[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:06

He Joto,
Je vertelde toch gisteren dat de steiger voor jullie huis was omgevallen? Is dat bij jullie wat vandaag op de voorpagina van het DvhN staat?

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:33

Nee was die gelukkig niet.. :D, Die in Hgv, was daarintegen wel vlak bij mn broer.

Morgen gaan we bij Ysbrandje kijken! :D.. Nouja dat Tje kunnen we inmiddels wel achter wegen laten.. 1 dec gaat hij naar de hengstenkeuring, 1ste bezichting.. Hij wordt nu klaar gemaakt. Camera gaat natuurlijk mee!
Ben zo benieuwd hoe hij straks is onder het zadel..

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:19

@Hiboune en Manueeltje: heel erg veel sterkte.
Wat vreselijk poedersuiker zeg :\.

Ik had even een vraagje.
Één van de merries van mijn zus is op dit moment echt al ontzettend dik. Ze is morgen 200 dagen drachtig en heeft in het verleden wel al meerdere veulentjes gehad. Ook is ze wat iel van zich zelf en valt haar dikke buik dan meer op. Maar wij krijgen nu een beetje twijfels over een eventuele tweelingdracht die over het hoofd gezien is..
Wat vinden jullie?
Afbeelding
Ze is nu alweer iets dikker..
Laatst bijgewerkt door Nada op 19-11-09 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:20

Joto, leuk zeg! Ben benieuwd naar de foto's van de knappe kerel! En natuurlijk hoe hij het gaat doen op de keuring! :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:20

Zoooo die is idd best wel heel dik al, maar goed hoeft niks te zeggen hoor.
Zeker als ze al meerdere veulens gehad heeft zijn de banden natuurlijk al flink
opgerekt en worden ze sneller dik. Kan ook veel vruchtwater bij zich dragen :)

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:23

ProudJustify schreef:
Zoooo die is idd best wel heel dik al, maar goed hoeft niks te zeggen hoor.
Zeker als ze al meerdere veulens gehad heeft zijn de banden natuurlijk al flink
opgerekt en worden ze sneller dik. Kan ook veel vruchtwater bij zich dragen :)

Ja dat dachten we zelf ook al. Maar we vinden haar zelfs dan wel heel erg dik :D .
Maargoed, hopen dat het niet zo is. Zou nu toch ook niks meer aan te doen zijn..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:27

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:31

200 dagen kunnen ze al best rond zijn hoor..als je het niet vertrouwd, even contact laten opnemen met DA.
Hier gaan de dames in december weer op de foto, zal het nu braaf elke maand gaan bij houden..Paulien natuurlijk wat vaker.

Thanks Nada! Heb zo'n zin om mijn kerel weer te zien! En ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen.. Hij heeft alleen "bekend" bloed..in de zin..Van dit soort loopt er al genoeg rond. Maargoed als hij het goed doet, kunnen ze er niet om heen.. Doen meer dan 360 hengsten mee dit jaar, dus als we er van uit gaan dat hij er nu wordt uitgeknikkerd, kan het alleen maar mee vallen toch? Nou zoek me bedje op! En zal morgenmiddag verslag uit brengen :D

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:38

Ik ga voor je duimen Joto *\o/* .
Inderdaad er maar van uit gaan dat hij niet door gaat, dan valt het altijd mee als hij wel doorgaat !
Veel plezier morgen!

Morgen bij ons dus twee mijlpalen :D .
Voor Jill zitten er dan 200 dagen dracht op en voor Joy zitten er nog 'precies' 4 maanden in het vooruitzicht :D .

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:40

@Hiboune en Manueeltje Heel veel sterkte gewenst.

Mijn meisje was gisteren 180 dagen drachtig. Heb haar vandaag op de foto gezet, zal van het weekend een plaatsen. Ze doet het erg goed, rij nog met haar, wel minder dan normaal.

Kreeg net ook slecht nieuws te horen over een collega van mij, ze had vorig jaar buikvlieskanker, ze was er snel bij geopereed en chemo gehad en was goed aangeslage en alles was weg. Pas weer op kontrole geweest en bloedonderzoek was niet goed, dus verder onderzocht en het is weer terug en kunnen niks meer doen voor haar alleen nog tijd rekken. Het gaat in dat opzicht niet lekker op mijn werk. 2 jaar terug een collega die in coma in het ziekenhuis teregt kwam met een bakterie in zijn longen, artsen hadden wijnig hoop, hij heefd het overleefd. En werkt weer. Hij blijkt sero positief te zijn waardoor hij gevoelig was/is voor de bacterie. Toen die collega met kanker en pas de man van een collega overleden aan een virus in de hersens. En nu dit weer. Hoop dat het hier bij blijft.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:52

Jeetje Nada dat paard is al erg dik ja!
Heb je een foto vanaf de zijkant?

Conejo: Wat een pech met de mensen op het werk zeg :(:)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:35

Ik zal me stilaan eens terug bijvoegen zeker :o nu word het toch stilaan tijd ;)

Bibi zit vandaag op dag 228
Kyra op dag 219
Romi op dag 189
Laura dag 164
Lowlands ook op dag 164
en Iris op dag 98 (had verworpen in vroeg stadium)

de kleintjes Jilleke en Cleo ongeveer dag 180

Dus het word hier toch spannend , zoals bij velen hier beginnen de kriebeltjes langzaam te komen :P

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:29

Even snel bijgelezen..
Sterkte voor degene die dat ook nodig hebben..

Gister avond in t ziekenhuis te horen gekregen dat de kanker waarschijnlijk ook in zijn lever zit en dan kunnen ze niks meer voor hem doen..
Er is een kleine kans dat het gewoon een infectie is maar .. We weten allen dat dat niet zo is..
Ga gewoon me maatje binnen een paar maanden kwijt raken..
Zo oneerlijk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:33

Joto, spannend!!!!!!! Het is wel zo dat als het bekend bloed is ze wel wat extra's moeten hebben om een aanvullende betekenis te hebben. Maar een eigen fokproduct op de hengstenkeuring hebben is gewoon al kicken, ik weet er zelf alles van. :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:35

Bibi schiet al lekker op dan!!!
Nada: Ze is wel heel fors ja, hoeveelste dracht is dit?
Ik heb eens voor een oudere fokmerrie gezorgd die er ook na een jaar leeg nog heel drachtig uitzag.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:05

Ja man! :D Ik heb via werk en stage afgelopen jaren een boel mogen aanschouwen qua goedkeuring, is ook erg gaaf uiteraard.
Nog anderhalve week mag hij de baan al in!!

Misschien leuk om te weten, Dame is zijn halfzusje :D

Ik ga vanmiddag even bijlezen, lees van de niet zulke leuke dingen.. Sterkte dames!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:25

Nada wij hebben een merrie op stal gehad daar leek het altijd of er 2 inzaten die was ook zo dik als die merrie misschien zelfs nog dikker.
Op het laatst was het echt gewoon zielig om te zien zo dik was ze...maar ook meerdere veulens gehad.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:20

Wat spannend Joto!

Hier nog maar weinig te zien van de baby voor iemand die mijn paard niet kent. Ze is altijd erg slank. Ik zie wel dat ze iets aan het groeien is. :D Afgelopen week kon ik ook de baby even zien schoppen, dat is zo leuk!

Ik heb woensdag nog springles gehad, ging supergoed. Er komt eindelijk wat rust in het rijden. :) Dat meisje wat straks vanaf januari voor mijn paard gaat schoppen doet het ook super, ze is heel lief. Ik ga met een gerust hart weg :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:19

@Nada, mijn pony is ook al zo dik, zij is nu 6maanden drachtig.
Ik heb ook twijfels gehad voor een tweeling. Ik dacht ook straks hebben ze het niet goed gezien.
Ik heb haar nogmaals laten scannen en toen bleek dat ze er echt maar 1 had.
Ze heeft veel vruchtwater.
Misschien toch een optie om nogmaals te laten scannen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:16

Zo zijn dr weer.. Ik las gister dit:
[VN] Tent op hengstenhouderij vliegt de lucht in tijdens storm
En had al een vermoeden dat het daar was.. Maar nu was ze dus ook net met Ysbrand aan het trainen (longeren) Dus die heeft gelijk een grote vuurdoop gehad, Hij was goed geschrokken natuurlijk, maar liep nu weer braaf zijn rondjes.
Ze waren allebei optijd weg. (Nu staat de boel goed vast heur :D )

Hij doet het erg goed, hij blijft erg los in de beweging, los door zijn lijf, erg fijn beeld. Hij zou wat ruimer mogen stappen.
Hij is ook erg makkelijk en braaf met werken gelukkig. Meiden daar waren wel blij met hem geloof ik..

Mis hem wel hoor.. Hoop dat hij snel weer in zijn eigen stalletje staat.. Nu ff foto's oplaoden

Hij was trouwens 1.65! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:49

Nou, Ysbrand is dus ook tentproof dus. :+ Zijn reactie getuigd dus wel een cool karakter.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:58

Oh de meiden zijn aardig blij met hem! Haha, Dat hij zo makkelijk is, alles snapt, respect heeft. Niet gemeen o.i.d. is.. Hij blijft rustig 10 min stilstaan in de bak, maakt niks uit..

Getuigd toch maar weer van een goeie opvoeding :D En elke dag even een aai over de bol.

Knappe vent is het toch ook!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:00

Altijd fijn als ze zo cool in de kop zijn. Mijn hengst idem dito, die maakt zich nergens druk en kijkt nergens naar (oke, behalve als er een hengstige merrie voor hem klaar staat :+ ).

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:15

_O- Dan mag het he :D

Meiden vonden hem het makkelijkst op dit moment om mee te werken, altijd fijn om te horen.

Het is net een kopietje van mams nu! Erg leuk om dat toch te zien

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:34

Ja, dat is helemaal leuk. :j
Dev is ook zo heerlijk nuchter en heeft altijd plezier in het werken, Urielle@bokt heeft hem echt in haar hart gesloten en stiekem is hij bij haar volgens mij ook wel favoriet. :D

Over gelijkenissen gesproken, heb nog een paar leuke foto's van Devdan en een kind van Devdan, die echt als 2 druppels water op Devdan lijkt. In ieder geval lijkt ie er meer op dan Devdan zelf als veulen. _O-

Veulen Devdan
Afbeelding

Devdan
Afbeelding

Devdan als veulen
Afbeelding

Is de gelijkenis niet verbluffend? En lijkt dat veulen niet meer op hem dan dat hijzelf deed als veulen? :D