[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:13

Salantiga, mooie merrie! Die ziet er goed uit!

Vulina, tja als ik nog eens aan gif kon komen in NL........

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:30

linda2008 schreef:
Salantiga, mooie merrie! Die ziet er goed uit!

Vulina, tja als ik nog eens aan gif kon komen in NL........

Irritant is dat he? Overal last van plagen maar de simpele ziel mag niet bestrijden.

Hier voeren we ook bij, vriendlief moet er zelfs voor op "cursus". Overvoeren doe je toch niet :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:44

Oooo op die manier. O:)
Ze worden gevoerd in de varkensstallen. Mijn honden zitten in de paardenloods als ik werken ben en die zou ik toch niet graag overvoeren..

Salatiga ze ziet er super uit jouw merrie!
Schiet aardig op.

Jolandje hier moet ik meestal ook niet wachten tot ze druppen ofzo. Een vol uier is soms al te veel gevraagd,zeker bij Lisa. Die bevalt met een halfleeg uier en hoge melktest,ook nog na het 7e veulen. :+
Wel goed dat je hun gewoontes al wat kent,scheelt een hoop!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:47

Veel plezier in Berlijn suffie!

Zou best wat in dat buikje kunnen zitten Kabayo! Zou leuk zijn! Ben je niet bang dat ze(en haar veulen) straks misschien tekort komt als je haar als niet-drachtige merrie blijft voeren?

Oh blijft dus nog even spannend Fokfanaat! Gelukkig zag het er op de scan goed uit! Ik duim voor je!

300 dagen voor Glowy! Mijlpaal jolandje!

Vervelend zo’n rattenprobleem Pretty! Muizengif is zeker niet zwaar genoeg? Anders kun je dat misschien proberen.

Je merrie ziet er goed uit Salatiga! Nog vrij strak in model. :j

Hier hangt de camera, dankzij lieve vriend! Duurt nog even voor we hem echt nodig hebben, maar wil zeker weten dat ie het doet wanneer hij nodig is. Het is nogal een onsamenhangend systeem en nu kunnen we mooi kijken of hij het blijft doen en alvast het stalpatroon van Bin bestuderen.

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft een schoteltje op het dak van de stal gezet, deze maakt verbinding met een repeatertje wat in het huis van de pensionhouders in een stopcontact zit. Dit repeatertje is weer verbonden met de router. Ingewikkeld systeem, maar tot nu toe doet ie het! *\o/*

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:52

Evita. We geven haar bulten kuil op dit moment. Ook mede omdat er "misschien" iets inzit en omdat mij haar ribben helaas opvielen afgelopen week ondanks de dikke buik. Merriebrok ... zouden merries er écht tekort aan hebben? Mijn D pony merrie heb ik geen merrie brok gegeven want die stond acuut spierbevangen (al van 1 klein handje)
Maar qua ruwvoer komt ze niks te kort!
Oohh handige vriend! Lukt mijne niet... we moeten een oft andere poort in de Wi-Fi open zetten ofzo?? Dan kan je op de camera kijken. Snap er niks van... achja jammer

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:35

Oh dat probleem hebben we hier ook en ok ik vind ratatouille wel leuk maar als hij zen vader, moeder, broers en zussen meebrengt en niet eens meer schrik hebben van mij, dan is het erover. :D Ik zie ze wel alleen als het bijna nacht is.
We blijven ze maar voeren en voeren en voeren Vulina maar blijkbaar hebben ratten een instinctieve voortplantingsdrang als ze zien dat hun populatie slinkt en zijn de nesten dan ook ineens veel groter dan normaal. Echt gek.
Momenteel komt de gemeente ook al gifbakken zetten tegen de ratten en heb de buren ook gevraagd om ze te voederen tenslotte is het winter en die beestjes Ocharme hebben honger. :')

Oh over de 300 dagen al een paar, dat begint te korten al is het nu barkoud

FF gelukkig dan aan de ab

Geweldig Evita en een camera zou ik echt niet meer willen missen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:40

Pretty, nee hoor hier hebben ze er ook geen schrik van, zelfs gevoelige Jupi niet ;)

Fotsy, ja dat heb ik ook wel eens gelezen, ze laten jonkies ook eerst iets proeven en schijnen dan paar dagen aan te kijken of er iets met hen gebeurd voordat ze er allemaal van eten.... mega slim eigenlijk! Alleen jammer voor ons :P

Evita, ziet er ingewikkeld uit. Maar als het werkt, dan werkt het ;) camera vind ik echt onmisbaar! Zou niet weten hoe ik anders alle valse alarmen snachts op moest vangen :=

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:48

Evita prachtig beeld heb je! Fijn dat het werkt.

Kabayo idd met die poort openzetten. Hebben wij allemaal geprobeerd en niks werkte. Heeeeel frusterend. Nu dus de horsecam.
Wat de merrie betreft denk ik dat ze leeg is maar als je niet scant zal de tijd het vertellen!

Evelyne pfft die zijn veel te slim dan! Je ziet ze het vaakst tussen 22 en 23 naar het schijnt. Ik heb snachts eens in de stal gewaakt en zat op de beton tegen de stal en toen kwam er ook 1 voorbijsjeezen bah :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:31

Hier heb ik ze ook verschillende jaren op Neons rug zien dansen. Verder geen sporen te zien in de stal, staleigenaar geloofde het niet. Het voer aten ze namelijk niet op. Dus maar andere maatregelen genomen boven op de tralies, zou niet werken volgens staleigenaar, maar we waren behoorlijk succesvol al na 2 uur. :+
Vorig jaar niets gezien, dit jaar moet de camera nog gehangen worden. Inmiddels huist er ook een wilde kat op stal, dus wellicht doet die haar/zijn werk ook wel goed.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:40

Hier nog geen rat gespot wel wat muizen maar onze katten weten daar wel raad mee gelukkig.

Wat een geweldig aftekeningen heeft ze Salantiga.

Evita ben je al veel aan het spieken? Sinds vandaag hebben wij hem ook eindelijk werkend. Kan nu beide volwassenen merries zien en spoel ook regelmatig even zo leuk om te zien.
Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:21

Saltiga wat een mooie merrie!

Merrie tv kijken blijft leuk :P

Glowy 300 dagen dat is altijd een veilig gevoel!

Ratten.. heb er ooit 1 gehad op stal ofja die ik dan zag, maar voor de rest alleen muisjes waar ik me de pestpokke van schrik als ze ineens voorbij sjezen :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:59

haha ja die verrekte beesten laten je altijd schrikken. Ik wou laatst een handje haver pakken en sprong me daar een muis op mijn hand. Beiden schrokken erg hihihi. We hebben gelijk die zak ook maar in een ton gedaan. Had ik al eerder moeten doen, maar was er nog niet aan toe gekomen. Gelijk ook gif neergezet en hopelijk zijn ze nu weg...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:02

Wij hebben een luie wilde kat op stal. :')
Maar is dat toch schrikken telkens,en mijn honden bakken er ook al niks van,ze zitten in het ene gat te neuzen en ik zie de rat of muis wegsluipen langs het andere gat. ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:09

Ach zolang ze geen schade maken vind ik het niet zo erg. Vooral muisjes vind ik niet zo erg. Ik durf geen gif meer strooien, w1nt er zitten hier ook uilen, buizerds, wezeltjes, vossen,... en die zou ik niet willen vergiftigen. Ze helpen mij namelijk ook met de plaag :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:18

Knolselder schreef:
Ach zolang ze geen schade maken vind ik het niet zo erg. Vooral muisjes vind ik niet zo erg. Ik durf geen gif meer strooien, w1nt er zitten hier ook uilen, buizerds, wezeltjes, vossen,... en die zou ik niet willen vergiftigen. Ze helpen mij namelijk ook met de plaag :)

Onze hond heeft recent een blokje gif op. Ze moeten echt veel en regelmatig eten willen ze er aan doodgaan. Gewoon goed neerzetten en dan is er niets aan de hand. Mijn vriend had de emmer open laten staan om de bakjes bij te vullen en de hond vond het wel een smakelijk hapje. Even langs de DA, laten braken en klaar.

Onze honden zijn overigens wel echte killers. Mijn herder vindt het machtig maar is niet zo slim, maar als hij ze ziet is het raak. Onze Cane Corso heeft echt een tactiek (die nog werkt ook!) Denk dat ze wekelijks wel 2 of 3 ratten wegvangen samen. Blijft mooi om te zien. Heb vorig jaar een rat gezien die misgegrepen werd en vanaf de grond de herder terug wilde aanvallen, bizar om te zien. Gelukkig griste hij de rat gewoon uit de lucht en was het alsnog gedaan maar die dieren kunnen dus echt aanvallen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:24

Mijn honden blaffen ze alleen tijdelijk weg :') daar ben ik niet mee geholpen.
Het enige wat ze hier echt stuk maken is soms een baal vlas om een holletje in te maken, maar meestal doen ze dit liever in de mesthoop :+ het zal warmer zijn :=

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:36

Een boerderij zonder muizen bestaat geloof ik niet. De katten krijgen teveel voer :+ ze vangen wel eens wat, niet heel veel... ik heb nog geen camera. Als we op de bank zitten loopt er wel eens eentje door de lamp :')

Wel apart dat de ratten gewoon op de rug zitten!

Het begint aardig op te schieten. Hoe is het met je merrie Chantal? (En Vulina al vorderingen?). Jullie zijn toch de eersten?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:41

Nog niks, uier blijft wel vorderen.
Wachten rustig af :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:13

Caesar schreef:
Knolselder schreef:

Onze hond heeft recent een blokje gif op. Ze moeten echt veel en regelmatig eten willen ze er aan doodgaan. Gewoon goed neerzetten en dan is er niets aan de hand. Mijn vriend had de emmer open laten staan om de bakjes bij te vullen en de hond vond het wel een smakelijk hapje. Even langs de DA, laten braken en klaar.

Onze honden zijn overigens wel echte killers. Mijn herder vindt het machtig maar is niet zo slim, maar als hij ze ziet is het raak. Onze Cane Corso heeft echt een tactiek (die nog werkt ook!) Denk dat ze wekelijks wel 2 of 3 ratten wegvangen samen. Blijft mooi om te zien. Heb vorig jaar een rat gezien die misgegrepen werd en vanaf de grond de herder terug wilde aanvallen, bizar om te zien. Gelukkig griste hij de rat gewoon uit de lucht en was het alsnog gedaan maar die dieren kunnen dus echt aanvallen.

Nee, maar een roofvogel en wezel is al wel iets lichter in gewicht dan een hond...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:57

Ik heb in het winterzonnetje net mijn oma-tje weer op de foto gezet. Ze begint wat later dan normaal, toch ineens te groeien. We waggelen samen naar de bak voor haar frisse lucht; maar ze blijft net zo lief lekker binnen ;)

Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:57

wow ceasar, die is rond zeg :)

ik heb vandaag ook even foto's gemaakt :

Glowy 301 dagen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en Camille 277 dagen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:21

Och man wat heerlijk!!! Sommige gaan echt al heeeeel snel *\o/* :):) Al die buikje ik word zo blij van

Muizen en ratten haha, geen ratten bij mij gezien op de camera maar Mierela had altijd standaard een stuk of 2/3 muisje die bij haar in de stal kwamen de mensen die mee keken vonden ook altijd super grappig om te zien.

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:43

Caesar schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. De werkzame stof in veel muizen/rattengif (vit. K antagonisten/coumarine derivaten) zijn ook voor honden en katten erg gevaarlijk! Deze stof zorgt ervoor dat bloedstolling verstoord raakt en bij de kleinste kneuzing er dus meteen een enorme bloeding ontstaat die niet meer stopt waaraan het beestje dus dood gaat. Het is heel belangrijk mocht je je dier dit gegeten zien hebben zo snel mogelijk naar de da te gaan om ze te laten braken omdat ze ook in niet zulke grote hoeveelheden al veel impact kunnen hebben + dat de hoeveelheid gegeten stof toch vaak onbekend is...
Dit is niet vervelend bedoeld naar Caesar maar zo "simpel" is het helaas niet.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:34

Brrr ja ik heb ook een afkeer van rattenvergif gekregen, nadat ze de hond van mijn vader ermee hebben vergiftigd. Echt een verschrikkelijke dood. Hier zitten 4 poezen en 3 honden die redelijk goed hun werk doen gelukkig, maar af en toe zie ik ook nog wel eentje voorbijglippen op de camera.

Weer veel mooie buiken! Komaan Vulina en Chantall, wij willen veulens zien :D op fb lijkt de veulen-boom stillaan los te barsten bij mij..

Satinka zit hier vandaag ook op 300 dagen en is nu goed in gang geschoten met haar uier:
Afbeelding

En ook Jade doet flink verder op dag 291
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:50

Oh wat een mooie buiken allemaal al!
En wat heeft Camille een leuk halster.

En Satinka en Jade een mooi uier ook al.

Hier genoten ze ook enorm van het zonnetje vandaag.
Afbeelding