[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:21

Goed om te weten Jolanda, ik weet dat er niets over in de bijsluiter staat, dus was benieuwd. Bedankt!

Oh, Glowy al over de 300 dagen, zo leuk!!!

Kijk je knappe dame eens staan Vasthi, en ook zo ver al, leuk!!

Hier dus iets over de 200 dagen en nog lekker actief aan het rijden, vandaag hebben we 1,5 uur gereden, lekker ruim in en uitgestapt en tussendoor nog even wat rustiger aan gedaan, maar ze geniet er nog enorm van.

Leuke collage Tinnie!
Leuk om te zien dat Kiki's buik ook steeds zichtbaarder begint te worden!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:31

Haha snap dat je merrie op Marktplaats ging Knolselder. Fijn te horen dat de camera goed bevalt.

Ooooh en ook nog geen veulen Linda? Hoe dat zo dan?

Jolandje, bij mij moet de camera juist buiten hangen om schuilstal en uitloop in de gaten te houden. Denk in een boom met dakje ofzo erboven

Mooie buikjes Tinniie

Wij zijn ook heel blij met de droge wei. Gelukkig hebben we nog 2 grote stukken om dit ook weer goed te laten herstellen voor volgende winter.

Beetje recreatief hobbelen deed ik meestal wel tot het eind (laatste maand) trouwens.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:37

Kabayo als de dierenarts er keer is toch laten scannen. Misschien schik dracht ofzo misschien?

Lekker zo'n droge wei! Hier ook mooie droge stukken erbij maar ook zeiknatte.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:40

Dustinlover schreef:
Kabayo als de dierenarts er keer is toch laten scannen. Misschien schik dracht ofzo misschien?

Lekker zo'n droge wei! Hier ook mooie droge stukken erbij maar ook zeiknatte.

Dierenarts vorige week maandag net geweest :Y) niet naar gevraagd
We wachten het af. Mocht ze maart/april toch erg veranderen weet je het ook. Met haar vorige veulen begon ze 2 maand van te voren met uier aanmaken

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:46

Oh dat vind ik wel knap Kabayo, ik zou het echt direct zeker willen weten. Hou niet zo van het toeval overlaten :+ ik vind het ook een drachtig buikje maargoed ik ken je merrie verder niet natuurlijk.

Wat een mooie buikjes Tinnie!

Hier is de wei ook een grote blubberzooi.. gelukkig een paddock met hele goede bodem dus kunnen ze altijd lekker droog buiten staan.

Ik heb Jonne tot 7 maanden dracht op Z2 niveau gereden. Ze kreeg het op maand 7 iets zwaarder dus toen uiteraard iets rustiger aan gaan doen. Een maand geleden ben ik gestopt met in de baan te trainen. Van de een op andere dag reageerde ze amper nog op mn been terwijl ze altijd heel fel was. Buitenritjes is ze wel altijd heel druk nog steeds dus die doen we nu nog 1 a 2 keer in de week.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:54

Tinniie schreef:
Is dat zo’n bolletje/dome van Aldi? Ik heb er vorig jaar zo ook eentje bijgekocht, maar die zit nog in de doos.. toch maar eens aan het installeren gaan denk ik :P

Dit is die van mij, alleen heb ik er €39 voor betaald;

Afbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:16

Mooie buikjes weer... leuk...
ik heb gereden tot de kerst. Maar vanwege mijn schouder gestopt dus tooske heeft vervroegd verlof. Ik doe nu vooral grondwerk. Tooske is nu 279 dagen onderweg. Ik wordt 23 febr geopereerd dus ik pak haar weer op na de bevalling.

Door jullie tips hou ik haar uier extra goed in de gaten. Zo prettig om van jullie te leren. Elke dag even checken of het al gevuld is... wat dus nog niet de bedoeling is ;-)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:49

Bedankt voor de tip van de aldi ga het in de gaten houden
Julie gaan echt hard een dag niet gelezen en ben al twee pagina's achter dus kan niet overal op reageren.

Maris wat een leuk veulen is dat wie je weer opgezocht heb van Gio.Is ook een ontzettend mooie hengst met een goed karakter

Kabayo ze is wel iets voller als een paar maand geleden maar als ik jou was liet ik haar dan wel scannen of opvoelen zou het wel zeker willen weten vooral als je ook nog traint met haar

Tinnie leuk fotoS leuke paardjes heb je

Jee 90 paarden ontwormen en je zou er maar een paar van die draken bij hebben zitten zo al Canto daar wordt je echt niet blij mee

Wanneer stoppen jullie met rijden? Ik vind de beweging geven van de merrie voor de bevalling nog wel belangrijk is ze toch iets sterker maar na de bevalling ben ik er voor om haar een tijdje met rust te laten

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:18

Vasthi, wat een mooi droog land heb jij!
Hier alleen maar kleigrond helaas, echt mega nat.

Tinnie, wat een dikke buiken zeg!

Maris, leuke fjordjes heb je tog!

Hier een foscam camera, was geloof ik iets van 130 euro.
Ook heel mooi beeld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:11

Net weer effe naar de da geweest, echo was normaal en bij lichamelijk onderzoek was de pus weg, op een paar vlokjes na. Dus nog 2 dagen antibiotica en dan wordt het spannend en moeten we haar erg goed in de gaten houden

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:16

Oh blijft dan nog wel even spannend FF. Was het de merrie die als eerste is uitgerekend of niet? Sterkte in ieder geval, fijn dat je er op tijd bij was.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:22

FF fijn dat je er zo mooi op tijd bij bent, nu in de gaten houden, hoe ver is ze nu?

mijn Glowy zit vandaag op 300 dagen , yesss :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:26

Uh Jolandje Glowy is toch 7 maart uitgerekend?Of ben ik in de war omdat jullie geen 340 dagen rekenen voor de uitgerekende datum? :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:39

droversrun schreef:
Uh Jolandje Glowy is toch 7 maart uitgerekend?Of ben ik in de war omdat jullie geen 340 dagen rekenen voor de uitgerekende datum? :+

glowy is vandaag 300 dagen drachtig, ik reken 330 dagen , dus kom ik op 7 maart uit :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:47

Oh ja precies, dan komt het door die 10 dagen verschil. Omdat Jonne al over de 300 zit en Glowy eerder uitgerekend is was ik hem even kwijt ;) Ben benieuwd naar je fotos van de week.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:06

droversrun schreef:
Oh blijft dan nog wel even spannend FF. Was het de merrie die als eerste is uitgerekend of niet? Sterkte in ieder geval, fijn dat je er op tijd bij was.

nee de ander, vilexa zit nu pas op 237 dagen

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:45

Spannend nog even fokfanaat. Duimen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:24

Spannend blijft het dan wel FF. Goed dat ze nog even langer AB krijgt.

Mooie mijlpaal Jolandje!

Tinnie ferme buikjes en Kiki doet ook al mee.

Ik zag gisterenavond op de camera weer een grote rat op Lisa haar rug dansen. :r
2 jaar terug ook al. We zetten alles zo goed mogelijk weg van voeders maar in de stallen zelf vinden ze altijd wel wat natuurlijk. Het verbaast me dat die paarden er gewoon niet op reageren als ze op hun rug springen/afspringen. Waarschijnlijk zijn ze het zo gewend. Bah. %)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:29

pretty schreef:
Ik zag gisterenavond op de camera weer een grote rat op Lisa haar rug dansen. :r
2 jaar terug ook al. We zetten alles zo goed mogelijk weg van voeders maar in de stallen zelf vinden ze altijd wel wat natuurlijk. Het verbaast me dat die paarden er gewoon niet op reageren als ze op hun rug springen/afspringen. Waarschijnlijk zijn ze het zo gewend. Bah. %)

Hier precies zo hoor Julie :( ik maakte mij daar erg druk over, maar met alle sloten hier, ik kan dat echt niet voorkomen :n Alleen in het hooi en de mest zit al genoeg voeding voor die gore beesten.
Ik zorg dat ze niet over het voer van de paarden kunnen lopen, niet uit hun drinkbakken kunnen drinken (dus de gewone emmers zijn vervangen door grotere bakken die maar voor de helft gevuld zijn zodat ze niet vanaf de rand kunnen drinken) en verder ben ik gewoon blij dat de paarden er helemaal niet nerveus van worden ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:33

Voer je ze niet wat bij Pretty? ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:43

Hoe bedoel je Vulina? :o

Hier zijn het wel emmers,alles zit in een apart stalletje namelijk,met elk zijn eigen emmer water,wordt wel elke dag ververst. Vroeger zat er al eens een rat in ja. :r Nu is het al lang geleden.
Toen viste ik al eens hooi uit hun water en had ik per ongeluk een - juist ja- vast . :oo
Je ziet ze zo via de ijzeren balken naar boven kruipen en hup de paarden hun rug op. Brrrr.
Alles zit hier ook in bakken maar ze vinden altijd eten natuurlijk. Zeker omdat hier ook beken zijn en nog erger,varkens in het gebouw ernaast. :=
Jouw paarden geven er dus ook niks om Linda?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:41

Nou, die árme ratten moeten toch wel wat te eten hebben?? Wij voeren ze altijd wat bij. Hebben ze daarna nooit weer honger O:)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:45

Vulina schreef:
Nou, die árme ratten moeten toch wel wat te eten hebben?? Wij voeren ze altijd wat bij. Hebben ze daarna nooit weer honger O:)

_O- _O- _O- _O-

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:55

Ik doe nu eigenlijk alleen nog maar buitenritjes of wandelen/stappen in de bak.. Ondanks dat ze wat fris is met dit mooie weer gaat dat springen en galopperen haar niet meer zo makkelijk af haha!

Jemig zo vaak het alarm in 1 nacht zou ik echt niet lang volhouden. Ik kan niet zo goed tegen gebroken nachten :+

Oh dat ziet er wel een beetje gevuld uit Kabayo.. Zou het echt graag willen weten! KAn me niet voorstellen dat jij gewoon kan wachten haha knap hoor!

Hier gaan ze sinds oktober al niet meer de wei op, niet aan te beginnen met die zachte grond hier zelfs zonder paarden er op is het al een natte bende.. alles staat gewoon in de paddock en zelfs die weten sommigen om te toveren tot een modderparadijs 8)7

Pfoe spannend hoor fokfanaat! Hopelijk verloopt alles gewoon prima verder en houd ze baby warm binnen..

Oh Gatsie! Ben gelukkig nog geen ratten tegen gekomen.. alleen maar kleine,schattige veldmuisjes haha die kan ik nog wel aan :+

Vandaag lekker genoten van het warme, zonnige weer! 287 dagen vandaag alweer, kan echt niet meer wachten! :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:17

knappe merrie salatiga <3 zit nog goed in model :)

ook hier zijn wel eens ratten, heb al eens een dode gevonden in de paddock, ik denk dat de dames ermee gespeeld hadden, en ik vond ook eens een dode in de stal, ik zie ze verder nooit, alle voer zit in tonnen, ook de wortels zitten in een ton

vaak alarm? ik heb het met Joanna eerder wel gehad, die lag altijd op haar gemak te slapen , maar zij kon ook haar halster afdoen, dus dan zat ik te kijken na een alarm en dan lag het halster met alarm ergens in het stro -O- , Glowy moet ik altijd heel goed in de gaten houden, ze krijgt wel een flink uier , maar verder merk ik er niks aan, en ineens gaat ze liggen bevallen, ze doet dat tot nu toe graag binnen, vorige keer was ze net tot de drempel gekomen, lag zij net binnen en veulen ( breeze) net buiten :+ als Glowy moet.... dan moet ze :)