AM, hier vorig jaar ook een merrie met opengeschuurde vulva gehad. Spoelen/koelen met koud water is het beste wat je kunt doen gelukkig geneest het best snel (althans het was hier zo weer weg).
Jemig AMHorses ziet er naar uit. Hoe kan dat eigenlijk zo gebeuren ?
Ik hoop echt van harte voor je dat ze een beetje opschiet Woogy. Ze houdt het wel knap spannend zo.
Uier van Lady is weer weg, gisteravond was hij een heel stuk voller. Maar als ik vergelijk met onderstaande foto is er wel ietsje vooruitgang.
Fotsy
Geplaatst: 23-02-19 01:21
Ilja_1997 schreef:
Jemig AMHorses ziet er naar uit. Hoe kan dat eigenlijk zo gebeuren :]
Mijn merrie had het ook echt heel erg paar jaar geleden. Volgens kliniek kan dit of van te hevig te schuren ( vulva gaat rekken en jeuken) of van de druk dat te hoog wordt bij het rechtkomen nadat ze al liggend geslapen hebben. Alles wordt naar achter geduwd bij het rechtkomen. Herstelt gelukkig wel snel. Alleen moet de zwelling ook zo snel mogelijk weg zijn want toen men merrie dat had, kreeg ik te horen dat als ze nu zou bevallen, ik direct naar kliniek moest. Die zwellingen zitten ook binnenin en dat blokkeert de uitgang.
AM_Horses
Geplaatst: 23-02-19 09:54
Vordering bij Wild Thing De vorige keer ging het uier heel snel.
Esmeralda is behoorlijk onrustig, zou ze het aanvoelen?
Kom mij ook op de valreep nog melden, Dersina is van mijn dochter en van mij. Vorig jaar is ze geïnsemineerd op 5 en 7 april en gelijk drachtig van High Shutterfly. We gaan uit van 6 april en dan zit ze 11 maart op 340 dagen. Echt aftellen dus! Ze heeft in het verleden in ieder geval een zoon gekregen welke ik terug heb gevonden in Frankkrijk. Kleur wordt niet verrassend en elk wit haartje zal mij verbazen! Beiden zijn spring gefokt.
Ik ben heeel benieuwd hoe die er met 4 jaar uitziet! Wat zijn je plannen eigenlijk? Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, als je het niet erg vind om het nog eens te zeggen
_cheyenne_
Geplaatst: 23-02-19 17:57
Knappe kerel hoor Baudyh!
AM horses zijn er al beebs op komst?
Welkom Sammy!
Woogy, wil je Pris er even op wijzen dat ze nog 31 uur heeft voor ze de deadline mist?
Ik ben heeel benieuwd hoe die er met 4 jaar uitziet! Wat zijn je plannen eigenlijk? Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, als je het niet erg vind om het nog eens te zeggen
Nee hoor. Hij is voor de verkoop. Wij verkopen meestal alle veulens. Dus hij is te koop hoor
baudyh
Geplaatst: 23-02-19 19:00
Ik heb nummer 2 alweer onder de camera staan. Is nog niet zo ver hoor.Zit op 298 dagen. Maar is een nieuwe merrie dus die wil ik een beetje leren kennen kwa stal gedrag.
Wauw wat is hij knap en chique Baudyh! Als mijn stallen niet vol hadden gezeten met Frummel op komst had ik je om de vraagprijs gevraagd. Maar helaas is 5 echt teveel.... Ben ook wel benieuwd hoe hij er over 4 jaar uit ziet. Misschien hebben we geluk en koopt een bokker hem en horen we nog wat van hem. Heb je al een naam?
Hier wordt mijn merrie echt vreselijk dik. Twijfel om haar te laten checken door de da.... Ze zit pas op 211 dagen.
Kabayo
Geplaatst: 23-02-19 19:28
Wauw baudyh. Die is prachtig
Cp hoe is t met de baby?
Alicelover haha. Is ze eerder gedekt? Dan zou het evt kunnen
Welkom sammy! Mooie merrie
Spannend AMhorses!! Al vorderingen?
Haar uier vandaag Staart is coupe plee borstel Haar humeur in 2 secondes
We hebben haar vandaag voor de laatste keer ingespannen. Ze past er bijna niet meer tussen
Drooppie
Geplaatst: 23-02-19 19:54
wat spannend al die dikke buiken, ik volg
alicelover
Geplaatst: 23-02-19 19:56
Kabayo, heerlijk met dit weer nog een blokje om. Ja ze heeft vorig jaar een veulen gehad, ze was toen een maiden. Maar is nu al bijna net zo dik als ze toen aan het einde van de dracht was.
Alice, dat had mijn Pony ook bij haar tweede baby...een buik als een skippybal al toen ze op de helft was...en toen werd een heel pezig klein friemelig merrietje geboren...het eerste jaar had ze wel belly, maar nauwelijks noemenswaardig en had ze een knoeperd van een hengst