[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:50

Jessicazz schreef:
Kabayo schreef:
Wat een gaaf veulen zeg Jessicaz <3 Ik zie alleen wel twee hele mooie bruine kijkers :D Maakt haar niet minder mooi <3 Super dat het zo goed ging

Kijk hier zie je een betere foto van het oogje! <3

[ [url=m/85Uzks.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd !! Wat een prachtveulen *\o/*

Zal deze week proberen bijlees post te maken het is echt chaotisch druk hier.. ;(

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:06

Oei Kathleen dat is inderdaad al een stevig uier.. ik duim voor je mee!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:22

Duimen draaien heel hard voor je Kathleen!

Caressa07: Dank je wel! En ik hoop het ook! Nu eerst afwachten hoe ze er morgen bij staat, maar grote kans dat ze mij aankijkt van: "Waar heb je je druk om gemaakt?"

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:48

xYaartje schreef:

Caressa07: Dank je wel! En ik hoop het ook! Nu eerst afwachten hoe ze er morgen bij staat, maar grote kans dat ze mij aankijkt van: "Waar heb je je druk om gemaakt?"

Duimen dat Maria ook snel opknapt.
Wat mij opvalt van de foto's die je plaatst, is dat ze bijna geen gras meer hebben en daardoor tosjes met zand staan te eten. Ook zie ik ze regelmatig heel lief in het hooi liggen. Is een hooinet of bak geen idee voor jullie? Dan verspillen ze veel minder en is het risico op zand kleiner.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:55

Oohw wat fijn dat je bij de bevalling hebt kunnen zijn. Wat een knappe merrie zeg <3 ben je van plan om haar te houden?
Geniet er lekker van!

Mijn merrie is nu 247 dagen drachtig. Tijdens longeren ging ze even uit haar dak in galop :') verder gepoetst en geknuffeld <3
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:04

Kathleen, die ontwikkelt wel heel snel uier nu. -O- Ik duim dat het toch goed gaat.

xYaartje, niet laten rollen is enigszins achterhaald. Een beetje laten rollen kan geen kwaad, kan zelfs goed doen. Iets aan buikkrampen kun je er zo uitrollen, ook een veulen wat vervelend ligt te drukken kan goed gerold worden. Mijn DA zegt dat een gewoon rolletje wat ze dagelijks doen geen kwaad kan, alleen het extreem naar aarde storten keer op keer en heel extreem rollen moet je wel voorkomen.
Vergelijk het maar met als je zelf buikpijn hebt, meestal kronkel je zelf ook zo dat je comfortabel bent.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:06

suffie schreef:
xYaartje schreef:

Duimen dat Maria ook snel opknapt.
Wat mij opvalt van de foto's die je plaatst, is dat ze bijna geen gras meer hebben en daardoor tosjes met zand staan te eten. Ook zie ik ze regelmatig heel lief in het hooi liggen. Is een hooinet of bak geen idee voor jullie? Dan verspillen ze veel minder en is het risico op zand kleiner.

Daarover ga ik helaas niet. Dat is echt iets wat ik met de fokker van mijn pony moet gaan bespreken inderdaad of het een optie is dat er een hooibak komt om dit soort dingen te voorkomen komende herfst/winter (fokker van mijn pony is de eigenaar van het weiland). Moet er wel bij zeggen dat Maria er om bekend staat om tijdens dracht koliek te hebben. Niet de eerste keer (vorig jaar niet drachtig en ook geen koliek in de winter). Ze heeft ook net recent een zandkuur gehad en begin morgen gelijk met een nieuwe.
En hopelijk begint het gras in maart weer te groeien.

Wilde mijn pony daarom ook een zandkuur geven, maar hij is niet zo dol op die zaadjes :') . En gezien hij de brokken niet mag hebben houd het daarin ook een beetje op. Aan de andere kant weet hij heel goed wat hij wel of niet nodig heeft. Dus binnenkort nog maar eens aanbieden aan hem.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:10

Neonlight schreef:
Kathleen, die ontwikkelt wel heel snel uier nu. -O- Ik duim dat het toch goed gaat.

xYaartje, niet laten rollen is enigszins achterhaald. Een beetje laten rollen kan geen kwaad, kan zelfs goed doen. Iets aan buikkrampen kun je er zo uitrollen, ook een veulen wat vervelend ligt te drukken kan goed gerold worden. Mijn DA zegt dat een gewoon rolletje wat ze dagelijks doen geen kwaad kan, alleen het extreem naar aarde storten keer op keer en heel extreem rollen moet je wel voorkomen.
Vergelijk het maar met als je zelf buikpijn hebt, meestal kronkel je zelf ook zo dat je comfortabel bent.

Zie nu je bericht. Wat goed om te weten. Dat wist ik nog niet! Nu voel ik mij schuldig naar haar toe dat ik haar niet heb laten rollen dus hopelijk rolt ze vannacht dan alsnog zelf als het nodig is.

Dagelijks rollen doen ze maar al te graag. Weet ook vaak precies wanneer het gewoon dagelijks rollen is of echt koliek rollen zeg maar, maar dacht dat ze met koliek nooit mochten rollen, maar blijkbaar wel dus. Goed om te weten. Extreem rollen deed ze gelukkig niet. Gewoon een paar keer echt even willen rollen. Niet extreem of zo. Voor een volgende keer ga ik het zeker onthouden dat het toch wel mag.

Zandkuur staat ook al klaar voor morgen en besloten dat ik mij morgen om 8uur klaar maak voor vertrek. Dan ben ik er om half 9. Want mijn kennende heb ik geen rust tot ik zie dat het goed gaat met haar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:33

He Kathleen dat is idd een flink uier.. ik ga voor je duimen!

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:38

Wpaard schreef:
Oohw wat fijn dat je bij de bevalling hebt kunnen zijn. Wat een knappe merrie zeg <3 ben je van plan om haar te houden?
Geniet er lekker van!
Jaaa ik ga het veulen houden!! <3 <3
Heb al verschillende mensen die haar dolgraag willen kopen maar jammer voor hun is ze niet te koop := :=

Nu eerst lekker slapen na een lange dag
Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:40

Kathleen. Ik hoop dat als we met z'n allen positieve energie en liefde sturen, het veulentje nog een paar weekjes blijft zitten. heel veel goede moed en een positieve afloop. ik stuur liefde en energie

Jessica gefeliciteerd, jij kan al genieten van je mooie veulen.

Leuk dat het veulenseizoen al weer begint, mooie dikke buiken foto's ect

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:56

Ai Kathleen, wat een ellende zo. Ik duim dat ze het nog even volhouden.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:05

Proficiat Jessica!
Wat een mooi veulen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:09

Yaartje: ja Pica's veulen wordt eind juni/begin juli verwacht.

jessica: wat een mooie foto's!

kathleen: hopelijk houdt ze het veulen nog even binnen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:17

Sterkte Kathleen, ik duim voor je dat ze het nog nog even binnen houdt :(:)

Knappie hoor Jessica! Echt wel een speciale en leuk dat je haar lekker houdt

Phoebe zit vandaag op 275 dagen, gaat prima met haar. In de paddock doet ze heel normaal naar de anderen, maar eenmaal op stal moet er niemand wagen haar kant op te kijken of langs haar stal te lopen, want dan gaan haar oren plat in de nek. Dit is echt iets van de dracht, dit doet ze anders noooooiittt. :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:26

Jessica: wat een prachtig dametje!!! Lekker genieten maar!!!
Snap dat je deze lekker zelf houdt :D

Kathleen: wat een ellende seg...das idd al een best uier...hopelijk houdt ze t toch nog even binnen! Maar ik snap dat je echt emotioneel gesloopt bent nu!

Yaartje: gelukkig is ze al weer beter! Dwarse baby precies ;)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:46

Charisma: Nou pffft. Zeg dat wel. Ik zeg het je hoor. Dit word een merrieveulen! Die hengstveulens waren bij lange na niet zo dwars (ja, ze heeft tot nu toe alleen maar hengstveulens gehad. Asfaloth was de eerste 8 jaar terug. Vraag mij niet hoe. Ze heeft een voorkeur zeker :') _O- ). En de hele dracht loopt al anders voor mijn gevoel op de een of andere manier. Dus ik zeg: Merrieveulen :D . Die het mij vast en zeker niet makkelijk gaat maken wanneer ze eenmaal is geboren :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 02:10

@Kathleen,flink uier idd.
Ik had vorig jaar ook een merrie die dit te vroeg kreeg, bleek geen placentitis maar een uier ontsteking. Tot 2x toe... Gelukkig minder gevaarlijk en makkelijker te behandelen dan placentitis.
Hoop dat het bij jou merrie ook snel opklaart.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 02:28

Jessica. Wat is ze mooi <3 echt een jackpot

Yaartje. Wat vervelend dat Maria weer koliekerig was. Hopelijk staat ze nu rustig en heeft ze geen buikpijn meer

Kathleen. Hele spannende situate. Meer als nu kun je niet doen. Ik blijf duimen

Wpaard. Flinke buik

Yvk klinkt als een goede oplossing. Fikn dat ze niet meer kreupel is

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:09

Dat is een flinke uier Kathleen. Hopelijk gaat het allemaal goedkomen!

Fijn dat ze nu minder koliekerig is Yaartje :)

We werden vannacht weer eens (meerdere keren) wakker gebeld door het alarm. Ik weet niet wat die merrie allemaal doet, maar iedere keer als ik kijk staat ze gewoon te chillen. Kijk nou hoe lief <3
Afbeelding

Overigens ben ik echt trots op haar. Voor een week terug nog nooit een singel omgehad en nu kan ik hem gewoon los in de stal omdoen terwijl ze rustig blijft staan. Toen we haar 3 jaar terug kregen had ik echt nooit verwacht dat ze ooit zo zou doen, want ze liet zich gerust op de grond vallen als ze iets spannend vond (en ze vond alles spannend _O- ). Het heeft best wat tijd gekost om haar te leren omgaan met stress, waardoor ze nu eigenlijk bijna altijd super chill is.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:40

Aaaah dat is toch te lief hoe ze daar lekker ligt <3 <3

Zo zie je maar wat een stukje vertrouwen allemaal doet bij een dier. Compliment voor jullie dat je dat nu allemaal kunt doen bij haar.

Ik maak me een beetje zorgen om Caresse :o Ik twijfel of die harde streng voor haar uier zucht is of iets anders.
Als het zucht is vind ik het overdreven om een DA te laten komen maar als het iets anders is en ik laat hem niet komen is dat ook niks natuurlijk :o
Zal eerst wel eens vragen of er iemand mee kan kijken misschien.......lastig hoor, drachtige merries en kwaaltjes.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:14

Ik probeer één dezer dagen wat uitgebreider te reageren. Maar voor nu:

Jessica, het is echt een prachtig meisje! <3

Kathleen, ik snap dat je je enorm zorgen maakt en machteloos voelt. Ik ga heel hard voor je duimen :knuffel:

Caresse, heb je er een foto van?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:12

Met Maria gaat het gelukkig weer goed! Haar buik lijkt wel van positie te zijn veranderd vergeleken met gisteren dus grote kans dat baby gisteren even moeilijk aan het doen was en aan het draaien.
Voel mij wel schuldig nog dat ik ze niet heb laten rollen gisteren terwijl ze dat wel wilde dus hoop maar dat baby in de juiste positie ligt. Maria is een ervaren mama. Ze weet precies wat ze moet doen. Dus daar moet ik maar gewoon op vertrouwen.
Eigenaar zegt ook al dat we dan binnen nu en 6 weken de kleine wel kunnen verwachten. Nou ja. Nu nog niet. Ze is over 1.5 week pas veilig. Dan mag ze los!

Ga de uiers wel even goed in de gaten houden. Die kunnen elk moment beginnen dan.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:45

Kathleen, sterkte gewenst, ik duim voor je! Hopelijk komt alles uiteindelijk nog goed. :(:)

Jessica, gefeliciteerd met je knappe meisje! <3 Mooie naam ook!

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:52

Yeey Wiske heeft 290 dagen gehaald :D
Nog maar 50 te gaan!
Afbeelding