Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:28

Odes Go jij! Go jij! kom op meid!!! Laat je baasje niet langer in spanning zitten!!!!

Tyrza, volgens mij wil Orri het record van 417 dagen verbeteren Tong uitsteken Dan heb je nog even Knipoog

Famosa is ook wat onrustiger, nog geen prutjes, kling is wat langer, moeite met mesten, na een paar rondjes lopen komt de mest, haar kuil eet ze mondjes matig. Dus....... we wachten maar weer af.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 11:34

Odess is vrij onrustig. Doet pogingen de wei om te spitten en heeft net heeeeeel uitgebreid zitten rollen. Ook loopt ze heel veel! Vind het helemaal spannend, ik hoop dat het doorzet!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:39

Odess schreef:
Odess is vrij onrustig. Doet pogingen de wei om te spitten en heeft net heeeeeel uitgebreid zitten rollen. Ook loopt ze heel veel! Vind het helemaal spannend, ik hoop dat het doorzet!

Ojeeeee go Odes go Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:40

Odess schreef:

Go Odess Go jij! Go jij!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:43

Hannelore schreef:
MarijR@ Wel fijn dat macy geen internet meer heeft. Aangezien mijn merrie ook niet zolang meer hoeft. Hoelang blijft macy bij de hengst? Ik de hengst erg mooi. Waar staat de hengst nu dan?

Macy staat nu bij Herman de Jong in Eefde om gedekt te worden door Mabnesscliffe Advisor.
Ik heb al zo'n mooie merrie uit die combinatie (uit '02) dat ik haar nog een keer door hem laat dekken nu hij weer in NL is Lachen
Kan ze altijd volgend jaar weer gedekt worden door Samson. Ookal heb ik hier zelf een hengst, betekent niet dat automatisch alles bij de eigen hengst gedekt hoeft te worden Knipoog

@Odess, houd de camera klaar he? Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 11:45

Ik heb opgeladen batterijen en mijn moeder heeft de video camera aan de lader leggen. Nu alleen Odessa nog Haha!

Als hij nou vandaag komt ben ik alweer helemaal vergeten hoe moe ik ben en hoe ze me heeft wakker gehouden de afgelopen maand! Schijnheilig

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:52

Spannend met Odessa...hoop dat je vandaag een paardje rijker bent en daarna weer lekker je bedje in kan kruipen!!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:03

Spannend!
Hoop dat het snel komt voor je Haha!
Kan je weer lekker slapen Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:03

Dat veulentje is al dat wachten wel waard Knipoog!
Oh, ik vind het echt zo spannend worden nu! Jammer dat Odessa geen live-cam-op-internet heeft Haha!! Odessa houdt zich trouwens wel heel mooi aan de 335 dagen als ze het vandaag uitpoept! OK dan!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:08

Go jij! Go jij! ~ Go jij! Go jij! GO ODESSA!!! Go jij! Go jij! ~ Go jij! Go jij!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:10

Ja Tinne, we willen de geboorte live zien he!!!! Kom op Odes, gaat ff een webcam ergens vandaan halen. We willen meegenieten!!!!! Knipoog

Famosa staat als een standbeeld in haar stal. Ze is geestelijk Odes bij aan het staan!!! . Ik hoop dat ze straks nog even tijd heeft om naar buiten te gaan. Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:25

allereerst: kelan, gefeliciteerd! echt een leuk veulen, genieten maar! Haha!

@ odess: spannend!!! odessa vertoont echt de verschijnselen van een bijna bevallende merrie zo te horen!! Hyper! Hyper! Go odessa!! hopelijk ben je erbij!

oja, ook niet onbelangrijk:

Vreya zit vandaag op 320 dagen! Haha! Het mag dus geboren worden, maar liever nog een weekje in mama's buik Lovers Ze lijkt er ook nog echt niet klaar voor. De banden zijn nauwelijks los en uier niet verassend.. Wel zie ik een kleine puntkont en de kling lijkt verder naar buiten te staan. Bij de andere paarden zit het helemaal tussen de billen bij vreya steekt het wat meer naar buiten Ja

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:27

Zo Odess, dat wordt ook spannend! (Odessa denkt gewoon: wat nou, Rigaud zou 3 dagen na mij zijn en daar is al een veulen, dat kan ik niet over mijn kant laten gaan Haha! ).

Iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties, we zijn allemaal al helemaal verliefd op dat kleine ding.

We hebben inmiddels besloten hoe ze moet gaan heten: Aurora.
Ze zijn net even naar buiten geweest en Rigaud is echt een super moeder!

Foto's van buiten staan hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=395528

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:35

@ Odess; het ziet er naar uit dat ze vanavond een veulentje gaat krijgen! Zoals IngLio ook al zei, ging het bij mijn merrie ook precies zo! De hele middag had ze geen rust om lang op dezelfde plek te staan, ze was niet zenuwachtig ofzo, maar ze liep gewoon steeds weg, en idd ook als ik met haar bezig was. Verder gapen, schrapen, kauwen is ze pas echt heel veel gaan doen een uur voor de bevalling. Tot die tijd is ze redelijk rustig gebleven en kon je het dus alleen merken aan dit gedrag, en dat er heel makkelijk melk uit de uier kwam als je de tepel aanraakte. Maar dat is bij Odess ook geen probleem zo te horen als de melk er al spontaan uitkomt... Echt kegels heeft mijn merrie nooit gehad, en de melk is doorzichtig wit gebleven tot een paar uur voor de bevalling dus JA dat kan zo snel veranderen. Succes!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:38

PhiaBink schreef:
Ja Tinne, we willen de geboorte live zien he!!!! Kom op Odes, gaat ff een webcam ergens vandaan halen. We willen meegenieten!!!!! Knipoog

Wij willen meegenieten ja Haha!!

Ik zit mn project nu af te maken, maar ik blijijijijf spieken hier! Ergens al een topic van Odess? Nee? Hm, even in het Dikkebuiktopic kijken dan maar Tong uitsteken.

Vreyalover; jeuuhh, 320 dagen! Dat is de mijlpaal waar ik eigenlijk ook wel wil zijn... Clown .

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:44

Sjen schreef:
@ Odess: Odessa lijkt er helemaal klaar voor! Veel succes ermee!

@ iedereen:
Hier natuurlijk nog niks Boos!
ik ben vannacht dus rond 0:30 uur met m'n spulletjes naar de stal gegaan. Siena was erg rustig en kwam gapend aan lopen. Ze bleef maar gapen. Omdat ik dat hier ook veel hoor, dacht ik dat dat wel een teken was. Verder zwiepte ze ook veel met haar staart zonder dat er vliegen bij waren (doet ze al wel een paar weken).
Haar uier was een stuk 'langer', veel meer naar beneden gericht, maar niet strak of gespannen. Ook nog heel erg grijzig.
Haar vulva was in het halfuurtje dat we weg waren om spullen te halen vochtig geworden onderaan. Er zat een heel klein gaatje van een cm, maar het was in elk geval een gaatje! Knipoog
Haar buik was net zoals bij Odess meer samentrekkingen dan getrap. Ze stopte ook elke keer met eten op die momenten.
Haar banden waren niet zo slap.
De nacht is ze niet zo goed doorgekomen, ze bleef maar liggen en weer opstaan. Als ze ging liggen kreunde ze daar ontzettend bij. Maar er is dus verder niets gebeurd en om 9 uur begon ze rond te lopen zo van: honger, honger.
Het kan zo nog wel twee weken doorgaan....of langer.... Verdrietig

Mijn merrie heeft dit ook zo erg gehad, steeds gaan liggen 's nachts en helemaal plat en kreunen. Dit heeft ze 2 nachten heel erg gedaan, toen 1 nacht rustig geweest en de volgende avond geboren. Misschien kun je dat tegen Siena zeggen? IS een beter schema dan nog twee weken wachten...

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:00

Ben net terug van Myrdal, de uier is gelukkig niet verder gegroeid, maar hij is nu wel hard. Ook heeft ze wat last van zucht. Ik ga met haar vanmiddag nog even wandelen, lekker naar het bosje en wat laten grazen (ze staan bij ons in paddocks).

Ik vind Aurora een erg mooie naam Kelan! Lief veulentje, zo trots naast mama.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:51

Odess is al sinds 12.45u niet meer in het topic geweest.. Nagelbijten / Gniffelen . Zou het? Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:53

Inderdaad spannend!!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:05

Ze druppelt nu ECHT melk. Komt er spontaan uit en er zitten eigenlijj constant kegels aan. Ze staat wel gewon kuil te eten, maar dat vind ik ook echt wat voor haar dus... Ik heb haar net op stal gezet en ze loopt inderdaad constant bij me weg enzo. Haar melk is inmiddels ook plakkerig en wordt al meer wit en minder waterig.

Webcam is helaas niet mogelijk, ik heb er geen een!! Hopenlijk kan ik jullie de re-run geven Haha!

@ Tinne, nee sorry nog even wachten Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:34

Go jij! Go jij! Go Odess! Go jij! Go jij!
Klinkt hoopvol, ook omdat de veranderingen dus snel gaan *LOL*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:35

aaah Odess wat spannend!!!!!
Ik hoop het zo voor je, is eindelijk al dat wachten voorbij!
Zucht.. nu zit ik waarschijnlijk de hele dag achter bokt te wachten tot het veulen komt Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:01

Ik wil wedden dat het er binnen 24 uur is, Odess, zo niet vanavond Ja

Hier weer even een foto update van Orri:

Haar buik is WEER gegroeid:
Afbeelding
Deze kan valt nog mee, maar
Afbeelding
DEZE kant is echt huge!
Afbeelding
Half uur later toch de rechterkant weer vol:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb trouwens een tijdje onder haar staart gekeken en je ziet het ter plaatse steeds veranderen: dan trekt ie weer in, dan zet ie weer uit, etc., kijk zelf maar:
Afbeelding
Afbeelding

EN... last but not least, the uier! Zie hoe hij steeds ronder wordt:
Afbeelding
Afbeelding

rechterspeen:
Afbeelding
Linkerspeen:
Afbeelding

Zien jullie ook wat ik zie?? Anders denk ik spoken te zien (hint, zie bovenste gaatje):
Afbeelding

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:10

hoop voor je dat er eindelijk wat komt Tyrza, dan kan ik een keer op kraamvisite komen Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:11

Even spieken of er al een veulentje was...nee dus.

Tyrza: Het schiet echt op. D'r buik verhuist naar achteren zo te zien. Valt me elke keer weer op. Hoeveel dagen loopt ze nu over tijd?
Dagje of 18?

Odessa: Al veranderingen?