Ik zal straks weer eens bij gaan lezen, ben vanmorgen eerst druk met de paarden geweest en na weer een gebroken nacht ga ik nu eerst even bankhangen
Macy is vanmorgen een paar uurtjes buiten geweest maar ze staat steeds bij het hek te roepen dus ik heb haar maar weer binnen gezet. Ze laat ook erg veel melk lopen als ze stapt dus wat dat betreft is het ook wel beter dat ze weer binnen staat. Vanmiddag maar eens kijken of ze wat aan de hand wil grazen, kan ze de kantjes van het gras even bijwerken op het erf
Ze is lekker attent en eet goed maar aan alles is te merken dat ze die dikke buik zat is. Ze staat steeds maar wat te zuchten en dan zie je het veulen weer druk bewegen in haar buik...
Arme Macy. En arme Jij natuurlijk Met je gebroken nachten. Maar het is wel fijn dat ze nog niet bevallen is! De nachten zijn misschien wat minder.. maar iedere dag dat het veulen erin zit is weer mooi meegenomen!
Ik was gisteren op de manege en manegepony Juweeltje is al apart gezet (swtaan in loopstallen normaal) ze spoot melk en was erg onrustig, dus ik denk dat het verulentje niet lang meer op zich laat wachten en nu mag ik zaterdag pas weer naar de manege, het is niet eerlijk...
treesje had vandaag weer een mooie uier!! Ze is enorm flauw,had ze natuurlijk een week niet gezien!Staat dan met dr ogen dicht tegen me aan te hangen! Heb ze flink gepoetst, en daarna lekker geknuffeld. Heb ze ook nog even lekker laten rollen in de buitenbak, en ze komt nog steeds rond met dr dikke buik! Heb het idee dat ze lekker aan het genieten is, ze is zo op het gemak...heerlijk!!!! Nu op het gemakje aftellen he? Had vanacht gedroomd dat ze een veulen had, maar hij was hardstikke bont!! op zich heel leuk, maar daar heb ik echt niet voor betaald!
Amandaké, wat kloten voor je dat je ziek bent, ga dan maar lekker terug op de bank liggen....Beterschap!
@Adriana: Wat een scheetjes zeg die veulies! Echt leuk ook dat ze beide even oud zijn en zo samen kunnen opgroeien. Hebben ze inmiddels al namen?
@MarijeR: Macy houdt het toch maar lang vol dat melk spuiten. Maar idd iedere dag dat het er nog in zit is mooi meegenomen. Macy zal het idd wel zwaar hebben nu. Bij iwaya merkte ik gister ook dat ze haar dikke buik duidelijk zat is.
@Haffie_lover: Spannend zeg. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Jammer dat je pas zaterdag weer kan gaan kijken.... Als Iwaya's veulen geboren wordt spring ik meteen in de auto. Ik ben ook manege ruiter en kom eigenlijk ook alleen op zaterdag daar omdat ik verder geen tijd heb, maar als Iwaya's veulie komt ga ik echt niet wachten tot zaterdag met kijken
@Valeria: Arme merrie.... Ik zou idd maar eens de DA bellen, want dit klinkt niet goed. Hoop dat het veulen er snel zal zijn. Sterkte ermee!
@Cayusejuhh: Goh weekendje euro disney... Leuk Maar als t veulie er dan nog niet is, dan wist ik het wel... ik ging eeeeeeeeeeecht niet weg Ik hoop voor je dat veulie er eerder is!
@Amandake: Jee ook al ziek? Beterschap zeg! En gefeliciteerd met de mijlpaal.
Voor de rest met mijlpalen ook gefeli Heb niet alles bijgelezen.
Adriana wat een leuke veulentjes! Schattig zeg, zo klein nog! Ik kan nou inderdaad helemaal niet meer wachten!
Macy houd het veulentje nog even lekker binnen. Groot gelijk, het wordt nog koud vandeweek!
Cayusejuhh, onwijs leuk, een weekendje Disney, vooral als het voor jezelf niet veel hoeft te kosten! Altijd leuk meegenomen. Hoop wel voor je dat je merrie voor die tijd bevalt.. Zal haar maar even streng toespreken als ik jou was.
Haffie_Lover: Hoe lang is de merrie al drachtig? Spannend hoor, wel leuk, die manege's die veulentjes fokken! Zie je volgens mij steeds vaker!
Valeria, ze heeft dus flink last van het veulentje. Sneu is dat, als je zie dat ze last heeft, maar dat je niet veel kan doen. Ik denk dat het veulentje alvast een beetje aan het proef draaien is..
Jeetje Yoline, dat zijn al echte buiken hoor! Mooi buikje heeft Violine..Leuke merrie! Frieda ook hoor, lekker zwart monstertje!
Marlijntjuh ook al op 270 dagen! Nu is het echt aftellen he! Kan me nog zo herrineren dat ik 100 dagen al wat vond!
Met Fleur vandaag weer lekker naar buiten geweest, zonder zadel en lekker met halster. Ook weer even gegraasd, volgens mij bevalt het haar wel, lekker lanterfanten en niet meer aan het werke moeten! Ik geef haar groot gelijk!
@ Marije; Gelukkig dat het veulen er nog niet is, wel jammer van de melk zeg, maar je kan moeilijk haar tepels dichtplakken.
@ Valeria; Ik zou idd de veearts er even naar laten kijken, gewoon voor de zekerheid even.
@ Amandake; Beterschap en ziek nu maar even goed uit!
@ Peetje82; Zie je soms teveel bonte paarden voorbij komen
@ Jessy; van harte met je mijlpaal haha!
En voor alle anderen, nee ze hebben nog geen namen en ik heb weinig hoop op leuke namen. Dus als jullie nog suggesties hebben voor met een B... anders komen er weer namen vanuit kerkelijk oogpunt...
Emmanuella wordt wel weer gedekt, de vraag is alleen wanneer... Hij zei eerder rond eind april en hij begint nu alweer te denken aan de eerste hengstigheid...
Ook hier een mijlpaal(tje), Neon is 180 dagen drachtig nu. Maar wel al over de helft! Ze is stout geweest tijdens mijn vakantie, ze liet zich niet meer vangen in de bak. Uiteindelijk heeft ze lang in de stromende regen gestaan, eigen schuld, dikke bult! Vandaag maar wat grondwerk gedaan, ze was niet van me weg te slaan.Schijnheilige drachtige muts.
Macy houdt het veulen dus netjes binnen. Goed zo! Overigens hadden wij vorig jaar een veulen op 314 dagen, was een sterk en gezond veulen. Zeker bij pony's geeft een vroege geboorte minder problemen.
Valeria, sterkte met je merrie. Hopelijk is het niets ernstigs!
Peetje, hoe was jouw vakantie? Ook zo'n lekker weer gehad?
@ Peetje82; Zie je soms teveel bonte paarden voorbij komen
..
Haha!!Denk het!
Toen ik in Oostenrijk zat, wilde mn pa me bellen voor de gein, om te zeggen dat ik een veulen had, en wel een bonte!! Hij had al de grootste lol!!
Neonlight. ja heerlijk weer, wel heel koud de eerste dagen.We stonden om negen uur elke dag op de piste, en de eerste dag was het -28 tweede dag -22, derde dag -15, en toen werden de temp weer normaal. Een dag regen geloof de euhm....donderdag.
Ben jij ook naar Oostenrijk geweest dan? Heb het een en ander gemist geloof ik! Waar zaten jullie ?
Indian was vandaag in de wei knettergek! Ze genoot van het lekkere zonnetje. Het enigste wat ze deed was met de staart op de rug en de beentjes in de lucht ! Mooie Indian . Ze voelt zich super de laatste dagen! Gelukkig maar
@ Valeria, sterkte!
@ Marije, Macy is een braaf meisje! Hou het veulen nog meer lekker even binnen
@ Peetje, Heerlijk skieen, heb ik ook wel zin in . Nu nog niet, eerste afwachten met Indian.. Volgend jaar dan maar weer..
Peetje, wij zaten in Soll, Oostenrijk. Net over de grens. Ook daar de eerste dagen koud, en donderdag regen. Vrijdag weer het zonnetje maar temperatuur boven nul, helaas. Nog even een fotootje van hoe het er vrijdag uit zag:
af en toe zijn jullie echt niet bijtehouden weer een stuk of wat paginas bijlezen. ga er zo even voor zitten
zijn dikke buiken topic veulentjes geboren lees ik. van harte allemaal .
even een vraagje.ergens in dit topic komt een boek etrsprake over het fokken van een veulen wat is de titel ook alweer van dit boek. heb al even terug zitten lezen maar kan het niet meer vinden.
Dit was niet zo hoog hoor, deze foto is in Westendorf genomen en volgens mij gaat het daar tot 2000 meter. Maar het is daar zo mooi!!! Volgend jaar ga ik ook zeker weer, als het niet 2 keer is. Tja, je moet toch iets, met een drachtige muts die in de zomervakantietijd is uitgeteld.