Ja een verassingsveulentje.. foto's heb ik niet, het veulenbeest staat op manege in markelo en ik woon in peize (anderhalf u verder ) de meiden wilden me vanaaf foto's mailen, dan zal ik wel wat posten!
Ik zou graag een geboortealarm willen huren/lenen voor mn shet maar een halster om is geen optie, en singels, zijn die er in dit maatje ? weet iemand dat?
Ze zijn er wel in die maat, bij de hengstenhouder waar mijn hengst ter dekking staat komen ook veel gastmerries om te bevallen, en die krijgen allemaal een birth alarm om, eentje met singel.
Frenia, gefeliciteerd!!! Heb je al foto's?
Zazou1, is het een maidenmerrie? Ik zal wel eens foto's opsnorren van mijn merrie een paar dagen voor de bevalling. Die was absoluut niet dik namelijk, en had toch een groot veulen. Mijn merrie wordt nooit echt zwaar, kan goed de veulens verstoppen.
Neon, Die is zeker niet zwaar. Die van mij is lang nog niet zo ver. Maar die toont van opzij ook nog niet heel erg. Maar dat komt misschien nog wel. Ze moet nog goed 4 maanden.
Neon: De tweede dracht had ze wel duidelijk meer buik dan de eerste, die eerste keer slaat echt alles, daar zou je toch echt niet raden dat ze daar uberhaupt drachtig is!
frenia: Gefeliciteerd! Mogen de kleintjes dan ook bij allebei de moeders drinken?
Wie had dat nog, maar dan met veulentjes? Amandake?
Alleen waren de veulens nogal makkelijk uit elkaar te houden. Bovendien mocht Devdan niet bij die andere merrie drinken. Scum, weer een babyfoto van Devdan gemist.
dat zijn toch allemaal wel extreem sociale merries. Dat ze zomaar een ander veulen laten drinken. Zijn jullie niet bang dat de merrie dan te weinig melk heeft voor haar eigen veulen?
ponyparadijs: Nee, het tinkerveulen en ook de merrie zelf zijn al die tijd lekker vol gebleven. Hij deed het ook niet de hele dag door he, hij dronk gewoon bij zijn eigen moeder en soms pikte hij een keertje bij de andere merrie mee
haflingertje: Ja lief he. Mensen geloofden het niet als je het vertelde, maar je kon er op je gemak iedere dag wel een foto van maken, hij lostte het andere veulentje af, dat vervolgens omliep naar de andere speen en dan stonden ze samen een tijdje te slurpen
Gefeliciteerd Frenia!!! Grappig dat ze niet laten zien wie van wie is AR; nog geen veulen? Bokt-man; fijn dat het niet door heeft gezet! Belgengek; da's idd erg vroeg en een koude nacht uit gezocht!! BA bij Divoza (als je het daar wilt huren) moet je snel reserveren (weet niet of ze een kleine maat hebben. Halsteralarm niet) Ik heb het 2 maanden geleden ofzo al gedaan en toen waren er al veel gereserveerd. Neonl; wat een leuk dier zeg!! Mooi slank nog zo vlak voor de bevalling! Nicole en Neonl; wat een GEWELDIGE foto zeg mat die 2 veulens. Dat mams dat toestaat, wel zo handig;-)
Gaan we duimen met z'n allen dat het niet al te gek koud gaat worden vannacht?? Belachelijke temperaturen!
Wat een lieve merries zeg, die twee veulens laten drinken.
Van mij hoeft het ook niet zo koud te worden.. Ik schrok me rot toen ik thuis kwam. Maybel heeft veel water over zich gehad. Leiding naar de waterbakken stond wel uit, een andere niet. Ze heeft meer dan 100 liter koud water over zich gehad. Toch blij dat ze een waterdichte deken op had. En gelijk hele box leeggehaald en nieuwe baal stro erin nadat ik er zout in gegooid had.
ik heb ook een merrie gehad die had haar dochter eronderhangen en ook der kleindochter al vanaf dat ze geboren is mama had denk ik niet zulke lekkere melk oma wel en die leed er ook niet onder toen ze 4 maanden was is haar moeder verkocht en heeft ze nog ruim 3 maanden bij oma gedronken