera. Dag en nacht op stal houden vind ik zelf geen optie.
Dus loop ik dat risico.
We hebben een oude buuf die permanent voor het keukenraam zit onze merries te bekijken.
Krijg dus een telefoontje.... hihi.
Petra.... die Stute tut fremd...(de merrie doet raar). En dan weet ik dat ik rennen moet.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:21

Hihihi tjinta leuk dat je zulke oplettende buren hebt! :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:27

Haha, geweldig zo'n buurvrouw! :D

Hier hebben een paar merries op camera gestaan een paar jaar geleden, maar dat ding is volgens mij kapot. :+ Stalbaas houdt ze wel goed in de gaten, maar er glipt nog wel eens wat tussendoor. Zo hadden we eens twee veulens in één nacht. :+ Het ene veulen werd opgemerkt en een paar uur later pas het andere veulen door een meisje op stal. _O- Maja, wie verwacht ook 2 veulens in één nacht. :')

Over het algemeen kennen we de merries wel, dus weten we ook wel beetje hoe ze zich gaan gedragen vlak voor het zover is. Ik zou echter niet weten hoe Heaven zal zijn, maar aan de andere kant ken ik haar wel door en door, dus elke kleine verandering valt gelijk op! :j

Rivj_Foxj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:43

Wat ben ik jaloers op al die volle uiers! ;( Die van mij zit nu op 314 dagen en nog bijna niets ;(
Aan de positieve kant: van mooie dikke buikjes kan ik wel meespreken :D

Over die camera: toch even nagaan of je niemand kent die voor je provider werkt, die vinden heel vaak toch een simpele oplossing om een beetje internet/netwerk verbinding te krijgen in de stal
en birthalarm: ik heb (hier in België dan) ook lang gezocht en veel dure waarborgen en huurprijzen zien passeren. Tot ik een winkel (voor schrikdraad!) vond die officieel dealer is, en zijn birthalarm zomaar even verhuurd voor €50 voor een periode van 4 weken zonder waarborg *\o/*

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:53

Valki zit idd lekker in t haar :+ Als ze in de paddock gestaan hebben is precies te zien waar zij en haar veulen gestaan hebben, die zijn regelmatig elkaar aan t kriebelen en dikke wolken haar dat er dan afkomen :))
Ik heb gister weer van die poetsblokjes gehaald, die werken altijd heel fijn in de verhaar periode, wil eigenlijk wel een furminator, maar die zijn me dan weer te duur := Nou ja, straks maar eens even flink poetsen met die blokjes, regenpak aan ofzo :'), want alles gaat idd in je kleren zitten. Vind de wasmachine weer niet zo leuk.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:54

Een furminator is inderdaad handig! Heb die wel liggen, alleen gebruik dat ding nooit. :+ Heaven zit niet zo enorm dik in de vacht, die doet het hele jaar door of is het zomer met een klein herfstvachtje in de winter. :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:13

O daar zeg je wat,ik heb ook nog zo een furminator-ding liggen. :+

Leuke buikjes Faline! Er krijgt er al eentje uier,spannend!

Ik doe ook aan waken,we hebben speciaal zo een halster-alarm gekocht,en ik slaap bij stal(schoonouders dus lekker makkelijk!)
Maar ik heb ook al bevallingen gemist,ze kunnen je zo foppen...maar hier ook al genoeg ellendige bevallingen gehad om te weten dat ik er alles aan doe..ben ik er dan alsnog niet bij,is het balen,maar je kunt maar doen wat je kunt doen..
Verleden jaar hadden we zeker weten een dode merrie + veulen,had ik er niet bijgeweest. Nu was de stand gelukkig maar 1 dood veulen..had mezelf voor de kop geslagen moest de merrie die (dood)strijd alleen moeten leveren hebben.. |(

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:55

hier alles rustig uier nog voller dus wordt spannnend...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:19

Grijns.... ik keek toevallig, en zag dat de laatste post van kitzbi was... dacht oooh gauw kijken misschien veulen -O-
18 maart is mijn zoon jarig... zie net dat kitzbi dan is uitgerekend.
Is natuurlijk ook een leuke datum. hihi.

Furminator??
Gaat kijken wat dan dan voor een ding is...
Hier vliegen de haarwolken ook in het rond.
Poetsblokje is inderdaad mijn grootste vriend.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:22

Furminator is idd handig! Gelukkig is Marit altijd snel van haar wintervacht af.

Kitzbi gaat het spannend maken!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:25

Ja ze maakt het zeker spannend :)
Voor ons is het weekend het zou natuurlijk leuk zijn :)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:36

Ik ga mijn merrie tempraturen en indien nodig waken.
De vorige keer heb ik maar 1 nacht hoeven waken, die nacht werd het ook geboren.
Hoop dat mijn merrie dit jaar ook weer alles volgens het boekje doet!