ik zal ook maar weer eens een nieuwe datum proberen denk dat fleurtje het deze week er nog wel uitfloept ik denk vrijdag 25-10 (dan beginnen we hier met de verhuizing)
inowa ik vind withita mooi maar wiyana vind ik mooier
slecht nieuws hier trouwens. wij hebben het vermoeden dat hier 2 merries niet drachtig zijn. erg balen want de ene is telkens gust gebleven en was dit jaar eindelijk drachtig gescand.....ze is internationaal kampioen dus wij heel blij... de andere is de moeder van mijn lieve breeze die nu 10 weken geleden overleden is.
Een van mijn merries had een beetje koliek dus vanochtend de DA op visite gehad. Nu heb ik een andere merrie die eind maart zou moeten maar die vond ik ineens weer wat dun lijken, nu stond ze ook wel op het gras en daar was ze nu een klein weekje vanaf gehaald. Maar DA had scan mee en hij had tijd dus voor de zekerheid ff gescanned, hij kon al een pootje volen bij het naar binnen gaan dus gelukkig nog drachtig, pfew. En heb een nieuwe merrie gekocht die ook in maart zou moeten dus worden hier vroege veulens volgend jaar, als alles goed gaat.
faye had ook niets tot 5 dagen voordat het veulen geboren was(ze was ook een maiden ) en toen begon de uier flink te groeien en vol te lopen . dus ik denk dat het zomaar gebeurt, als je er niet meer op bedacht ben of ff naar de wc
Tja vulva is vaak al wat uitgerekter als bij een 'maagdje' en uier loopt sneller en eerder vol. Ik neem aan dat ze geen papieren heeft anders kon je het opvragen bij het stamboek misschien.
3 maanden met slappe banden jij weet me toch altijd op te beuren hè neon
Fleurtje staat nu op stal , maar naast haar staan nog 2 pony's....sinds gisteren is ze daar zooooo boos op (oren plat , in tralies bijten ,piepen e.d. ) zelfs ik moet hèèl voorzichtig zijn ,als ik nog maar in de buurt van haar uier of buik kom ,dreigd ze al met bijten pffffff
kunnen jullie swift nog herinneren?? het veulen met die witte kin en een uitschieter waardoor het lijkt dat hij lacht??
HIJ IS TERUG!!!!!!!
hij heeft een tijdje samen gestaan met een ander veulen om vriendjes te worden en nu zijn swift en frenchie allebei terug..
en wat een kanjer is het geworden,frenchie is ook niet mis.... frenchie zou in eerste instantie palomino worden dachtten we maar hij blijkt nu toch vos te zijn. en swift is nog steeds een heel donkergrijs schimmeltje
ik weet niet hoe je kan zien of een paard/pony een maiden is, maar bij faye wist de hoefsmid het mij te vertellen en ook zijn dochter kon het zien. het was iets met de uier bij een maiden zijn de tepels nog niet geplopt dat is wat ze mij toen vertelde.
inowa - swift is een vorig veulen van jou? wel leuk dat ze nu weer bij jou zijn, heb je foto's? ben erg benieuwd hoe swift eruitziet (gek op schimmel en bont )