pj: ja ik durfde het niet te melden, maar je glazen bol is toch iets in de war geweest. Veulen zit nog veilig verstopt in de buik en ik ben bang dat ie daar nog wel een paar weekjes zit al had ze gister weer lekker uier gemaakt (en vanmorgen nog wat groter) dus er komt weer schot in . En als ze toch echt 303 dagen drachtig is nu màg het ook gerust nog een poosje wachten. Wel heeft ze sjanty's veulen ingepikt, die gaat nu alleen nog naar mams om te drinken
Bedankt iedereen voor de felicitaties ,toch een raar veulenseizoen voor mij hoor , al 6 hengsten op een rij en 5 v/d 6 veulens hebben 1 of 2 blauwe ogen ??
Als ik zoiets hoor, Judith_M, dan krijg ik toch wel de kriebels ... mijn merrie moet nog 17 dagen (tot 340) en ik heb ook zoiets van : komt nog niet ... ik waak ook nog niet echt, alarm heeft ze nog niet om ... maar als ik dit dan lees ...
Ik wil me hier ook even melden. Ik keek wel steeds mee met het marestare topic, maar op de een of andere manier heb ik dit topic gemist. Mijn merrie is vandaag 351 dagen drachtig. Hiboune wil je mij erbij zetten op de lijst? naam paard: Pocos Charming Miss (roepnaam Indiana) Een goede 2de plaats.
Als ik de berichten lees over die olifantendracht dan krijg ik helemaal de kriebels. Ik ben nu al zo moe van het waken.
Iedereen geveuliciteerd met de mooie veulens! Donna doet alles nog steeds rustig aan, uier groeit elke dag een klein beetje bij en banden ook steeds iets slapper..
Hier ook de blije melding van de geboorte van een bruin merrieveulen (zonder aftekening). Mama had veel last van naweeën zodat de DA gisterenavond laat nog moest komen. Veulentje is geboren tussen 2130u en 22.30u gisterenavond.
@amandake: zo zit je er weken op te wachten en dan komt de een na de ander gewoon, niet te geloven
@besita: 399 maar het is wel gezond verder?
Met Natascha gaat het weer helemaal goed, de hoefzweer is helemaal weg en ze loopt weer super. Ze wordt al lekker dik en het is net of de uier al een beetje aan het veranderen is (de klieren dan, wordt nog niet vol). Vandaag dag 272, komt nu eindelijk dichterbij (anders ook natuurlijk maar merk het nu )
Ik lees allemaal goede en leuke berichten! Iedereen met een veulen: GEFELICITEERD! Ben weer bijgelezen. Ik reageer even snel (zit op m'n werk, lunchpauze).
Nina zit vandaag op 339 dgn. DE gemiddelde draagtijd. Gisteren werd het even spannend, maar nee.....nog niet.....