[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:18

Suelza wat een knappe bonte! Hoe is die gefokt?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:30

Bij peeps is er.niets veranderd. Ze vindt het heerlijk dit weer en uier is nog hetzelfde als gisteren.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:04

Mooi veulen Suelza!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:16

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:45

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:57

Wisper wordt overigens niet terug gedekt. Ik heb haar nu laten dekken omdat Wisper heel veel ongelukjes heeft gehad de afgelopen jaren en het niet zeker is of ze 2012 wel gaat halen. (niet erfelijk beenproblematiek, door trauma ontstaan). Ik wou graag een veulentje van haar.
En daarnaast dan blijf ik ook echt van haar af, anders wil ik weer steeds gaan proberen met rijden als het weer een tijd goed gaat. Nu heeft ze even helemaal vrij gehad. Ze wordt na het veulen weer terug opgepakt. Gaat het dan fout is het helaas einde verhaal voor Wisper. Dit is haar laatste kans en haar laatste mogelijkheid om te herstellen. Klinkt misschien hard, maar het is niet meer eerlijk voor haar dan.
Terug dekken is geen optie, die zie je gewoon echt weg kwijnen, die wil zo graag werken.
Ik knijp nu een oogje dicht omdat ik dit graag wil proberen, dan heb ik ook alle opties geprobeerd. Fokmerrie is geen optie voor haar helaas.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:26

Is ze nu aan het wegkwijnen dan? Er zijn zoveel andere dingen die je met paarden kunt doen, heb je dat wel eens overwogen of wil je persé alleen rijden?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:29

Dames ik vertrek vrijdag naar Tenerife en ga morgen met mijn schoonzus trouwjurken kijken. Voorlopig zien jullie mij hier dus niet terug....

Heel veel succes met de aankomende geboortes!!!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:46

KootMiraDrum schreef:
Is ze nu aan het wegkwijnen dan? Er zijn zoveel andere dingen die je met paarden kunt doen, heb je dat wel eens overwogen of wil je persé alleen rijden?

Er vallen dan heel veel dingen weg wat je kunt doen. Het is gewoon echt een typisch sportpaard, die het liefste kei hard werken onder het zadel. Recreatief rijden is al bijna niet mogelijk. Grondwerk en allemaal die dingen, doen we, maar ook daar zie je vaak aan haar zo van nu alweer. Ik ga alweer staan, krijg ik mijn snoepje en dan ben ik klaar. Is een paard wat dingen heel gemakkelijk op pakt en het ook heel snel saai vindt. En mijn stof is op een gegeven moment op. En is niet iets wat ik 5 dagen in de week zou willen doen. En dan doe ik grondwerk, vrijheidsdressuur, dubbele lijnen wat rond stappen.
Het paard vind het super geweldig om te rijden. Buiten rijden kan ook niet want daar is ze te pittig voor. Die gooit je er dus dan ook echt af.
Wandelen doen we wel eens, maar dan moet ik echt kijken dat ze geen mensen van de weg af trapt. (ze is een beetje enthousiast)
Longeren en springen wat ze overigens super geweldig vindt, gaat dan ook niet als ze niet onder het zadel kan, Want aan de longe gaat ze uit haar plaat. En springen kan ze nooit meer.
Momenteel kan ik wel onderhand zeggen dat ze toch weg kwijnt een beetje. Bij andere en naast andere paarden gaat niet, want daar is ze nu te agressief voor. Die valt alles aan en het liefste schopt ze ze helemaal kapot.. Dus ze staat ook nog een heel aantal meters van de paarden af. En ja dat half uurtje aandacht per dag dat is niet voldoende voor haar. Ze staat te trappelen als ik met het zadel langs komt. Ze hinnikt dan ook echt van ja gaan we dan eindelijk. Maar ja ik rijd nu niet op haar..
Rond de middag begint ze te hinniken dat ze naar binnen wil, want buiten is er ook niets voor haar.
En ja wat blijft er dan over, wat niet te belastend dan voor haar is en waar ze wel moe van wordt zowel lichamelijk als geestelijk dan blijft er weinig over..

Overigens momenteel is ze wel door haar mega buik wel rustiger. Maar ze vindt er dan ook niks aan een kleine die steeds schopt..

Zometeen kan ze weer bij de rest van de paarden, maar ja ik weet dat ik haar met zo'n leven niet gelukkig maak.
Ik heb heel veel tijd in haar gestoken met alle blessures, en ik merk aan haar dat ze het harde werken gewoon echt mist.
Ik heb haar nu bijna 5 jaar en we zijn al 7 jaar samen en ik denk dat ik maar 2 jaar echt met haar heb kunnen rijden. En in juli staat ze al 2 jaar stil op 10 keer rijden na. Ik doe veel met haar, maar ze mist het harde werken echt.
Klinkt misschien heel erg gek.
Maar als je opties hebt dan hoor ik het graag.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:52

Djessey maandag op 303 dagen

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

uiertje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:54

Mijn paarden zijn totaal het tegenovergestelde, allemaal van die vreetgrage rustige aarde-paarden. Werken doen we amper, want in mijn hoofd zijn mijn paarden geen werkdieren (ligt aan mijn hoofd :+ ).
Het is niet mijn taak om het uit je hoofd te praten, ieder maakt eigen keuzes, en ik kan en mag niet oordelen, omdat a) onze paarden b) onze doelen en c) wij totaal verschillend zijn.
Komt tijd, komt raad. Niet te ver vooruit kijken, en gewoon genieten van haar en haar veulentje straks hoor, meid!

=====

Knappe Djessey!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:59

KootMiraDrum schreef:
Mijn paarden zijn totaal het tegenovergestelde, allemaal van die vreetgrage rustige aarde-paarden. Werken doen we amper, want in mijn hoofd zijn mijn paarden geen werkdieren (ligt aan mijn hoofd :+ ).
Het is niet mijn taak om het uit je hoofd te praten, ieder maakt eigen keuzes, en ik kan en mag niet oordelen, omdat a) onze paarden b) onze doelen en c) wij totaal verschillend zijn.
Komt tijd, komt raad. Niet te ver vooruit kijken, en gewoon genieten van haar en haar veulentje straks hoor, meid!

=====

Knappe Djessey!

Dat doe ik zeker.. Maar ik weet dat er een tijd aan komt.. Heb nl al 3 keer voor die beslissing gestaan..
Helaas heb ik geen vreetgraag paard. Had ik dat maar.. Of ja deze niet maar die andere wel :P
De andere is ook een sportpaard, vind werken ook leuk maar geen 7dagen in de week en die vindt het ook wel best op de weide.. Die heeft ook heel graag op zijn tijd vakantie.
Als die maar vrienden heeft :+ En die is wat meer van het eten. Die zou het volgens mij niet erg vinden om zijn leven te moeten slijten op de weide.. Als die maar eten en vrienden heeft :P Was het maar bij Wisper ook zo. Zag de wereld er een stuk rooskleuriger voor haar uit..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:59

Trouwens mijn paard heeft ook al een klein beetje zucht. Maar wat is dat eigenlijk. Want het was echt aan de harde kant.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:05

.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:08

De afspraak is gemaakt met kitzbi date spannend :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:12

Welke date wordt het voor Kitzbi?

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:16

Het wordt Anthony v/d wortel

Afbeelding

Is het geen mooie man :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:28

knappe vent! En laat mij raden wat die graag eet :)*

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:34

Jaaah en lekker dat hij het vindt :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:39

Dat word dikke pret voor worteltje :)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:43

Vanmiddag een heerlijke dag gehad met mijn dochters....

Afbeelding
Afbeelding
En daarna heerlijk gewassen.
Afbeelding
Afbeelding
Ze was schoon :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:48

Zo te zien past ze qua type wel bij WW.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:54

wjerbo_en_ik schreef:
ook ik wil me graag even aanmelden.
mijn merrie Oxanne is 3juli uitgerekend van Spartacus!

ben benieuwd!

Welkom! Leuk, nog een Spartacus. Wij verwachten er een rond 2 juni. Wat voor merrie heb je ervoor zitten?

Kitzbi. Wat een gave date heb je uitgezocht zeg. Dat kan niet anders als een prachtig veulen uit voort komen..

Verder iedereen met veulens tot nu toe GEFELICITEERD!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:57

Suelza schreef:
Anike schreef:
Mel vandaag op 300 dagen :D
En nog steeds drachtig!!
Het vervelende van Rhino is dat ze 2-4 weken voor de uitgerekende datum verwerpen... Dus nu wordt t echt even spannend!! Duimen jullie nog mee ;) tot nu heeft t gewerkt haha

Gewoon positief denken en niet gaan doemdenken...

Over een maand loopt er gewoon een mooi veulentje in de wei <3

ik ga mee met elise :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:06

Hier nog een vraagje over de telling.
Moet je de datum van de 1e inseminatie nemen of de laatste???
Als ik 11 maanden telling doe vanaf de laatste inseminatie dan is Olita 7 dagen overtijd.
Nu sta ik op 342 dagen, maar heb dit ook geteld vanaf de laatste inseminatie....