[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:48

@Cynthia: niet een hele goede foto maar die kan ik vanmiddag wel even proberen te maken.

Hier zie je het een beetje op

Afbeelding

Caresse07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:49

Gaat lekker opschieten nu MukiwaCobs!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:35

GEFELICITEERD Jessica

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:44

We willen babyspam Jessicazz, en natuurlijk ook Luna2006! *\o/* En hoe is het met jou kleine Knolselder?

Mukiwacobs schiet nu mooi op. Ben echt heel benieuwd naar de veulens!

Caresse mooie buik :j Ik zie zo niks verontrustend

Xyaartje wat fijn dat het weer goed gaat!

Goldenarrow wat ligt ze lief <3 Haha wat een diva! Super stoer dat ze het allemaal geen probleem vind

Setteli how oeps. Hormonen :D Laatste loodjes!

Wpaard ze is knap <3 En voeld zich nog fit zo te lezen :j

Hier waaien ze weg :+
Afbeelding
Afbeelding
Dikkies
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:00

Aan het vliegeren Kabayo :D

Net voor het uier op het beeld rechts. Ik denk zelf zucht maar ben er niet helemaal zeker van. Naar als jij niks vreemds ziet dan maak ik me vast zorgen om niks :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:44

U vraagt, wij draaien :+

Het lukt mij niet erg actief mee te praten momenteel. Heb het behoorlijk druk thuis gelukkig doet sun nog niets :+

Afbeelding
Zou hij de zoon zijn van?

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:53

Caresse, ik snap wat je bedoelt, maar ik zie hier ook nog niet verontrustends aan. Dit heeft Fi ook wel eens en soms blijft het een tijd zo, maar bij andere drachten verdwijnt het ook weer wel. Wordt het minder na beweging?

Kabayo, o nee, ze waaien weg! :evaw:

Fi zit weer prima in haar velletje geloof ik. Ik temperatuur haar iedere dag vanwege de droes. Ze zat constant op 37,0/37,2, van de week vond ze 36,9 leuk en vandaag maakte ze er 36,5 van. Prima! Hoe lager hoe beter :+
Gisteren snelwandelde ze achter me aan toen ik haar letterlijk een peentje voorhield (ik vond mezelf erg grappig :+ ) en tegenwoordig doen we iksnelwandelzijhuppeldraaft naar stal, dan gaan haar oortjes naar voren en gooit ze met haar hoofd :D
Morgen met de storm doe ik nog even niets (ja, zij 's ochtends zo lang mogelijk in de paddock, tot ze wegwappert) zaterdag kijk ik weer even of ze zin heeft in een wandelingetje.

Volgende week ga ik op vakantie, wat ik nu extra spannend vind vanwege de droes, maar ze wordt goed in de gaten gehouden.

Hier wel een gekke tijd, vorige week maandag is mijn tante overleden (zus van mijn moeder), gisteren mijn oom (broer van mijn vader). Mijn vader is 8 maanden geleden overleden, dus het komt allemaal wel even binnen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:55

AM_Horses: Het gaat gelukkig weer helemaal goed met haar! Vermoeden is dat de kleine gisteren is gedraaid en ze daar even last van had, maar de fokkerij waar ik vanochtend na de kudde was en ik zeiden nog tegen elkaar: "Dat kan ook zonder koliek verschijnselen." :D . Voelde mij echt weer even tien jaar ouder met die stress er bij.

goldenarrow: Ja, heel fijn! Scheelt toch weer een hoop stress.
Awwww, wat ligt ze daar lief te slapen <3 . Ze oefent volgens mij vast voor het echte werk straks en houd jullie graag wakker :D . En wat goed! Wat tijd, geduld en rust al wel niet kan doen!

Caresse07: Is het niet ene optie om anders even met de DA te overleggen via de telefoon wat die er van denkt? En desnoods evt een foto naar ze toe sturen voor je ze laat komen? Ik zie zelf ook weinig gekke dingen op je foto.

MukiwaCobs: Wiske schiet ook al op! En wat is het toch een prachtige merrie!

Kabayo: Stiekem hebben ze vleugels :D .

Luna2006: Ach gut. Wat is die toch zo onwijs leuk <3 .

Cynthia82 Dat is fijn dat ze zo te zien gelukkig nog geen last heeft van de droes! Duimen draaien hard voor je! En knuffel voor jou :knuffel: . Heel veel sterkte met het verlies van je vader, je tante en je oom :knuffel: Dat is niet niks en begrijpelijk dat het even binnen komt. Neem de tijd om het te verwerken! Hopelijk kun je ondanks alles toch een beetje genieten van je vakantie volgende week!

Met Maria gaat het gelukkig weer helemaal goed! Ze stond vanmorgen toen ik om half 9 aan kwam heerlijk te grazen. In storm Dudley (als ik de naam goed heb onthouden) hebben we nog even buiten gewandeld en in de wei stond ze alweer zowat vol energie naast mij te draven. Dat zit wel goed!
Vanmiddag gelijk begonnen met de zandkuur weer. Daar had ze wel zin in!
En de kleine was druk vanmiddag! Stond bij Maria, ineens schiet ze naar voren op het moment dat ik de kleine een trap zie geven. Die doet het gelukkig ook nog goed :D .'
Geen idee of ik er morgen heen kan gaan. Dat ligt volledig aan hoe erg de storm hier word. Heb al wel met Asfaloth zijn fokker afgesproken dat als het echt te hard waait dat ik hem dan bel en dan neemt hij mijn hooi beurt over, checkt het water etc. Moet op de fiets er heen en geen zin om van de weg gewaaid te worden.
Enige nadeel is dat Asfaloth dan niet zijn medicijn ivm preventie maagzweer krijgt moest ik niet kunnen komen, maar goed. Dat is even niet anders. Ik ben de enige die iets in zijn mond mag doen van hem qua medicijnen etc. Bij anderen gaat die gewoon in protest en een ander krijgt hem ook niet eens te pakken. Jep. Hij is behoorlijk een kennig. Dat is met dit soort weer soms wel echt een nadeel.
We gaan het zien morgenmiddag hoe het dan verloopt qua weer.
En ligt het nu aan mij of is haar buik van positie veranderd? Vind hem wat meer naar achteren liggen nu of zie ik dat helemaal verkeerd?

Afbeelding

Zoë had er vandaag zin in en zie haar buik nu ook echt steeds dikker worden! Zij loopt 1 tot .1.5 maand achter op Maria en Jenny.
En terwijl ik met Zoë apart aan het spelen was ivm Rambo wat druk was keken Jenny en Rambo heel geïnteresseerd toe (niet zijn officiële naam en volgens mij heeft die ook geen naam, maar wanneer ik bij Jenny en Zoë ben wil ik hem toch een soort van kunnen roepen en vind het wel een Rambo :D )

Afbeelding

Afbeelding

Jenny doet het goed! Is tonnetje rond :D . Maar met energie voor 10! Wilde even rustig door de wei stappen. Nou, dat werd draven en galopperen. Waar ze de energie vandaan haalt? Geen idee, maar we hebben even vrolijk gespeeld samen!
Ook haar buik vind ik nu wel wat meer naar achteren liggen? Banden moet ik binnenkort maar eens checken.

Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:39

Dankjewel allemaal voor de opbeurende en lieve woorden.

Vandaag de DA weer laten komen, want Deja had een heel klein beetje uitvloeiing (lees, een paar miniscule druppels opgedroogte, donkere afscheiding als je met de loep keek). Ze is gescand, en alles zag er gelukkig goed uit. Veulen ligt goed en ging weer als een skippybal in het rond op het scherm. Bloed afgenomen, en geen ontstekingen terug te vinden. Deja’s uier is ook minder vol, dus het lijkt erop dat de medicatie aanslaat. *heel hard afkloppen* De DA is in ieder geval positief :)

Jessicazz: Wat leuk dat je het veulen houdt! *D

Setteli: Een lekker chagrijnige moeders, herkenbaar :') . Eef kan ook lekker nukken in de laatste maand.

cp112: Heb ik inderdaad ook even aan gedacht, maar in combinatie met het dikke been, en het feit dat het uier niet warm aanvoelt of pijnlijk is, denken we niet dat het uier ontsteking is.

goldenarrow: Ik werd vannacht ook al 4 keer wakker gebeld. Fijn joh, een merrie die van slapen houdt :O . Zeker gezien de situatie zit ik gelijk recht op in bed. Super dat het goed gaat met de singel!

Caresse07:Kun je geen duidelijke foto naar je DA sturen? Wellicht kan hij of zij uitsluitsel geven.

xYaartje: Fijn dat Maria beter gaat.

MukiwaCobs: Wat een manen heeft Wiske! :wow:

Kabayo: Heerlijk die bries! Worden ze fris van :D

Luna2006: Och… <3 Wat een ding, zeg!

Cynthia82: Fijn dat Fi lekker in haar vel zit. En ik snap je, betreft de vakantie. Ik heb nog een wintersport geboekt staan, maar kan zomaar zijn dat we niet weg kunnen. Als er een gezond veulen tegenover staat, vind ik dat helemaal prima.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:42

Ohhh Kathleen dat zou toch heel fijn zijn! En dat is toch al voorzichtig positief! Duimen blijven hard voor je draaien hier! En een goed teken dat veulen nog als een skippybal in het rond gaat daar in de buik! Hoeveel dagen zit Deja nu?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:45

Dat klinkt alvast positief Kathleen!

Oei Cynthia sterkte, dat is niet niks zo allemaal na elkaar…

Wat een knappe Luna! Hij lijkt inderdaad erg op z’n vader :D

Haha Kabayo, die hadden er zin in!

Hier dag 324 en een klein korstje gespot. Nog niet gezakt op de melktest. Ik denk nog enkele daagjes. Ik hoop dat ze wacht tot na de storm !

Afbeelding
Afbeelding

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:45

Van mij krijgen jullie morgen weer Veulenspam, dan ga ik ze voor het eerst even loslaten in de binnenbak als de wind een beetje kalm blijft :=
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:50

Dank voor het meekijken allemaal. Ik kon helaas vandaag geen betere foto maken, maar zal morgen nog een poging wagen.
Het leek vandaag wel iets minder, dus zal vast niks bijzonders zijn :o

Cynthia, fijn dat Fi zich zo lekker voelt en dat jullie samen lekker aan het snelwandelhuppeldraven zijn :+

xYaartje, ook heel prettig dat Maria zich weer helemaal goed voelt *\o/*
Als je voor 2 uur in de middag gaat zou het nog te doen moeten zijn, maar dat moet maar net in je schema passen natuurlijk.

Kathleen, dat klinkt voorzichtig positief, ik blijf duimen voor jullie dat alles goed komt.

Edit:

Tinniie, geef haar eens ongelijk dat ze even wacht nog :=

Jessica, kom maar door met de foto's van je mooie dames <3 <3

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:18

Das positief nieuws Kathleen!! Gelukkig! We blijven duimen!

Caresse: ik zou ook even een foto appen naar je DA, maar t lijkt me ook niet heel ernstig aangezien ze het wel terug minder wandelt.

Hier geen nieuws, we gaan langzaam naar dag 250.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 02:41

Goldenarrow. Wat ligt ze daar lief <3 doet ze al spannend met ontwikkelen?

Yaartje. Fijn dat ze weer oké is.

Mukiwacobs mooie mijlpaal *\o/*

Caresse07. Lijkt idd beetje zucht. Is uier hard?

Kabayo. Geweldige foto's. Flinke buiken hebben de dames

Luna, heel knap. Idd precies zijn vader

Cynthia. Gecondoleerd en sterkte. Moeilijke tijd voor jouw. Fijn dat fi weer wat fitter is. Hopelijk kun je ondanks alles toch genieten van de vakantie

Kathleen. Fijn dat uier minder vol is. Uitvloei, dan is het hoogstwaarschijnlijk wel placentitis. Dat wordt even volhouden. Bij Wild Thing kwam er ook niks uit bloedonderzoek en op echo ook niks te zien. Zegt niet altijd alles.

Tinniie. Dat ziet er al wel veelbelovend uit maar hopelijk wacht ze idd op de storm

Jessicazz. Prachtig meisje <3

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 03:26

:) Prachtig bont veulentje! Blijven de oogjes blauw denk je?

Kathleen duimen dat je veulentje nog even blijft plakken, fijn dat de DA in ieder geval voorzichtig positief was!

Kabayo die van jou zijn ook all tonnetje rond!

Steeds meer merries die bijna mogen, word een ware veulenbom straks in dit topic! :D
En het gaat al zo hard dat ik nauwelijks bij kan houden… :=

Idaza moet nog zo’n 100 dagen… moeilijk om nog zo lang geduld te hebben!Afbeelding
Verschrikkelijke foto, maar even voor het idee
:)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:15

Nee, Estonia lijkt totaal geen haast te hebben. Ze heeft wel uier, maar lang niet genoeg om spannend te zijn. Op zich is dat niet heel erg want de aankomende paar dagen kunnen ze maar minimaal naar buiten. We gaan vandaag beginnen met grondwerkzaamheden en maandag worden er nieuwe paddocks geplaatst. Onder andere haar paddock wordt 2x zo groot, maar dat betekent wel dat hij nu afgebroken moet worden.

De vierkante paddock langs de rijbak en longeercirkel is waar ze nu staat en de rode lijn is waar het nieuwe hekwerk komt te staan. Dus ze krijgen een stuk meer ruimte :)
Afbeelding

Prganza zit vandaag op dag 320, dus we hebben er nog 1 veilig *\o/* Maar haar uier is nog een theezakje, dus dat duurt nog wel even _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:35

Goldenarrow wat lijkt mij dat toch teleurstellend haha. Eindelijk veilig... lijkt het nog nergens naar :+ Maar jeeej *\o/* Veilig *\o/*

Libera ja verbaasde mij er gister wel even over hoe rond ze eigenlijk zijn := Die van jou is nog bescheiden!

Amhorses Dankje! Ik vind Nigrante ook ineens erg uitzwaren.

Charisma duurt lang he :O

Jessica wat een schatje! Benieuwd naar meer foto's <3

Tinniie haha ja ze zijn gelukkig lekker vrolijk :D Oehh ben heel benieuwd wat ze ervan maakt! Nog eventjes.. :):)

Kathleen oeff wat een (voorzichtig) positief nieuws +:)+ Duim verder voor je!
Haha ja vooral Zilver wordt fris van de wind :D

XYaartje stiekem wel :P De buik lijkt wel minder bol inderdaad. Fijn dat Maria zich weer goed voeld.

Cynthia ze waaien jou kant op, wil je ze opvangen? _O-
Haha geweldig hoe je dat verteld met haar snelwandel pasjes :+ Alvast veel plezier op vakantie .
Wat vreselijk... zoveel verlies in een korte tijd. Gecondoleerd Y;(

Luna wat een stoer mannetje <3 Lijkt echt op zijn vader!!

Zilver haar uier gister. Dag 294 (bij binnenhalen)
Afbeelding
En haar knappe stoere 3 jarige nakomeling Laventhe <3
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:52

Libera, wat lijkt dat nog lang te duren dan hé, 100 dagen nog -O-

Goldenarrow, dat is een flink stuk extra ruimte wat ze krijgen, lekker!
Ha ha lekkere teleurstelling, zijn ze veilig hangen er alleen nog maar theezakjes :(:)

Kabayo, toch al wel iets vulling van het uier te zien zo bij het binnen halen. Maar laat ze nog maar even rustig aan doen tot in ieder geval dag 320.
Laventhe is echt een knapperd <3 <3

Hier nog 75 dagen te gaan :O :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:39

GA: wat fijn dat ze zoveel meer ruimte krijgen! En leuk weer eentje veilig!

Kabayo: ja idd, duurt heel lang.... :') Laventhe is prachtig!!

Libera: knappe merrie!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:52

Zo wat is Laventhe groot! Waar is dat veulentje heen… had je haar aangehouden Kabayo? Dat staat me even niet meer bij.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:36

Mijn merrie is vandaag 300 dagen :)
Begin het nu toch echt weer spannend te vinden..

Ze heeft wel veel vocht onder de buik, beetje oedeem lijkt het..
Probeer nu meer met haar te wandelen, de paddock is zo nat dus echt actief zijn ze niet helaas... Ze staan wel hele dagen buiten.

Weten jullie dat of vocht/oedeem kwaad kan? Hebben jullie ervaringen mee?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:24

Ik heb begrepen dat het vocht geen kwaad kan maar dat sommige merries er wat last van kunnen hebben, als in zich er niet prettig van/bij voelen.

Schijnt na de geboorte weg te trekken.

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:24

Op deze stormachtige dag toch nog een beetje Veulenspam van mijn kant! Heb ze vandaag toch maar veilig in hun stal laten staan, wil geen enkel risico nemen dat er iets gebeurd. Dan maar enkele foto’s in stal genomen. Als de storm morgen rustig is ga ik ze morgenvroeg even los laten in de binnenbak dus dan meer Veulenspam *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:49

Wat een knappe dame is ze <3 <3