[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:53

Petraaken oohja afkorten naar Gala gaat idd zeker. In welk thema of richting zoek je een naam met de K?

Kimberlyxoxo leuke merrie. Ze doet het nog rustig kwa uier idd.

Muronia aah nog geen beeb. Succes met de verbouwingen.

Charmfaith Wat een buiken hebben je merries haha. Jou merrie heeft ook al behoorlijk uier voor 314 dagen. Ze loopt zie ik ook gelijk met jessie. Denk dat beide dames niet de uitgerekende datum halen haha.

Corinadrenth Wat naar zeg van die merrie. Hopelijk heeft ze dit jaar wel uier en melk. Hier vorig jaar ook een merrie met bizar weinig melk ( terwijl de 2 drachten ervoor alles oke was). Die ging toch idd op 3x per dag merriebrok.

Iersas Ze houd je goed bezig

Am_horse aah daar ook nog geen veulen. Benieuwd hoelang ze je laat wachten.

Liekeotter spannend het komt daar dus ook dichterbij

Sparkyy_8 Wat een knap veulen en leuke fotos <3

Hier heeft Amy besloten dat ze ineens dr uier goed wilt vullen :+ vorig jaar ging ze van dit uier naar vol en melk binnen 3 dagen. Ben benieuwd of ze dit jaar hetzelfde doet of het langer rekt. Ph was ook van 8 gedaald naar 7.2.
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 20:57

Nieky1993 iets in de richting muziek als dat mogelijk is. Vader is de hengst Kaygo.

Voor een merrie zit ik met Katinka in mijn hoofd. Het liedje Kleine kokette Katinka speelt al 3 jaar door mijn hoofd. :+

Pomski

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:02

Erg late reactie maar de hele dag druk geweest.
Dierenarts is vanochtend geweest, veulen en merrie gecheckt en in orde.
Lylou poept en plast goed.
Waarschijnlijk ben ik wat overbezorgd en heeft ze vannacht ook bij moeder zonder mijn hulp mogen drinken.
Antistoffen testen was niet meer zinvol na 24 uur zei de dierenarts.
Jolyn heeft pijnstilling gekregen en nu gaat het goed!

Vandaag ook voor het eerst buiten geweest en zo genieten van het kleine hummeltje!

Dierenarts heeft gelijk Bess en Dolly even gecheckt en ze gokt dat Dolly ook deze week nog haar veulen heeft!

Afbeelding
Afbeelding

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:13

Karina is vandaag 333 dagen drachtig, nog 7 dagen tot de uitgerekende datum. Ze doet het tot nu toe ongelofelijk goed. Ze is 100% zeker drachtig maar is helemaal niet tonnetje rond en is nog erg fit. Tuurlijk een buikje maar hij zit niet in de weg.
Ze hebben haar de hele dracht rustig in beweging gehouden aan de longe. 1,5 maand terug "kreeg" ik haar en hebben we haar zadelmak gemaakt (lees, ze vond t allemaal dikke prima en deed niks kan nu rondje stap draf galop los)
Nu is ze nog steeds heel fit, maar al zo dicht bij de bevalling. Wat is dan wijsheid? Nu nog in beweging houden? Dus toch die 10 minuutjes een beetje rondrijden of in bescherming nemen voor zichzelf?
We luisteren echt goed naar haar, ze geeft aan alles nog te kunnen en topfit te zijn maar vind het nu aan het eind van de dracht toch erg lastig.

Het gaat mij niet om het rijden hier. Het gaat om stop je omdat ze aan het eind van de dracht zijn of licht werk dat ze zo fit mogelijk de bevalling ingaan.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:25

Ik ben ook super benieuwd AM! Ik hoop dat bailey haar silvergen door geeft <3

Sparky wat een heerlijk vrolijk veulen zeg!

Nieky1993 wat leuk dat ze tegelijk lopen, Faith is altijd wat vroeg met der uier en ze heeft vorige keren 329 & 330 dagen gedragen dus ben benieuwd hoelang ze nu gaat dragen.

Wat fijn dat alles goed is pomski! Nu lekker genieten van je prachtige veulentje :o

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:27

Petraaken Ik moet ook iets met een K verzinnen. Vind ik zo'n moeilijke letter. Ik vind
Katinka wel een mooie naam.

Pomski Gelukkig dat alles in orde is. Het is wel een hummeltje <3

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:54

Met hoeveel dagen/weken zetten jullie meerdere merries met veulens bij elkaar?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:11

pomski: gelukkig is alles in orde en doet ze het nu goed met de pijnstilling. En wie weet binnen een week de 2de! Vorige keer hebben we de dames na een week weer samen gezet

corinadrenthJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:12

xsurfdiary schreef:
Karina is vandaag 333 dagen drachtig, nog 7 dagen tot de uitgerekende datum. Ze doet het tot nu toe ongelofelijk goed. Ze is 100% zeker drachtig maar is helemaal niet tonnetje rond en is nog erg fit. Tuurlijk een buikje maar hij zit niet in de weg.
Ze hebben haar de hele dracht rustig in beweging gehouden aan de longe. 1,5 maand terug "kreeg" ik haar en hebben we haar zadelmak gemaakt (lees, ze vond t allemaal dikke prima en deed niks kan nu rondje stap draf galop los)
Nu is ze nog steeds heel fit, maar al zo dicht bij de bevalling. Wat is dan wijsheid? Nu nog in beweging houden? Dus toch die 10 minuutjes een beetje rondrijden of in bescherming nemen voor zichzelf?
We luisteren echt goed naar haar, ze geeft aan alles nog te kunnen en topfit te zijn maar vind het nu aan het eind van de dracht toch erg lastig.

Het gaat mij niet om het rijden hier. Het gaat om stop je omdat ze aan het eind van de dracht zijn of licht werk dat ze zo fit mogelijk de bevalling ingaan.

mijne moet in mei bevallen, en ben in januari gestopt. dus ik denk dat jij ook wel kunt stoppen, zodat ze energie in het veulen kan doen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:49

Pomski schreef:

Dag 0 :o

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:30

Pomski schreef:

Meestal met een weekje

Sabrinatomic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 23:38

Heb de vrolijk veulen box voor mijn verjaardag gehad met 1 spuit kickstart.
Heb aan Pavo gevraagt wat ik met 1 spuit moet. Kan er 1 geven als het geboren is en het daar bij laten en als ik nieuwe bestel (gaat per 2 hou ik er 1 over) dan zou ik die kunnen geven als het veulen gespeend word

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:02

Pomski schreef:
Erg late reactie maar de hele dag druk geweest.
Dierenarts is vanochtend geweest, veulen en merrie gecheckt en in orde.
Lylou poept en plast goed.
Waarschijnlijk ben ik wat overbezorgd en heeft ze vannacht ook bij moeder zonder mijn hulp mogen drinken.
Antistoffen testen was niet meer zinvol na 24 uur zei de dierenarts.
Jolyn heeft pijnstilling gekregen en nu gaat het goed!

Vandaag ook voor het eerst buiten geweest en zo genieten van het kleine hummeltje!

Dierenarts heeft gelijk Bess en Dolly even gecheckt en ze gokt dat Dolly ook deze week nog haar veulen heeft!

[ [url=m/swl42F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/skGl9V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is absoluut niet waar. Sterker nog de meeste dierenartsen testen pas na 24 uur!
Voor het volgende veulentje zou ik er toch op aandringen, als ze zwak worden is het toch een stuk lastiger om ze op te laten knappen dan als je er tijdig bij bent.

corinadrenthJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:03

anti stoffen testen kan pas na 24 uur!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:12

petraaken schreef:
Nieky1993 iets in de richting muziek als dat mogelijk is. Vader is de hengst Kaygo.

Voor een merrie zit ik met Katinka in mijn hoofd. Het liedje Kleine kokette Katinka speelt al 3 jaar door mijn hoofd. :+

Hier staan een aantal Nederlandstalige liedjes met een jongensnaam in de titel. Even naar beneden naar de K scrollen, misschien wordt je daardoor geïnspireerd? http://nl.wikisage.org/wiki/Lijst_van_N ... n_de_titel .

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:19

Ik wou net zeggen, hier moest ik vorig jaar 24u wachten voor ik kon testen op antistoffen.

Hier vanaf vannacht Poppy en Quinn in de stal onder camera en Quinn het alarm aan voor de zekerheid. Hun routines in het oog gaan houden.
Poppy haar uiertje doet nog niet veel, al komt er wat beweging in. Quinn begint al mooi te vormen, maar heeft nog een weg te gaan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:35

oei Pomski je DA heeft het echt goed mis hoor. Ik zou toch aandringen op antistoffen test. Is echt heel simpel en is zo gepiept maar kan dus idd pas NA 24 uur.

Ik blijf het toch altijd vervelend vinden als dierenartsen zelf verkeerde informatie geven aan een bezorgde eigenaar. Het gaat om zo’n fragiel klein veulentje, ik vind dat echt heel kwalijk van de da :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:29

Nadia2008 uier vult al mooi en gestaag door

petraaken gaat al wel opschieten qua datum, nu je merrie nog haha

nieky1993 best een lastige letter.
Merrie van een vriendin heette Gravin, paste echt bij die merrie overigens
Galadriel kan je idd leuk afkorten naar Gala
Amy zet de vaart erin

Kimberlyxoxo mooi bescheiden buikje zo op de foto. Mooie merrie

Muronia alles lekker op zijn kop thuis dus. Succes met alles

CharmFaith beide dames zijn lekker rond.
Bailey heeft zo´n heerlijke dromerige blik op de foto

corinadrenth had de da geen andere medicatie om de melk op te wekken?

AM_Horses Nigrante maakt het spannend, benieuwd hoelang ze je nog laat wachten

Liekeotter spannend

SparkYY_8 altijd goed, veulenspam!
Maar verbaasd me iedere keer weer hoe hard ze groeien. Maar het blijft een knap ding <3

Pomski het beste moment is tussen de 12-24 uur maar daarna kan het nog prima hoor. Ik zou als je twijfelt erop staan dat het evengoed getest word.
Ik denk dat je da in de war is met het sluiten van de darmwand en opname van antistoffen.
Maar is een knap ding <3 leuk getekend

xsurfdiary wij kijken aan wat ze kan, hier nl ook eentje die niet blij word van niets doen.
Maar ondertussen er al een week of 2 niet meer opgezeten. Maar gaan wel lekker wandelen (bos, rondje polder) aan de hand. In de bak wat grondwerk zodat ze toch een beetje in beweging blijft en denkwerk heeft.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:38

Geen babies vannacht? Wat saai!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:15

:Z niks hier nog. Gisteren een redelijk beloftevol uier, maar na een dagje buiten lopen was hij opeens leeg (terwijl hij de dagen ervoor niet meer slonk). Gisteravond was hij weer veel meer gevuld en vanmorgen zag ik dat ze ook vocht had gelekt, maar nog geen hars aan de spenen. Ik hoop niet dat het nog een week zo doorgaat, maar het zou me niet verbazen.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:20

Dat heb ik hier ook! Zondag was de uier halverwege en sindsdien weer gekrompen!

Tictak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:38

Oyyo:
Zelf geen ervaring met drachtige merries of veulens. Gelukkig wel goede ondersteuning en info van mijn eigen dierenarts. En een goede vriendin die er ervaring mee heeft.

MartineV1970:
Gefeliciteerd! Wat een leuk veulen.

kiki1976:
Dankje ik ben zelf ook heel benieuwd naar zijn reactie. Maar momenteel is hij ineens moeilijk te bereiken

Al_Zawraa:
Zelf geen ervaring maar gelukkig wel een vriendin en DA met ervaring die me ondersteunen.

xsurfdiary:
Is inderdaad schrikken geweest. Ene kant niet blij mee want komt best op het verkeerde moment. Andere kant is het wel altijd een droom geweest om van mijn meisje een veulen te fokken.

Pinkroos:
Welkom!

goldenarrow:
Diva is ook een arabier die weinig vacht en geen ondervacht aanmaakt en niet waterdicht is.
Hoe doe jij dat met de veulens die eruit komen? Ook een dekentje op als het regent?

Kimberlyxoxo:
Welkom en spannend!

SparkYY_8:
Wat een leuke foto's met je veulen!

Wat voeren jullie je merries op einde van de dracht? En nadien?
Ik geef Diva 1kg probreed mix van cavalor met wat pulp en vitamine brokken.
Voor het veulen alvast start en go van cavalor besteld.

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:52

Jammer ik kan geen foto’s laden momenteel.

Nadia is vandaag op 310, haar uiers gaan best hard en als het net zo gaat als de vorige keer dan denk ik dat het tussen 320 en 325 geboren gaat worden. Vorig keer was het er na 9 dagen toen het zo snel ging met haar uiers als nu.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:57

Hier merriebrok. En na het veulen ook merriebrok.
Veulen op een duur veulenbrokjes

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:00

Ik voer havens ferto lac aan de merrie en het veulen krijgt straks ook veulenbrok van havens. Poedertjes en korreltjes doe ik niet aan.

Nadia dan hoop ik dat ze het nog even rustig aan doet.

Lucia vaak is het zo dat als ze daarna weer gaan vullen, het voor het echte is. Daar hoop ik nu ook wel een beetje op.