[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:19

Het maakt mij niet uit of het veulen te vroeg of te laat is. Als ze het allebei maar in goede gezondheid redden. Beetje mooi weer is mijn 2de wens,ben na de geboorte 2 weken vrije. Wel lekker hoor zo'n flexibele baas.

Snoevie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:57

Vrij zit er voor mij niet in,bij ons zijn er 5 meiden zwanger op t werk...vandaag zei de manege eigenaresse dat ze ravina nog niet erg dik vond....stresss

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:09

Ik zou zo graag vrij willen hebben rond de Datum van aranka, maar kan slechts een maand vrij gaan vragen :+ , dus ik hoop maar dat ze bevalt op een dag dat ik vrij heb of s'nachts dan maar. Wil wel die maand een dag minder gaan werken. Moet dat morgen toch maar eens voorzichtig aan gaan geven.

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:13

@snoevie: als je er 10 mensen naar laat kijken, zullen ze alle 10 iets anders zeggen!
Mijn merrie is 30 april uitgerekend, 3 weken geleden zat ik ook in de stress, ze had gewerkt, wintervacht plat... Wat zag ze er dunnetjes uit... Maar vandaag dan toch echt het veulen gevoeld!
Dus wat n ander zegt... Sja jij kent je paard!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:14

Zo moeilijk he want ik ben dan zo onzeker

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:17

Das heel begrijpelijk! (ook 1e veulen?) jammer dat die buik niet doorzichtig is hè, of gordijntjes? ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:20

gr_roos schreef:
Het maakt mij niet uit of het veulen te vroeg of te laat is. Als ze het allebei maar in goede gezondheid redden. Beetje mooi weer is mijn 2de wens,ben na de geboorte 2 weken vrije. Wel lekker hoor zo'n flexibele baas.

Te vroeg is nie goe Roos ;)
Ik wil die van Nudien graag zo lang mogelijk binnenhouden. Ik stop d'r wel een kurk in ofzo! :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:20

Voor ravina de 3e,maar voor mij nog alles nieuw

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:29

Ik ben 2,5 week vrij :+
Gepland rond de uitgerekende datum :P

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:34

Wat had ik graag zo'n smoeltje zoals Wynnetou in de wei gezien volgend jaar. Helaas mag het niet zo zijn. Gelukkig gaat onze Kiki prima en daar kan ik dan mijn aandacht op richten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:40

Hier nog geen vrij gevraagd, stomme is een beetje dat ik geen exacte datum heb, enkel laatste gedekte dag :), is natuurlijke dekking, gewoon in de wei geweest en ze heeft er 2 maand bijgestaan ;). ah we zien wel.
Ze zijn wel vrij flexibel met mn werk, maak ik er wel een spoedgeval van, dat het positieve van mijn job ;).

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:43

hoe is het met het gedrag van jullie dames??
Noortje is de laatste tijd nogal chaggerijnig en zeer afstandelijk, heeft eigenlijk nergens zin in.. beetje jammer :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:46

_Noor schreef:
gr_roos schreef:

Te vroeg is nie goe Roos ;)
Ik wil die van Nudien graag zo lang mogelijk binnenhouden. Ik stop d'r wel een kurk in ofzo! :P

Bedoelde eigenlijk dat het mij niet uitmaakt of ze laatste week maart of in april geboren wordt ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:47

Ik heb waarschijnlijk van 1 t/m 21 februari vrij, Hala is de 18e uitgerekend. Mocht het erop lijken dat ze nog lang niet gaat bevallen kan ik altijd toch gaan werken.
Normaal neem ik hooguit 1 week vrij, maar dat zijn merries die al vaker (op een normale manier) een veulen hebben gehad. En waarvan ik in ieder geval informatie heb (evt van de vorige eigenaar) wat voor de merrie een normale gang van zaken is.
Voor Hala wordt het als het goed is haar eerste normale dracht (1e veulen geboren op 314 dagen(bij vorige eigenaar), na een nacht stress, veulen is na 6 dagen overleden), dus ik heb geen idee van wat ze gaat doen, al heb ik wel het gevoel dat ze wat eerder zal gaan.

D_Travis; Hala is eigenlijk al de hele dracht wat chagerijnig. Toen ze nog buiten stonden viel het wel mee, maar nu ze 's nachts op stal staan is ze weer erg chagerijnig, moet wel zeggen dat ze altijd al wat chagerijnig is op stal.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 13-12-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:49

D_Travis schreef:
hoe is het met het gedrag van jullie dames??
Noortje is de laatste tijd nogal chaggerijnig en zeer afstandelijk, heeft eigenlijk nergens zin in.. beetje jammer :+

Afbeelding zegt genoeg denk ik, andere paarden moeten zelfs niet denken om in haar buurt te komen, vorige week sprong ze nog omhoog naar het hoofd van een stalvriendje in de wei om hem te bijten :x }:) }:) enkel Yonce mag in haar buurt komen en vrijwel alles, het veulen heeft ze nog wat respect voor gezien het een veulen is, maar ook hij weet immers waar hij hoort, liefst ver uit haar buurt. Naar mensen toe, knuffelig, en werken/wandelen wil ze ook nog. dus tot nu toe geen klagen :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:20

Zo loopt peep er ook bij vaak zoals de pony hier boven, is echt een saggerijn.
Nou ik gaat me tandenpoetsen en met de hond naast de fiets naar stal, heb een avonddienst van 3 tot 10 dus moet nu peepje even gaan doen :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:49

haha bij ons is alleen Pom chagereinig. De andere dames zijn nog net zo vrolijk als anders... :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:23

Mel is nog wel vrolijk, alleen als er ook maar een ander in de buurt komt hahaha!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:52

Mijn paard kan narrig worden als ze te weinig doet. Nu ik ziek ben en er vorst in de grond zit zal dat wel weer komen. Zij heeft het echt nodig om af en toe flink te kunnen rennen en nog beter te kunnen crossen of springen. Laatste 2 doe ik nu niet meer met der,dat komt wel weer als het veulen er naast staat

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:11

Dais is een zeikerd naar andere paarden, maar dat is ze altijd. Wel zélf gaan snuffelen, maar als dat andere paard terugsnuffelt, krijgt hij een snauw.
Als ze niet drachtig is, stampt en gilt ze er ook bij. Nu is ze wat rustiger.
Naar mensen toe vreselijk lief (maar dat is ze ook altijd) en veeeeeeel knuffeliger! :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:53

Chennai is nog steeds vriendelijk... Zelfs naar andere paarden toe (oke, moeten dan wel vriendjes zijn...) en als ik door de gang loop moet ze echt altijd stoppen bij mn ruin om even te knuffelen <3

Gister was het veulen echt wakker want chennai keek elke keer naar haar buik en dan gingen haar oortjes toch wel even naar achteren, verder vind ze het geweldig om te kroelen dus ik ben blij.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:57

Peep is naar mensen wel lief en knuffelig maar een grote bitch nu naar de andere paarden en dat is ze normala nooit haha :P
Peeps lekker twee uurtjes buiten gestaan en lekker gepoetst, nu is stalgenootje op stal dus nu staat ze weer buiten heel de dag denk ik en eind van de middag is me zus er en mischien dat die nog even gaat longeren.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:26

Afbeelding
Afbeelding
Lieve dikke knuffel <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:48

Voor titel in onderschrift, andere jaren ging dat automatisch, ik had Neon in Nicoles onderschrift staan en die veranderde trouw het aantal dagen iedere dag. :+
Dit jaar niet in Nicole's onderschrift, maar ik leen die van Snoevie wel. Ze zou er alleen Neon ook nog even bij moeten zetten, maar Neon en Ravina lopen exact gelijk op. :D

Vrij nemen doe ik niet aan, ik zou niet weten wanneer ik dan vrij moet nemen. Neon is tot nu toe tussen de 329 en 352 dagen bevallen. Waarbij die 352 dagen vermoedelijk ook niet klopt en het 354 dagen moet zijn.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:55

Ik heb de mazzel dat ik heb kunnen afspreken dat ik vrij wil als het veulen er is. Heb nu nog 31 vrije dagen over en dat is in minder dan 2 jaar gespaard. Ik kom dus per januari op ruim 50 dagen. Moet nog paar keer vrije dit jjaar.