[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:18

Janine, ooww die is al rond <3

Fotsy, wat een knappe dame. Met die vele appeltjes en krulletjes manen is ze wel echt bijzonder!
En wat zijn haar manen mooi schoon, jaloers

Mooie actiefoto van Zilver kabayo :wow:

Jacky, ZO herkenbaar! Eerste dracht kon ik tot vet laat doorrijden en nu is ze 6,5 mnd drachtig en echt niet vooruit te branden. Ik gok dat we er snel mee gaan stoppen. Buiten rijden vindt ze nog wel top trouwens.

Knappe vlekkendames CP :)

Schiet al op Mirjamalvaro en Quir, aftellen geblazen

Floripori, gefeliciteerd met je lammetje!

Welkom Jojoponylove, leuke merrie!

Vandaag voor het eerst zonder enige begeleiding op Lotus gereden op de trainingsstal, ze staat vanaf vandaag nu officieel twee weken in pension ipv training zodat ik haar zelf lekker kan rijden en dan mag ze naar huis mee. Ze was enorm fris aan de longe (zie foto {:} ) en ik ging voor het eerst met eigen zadel en hoofdstel dus zag me zelf al weer aan de rodeo :+ Maarrr... ze was heel braaf! Geeft toch weer vertrouwen zo na het inrijden. Helemaal blij! En deze mevrouw is 221 dagen drachtig, maar nog energie voor twee.

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:15

Dan is ze ongeveer net zover als de mijne Jacky. Wie is de hengst? Spannend een eerste veulen.
Ik vind 1 veulen per jaar wel genoeg dus Lily is de enige die drachtig is.

Amai wat een energie nog riv q ongelooflijk zoveel verschil ook tussen paarden.
Voordeel van een paard met smetvrees :') houdt zichzelf dan wel proper.

Mooi buffet cp en wat eigenaardig dat jouw merries altijd zo lief zijn. Ik heb alleen maar bitchen lopen dan. Ook van de 6 veulens 4 merries gekregen en ik vrees weer dat het een merrie wordt.

Floripori ja die witvlekken zijn moeilijk wit te houden. Maar ze ziet er zo ook goed uit.

Oh gestrande walvis foto sunnyhorse

Ual wat blinkt je merrie mooi

Mooi overzicht Mirjam

Finnea ohjee itchy bitchy ook bij jou.

Scheve buik quir :D ongelooflijk hoe ze soms meer de ene kant liggen

Welkom nieuweling

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:32

Jacky: ik rij op dit moment nog. Ook men laatste les gehad. Maar ben aan het twijfelen of ik deze maand niet nog 1x een lesje neem maar ik denk niet dat ik dat zal doen. Momenteel staat ze echt heel fris. Ben ik zondag gaan wandelen met de bedoeling een rustige stap wandeling was ze continu aan het trippelen. Zaterdag gereden en ze was met haar hoofd aan schudden. Doet ze altijd als ze fris staat.

Gooiske: spannend! Dat het veulen maar snel komt dan.

Welkom nieuwe

Die dikke buikjes. Morgen mag ik aftellen vanaf 100 dagen!
Foto van zaterdag
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:54

Vraagje van mij,

Wie heeft er een stal naam? Zodat je veulen die naam kan geven? Hoe zijn jullie tot een bepaalde keuze gekomen ?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:08

Janinevv schreef:
Ohh ik hou het niet meer bij allemaal!
Sunnyhorse hoever is die van jou? Handig zo’n camera wij gaan deze maand proberen de nieuwe kabel aal te sluiten.
!

Zeker handig de camera.
In beide stallen nu camera, iedere avond kijk ik eventjes paarden TV: vind het heerlijk om ze eventjes te kunnen bekijken en te zien wat ze doen.

En ondertussen leer ik hun normale gedrag op stal en hoop ik wanneer de bevalling echt gaat beginnen het “afwijkende” gedrag dan direct herken.

Rond 18 maart is de Tinker uitgerekend.
Dus nog zo’n 11 weken.

Dan in juni onze Friese merrie. Daar kijken we ook erg naar uit. Die kan ook heerlijk languit liggen en snurken. Liggende paarden hebben dezelfde uitwerking op mij als slapen baby’s <3

Afbeelding

Ben trouwens ontzettend tevreden over de camera. Kan overal via mijn mobiel de beelden kijken, ook via 4G. Camera zelf is via WiFi. Voor de mensen met WiFi in de buurt van stal vind ik het een aanrader en met zo’n 40 euro niet duur.

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:17

Welke heb je sunnyhorse?

Nou Treasure is inmiddels 221 dagen en vandaag weer dressuurmatig gereden. Ze wordt nog een 3x per week gereden op B niveau. Eigenlijk kunnen we het veulen wwl voort dagelijks voelen. Ben ook steeds meer benieuwd naar wat er uit komt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:53

Kyrkelover, eentje van Ezviz
https://www.bol.com/nl/p/ezviz-c2c-1080 ... anguage=nl

Wat ik er ook makkelijk aan vindt is de magneet in de voet van de camera, daardoor kan ik hem overal op zetten of aan de tralies van stal hangen, horizontaal, op de kop etc. In de nacht plaats ik de camera naar binnen gericht, maar overdag kan ik hem net zo goed elders even tegen aan plakken. Geen gedoe met omvallen of gaten boren etc. Wel moet je ergens stroom kunnen vandaan halen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:24

SunnyHorse schreef:
Kyrkelover, eentje van Ezviz
https://www.bol.com/nl/p/ezviz-c2c-1080 ... anguage=nl

Wat ik er ook makkelijk aan vindt is de magneet in de voet van de camera, daardoor kan ik hem overal op zetten of aan de tralies van stal hangen, horizontaal, op de kop etc. In de nacht plaats ik de camera naar binnen gericht, maar overdag kan ik hem net zo goed elders even tegen aan plakken. Geen gedoe met omvallen of gaten boren etc. Wel moet je ergens stroom kunnen vandaan halen.

Oh deze had ik anders zo gekocht, maar werkt niet op IOS das jammer!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:28

Janinevv schreef:
Vraagje van mij,

Wie heeft er een stal naam? Zodat je veulen die naam kan geven? Hoe zijn jullie tot een bepaalde keuze gekomen ?

Ik heb een stalnaam, deze staat bij 2 stamboeken geregistreerd. Stalnaam is een redelijk kromme verwijzing naar de woonplaats. Staleigenaar is ooit met deze stalnaam begonnen, en alle veulens op dat adres geboren krijgen die stalnaam mee.
Vervelende is wel dat er geen regelgeving aan namen is bij de 2 stamboeken waar die naam is vastgelegd, maar wel bij bijvoorbeeld NRPS. Omdat de stalnaam voor de naam staat kan dat een probleempje zijn.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:30

Dat is apart wat betreft IOS: Ik heb ook een iPhone.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:35

Janinevv schreef:
Vraagje van mij,

Ik heb een stalnaam. Bij beide stamboeken geregistreerd en staat achter de naam van mijn veulens.

Stalnaam is Stal van 't Heideveld en op het paspoort staat dan "naam" van 't Heideveld.

Bij ons vorige huis hadden we een mooie lap grond en dit was 1 langgerekt stuk achter het erf. Daar liep 1 weg langs en die heette 't Heideveld. Het land was vroeger een Heide.

10 jaar geleden zijn we verhuist en ook nu weer zitten we in een gebied wat vroeger Heide was. Dus het past nog steeds haha.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:04

Wij hebben het geluk een merriestal precies onder de woonruimte van mijn dochter te hebben. Vandaag mijn eerste werkdag gehad bij mijn nieuwe werkgever. Daar ook maar even gezegd... ik heb in juni waakdagen hoor. Ik zal nooit zomaar mijn werk laten vallen maar als de baby komt rijd ik met gierende banden naar huis als ik toevallig geen waakdag hen .
Nu ben ik ergens gaan werken waar ik vandaag vriendelijk begroet werd door 4 pauwen en een kip die de polonaise liepen door het kantoorgebouw.. (nee geen kinderboerderij maar een aannemer die dieren leuk vindt. Geweldig!
Vandaag is ook onze nieuwe aanwinst Twinkle gearriveerd. Een Welshje van 4 die flink door de metamorfose zal moeten voordat dochterlief er mee aan de slag kan. Eerst maar even bijkomen. Dat maakt de totale kudde nu 7 en als het veulen er is dus 8(!)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:18

SunnyHorse schreef:
Dat is apart wat betreft IOS: Ik heb ook een iPhone.

Ok dat staat nl in de beschrijving..maar als jij zegt dat het werkt, ga ik die bestellen, dankjewel!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:53

Fotsy. WT is ze mooi, ze ziet er top uit

Finnea. Ziet er heel lief uit :')

Allemaal mooie dikke buikjes van onderen :+

Cp. Allemaal zo braaf naast elkaar eten. Dat hoef ik hier niet te proberen. Dat komt bitch Wild Thing met haar achterbenen

Mirjamalvaro. Dat schiet ook al op *\o/*

Gooiske. Ze doet er maar lang over. Lekt ze nog steeds melk?

Sunnyhorse mooi beeld

Ual ook al een flinke buik

Floripori. Jeeh een lammetje.

Jeanine. De 200 dagen mijlpaal voorbij *\o/*

Quir. Dat gaat ook al opschieten

Hier zijn de dekbonnen ook al binnen. Afgelopen jaar had ik geen dekbon (kwpn) maar stond wel gewoon geregistreerd. Met veulen aanmelden moest ik aangegeven bij welk dekstation ik had besteld.

Jacky. Dat schiet ook mooi op

Jojoponylove. Welkom, ik kijk naar het paard. Nu staan die van mij op 2x 1 schep en de andere 2x 2/3 schep.

Rivq. Super fijn dat het rijden nu zo goed gaat.

Ansodm. Ook al bijna aftellen

Kyrkelover. Ze ziet er prachtig uit. Klein buikje zie je wel

Wild Thing is ondertussen de 220 dagen voorbij *\o/* dat betekent dat we ook voor haar langzaam kunnen aftellen.
Afbeelding

Wild Thing nog 97 dagen tot ze veilig is.
Sammie nog 65 :):)

Wild Thing is ook echt mega. Ik verwacht dat ze niet gaat overdragen. Of naja dat hoop ik gewoon
Afbeelding
Afbeelding

Sammie
Afbeelding

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 04:00

AM_horses: ik kom er net weg, ze drupt nog steeds zo, had opgevangen al, maar dat heeft de hond te pakken gekregen, dus morgenochtend opnieuw met de hond uit de buurt.
En ik wil even ph sticks halen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:44

Janine ik heb geen stalnaam. Doe er wel mijn eerste letter achter van mijn naam. Dus in 2019 was het Laventhe Joke E

Amhorses die van jou zijn echt huge :wow:

Kyrkelover ik dacht even dat ze heel vies was :+ maar ze is een roan hihi

Prachtig beeld op de camera sunnyhorse. Ze ligt er lekker bij

Anso wat voor ras is je paard? Lijkt ie nou zo overbouwt of ligt dat aan de foto :P

RivQ dankje! Wat een mooi paard , die kan wel sjouwen

Jojoponylove welkom!

Quir scheefbeeb :D lekkere buik , net als Jacky!

Floripori ze wil gewoon extra vlekjes :+

Ual glimworm!! Jij bent ook al best ver met de dagen.

Mirjam jeeeej aftellen **\O/** mooie ruime stal ook

Cp112 wat leuk zo allemaal op een rij

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:56

Zo jullie zijn hard gegaan! Nog de beste wensen(spuit 11 ik weet het haha).

Fotsy wat een prachtige appeltjes heeft ze toch!

Prachtige buiken komen er weer voorbij zeg!

Hier bevallen mijn welsh Atjes in 2,70 x 3.

Stalnaam was voor de mini's Absolutely Stables, helaas mocht ik deze niet meenemen naar de welshjes omdat er al iemand fokte onder Absolute dus nu ga ik fokken onder Stal Cromvoirt omdat mijn pony's in Cromvoirt staan en ik zelf er nu ook woon. Plus ik vind Cromvoirt's *naam* wel lekker bekken.

Is het al voorjaar... Nu al die nattigheid en kou al beu :P

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:06

Wat gaan jullie hard zeg! Leuk om al die buikfoto's weer te zien, lekker harig of glimmend. Nu al aftellen voor velen!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:12

De scheve palomirriebaby!! <3

Anso, komt het door de foto, of is je merrie echt zo overbouwd?

Fiore is als ze drachtig is ook altijd lief, nooit bitchie. Ja, naar andere paarden, maar dat is ze vaak ook als ze niet drachtig is :+ Fi is behoorlijk eenkennig naar paarden. Ze heeft haar vaste kring, nieuwe paarden vindt ze nooit zo leuk. Maar ja, haar vaste kring (moeder en zusje) zijn weggevallen, dus nu moet ze wel.

Sunnyhorse, kijk haar nou lekker slapen <3

Ik heb ook een stalnaam, staat voor de roepnaam. Mijn veulens heten Belides.... CR (ik eindig met mijn initialen).

AM, bij jou schieten ze ook al lekker op!

Hier vandaag 8 maanden ! *\o/*

Nog 3 maanden (95 dagen) aftellen!

De foto’s:
Afbeelding

De 8 maandenfoto nog even in het groot:
Afbeelding

Afbeelding

8 maanden van alle kanten:
Afbeelding

Vergelijking met 7 maanden:
Afbeelding

Dus ook van de onderkant:
Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:35

Komt echt door de foto.
Ik weet dat Ze een beetje overbouwd is ma die foto toont het nu wel extreem :+

Hier valt het minder op deze foto is van 21 december
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:39

Fotsy, nou echt he, mijn ene merrie niet vooruit te branden en de ander energie teveel...

Kyrkelover, leuk leuk nog een gelijkloper. Treasure ziet er goed uit.

AM, de dames zien er goed rond en gezond uit. <3

Thx kabayo, ben benieuwd als ze straks weer in vorm is na de baby, hoe ze er dan uitziet met spieren erop.

Heeeerlijk uitgebreide foto's Cynthia. En wat een leuk koppie die foto's van de voorkant <3 Fluffy Fi.
Gefeliciteerd met de 8 maanden!! Nog maar 3 te gaan *\o/* *\o/* *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:45

Fi ook alweer 8 maanden! Nog 3 te gaan!

Anso daar valt het inderdaad weer mee!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:15

Hoe staan jullie tegenover het veulen de stalnaam van de hengstenhouder te geven?
De hengstenhouder vroeg mij of ik de namen van het veulen wou registreren met achter de door mij gekozen naam de naam van zijn stal.
Ik heb geen eigen stal naam en vind het wel leuk als je aan de naam kan zien waar mijn veulens van afstammen maar ben wel benieuwd hoe jullie hierin staan?

Nadat ik van jullie hoorde dat jullie allemaal jullie veulen al voelen ben ik de afgelopen dagen ook maar eens aan al die buiken gaan voelen. Wel met het idee van "wat maakt het uit het is toch logies dat het vuelen beweegt niets bijzonders aan". Maar toen ik het gisteren voelde...... de kleine was denk ik aan het piafferen in de buik :+ ...... was ik meteen helemaal verliefd wat is dat leuk zeg!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:23

Nou jij fokt toch die veulens uit jou merries? Wat heeft hij daar dan mee te maken? Ik zou of geen stalnaam doen dan of iets van je zelf (voorletter en achternaam letter ofzo).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:03

Leuk om al jullie ideeën en alles over stalnamen hebben verteld geeft mij een andere blik om er naar te kijken :)

DDDara ik ben het eens met dustinlover het is jou gefokte veulen en niet die van de hengsten houder.