@ Manueeltje het is erg dapper dat je voor het welzijn van je merrie kiest! maar het is ineens heel definitief. Geniet nog maar goed van haar en ze geeft je vast een geweldig veulen! Sterkte!
manueeltje sterkte!! idd veulen afwachten en dan een beslissing nemen. Vind het knap van je maar de merrie is nog zo jong. en idd je haalt het er niet uit.. en zeker als de merrie pijn heeft vind ik het knap van je dat je voor haar kiest!
@hiboune jeetje, wat erg! sterkte voor jou + naaste familie.
moest trouwens wel ff bijlezen zeg! een dag niet geweest en jullie kletsen 7 pagina's ofzo vol!
het houd echt niet meer op hier in t topic zeg, alles slecht met paarden en mensen...
manueeltje84
Geplaatst: 19-11-09 13:25
Ik vindt het erg jammer. Want ik had wet look kunenn verkopen als fokmerrie naar een leuk thuis. Een man en vrouw van middelbare leefdtijd die nog een fokmerrie hebben en het leuk vinden om elk jaar een veulen te fokken en er mee naar een veulenkeuring te gaan. Dit was een hele mooie optie geweest. Dat ze niet meer geschikt zou zijn als rijpaard, daar ging ik al vanuit en had ik me al enigzins bij neer gelegd.
Maar dat ik te horen zou krijgen dat ze zo verslechterd is in haar lopen en dat ze pijn heeft, en het alleen maar erger gaat/kan worden, dat ze zelfs geen paard waardig bestaan meer heeft als fokmerrie, dat kwam hard aan!
Ik denk ook niet dat de mensen haar nog willen kopen. Sterker nog ik denk zelf niet dat ik dat mezelf en wet look aan moet gaan doen. Ik hoor liever volgend jaar het bericht dat ze een pracht uphill veulen heeft gegeven en weer opnieuw is gedekt met een andere leuke hengst en dat het goed met haar gaat. Als dat ik van die mensen moet gaan horen, dat ze wel een veulen heeft gegeven maar dat ze zo kreupel is dat ze haar in moeten laten slapen.
Ik wil de merrie die ellende niet aan doen, om haar nu nog voor een aantal maanden naar een andere eigenaar te doen, om vervolgens naar de eeuwige groene weilanden te vertrekken.
Ze is 3,5 jaar lang in mijn bezit geweest, en altijd goed voor mij geweest, nu wil ik goed voor haar zijn. Ze zal bij mij haar laatste adem uit blazen, en niet ergens anders.
Bedankt voor jullie begrip en medeleven.
Ik probeer de laatste maanden nog van haar te genieten met hopenlijk nog een mooi gezond veulen.
gister al waterschade opgelopen, thanks toe de mannetjes..En gisteravond een oorverdovend kabaal, leek alsof een vrachtwagen in huis stond, maar we konden niet vinden waar het vandaan kwam..uit eindelijk naar zolder gelopen en cv-ketel sloeg zo'n beetje op hol.. Lang verhaal kort te maken.. Mannetjes waren vergeten een pijp open te zetten.. Dus alle koolmonoxide kwam fijn terug naar binnen..als we er gister niet de stekker uit hadden getrokken, en we hadden een loge gehad, was het anders afgelopen.. gisteravond zelfs nog gebeld, dat dat ding zo raar deed via de woningbouw.. Nu konden wij niet slapen van het gebrul, dus stekker eruit gehaald..Ook nog een tijd op zolder in boekje zitten lezen natuurlijk..Vannacht werd ik wakker van dat ding van de buren.. Maar goed..alles is opgelost als het goed is, maar ben er toch wel van geschrokken.. Lees straks even verder bij
Dit is idd echt een heel erg filmpje! Hoe kan toch iemand zo rijden. Verschrikkelijk. Arm paard.
@manueeltje, het is echt erg van Wet look. Ook ik zou er toch echt voor kiezen haar bij me te houden. Hopelijk heeft ze niet teveel pijn. Wanneer moet ze bevallen?
Dat filmpje heb ik laatst al eens helemaal dubbel om gelegen. Voor het paard is het wat minder, maar wat een springer zeg met zo'n ruiter +:+
inge176
Geplaatst: 19-11-09 17:15
Jullie kletsen heel wat af zeg, kan het haast niet bij houden!
Hiboune, heel veel sterkte de komende tijd. Manueeltje, wat jammer zeg. Het is ook wel heel definitief zo. Hopelijk zet ze een mooi veulentje op de wereld. En Joto, hopelijk kom je niet helemaal zonder huis te zitten en blijft de rest nog een beetje heel .
Eindelijk maandag scannen en nu gaat er helemaal niets meer tussen komen zegt de DA. Hoop het maar deze week zou O'marisa al gescant worden blijf ik de hele week ongeveer bij/in de buurt van huis belt ie steeds af omdat er iets tussen komt. Nu gaan we maandag eindelijk weten of O'tje drachtig is. Kunnen wel weer even leuk nieuws gebruiken hier thuis.
Alles gaat stuk hier of word ziek of loopt gewoon doodleuk door de draden heen en kijkt erbij of dat de gewoonste zaak van de wereld is, D'amour is omgeturnt in een ware NAARling. En ze verzint steeds weer iets nieuws.
Onze Juwel word te dik je ziet een geultje op haar rug en als je er water in giet blijft het gewoon staan. Ik dacht dat het kwam door de lange haren maar nu ze kaal is gaat die vlieger niet meer op. Met de dierenarts overleg gepleegt ivm haar buikvliesontsteking of ze wat licht werk mag doen ipv alleen eten en dik worden. En ze mag elke dag een heel klein beetje voorzichtig op een niet te zware ondergrond gelongeerd worden. Heel rustig... Alleen luisterd Juwel daar niet naar en gaat als een gek crossen dus morgen maar aan de lange lijnen langs de weg een beetje stappen en draven ofzo want ze moet wel heel blijven. Verder doet ze het goed en word ze maandag ook nog even na gekeken en word er nog even naar haar buik geluisterd en gekeken hoe ze het met wat beweging doet. Dus word spannende dag maandag.