KootMiraDrum schreef:Is ze nu aan het wegkwijnen dan? Er zijn zoveel andere dingen die je met paarden kunt doen, heb je dat wel eens overwogen of wil je persé alleen rijden?
Er vallen dan heel veel dingen weg wat je kunt doen. Het is gewoon echt een typisch sportpaard, die het liefste kei hard werken onder het zadel. Recreatief rijden is al bijna niet mogelijk. Grondwerk en allemaal die dingen, doen we, maar ook daar zie je vaak aan haar zo van nu alweer. Ik ga alweer staan, krijg ik mijn snoepje en dan ben ik klaar. Is een paard wat dingen heel gemakkelijk op pakt en het ook heel snel saai vindt. En mijn stof is op een gegeven moment op. En is niet iets wat ik 5 dagen in de week zou willen doen. En dan doe ik grondwerk, vrijheidsdressuur, dubbele lijnen wat rond stappen.
Het paard vind het super geweldig om te rijden. Buiten rijden kan ook niet want daar is ze te pittig voor. Die gooit je er dus dan ook echt af.
Wandelen doen we wel eens, maar dan moet ik echt kijken dat ze geen mensen van de weg af trapt. (ze is een beetje enthousiast)
Longeren en springen wat ze overigens super geweldig vindt, gaat dan ook niet als ze niet onder het zadel kan, Want aan de longe gaat ze uit haar plaat. En springen kan ze nooit meer.
Momenteel kan ik wel onderhand zeggen dat ze toch weg kwijnt een beetje. Bij andere en naast andere paarden gaat niet, want daar is ze nu te agressief voor. Die valt alles aan en het liefste schopt ze ze helemaal kapot.. Dus ze staat ook nog een heel aantal meters van de paarden af. En ja dat half uurtje aandacht per dag dat is niet voldoende voor haar. Ze staat te trappelen als ik met het zadel langs komt. Ze hinnikt dan ook echt van ja gaan we dan eindelijk. Maar ja ik rijd nu niet op haar..
Rond de middag begint ze te hinniken dat ze naar binnen wil, want buiten is er ook niets voor haar.
En ja wat blijft er dan over, wat niet te belastend dan voor haar is en waar ze wel moe van wordt zowel lichamelijk als geestelijk dan blijft er weinig over..
Overigens momenteel is ze wel door haar mega buik wel rustiger. Maar ze vindt er dan ook niks aan een kleine die steeds schopt..
Zometeen kan ze weer bij de rest van de paarden, maar ja ik weet dat ik haar met zo'n leven niet gelukkig maak.
Ik heb heel veel tijd in haar gestoken met alle blessures, en ik merk aan haar dat ze het harde werken gewoon echt mist.
Ik heb haar nu bijna 5 jaar en we zijn al 7 jaar samen en ik denk dat ik maar 2 jaar echt met haar heb kunnen rijden. En in juli staat ze al 2 jaar stil op 10 keer rijden na. Ik doe veel met haar, maar ze mist het harde werken echt.
Klinkt misschien heel erg gek.
Maar als je opties hebt dan hoor ik het graag.