[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:16

Gefeliciteerd Janine! Knap kereltje hoor <3

Ik ben stiekem wel jaloers op al jullie veulens :j En aangezien Kate nog geen haast maakt geniet ik maar lekker met jullie mee <3

Kathleen wat een bijleespost _/-\o_ gefeliciteerd met de aankoop van jullie boerderij

Selente ik sta er niet van te kijken als Kate Ellie ook voor last gaan hoor :') Gut wat ziet die glimworm van jou er goed uit! :j

Toch wel coowl Cynthia dat de beide genen bij Fi vandaan komen! Wel gaaf, altijd kans op veel wit. Ik is jaloers :o

Neonlight gave naam heeft hij gekregen :j

Riv tja ik dus nu ook helaas ervaring mee. Al is Kate er goed onder en lijkt al minder gevoelig.

Tja... Kate 354 dagen. Uier is smorgens redelijk vol (maar kan nog stuk voller) maar avond nog steeds zo goed als leeg... verder gaat t wel ok. Ze is moe dat wel...
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:23

Oooh wat een schatjes die veulens.

Hier dilemma. Chakira staat nog op hetzelfde. Nu wel nog melkdruppel aan de spenen. Gisteravond waren ze even weg. Verder hetzelfde qua uier. Maar flirt nu ook ineens helemaal vol uier en vanmorgen stompjes en vanavond hars...

Afbeelding
Chakira

Afbeelding

Afbeelding
Flirt vanavond

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:28

Oh spannend twee tegelijk zo!
Succes!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Helemaal moe van z’n dagje weide.

Afbeelding
Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:31

Kom maar weer door met die veulens!!

Prachtige foto's van de veulie, vooral door spammen!!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:35

Janine, gefeliciteerd!
Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry maar ook van harte gefeliciteerd!

Heb nu 2 weken bij nieuwe baan achter de rug en ben s avonds kapot dus volgen lukt niet altijd. Mijn excuses daarvoor.

Vandaag Fier weer gemeten. Met 2 weken oud 106 cm. Nu met een maand oud 113cm. Groeit flink door!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:49

Co die eerste is wel heeeeel stoer! Dat wordt een echte tank.

Mathilda, ze wachten op elkaar :')

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:52

Spannend stalHD, maar wat is je dilemma?

Ah Janine wat een schatjes <3

Cp wat een prachtig koppel heb je zeg, en leuk zo allemaal verschillend.

Wauw stalMelyn, hij groeit flink dan.

Balou geduld is een schone zaak, Kate is gewoon een heel knap veulen aan het bakken en dat kost tijd :+ ik hoop dat ze opschiet. Heeft ze veel last van haar bevangenheid?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:55

Ladonna: Spannend stalHD, maar wat is je dilemma?

Hihi wie het alarm om moet. Ik heb er maar 1.
Maar ik houd het bij chakira zij heeft druppels en is dan denk en hoop ik iets verder dan flirt.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:59

Ah zo. Ja dan is het lastig haha. Succes!

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:14

Wat leuk al die veulens, <3 kijk er naar uit maar lijkt er nog niet erg op hier
kom al akkelig hoog in de lijst met m'n A pony >;)

Een paar anderen maken het al spannend zie ik

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:18

Daar komt een duo bevalling aan *\o/*

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:26

Sparky hier zijn ook alle vliegen ineens wakker geworden….. Hier staan alle merries onder een vliegendeken met vliegenmasker want ik woon in het bos en is echt niet te doen, nu al…..
Wat is die kleine van je leuk zeg wat een heerlijk koppie!

Hahaha leuk die vliegen verstop foto’s

Neon Blijft apart he dat we zo ons best doen voor een kleurtje en dat we er dan 1 met zo weinig mogelijk wit krijgen…..

Balko gefeliciteerd met je dochter!

Ual na jou bericht is Revi nu ook dag en nacht naar buiten hoe oud is die van jou nu? De andere 2 zijn nu net 3 weken en met zo veel regen voorspeld (wat niet echt lijkt te vallen hier maarja) stel ik dat denk ik nog even uit die mogen ‘s nachts nog binnen spelen!

Olga wat fijn dat ze een goed ei had nu hopen dat je een mooi en gezond veulentje krijgt volgend jaar.

Ladonna beterschap

FF wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad!
Dakario waarom is Valencia te verkoop? Meestal is dat vrij logisch je kan niet alles houden maar als je er helaas bij zet vraag ik me het toch af…

Tamarant was speelt Red heerlijk met zijn skippydier

Floripori wat is die gaaf zeg wow, volgens mij is je navel gewoon goed hoor als hij niet lekt of nat is maakt het uiterlijk niet zo veel uit. Is in ieder geval geen navelbreuk dat ziet er heel anders uit!

Kabayo wat vreselijk van je hond, was dat de hond die steeds op al je fotos bij de paarden te zien was? Heel veel sterkte!

Huisje Gefeliciteerd! Wat een leuk stel samen met hun kopietjes

Fotsy sterkte!

Selene Gefeliciteerd! Wat een leuke kol/bles.

Chrisssy ik zou haar lekekr thuis houden

Naat wat een leukerd met ze mooie blauwe halstertje!

Miekies wat een knapperd ook zeg wel ondeugend koppie hahaha

Riv spannend hoor de 2de al weer bijna aan de beurt ze is mooi rond! Hoe moet jij straks toch gaan kiezen…. Heb je op voorhand al een voorkeur welke je wil houden? Heeft een veulen van 1 van de 2 merries sowieso al een voorsprong of gaat het om geslacht of ga je puur voor karakter?
En die baal hooi foto hahahahah geweldig!

Mer1980 gefeliciteerd met je drachtige merrie!

Sparky die van jou oefent vast op de piaff.

Ennasil kan me wel voorstellen dat ze die opmerkingen van niets wetende moeders zat zijn maar wel slecht dat ze dat zelf niet in de gaten houden!

Tamarant ik haal die van mij nog helemaal niet ui elkaar hoor ik merk wel dat de veulens nu steeds vaker zelf naar stal lopen en daar staan terwijl mamma nog op de wei staat dus die regelen het zelfstanding ook wel. Ze zijn nu nog zo afhankelijk van elkaar wordt straks vanzelf minderk…

Ashley Ik zou zeggen dan die zwart is maar vind het ook lastig die veulen vachtjes!

Ciocolato Die van jou is ook al echt groot zeg heb jij haar als is gemeten ben benieuwd hoe groot ze is, heb ik mooi vergelijkingsmateriaal voor Revi omdat ze van de zelfde dag zijn! (Ik zal Revi morgen ook is meten, nog nooit gedaan)

Kathleen Gefeliciteerd met je boerderij, wat heerlijk!

AM wat een mooie verrassing.

CP Gefeliciteerd! Wat een heerlijk filmpje dat hij zo wil drinken hahaha geweldig!

Janinevv Gefeliciteerd, wat een heerlijk koppie!

Macavityl Nee helaas is de diarree van reus nog steeds niet over ondertussen heeft hij nu al 13 dagen diarree. Ook al een Diarsanyl spuit over 3 dagen verdeelt gegeven (gister laatste spuit) op advies van de dierenarts…. Maar ben er nog niet van overtuigd dat het echt geholpen heeft. Vandaag wel eerste dag dat zijn kont niet vies was maar weet niet of dat aan de berg vaseline ligt die ik erop heb gesmeerd of dat er echt vooruitgang in zit. Hij heeft ook al 2 dagen geen poep meer op de muren gespoten maar er liggen wel echt natte koeienvlaaien op de grond dus ben er nog niet echt van onder de indruk…… Gelukkig is hij nog zo fit als maar kan en gaat hij nog steeds 100km/h door de wei dus zal wel goed komen. Ik kijk het nog even aan of het nog verbeterd door de Diarsanyl zo niet stop ik er nog een ontworming in en als ook dat niet helpt ga ik de mest maar is goed laten onderzoeken.

Immii Wat is je veulen leuk zeg en wat een klote nieuws over je merrie……. Sterkte!

Marryanner wat vind je man van de roze stal (is aan huis neem ik aan) hahaha die van mij ziet me al aankomen :P

Jacky zo schattig mama lekker oppassen!
Laatst bijgewerkt door DDDara op 14-05-21 22:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:34

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik duidelijk gelijkenis zie tussen Gijs en dit veulen.

Succes wakers vannacht ! Hopelijk aankomend nachtje wat veulens weer :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:37

Stal_HD, spannende nacht!

Dddara, vervelend zeg dat hij nog altijd diarree heeft. Gelukkig dus wel fit.
En de kleurtjes zijn ons niet gegund, maar we hebben wel prachtveulens en dat is het belangrijkste. Hoewel het kleurtje natuurlijk mooi meegenomen was. :+

Vandaag kwam de DA scannen, dag 7 (en een half:)) ) maar nog niets te zien. Zondagochtend weer scannen. Ze was wel onder de indruk van het veulen, ze vond hem echt geweldig. Maar ze is ook weg van Sarona met haar apart mooi hoofdje.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:46

Ik zal der morgen meten ddd

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:51

LaDonna Haha dat zeg ik ook steeds! Mooi veulen kost tijd :+ Ze is eigenlijk best ok. Loopt naar mijn idee al minder gevoelig. Is verder gewoon happy :j

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:23

Macavity, leuk he... zo'n merrie alarm. Hopelijk komt het snel bij jou!

Maryanne, haha die stal

Immi, knap ding!

Jacky, heerlijk zo in de wei. Vind ik ook altijd het leukste beeld. <3

Balou_lover Kate ziet er wel goed uit hoor!

Stal HD owwww dubbel spannend!

DDDara, eerst maar is lekker uitgroeien naar 6 maanden, dan zie ik wel. Zeker als het straks nog een merrie is, heb ik geen haast.

Hier was Babs vanmiddag een beetje stiller dan normaal, beetje ongemakkelijk van achterhoefje naar achterhoefje aan het wiebelen. Temp was normaal en ziet er nu wel weer goed uit. Maar even in de gaten houden.
Ze staat nu 2 nachten al lekker buiten ook. Aankomende regennachten wel weer lekker binnen denk ik.
Quenza lag vanmorgen voor het eerst helemaal plat. Deed ze vorige keer ook week voor de bevalling. Ze lijkt ook in zichzelf gekeerd ofzo, stilte voor de storm denk ik. Heb alarm er nu maar om gehangen, ook om beetje te monitoren in haar gedrag.

Succes wakers!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 00:16

DDDara, de merrie was gedekt om de moeilijke karakter eraf te krijgen en dat is deels gelukt. In de winter komen nog bijna 3 jarige merries (halfzus van de merrie hierboven) en dan zijn mijn stallen al vol. Ik moet keuzes maken. Ik heb zelf ook nog een gezin. Nu heb ik 1 om te rijden. Volgend jaar dus 3. Het moet haalbaar blijven. Andere merrie is puur fokmerrie.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 02:21

Nou dubbel spannend en dubbel zo snel. Jeetje.

Ik houd de hele avond chakira al in de gaten. De rust zelve. Check flirt nog even. Die loopt nog in het land.
Quick bevalling chakira om 0:50. Ontzettend snel. Stond binnen een kwartier. Nu nog wachten op poep, plas en drinken. Nageboorte is nog onderweg. Ik denk aah mooi gegaan. Check geslacht. Hengstje.

Ik denk weet je wat check gelijk flirt ook even. En die stiekemerd heeft er gewoon al 1 staan. Als ik vergelijk is ze gewoon net een half uurtje eerder. Nageboorte is er al af en hij heeft gepoept, al lekker veel. Nu ook nog drinken.

Dus waar ik al bang voor was.... Maar het belangrijkste is gebeurd, ze zijn beide veilig en wel geboren.
Nu nog namen verzinnen. Ik wou zo graag een merrie voor flirt, maar helaas geeft ze me wederom een hengstje. Ik moet ook wel lachen want ze is een volhouder in het geven van hengsten en zilvertjes.
Kleur van Chakira's veulen is nog afwachten. Ik dacht eerst bruin, toen toch iets van smokey, want leek wel chocoladekleur, nu wordt hij nog iets lichter dus mogelijk toch bruinig of misschien wel valk. Hahaha je raad het al... Ik heb geen idee. Morgen met daglicht maar kijken.
Beiden zijn nu op stal. Lekker rustig voor moeders en veulens en als het gaat regenen lekker droog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 03:07

Dubbel gefeliciteerd stal_HD *\o/* *\o/* *\o/* tsja eigenlijk zou je gewoon niet moeten hopen, het is alsof ze het expres doen om het tegenovergestelde te pakken :')

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 06:15

Dubbel Gefeliciteerd wat een stiekemerd :=

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 06:44

Dubbel gefeliciteerd stal_HD!!

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:09

Gefeliciteerd stal_HD met je 2 veulens

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:11

Wat een stiekemerds stal_HD! Gefeliciteerd!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:11

Dubbel gefeliciteerd stal_HD