Mijn man kan naar huis waarneer hij maar wilt dus daar maak ik mij niet zo druk om.
Vorig jaar was voor hem juist een goede reden om met 160 km over de snel weg te rijden.
Paint_Lover
Geplaatst: 14-12-10 15:17
Ook hier geen problemen kwa vrij nemen, ik plan zelf mn dagen in en dus kan ik gewoon vrij zijn als het veulen zich aanmeld. Verder wonen mn ouders nog geen 5min van stal af dus zou ik daar ook altijd kunnen slapen (maar denk dat ik wel regelen kan dat ik op stal kan blijven tegen de tijd dat nai moet bevallen).
Aangezien Nai een maiden is kan ik niet zeggen dat ik ongeveer weet wanneer ze gaat bevallen, als ze een beetje op haar moeder lijkt bevalt ze voor de 340 (en word het veulen bont )
Haha ik neem geen vrij... Er is altijd wel iemand thuis en onze paarden hebben mij belooft het gewoon 's avonds te doen. (Is hier altijd nog zo geweest)...
KootMiraDrum
Geplaatst: 14-12-10 15:33
Gisterochtend.... ze is niet zo overbouwd als op de foto, ze stond een scheetje beef. 207 dagen...
Ik ben rond de uitgerekende datum 2 weken vrij.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 14-12-10 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt
ik plan bijna 3 weken vrij om de uitgetelde datum, moet er echt bij zijn, in normale situaties vind ik het al een must, maar mijn nieuwe merrie schijnt niet al te makkelijk te bevallen en soms een handje nodig te hebben. heb voor mijn verjaardag een eigen ip camera gehad en kan een birth alarm lenen (wil dr eigenlijk voor die tijd ook een gekocht hebben) zet een camper vlak naast stal en zit er bovenop.
Van mel weet ik t ook niet.. Is ook de 1e Heb vanaf 27-4 vrij dus zal toch even een vraag blijven wat ze doet Van haar moeder weet ik t ook niet gezien ik die niet ken
Hier ook zo snoevie. Ze hebben sowieso geboortalarm en camara's. Waarschijnlijk word het zo dat ik vanaf het werk (via internet) kan kijken. Mocht het overdag serieus zijn dan kan ik ten alle tijden naar huis.
Geen vrij Eigenaar houd 't wel in de gaten En ik ga gewoon zovaak als maar kan *pas na de uitgerekende datum dan*
Cynthia82
Geplaatst: 14-12-10 17:34
Ik probeer twee weken vrij te krijgen vanaf het moment dat het veulen geboren is. In 2003 werd haar veulen 12 dagen te vroeg geboren en in 2006 14 dagen te laat, dus daar kan ik niet op af gaan.
En ik weet niet wat voor veulen er in Dais dr buik zit, maar hij beweegt NOOIT! (als ik kijk). Misschien moeten zijn pootjes nog gemaakt worden ofzo...
Mira's veulen laat zich ook amper voelen hoor.... toch zie ik dat ie regelmatig van positie verandert waardoor er een stuk nog meer uitsteekt dan de rest.
Pauk
Geplaatst: 14-12-10 17:55
Pff ik kan dit niet bijhouden hoor Ga vanaf de laatste 5 bijlezen en reageren anders is het niet meer te doen
@ zitake.. Mooie meid hoor!
@ AZ Gaat hard voor jou nog maar 2 maandjes Lekker buikje op de foto's
@ Sjolvir.. Flinke buik heeft ze!
Verder zie ik nog veel meer mooie foto's voorbijkomen..
Heel veel sjago merries en mensen die al vrij geregeld hebben.. Ik werk bij m'n moeder en we hebben al vaak genoeg gehad dat de merrie ineens in de ochtend begon. Dan regelde ze snel iemand anders op werk en kwam ik zo snel mogelijk als de kleine gedronken en gepoept had. Het is ook wel regelmatig voorgekomen dat ik het niet vertrouwde of het BA ging af en ik dan als de sodemieter naar huis ging
@ Marlis.. Peeps heeft een lief hoofd
@KMD Die heeft een flinke buik al..
Verder staan de dames nu in de merrieboxen zodat ze wat meer ruimte hebben. Was niet noodzakelijk maar was hier grote schoonmaak op stal dus dan de paarden maar gelijk van boxen wisselen.
pepper heeft allebei der veulens 1 dag voor de uitgetelde datum gekregen dus hoop dat het nu weer is. dus denk dat ik vrijdag 20 mei de laatste dag werk en dan vrij pak tot en met 29 mei..
en dan maar hopen op goed geluk dat pepper niet besluit over te dragen
In mijn geval moet ik gewoon geluk hebben op: - een mooi rooster - veel uitval van docenten - weinig huiswerk - goed weer
Is toch nog veel waar ik afhankelijk van ben
marrlinde
Geplaatst: 14-12-10 18:41
Ik heb altijd het probleem dat áls merrie gaat beginnen en ik zit thuis, vaak al te laat daar ben (met de auto 10 minuten als het doorrijd, met de fiets 20 min.. ) Afgelopen jaar met Sool heb ik daar geslapen van zaterdag op zondag, want het zag er echt naar uit dat ze ging bevallen die nacht... (eigenaars hebben ze aan huis) Uiteindelijk heeft ze het de hele nacht binnen gehouden, en is ze zondagavond om 22.00 uur, toen mn moeder al onderweg was om me weer op te komen halen, bevallen. Maar ik was dr wel bij hahaha!
Ik neem ook geen vrij.. zou niet weten wanneer ook, probeer zo veel mogelijk zelf op te letten en anders vraag ik of de buurman op wil passen in tijden dat wij er neit kunnen zijn, Hij heeft dan zelf ook wel eenantal merries die moeten veulenen dus dat is wel handig
Halster alarm, vervelende is dat mijn dame, vaak met haar hoofd plat op de grond ligt grrrr. Heb vage vermoeden dat dat dus niet echt lekker gaat werken. En ik heb wel vrij gepland, nu nog vrij krijgen. Helaas woon ik 15 minuten van stal af, niet mijn stal. En werk ik toch zeker 45 minuten met lopen naar mijn auto meegeteld van mijn paard af. Maiden merrie dus ook nu nog niets te voorspellen.
Gelukkig staat ze wel bij heerlijk nuchtere boer, die handig zat is.