[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:37

Zou even laten testen op antistoffen!
Tegenwoordig doen ze dat thuis en heb je direct uitslag aan huis.

Kimberlyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:38

Ik zal ons even voorstellen. Mijn naam is kimberly ben 35 jaar en verwacht binnenkort mijn eerste zelf gefokte veulen van mijn merrie osinosa ( taminiau x trento b ) dr vader van het veulen is mclaren. Voor osinosa word het ook haar eerste veulen. Zij is op 28 maart uitgerekend. Zij staat onder de camera en de ph waarde is aan het zakken. Zij begon op 8 en zit nu tussen 6.5 en 7 in. Hierbij een foto van haar uiers

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:42

Haar uier ziet er goed uit, veulen drinkt uit beide spenen maar is wel erg hardhandig. Heeft regelmatig wat melkdruppels aan haar kin hangen.
Ik ga de DA bellen en voor antistoffen vragen!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:50

DA is onderweg!
Dank jullie wel, blij met dit topic!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:53

Fijn Pomski!

Welkom Kimberley!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:55

Spannend Pomski, duimen dat alles goed is!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:56

Sterkte Pomski, hopelijk geen ontsteking maar doet het toeschiet reflex haar zeer.
Maar goed dat de da eraan komt

Welkom Kimberlyxoxo

Nadia2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:59

Gefeliciteerd nog meer veulen. *\o/*

Hoop dat het niks ernstig is pomski.

Hier waren de uiers weer meer dan de dag ervoor. Vorige keer was dit de uier van 9 dagen voor de bevalling. Ben benieuwd ze is met 11 dagen veilig. Dus ze hoeft van mij echt niet sneller.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:50

de kickstart heb ik ook liggen, zat in de veulenbox van agragdi die ik besteld heb voor de dames. Voor beide had ik er 1 veulenbox besteld (zat ook o.a. een halster in, ontsmetting en een navelklem) In beide boxen zat 1 kickstart, je moet er 2 hebben , 1 moet je direct geven en de andere na 24u. Met 2 boxen heb ik er dus 2 en kan ik kijken of het werkt en het eventueel bestellen voor Picture als die in juni een veulentje krijgt.

Nadia: mooi uier, nog even dan zal het veulen er zijn

kimberley: welkom

pomski: goed dat je gebeld hebt, hopelijk is het niets ernstigs en laat ze het veulen snel weer drinken

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:53

Hier begint de uier van mijn merrie zich zichtbaar te vullen.

Die is 25 maart uitgerekend. Al denken wij dat ze langer er over gaat doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:15

Goldenarrow aah beide dus idd. Wel sneu als ze zelf geen vacht aanmaken. Dan ben ik toch blij als de mensen ze wat kunnen helpen met een deken idd.

Quir Wat een schattig snoetje <3 En bijna je eigen merrie veilig *\o/*. Hoe is het met je merrie met placentitis?

Pinkroos Welkom. En je kunt idd meteen bovenaan de lijst haha :') ik ben totaal niet thuis in de wereld van die hengsten. Heb je een foto van de papa?

Dit was overigens vorig jaar Nelis bij ons ( Amy is bijna uitgerekend van een vol broertje of zusje :D). Lekker harig dus en geen kou. Enige nadeel vond ik dat het een maand later pokke warm was en Nelis dus stond te zweten als enige :+
Afbeelding

Pomski goed dat je de DA hebt gebeld. Sowieso als er zoveel druk op staat en het eruit blijft spuiten na het drinken ( las ik gisteren toch?) zou ik kijken of het veulen goed en voldoende drinkt. Teveel druk op de uier kan ook betekenen dat het veulen onvoldoende drinkt. Heeft ze bv een goed gevuld buikje? En idd anti stoffen laten testen.

Kimberlyxoxo Welkom. Heb je fotos van je merrie? Vind een beeld altijd makkelijk om bij een naam te zetten haha

Nadia2008 Mooie uier. Nog even en ze is veilig idd.

Petraaken goed begin van een uier. Ze heeft iniedergeval al meer als ons amber en die is 20 maart uitgerekend :') nu kan het echt heel snel gaan hoor. Nova ging van lege thee zakken naar bevallen in 2 weken :+

Hoe is het bij Am_horse en Muronia gegaan vannacht?

Overigens iemand leuke ideetjes voor een naam met de G. Wij volgen van onszelf het alfabet. De naam van het veulen van Yula zou dan met de G beginnen. Voor een grijze blagdon hengst heb ik Gandalf. Voor een andere kleur hengst Google of Gambit. Alleen voor een merrie kom ik er niet uit haha. Heb nog even daar niet van. Vind Galadriel voor een merrie met blauwe ogen leuk maar dat roept echt niet lekker op de weide :') Groovy vond ik ook nog wel leuk.

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:48

Persoonlijk zou ik niet zo snel voor kickstart kiezen eigenlijk, gezien het gebruik van palmolie. Dat heeft dan weer een nadelig effect op het immuunsysteem. Ik snap dat het als drager wordt gebruikt voor de andere stoffen, maar gezond is het niet. Colostrum heb ik wel liggen voor de zekerheid, maar dat is ook een puur product zonder vervelende toevoegingen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:50

Galadriel kun je afkorten naar Gala.

Ik moet met de K ook weer dit jaar. Ik kom er echter niet uit voor een hengstennaam.

Kimberlyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:12

Welkom nieuwe mensen. Ook iemand met een Groninger zag ik, leuk! <3

AM bij jou ook al spannend zag ik, nou het zonnetje schijnt, dus laat ze maar komen of niet?

Pomski verstandig dat je even laat checken, succes!

Ik red het even niet om op iedereen persoonlijk te reageren, ik zit midden in de zonnepanelen-aanleg en vloerisolatie deze dagen :Y) dus veel volk over de vloer, alle normale dingen die moeten en een merrie die op knappen staat.

Hier dus nog geen veulen, we zullen zien wat het zonnetje vandaag gaat brengen!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:49

Hopelijk valt alles mee pomski, goed dat je de da laat komen.

Faith is vandaag 314 dagen bijna veilig ze is wel een stuk voller dan voorgaande jaren. Zo voor bailey lijkt ze wel een pony :')
Afbeelding
Afbeelding

Bailey zit vandaag op 298 dagen <3
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:57

charm faith: dat is al een mooi uier en ze zijn beide echt rond!

petra: een mooie start van het uier

corinadrenthJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:02

Ik heb een vraagje.
Wij hebben een pony op de kraamstal, welke vorig jaar geen uier had met veulenen en dus ook maar nauwelijks aan de melk kwam. Veulen is helaas na een week alsnog overleden na alle inzet.

Nou is ze in mei uitgerekend, kan haar nu nog niet vollop op merrie brok zetten omdat ze rijk gevuld is zegmaar. Maar waarmee krijg ik straks eventueel de melk aan de gang mocht het weer zon gezeik worden als vorig haar uier. Domperidon werkte niet

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:38

Noa heeft vannacht ontzettend veel gelegen en gerold. We wachten nog geduldig af

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:56

Charmfaith. Jeetje wat zijn ze alle huge :wow: zo benieuwd wat Bailey aan het bakken is. Ook heel erg benieuwd naar het energy veulen

Corinadrenth. Wat zegt de dierenarts? Ik moest vorig jaar meer merriebrok geven en ze kreeg Oxcitocine. Gras zou ook helpen, maar geen ervaring mee.
Ze kreeg toen 3x 2 kg merrie brok :') maar is ook een grote merrie.

Muronia ook nog niks -O-

Nigrante was vrij onrustig. Liggen, buik kijken, schrapen en eten :Z geen veulen en uier lijkt nu ook minder -O-
Afbeelding
Ze lijkt wel heel moe. Wilt heel graag geknuffeld worden. Ze is ook wat bozer naar de andere paarden. We wachten rustig af...
Afbeelding
Odilia niks veranderd
Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:12

corinadrenth schreef:
Ik heb een vraagje.
Wij hebben een pony op de kraamstal, welke vorig jaar geen uier had met veulenen en dus ook maar nauwelijks aan de melk kwam. Veulen is helaas na een week alsnog overleden na alle inzet.

Nou is ze in mei uitgerekend, kan haar nu nog niet vollop op merrie brok zetten omdat ze rijk gevuld is zegmaar. Maar waarmee krijg ik straks eventueel de melk aan de gang mocht het weer zon gezeik worden als vorig haar uier. Domperidon werkte niet

Onze merrie had vorig jaar ook weinig tot geen uier. Toen het veulen geboren is heeft de DA oxcitocine gespoten. Binnen een half uur had de merrie toen melk.

Liekeotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:53

Hier een ph tussen 6 en 6.5 en groeiende uier, 1 tepel vol, andere nog niet. We wachten rustig af..

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:09

Bij mooi weer hoort ook een beetje veulenspam toch?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:21

Sparky, daar zit al een flinke motor in. Mooi meisje hoor.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:36

Die laatste foto <3 mooi veulen!