[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kks

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:23

AniekR. Onze roos is van dubbel p"s blue bell x melandelle's avanti.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:28

Leuke merrie, kks!

Juval, ze is wel voller geworden, maar blijft altijd lastig in te schatten.

Kabayo, ze gaat nu wel echt voller worden!

Verder ben ik wat vergeetachtig, sorry. Lees weleens tussendoor mee, maar als ik dan later reageer lukt het niet zo meer.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:43

@Aniek, vandaag heeft ze een extra wormenspuit gehad voor de zekerheid. Had dr ook al ontwormt, maar nu nog maar een keer met een ander middel. Morgen ga ik met haar naar de dierenarts.

Morgenochtend wekker vroeg zetten, wil even mooie winterfoto's maken van mijn dames :D Hopelijk morgenochtend ook alles weer mooi wit.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:50

Knolselder schreef:
Welkom kks! Mooie merrie ook, met een mooie naam (mijn dochter heet ook Rosanne). Knappe hengst ook!

Haha... mijn dochter heet ook Rosanne... mooie naam :) :) .. zij is nu 3 <3:
Afbeelding
vanmiddag wilde ze ook even op Zoëy

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:23

Haha overschot aan Roosjes en Rosanne's hier ^_^
En ben benieuwd naar haar veulen kks!

Faline, nou spannend! Hopelijk valt het mee bij de DA.
Hier niet vroeg opgestaan, maar eind van de middag ook nog wel wat leuke plaatjes kunnen schieten.

In ieder geval de buikfoto's...
Roos 203 dagen drachtig:
Afbeelding
Afbeelding

Lies 203 dagen drachtig:
Afbeelding
Afbeelding

En Shadylah 205 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
(met zowaar een oortje naar voren :wow:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:31

WelKom KSS, leuk weer een welshje erbij in dit topic. Gaat goed zo!!

Mooie foto's Aniek. Had al gereageerd op je fb maar mooie baby buikjes zo!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:56

Welkom kks en mooi welsje!

Aniek mooie foto's weer en ook over de 200 dagen. Begint het beetje te korten vind ik.

Juval ik gok op gewoon drachtig gezien haar buikje.

300 dagen alweer dat gaat wel echt hard! Ik wil ook :P maar beter wacht ik tot beter weer haha.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:02

Welkom kks, knap welshje en mooi buikje :j

Cynth, wat fijn dat alles goed is gegaan en heerlijk dat je even een paar dagen hebt om bij te komen van alles :(:) nu weer op naar goede tijden :)

Aniek, wat zijn ze toch knap <3

Juval, ahh hihi wat schattig!!

Ice, :wow: wauw bijna 300 dagen, dat gaat goed :):) jij bent er al bijna!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:33

Succes vandaag met opvoelen/ scannen juval.

Leuke dikke harige buiken aniekr, ze zien er lekker paard uit

Wow ice al zover, begint al spannend te worden dan

Welkom kks, de welshjes zijn goed vertegenwoordigd hier

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:55

Hallo allemaal. Even een vraagje is jullie merrie ook een kattekop geworden naar andere paarden ? Onze mini roos kan er namelijk wel wat van de laatste tijd. Ook vandaag even snel een fototje gemaakt ik vermoed dat het veulen links ligt hahahAfbeelding
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:03

Jep, hier ook een kattekop vooral naar de andere paarden en de honden. De ene dag wel meer dan de andere maar eerst had ze dat eigenlijk helemaal niet ! Zeker niet naar de honden want ze vond onze pup zoooo leuk. :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:10

Mijn dikkerdje zit ook al ruim over de 200 dagen. Waar huren jullie je birth alarm?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:26

Laatst bijgewerkt door Faline op 05-12-16 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:29

Aaah leuk :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:40

kks schreef:
Hallo allemaal. Even een vraagje is jullie merrie ook een kattekop geworden naar andere paarden ? Onze mini roos kan er namelijk wel wat van de laatste tijd.

ooh hou op schei uit! ik ken mijn lieve merrie niet meer terug, ze staat nu zelfs te bokken in stal met de oren naar achteren richting de buuf, terwijl er een muur tussen zit :+

leuke foto's Faline

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:50

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:43

Silly1972 schreef:
kks schreef:
Hallo allemaal. Even een vraagje is jullie merrie ook een kattekop geworden naar andere paarden ? Onze mini roos kan er namelijk wel wat van de laatste tijd.

ooh hou op schei uit! ik ken mijn lieve merrie niet meer terug, ze staat nu zelfs te bokken in stal met de oren naar achteren richting de buuf, terwijl er een muur tussen zit :+

leuke foto's Faline

ja onze ponys staan in een inloop stal en 1 van mijn ruinen is normaal gesproken de baas. Maar de merrue heeft het nu over genomen mijn beide ruinen komen er niet meer in de buurt.

trouwens ik ben opzoek naar iemand die verstand heeft van welsh a en b hengsten wie o wie weet iemand

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:52

Hier ook gaande hoor, kks.
Lies is sinds deze dracht erg fel. Alle andere merrie's (behalve de grote baas dan) gaan wel met een boogje om haar heen. Heb haar ook wel eens achteruit bokkend achter één aan zien gaan :o :o Bij ons is ze nog net zo knuffelig als altijd gelukkig.
Roos is de grote goedzak van de kudde, maar die wordt af en toe flink verbouwd van binnen, op die momenten zie ik haar ook op eens wel boos worden op de anderen.

Afbeelding
Dit vond ik wel weer zo'n ultiem plaatje daarvan, van gisteren. Hadden dus de drie merrie's gepoetst voor buikfoto's, dus even met halster laten lopen om ze één voor één op de foto te zetten. En ja hoor, daar hing Yazhi alweer aan Roos haar halster.
En je ziet haar ook denken; 'Nou, vooruit maar weer dan...' <3 Niets in haar (behalve soms een slopend veulen dan :o) dat denkt van; 'joh rot eens een eind op!'

Leuke foto's Faline, had je topic ook al gevonden!

Charlotte, KWPN/rijpaarden ben ik teveel uit sinds ik niet meer rij, dus kan je weinig helpen denk ik. Verder zitten hier ook niet bijzonder veel mensen met rijpaarden :o Maar zullen vast wel wat mensen op reageren daar!

kks, wat wil je weten? Fok zelf dan geen kleintjes, maar volg wel al aardig wat jaartjes alle secties op de hengstenkeuring ;)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:58

Aaah super dat je een fijne plek hebt Cynthia. Kees ziet er ontspannen uit op de foto.
Mooie foto van jou en Ti <3

Juval, dat lijkt me toch echt een drachtige buik hoor. Eerder was het echt zo'n latje en nu hangt er echt wel een bolletje aan.

Kks, leuke combi. Ik hou van valkjes <3 En inderdaad een links ligger. Volgens dr. Pol zou het dan een merrietje moeten zijn :D

IceCrystal, al op de 300. Dat gaat lekker. Jij loopt dan bijna gelijk met Marije denk ik?

Kabayo, de oude pony van mijn pensionhoudster heeft ook Cushing. Zij krijgt medicijnen daarvoor en dat gaat heel goed. Ze scharrelt vrolijk door en ziet er goed uit voor haar 33 jaar.

Leuke foto's Faline. Vonden ze die muts niet spannend in het begin?

Esther28, ik heb hem vorig jaar bij divoza gehuurd. Dit jaar haal ik hem bij de ruitersportzaak in de buurt, wist toen niet dat ze die daar ook te huur hadden. Ik heb hem toen wel gereserveerd van te voren.

Hier ook zo'n haai. 't is al niet zo'n schatje naar anderen maar nu moet zelfs de meest dominante ruin het ontgelden ~~}> Ook met poetsen verschilt het per dag. De ene dag vindt ze alles prima en staat ze heerlijk weg te dromen en de andere dag mag ik nog niet naar d'r wijzen. Dan staat ze me een partij moeilijk te doen met haar hoofd. Ik moet er altijd vreselijk om lachen :))
Joan is vandaag alweer aan de 180 dagen. De buik begint nu echt te groeien vind ik. Het lijkt wel of ze met de dag ronder wordt.
Afbeelding
En momenteel rechts dragend. Dat zou dan een hengst moeten zijn, dat klopt samen met de maantheorie want ze is tijdens de nieuwe maan bevrucht.
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:25

Laten we hopen dat Dr. Pol gelijk heeft en dat mijn kattige linksdrager een merrie krijgt +:)+

Ik zie zeker een mooi buikje komen ! Hoe zit dat met die maantheorie ? (ik ben sceptisch) maar vind het wel altijd heel interessant :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:10

dat werkt alleen als ze al eens een veulen heeft gehad

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:15

Leuke merrie kks.. <3 Ik heb zelf nog met wildwouds nico willen dekken twee jaar terug.. (voordat ik erachter kwam dat ze al drachtig was :') ) Kort daarna was hij helaas feruind..

Rhydaman heb ik ook nog over getwijfeld.. Maar sloot toch niet zo geweldig aan op mijn merrie..

Gisteren ons dikje nog even ingespannen voor een rondje plas.. Pony was nog voorwaarts genoeg (iets te zelfs :') ) maar we zijn halverwege omgedraaid, omdat vriendlief en ik bijna van de bok af vroren..

Parel is nu 207 dagen drachtig en t veulen is heel actief.. :D
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:18

Ziet er goed uit hoor Noisy!
Hier merk ik -gelukkig- bitchy gedrag alleen naar andere paarden toe. Lies stond gisteren werkelijk waar te smeken terwijl ik Roos aan het poetsen was; 'Kriebel mij! Poets mij! Ah tooooeeee?' O:)

Kan me voorstellen dat het wel erg koud was om op een kar te zitten nu nine1987, maar fijn dat ze nog zo fit is!

Ik heb me eindelijk aan een volgtopic voor 2017 gewaagd:
[KS-MK] De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:21

Ahh wat leuk zon winter ritje. Ik ben ook nog steeds druk aan het trainen. Nog iets minder dan 4 maanden en dan moet mijn hengst voor de keuring en is hopelijk mijn eerste veulen er ook al en hoop ik dat de rest mooi op de uitgerekende datum komen of erna maar niet veel vroeger :P Ja dat mag na de hengstenkeuring haha

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:42

AniekR nou mevrouw roos is 123 hoog en ik zoek iemand die meer weet over haar bloedlijnen en wat verbeter punten zijn. Dat we nu hebben gekozen voor rhydaman is puur op de gok. Ik ben altijd al een fan van hem geweest dus vanaar dat de keuze toen niet zo moeilijk was. Maar voor vokgend jaar gaan we gerichter opzoek naar een hengst. Ook hengsten uit engeland ed zijn we naar aan het kijken. De fokker can onze merrie zei me dat ik moest gaan voor een sport type hahaha maar ik heb geen idee wat hij onder sport type noemt