[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:59

oeh spannend allemaal hiero!!....kitzbi dat begint er al aardig op te lijken :j ....

had ik al verteld dat sioux haar bultjes die ze had gewoon de dag erna alweer weg waren ?? heeeel vaag haha..

ik ga even lekker een weekendje weg..naar centerparcs! de huttenheugte..
dus allemaal succes met de aankomende bevallingen!!.... *\o/* dat er maar mooie en gezonde veulentjes geboren gaan worden :D

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:07

Princeps: hoe komt het dat je er niet bij gaat zijn?

Ben idd benieuwd wie eerst gaat, ik gokte op Polinka of Sandy, maar Kitzbi kan de verrassing zijn! (voel me net een presentator van paardenracen) :D
"Sommige merries zijn al in de laatse furlong, maar wie zal het halen, Polinka op kop, gevolgd door een hardnekkige Sandy, maar daar komt Kitzbi uit de 2e lijn...wat een spannende race is dit mensen!! " :+

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:10

Charisma schreef:
Princeps: hoe komt het dat je er niet bij gaat zijn?

Ben idd benieuwd wie eerst gaat, ik gokte op Polinka of Sandy, maar Kitzbi kan de verrassing zijn! (voel me net een presentator van paardenracen) :D
"Sommige merries zijn al in de laatse furlong, maar wie zal het halen, Polinka op kop, gevolgd door een hardnekkige Sandy, maar daar komt Kitzbi uit de 2e lijn...wat een spannende race is dit mensen!! " :+

_O- _O- GEWELDIG! :))

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:10

Ben ook wel benieuwd wie eerst gaat! :D

Apart is dat sioux! Maar wel fijn dat ze weg zijn. :) Fijn weekendje weg!

Ik probeer foto's te mailen naar mezelf, maar ze komen maar niet aan. :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:13

:+ moment :+ moet kunnen!

Gentle: :D

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:16

Charisma schreef:
:+ moment :+ moet kunnen!

Gentle: :D

Moet zeker kunnen :D
We hebben allemaal iemand nodig die ons aan het lache maakt in deze zenuw slopende tijden :Y)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:20

Whaha Hera.. Die is wel goed :P

Hier begin ik bij Famke een klein beetje uier te voelen als ik het goed heb..(eronder hangen gaat zo moeilijk bij die kleintjes :P )

Ben wel benieuwd wie de eerste nu is met baby :)

Oja even een VRAAG:

Fab die heeft nu al een paar dagen als ik haar hooi op de grond gooi en haar emmer met brok neerzet dat ze spontaan allemaal kleine plasjes laat vallen.. Soms gaat ze dan ook met haar kont een paar cm naar beneden.. Zou het kunnen dat het veulen ergens tegenaan duwt? Want het is echt de hele tijd na elkaar en al een paar dagen lang en dan valt er gewoon een plas zo uit..

Edit: Ze is trouwens met 4,5 maand nog gescant en drachtig bevonden omdat ze toen hele tijd "hengstig" stond..
Laatst bijgewerkt door Dustinlover op 08-03-12 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:22

Blij te horen dat ik iemand aan het lachen heb gebracht!! :D
DL: geen idee, misschien duwt het veulen op de blaas? Hier zijn ook wel enkele paarden die spontaan beginnen plassen als je met het eten aankomt...

Zo, ik ga mijn bedje in, morgen weer werkdag! Truste allemaal!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:25

Ja charisma dat denk ik ook.. Maar het is ook echt tijdens het eten en dan niet echt door plassen, maar de hele tijd vallen er plassen uit alsof ze het niet zelf onder controle heeft en dan alleen als ik het voer neer gooi en heel heel heel af en toe zo gewoon als ze geen eten ofzo heeft.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:29

Zou kunnen dat ie ergens op drukt ja.
Ik heb dit met Polinka gehad een paar dagen voor ze opgevoeld werd, onder het rijden. Was op een buitenrit en schrok me dood!
DA vertelde mij dat ie of op een zenuw of op dr blaas zat inderdaad

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:32

Ik sta op een pensionstal en dan is waken erg lastig. Kan geen webcam installeren, en een BirthAlarm kunnen we niet betalen.
Verder zit mijn moeder met haar werk en ik zit nog op school. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en de dingen die mijn moeder op het werk doet kan ze niet zomaar overdragen aan iemand anders. Vrij vragen is dus wel erg moeilijk. Ik ga het er nog maar eens met mama over hebben. Gezien het in het weekend warmer wordt denk ik dat ze in het weekend gaat bevallen. Misschien kan ik met de boer regelen dat ik toch een veldbedje neer kan zetten := maar gaat lastig worden.
We zijn ons er natuurlijk van bewust dat er wel meer dingen mis kunnen gaan.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:38

Ik sta ook op een pensionstal maar ik ga toch echt minimaal 2 keer per nacht kijken als ik vermoed dat Marit moet gaan bevallen. En misschien dat ik wel een aantal nachten op stal blijf "slapen". Zou het vreselijk vinden als er iets mis gaat en ik ben er niet bij..

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:43

Ja dat zou ik mezelf ook nooit vergeven. Het punt is dat ik geen auto kan rijden, en mijn ouders zijn allebei zo goed als overspannen en hebben echt hun slaap nodig. Het werk dat ze doen is dermate dat zie die slaap echt nodig hebben anders gaan er gewonden vallen... En om nou midden in de nacht over het stikdonkere platteland te fietsen (over een weg met bomen die mensen gebruiken als sluiproute omdat er nooit gecontroleerd wordt en er dus vaak dronken/aangeschoten lui rijden) is niet bepaald mijn idee van veilig :=

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:45

Ik kan hier dag en nacht heen gelukkig. :) Ik weet nog niet wat ik ga doen t.z.t. Vermoed zomaar dat ik m'n slaapzak pak en voor een paar slapeloze nachten ga... _O-

De foto's zijn eindelijk gelukt. :+
Heaven is vandaag op dag 288!
Bij gebrek aan gras in de bak (voorheen stond er nog flink gras :+ ) duikt ze nu op z'n Giraffes op de berkenboompjes... Ben bang dat die deze lente geen blad zullen hebben. :')
Afbeelding

Afbeelding

En samen met oma normaal staan kan sinds vandaag ook!
Afbeelding

Heb nog zo gelachen, ze stonden zo nu en dan te neuzen waarna Linda een enorme brul geeft. Op een gegeven moment lopen er aan de overkant van de weg 2 mensen met honden en de dames stonden weer te neuzen. Dus ik denk, eens opletten... Dikke brul... Die twee vrouwen schrokken zich het apelazerus. _O-

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:46

Een birthalarm huren ook geen optie Princeps? :)

En charisma, ik zag er zo uit :D bij het lezen van je race-verslag. Big smile.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 08-03-12 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:46

Oh dat is wel balen als je zelf nog niet zomaar even weg kan met de auto inderdaad. Gelukkig is het voor mij 2 minuten op de fiets. Twee keer de hoek om en ik ben er. :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:48

Muzefee lijkt het nou zo of zijn heaven haar banden al zoveel slapper geworden?

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:48

Voor mij is het 20 min. fietsen...
Yunomi: nee, dat kunnen we niet betalen. Ben je €300,- minimaal kwijt, dat geld houden we liever achter voor eventuele dierenartskosten..

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:49

Pff, dat is inderdaad geen goedkoop grapje ...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:49

Dustinlover schreef:
Muzefee lijkt het nou zo of zijn heaven haar banden al zoveel slapper geworden?

Ik denk dat het zo lijkt door de lichtinval en d'r prachtige zandpak. :P Wel is ze wat op rantsoen, misschien dat d'r billen wat vet kwijt zijn. :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:50

Princeps hebben jullie hier voor de dekking wel over nagedacht? Zoiets weet je toch van te voren :o

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:51

Natuurlijk hebben we hier over nagedacht, we zijn niet achterlijk... Mijn moeder heeft overigens al eens een veulen gefokt en ging prima. Verder hebben we begeleiding van anderen die veel ervaring hebben met het fokken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:59

Ja maar als je er niet bij kan zijn en dat wist je denk ik wel van te voren.. dan zou ik een stal zoeken waar je er gewoon bij kan zijn of zo'n bevallings stal net zoals waar de merrie van charisma heen gaat.. Als er iets fout gaat wat niet fout was gegaan als je erbij was(zoals het vlies bijvoorbeeld) dan vergeef je het je eigen nooit ;)

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:01

Ik ben dan samen met mijn moeder ook naarstig aan het nadenken over een oplossing ;)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:06

Sja die oplossing had je misschien beter voor de dekking kunnen bedenken :o