[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:51

Spannend Gooiske, fijn dat jij er voor haar bent en hopelijk gaat het allemaal goed :)

Kabayo :wow: die draffoto!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:38

Muronia schreef:
Gooiske lief dat je je er zo goed mogelijk over ontfermt. Hopelijk komt het veulen gauw en gezond op de wereld.

Mijn merriestal is straks 3.5 bij 4.5 meter. Lijkt me een prima maat eigenlijk.

Ik heb het veulen een massage gegeven vanmiddag. Mams to be een lekkere poetsbeurt gegeven. Ze kijkt zo lief achterom naar haar buik als ik mijn hand daar even neerleg om te kijken of ik iets kan voelen. Net of ze weet dat haar baby daar in zit.

Jaaa lief is dat he, ik heb afgelopen nacht ook haar buik gemasseerd vond ze heel fijn, ze kwam helemaal met haar hoofd in mn armen hangen en mij maar aan blijven kijken, zo lieff.
Kon het veulen niet voelen bewegen, daar had ik eigenlijk wel een beetje op gehoopt.
Maar verder alles nog rustig met haar.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:39

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:52

Nog geen veulen gooiske?

Biest opvangen mmm ik heb ook eens merrie gehad dat drie dagen lekte. De structuur en de smaak waren allesbehalve zoet echt nog wel zout. Ph was ook drie dagen heel hoog. Pas net voor de bevalling daalde de ph en de kleur en de smaak dus ik denk dat niet alles wat eruit lekt persee biest hoeft te zijn.
Ik ken zelfs iemand die een paard had dat dagen rare kleur melk lekte voor de bevalling werd die dan normaal. Leek mij eerder dat die merrie haar uier aan het opschonen was dus om dat dan op te vangen en zelf het veulen toe te dienen zou ik zeker niet doen. Ik zou dan eerder kiezen voor biest uit diepvries of antistoffen testen en plasma geven. Mijn veulen haar antistoffen waren trouwens heel goed zelfs na dagen lekkende merrie.

Riv altijd zo leuk een teken van leven te zien.

Mijne slaapt echt heel veel overdag. 255 dagen
Afbeelding
En we hadden een dwarsligger vandaag.
Afbeelding
Sorry voor de moddergetten :P en vuil maar vlug foto genomen toen ik met knicklader voorbijreed.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:20

Fotsy, Nope nog niks, ze staat heel rustig nog, zweet niet, ademt normaal, eet hooi...
Waar kan ik die ph waarde dingetjes halen?

Heb het al gevonden, Google mn beste vriend

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:08

Ik snap Cynthia wel, maar ik snap ook zeker dat ze hulp zoekt :)

Spannend gooiske! Ben erg benieuwd. Ik begrijp dat het je verzorgpaarden zijn?

Fotsy heel interessant om te lezen over de melk. Wat heeft die van jou prachtige appeltjes! En inderdaad een dwarsligger :')

Nicole ze kan het nog wel :D

Claudia smelt <3 heerlijke momenten !

Ual sommige hengstenhouders zijn laat met dekbewijzen. Wellicht even opvragen?

Luutje buikje te groot :D _O-

Sunnyhorse je ziet nog geen dwarsligger hihi

Melken zou ik nooit doen. Alleen als de merrie het veulen niet accepteert of als het veulen te zwak is/het te lang duurt voor het drinkt. Nooit voor de bevalling

RivQ zo die word ineens breed! Dat ging snel haha. Leuk zeg baby voelen <3

Janine ook die van jou groeit ineens snel! Wat een lief koppie

Amhorses Jaa het is een heel blij paard. Behalve haar vorige dracht dan haha. Mooie nieuwjaarskaart! Je zwarte steekt uit :P

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:26

Oooooooooo Fotsy, wat is Lily toch knap! <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:40

Ik vind het echt zo bijzonder om te zien die appeltjes op een palomino <3

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:09

Muronia; Wat schattig dat je merrie dat doet. Die van mij leggen allebei hun oren plat en willen het liefst uithalen :=

Hoe gaat het nu Gooiske? Ik ben benieuwd wat de PH strips laten zien.

Ik blijf fan van Lily, echt een mooie merrie!

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:17

Fotsy wat een mooie appeltjes? Wat voor paardje heb je? Ook een quarter?

Gooiske mooi om te horen hoe de merrie je vertrouwd!

Janine mooie bolle buik! Hoeveel dagen is ze nu? Kan het allemaal niey onthouden

Sunnyhorse wauw, mooie tinker! Hoever is ze?

Luutje haha, past niet meer op de foto! Ik ga straks eens kijken of zo'n foto met mijne nog lukt

Hier vorige week gelezen hoe je het veulen kan voelen, wat prachtig is dat. En zo herkenbaar, na 3 eigen zwangerschappen . Toen ik het voor het eerst voelde kwam ik helemaal blij in huis, zittend op een roze wolk

Afgelopen zaterdag mn laatste les gehad voorlopig, ze is niet meer vooruit te branden. Reed al tijdje zonder zadel. Ik stap en jog alleen nog, maar de gang is eruit..... dus lekker met verlof en alleen stap buitenritjes nog.
Tot hoe lang konden jullie je merrie bij een vorig veulen nog rijden? Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:30

Zit me nu ineens te bedenken dat ik ook nog geen dekbewijs heb.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:10

Ik heb ook nog geen dekbewijs hoor.
Ik ben overigens nog niet bekend hoe dit met Duitse Rijpony's gaat dus zal ze binnenkort eens mailen hoe of wat.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:40

Icecrystal: Madam heeft nog geen haast...stond vanmorgen met de anderen in de stal en net stond ze met het cluppie op het land....PH strips moet ik nog achteraan, nog niet aan toe gekomen

Zodra er veranderingen zijn meld ik mij weer

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:07

Jacky84 schreef:
Fotsy wat een mooie appeltjes? Wat voor paardje heb je? Ook een quarter?

Gooiske mooi om te horen hoe de merrie je vertrouwd!

Janine mooie bolle buik! Hoeveel dagen is ze nu? Kan het allemaal niey onthouden

Sunnyhorse wauw, mooie tinker! Hoever is ze?

Luutje haha, past niet meer op de foto! Ik ga straks eens kijken of zo'n foto met mijne nog lukt

Hier vorige week gelezen hoe je het veulen kan voelen, wat prachtig is dat. En zo herkenbaar, na 3 eigen zwangerschappen . Toen ik het voor het eerst voelde kwam ik helemaal blij in huis, zittend op een roze wolk

Afgelopen zaterdag mn laatste les gehad voorlopig, ze is niet meer vooruit te branden. Reed al tijdje zonder zadel. Ik stap en jog alleen nog, maar de gang is eruit..... dus lekker met verlof en alleen stap buitenritjes nog.
Tot hoe lang konden jullie je merrie bij een vorig veulen nog rijden? Ben wel benieuwd naar ervaringen.

In september ben ik gestopt met rijden. Zelfs men trainer zei dat ze het niet meer leuk vond. Ineens wegvluchten in de stal als ik met halster kwam en bijna met geen stokken meer op de trailer te krijgen. Nou laat maar zo is het ook niet leuk dacht ik dus gestopt.
Hoever is je merrie?

Lily is half quarter (gp mister dual jac) maar heb nog 2 quarters staan ook. Jij hebt ook quartertje?

Gooikse amai die neemt haar tijd wel

Ice Crystal heb ik hier dus ook buik voelen vindt ze vaker niet leuk dan wel. En wat vroeger uier aanraken totaal geen probleem was, vindt ze het nu niet meer zo leuk. Pfff wat moet je daar nu mee. Ze zal toch moeten als ik wil melk testen.
Humeur is er niet op gebeterd :') bitchy ichy ding
Leuk die reacties op haar appeltjes. Ja ze heeft er wel heel veel voor een palo en ik vind persoonlijk die bekjes in haar manen zo leuk. Die zitten daar van zichzelf. En hoe vochtiger het weer hoe meer ze er heeft.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:35

Zei iemand bitchy? :+

Afbeelding

Lekker buikje Janinevv :D

De merrie van SunnyHorse staat er nog heel bescheiden bij! Hoe ver is ze?

Haha mooie foto Luutje. Heb ik bij mijn merrie ook geprobeerd, ziet er heel raar uit :')

Spannend Gooiske, hopelijk snel vorderingen!

Wat een prachtige merrie Fotsy <3

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:11

Best buikje Fotsy :D

Hoever doorrijden tijdens dracht is heel erg afhankelijk van het paard. Goed naar je paard kijken en luisteren :j.

Grappig ik heb juist nooit bitchy merries tijdens de dracht haha. Hier worden ze juist lief en aanhankelijk

Een deel van de dames aan het diner
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:27

Eli nog 100 dagen!
Afbeelding
Afbeelding

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:37

Jacky en Finnea: zo op de foto lijkt het idd zeer bescheiden. Dat is waarschijnlijk een zeer gunstige positie op de foto, want in werkelijkheid is het een tonnetje.
Nog rond de 78 dagen aftellen, dan is het er hopelijk.

Foto liggend is al een stuk minder gunstig beeld :D tegenwoordig eet ze liggend haar hooi op, volledige decorum verlies als hoog zwangere dame hahaha
Afbeelding

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:01

Ik ben ook benieuwd hoe het met de merrie gaat Gooiske!

Mooie tinker Sunny. Die van mij oogt het ene moment ook veel ronder dan het andere.

Muronia, wat fijn dat je merrie daar zo van kan genieten. Dan geniet je zelf eigenlijk net zo veel.

Lily ziet er top uit Fotsy! Een echte merrieblik, de mijne kan precies zo kijken.

Jacky ik rijd alleen nog maar relaxte rondjes buiten eigenlijk. Veel zonder zadel, want die past niet lekker meer. Ben sinds een maand niet meer actief aan het dressuren.

Mirjam dat gaat ook hard!

Bedankt voor de reacties mbt het dekbewijs. Ben dus niet de enige (gelukkig). Ik wil het allemaal te graag geregeld hebben denk ik :')

Hier op 268 dagen.

Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:09

Muronia/gooiske, is dat een concept? Buikmassages? Ik durf er nauwelijks aan te zitten. Merrie lijkt er geen last van te ervaren maar weet niet of ze het zou apprecieren als ik harder zou aanraken.

Fotsy, zeker knappe merrie <3 zou zelf ook moe zijn met zo'n buik :=

Ice is bij jou op stal alles een beetje bedaart?

Neon ik ook nog niet!

Finnea oeii hahaha the mare stare :Y)

Cp mooi clubje zo!

Mirjam jeeej mijlpaal!!

Sunny waarom moeilijk als het ook makkelijk kan!
Hier nog een dwarsligger :')
En ook officieel een lammetje :D
Afbeelding
Ik ga haar binnenkort echt wassen :roll: Goed verschil zo zonder deken..
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:10

Ohh ik hou het niet meer bij allemaal!
Handig op de telefoon :+

Jacky Goldy zit vandaag op 201 dagen :)

Cp112 dat ziet er gezellig uit :)
Jaa Mirjam aftellen ! Nog maar 100 dagen.

Sunnyhorse hoever is die van jou? Handig zo’n camera wij gaan deze maand proberen de nieuwe kabel aal te sluiten.

Ual95 flinke buik al zeg !

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:12

Mooie actie foto's Kabayo! Krijgt een flinke buik. :))

Spannend Gooiske, maar ook wel een lastige situatie zo... Hopelijk straks een gezonde merrie en veulen!

Fotsy wat is ze knap! <3
Ik wil ook wel een palomino met zoveel appeltjes. :))

Mooi is dat he Jacky, vind het best magisch om te voelen. <3
Rijden is vooral kijken naar de merrie, die van mij is relatief vroeg met zwangerschapsverlof gegaan. Ze gaf duidelijk aan dat ze niet zo fijn meer ging. Dus ze doet nu alleen nog wat zwangerschap gym.

Dekbonnen heb ik in november al gekregen, ook van een Duitse rijpony hengst.

Zo Finnea, die kijkt boos! Haha
Die van mij is gelukkig heel knuffelig en lief, maar als zij bij het eten wil moet de rest wel aan de kant en dan ook direct aan de kant. _O-

Wat leuk zo op een rijtje CP! Ziet er gezellig uit. <3

Sunnyhorse, liggend is ze wel flink rond ja haha.

Ook al een flinke buik ual!

Merrie hier nog 99 dagen tot veilig. *\o/*

Wel een scheve baby :+
Afbeelding

Vanmiddag toen ik ze binnen haalde, had het veulen het denk ik koud (is het dat ook wel en sneeuw :+ ). Lekker actief aan het stuiteren.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:26

Hou ons op de hoogte Gooiske

Fotsy ja ik heb ook een quarter. Ze is vandaag 259 dagen. Je verwacht 1 veulen dit jaar? Of van de andere quarters ook nog?

Finnea lekker vrolijk jouw meid
Die van mij valt menig erg mee

CP hier ook eeb merrie die gelukkig lief blijft, ze is knuffeliger dan voor haar dracht (lees het is geen knuffelkont en nu kan ik haar wel knuffelen )

Mirjam wauw, mooi overzicht over de hele stal zo! Ziet er warm en gezellig uit! 3 veulens op komt, wat leuk!

Ual hier idd zelfde. Jouw merrie loopt iets voor mijne.

Flori wat een leukerd heb je!

Huer even zo n foto van onder gemaakt zo straks

Vandaag 259 dagen
Afbeelding

Afbeelding

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:45

Hallo allemaal :D ,

Mag ik hier ook nog meepraten?
Wat een leuke paarden met dikke buiken al hier!

Wij zijn sinds een maand eigenaar van een drachtige Friese merrie, genaamd Antsje.
Dit is het eerste veulen wat bij ons geboren gaat worden, super spannend natuurlijk. Antsje is 5 jaar en dit is haar 2e veulen, het is echt een super lief dier! We zijn haar nu nog aan het doorrijden totdat ze aangeeft het te zwaar te vinden..

17 april is de uitgerekende datum voor het veulen, dus nog 103 dagen :) .

Hoeveel kilo merriebrok geven jullie rond de 7/8 maanden dracht?

Nog niet echt veel foto's van d'r (of d'r buik), zal van de week eens proberen wat te maken. Wel een filmpje van vorige week op de wei!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:47

Floripori: nee hoor geen concept, ze is gewoon enorm knuffelig, is ze totaal niet gewend, Tis alsof ze verneemt dat ik er voor haar ben.
Haha lastig uit te leggen.