[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:25

Whow Vulina zes weken onder het zadel en dan zulke punten. Wat zul je trots zijn.

Woogy wat jammer dat je Pony niet drachtig krijgt.
Ik heb een fokmerrie met naar alle waarschijnlijkheid cushing. Vanaf het moment dat ze tekenen vertoonde dat ze cushing had, lees krullerige dikke vacht zelfs in de zomer, was ze niet meer drachtig.
1 x drachtig geraakt, maar veulen geresorbeerd. Daarna niet meer drachtig te krijgen. Toen kwamen de krulletjes.
Wij hebben met haar niet meer verder geprobeerd het was goed zo, ze is met pensioen.

Pretty, grappiger wijze merk ik aan mijn dames na het afspenen eigenlijk niks. Nu blijven de veulens ook hier ze staan alleen niet meer bij mama en mogen niet meer drinken. Maar ze zien en horen elkaar wel. Dat gaat eigenlijk heel goed.

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:35

Cushing test is idd tot het einde van de maand gratis. Je betaald overigens wel voor de da die bloed komt of moet trekken.
Paardje vandaag bij ons op stal is er vandaag ook op geprikt (plus meer dingen).

Omdat de da er vandaag toch was. Ook nog even een gesprekje met haar over Bo gehad. Ze was blij Bo zo weer te zien. En zei al, maak je nu over het veulen maar niet druk meer. Mocht het door de griep fout zijn gegaan met het veulen had ze die er nu al uit gegooid. Dus dat was wel een hele geruststelling!
Kijk het kan natuurlijk altijd nog gebeuren, maar dan heeft het een andere oorzaak en niet vanwege de griep.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:46

Is dat alleen in NL zeker dat die test gratis is?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:56

Dat weet ik niet Knolselder. Kan daar ook niks over vinden.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:17

Woogy schreef:
Na 2 maanden afwezigheid meld ik me ook maar eens. Met gemengde gevoelens.

Pris is prachtig drachtig, buikje groeit mooi en ze doet het heerlijk. Inmiddels al 201 dagen ver dus het echte aftelwerk is begonnen :)

Pony echter, wordt een heel groot vraagteken of we haar überhaupt drachtig gaan krijgen ooit nog. Alles lijkt er nu op te wijzen dat mijn koningin de ziekte van cushing heeft. Wat voor ons eigenlijk alles wel zou verklaren. Verminderde vruchtbaarheid speelt daar een grote rol bij en ik weet niet of ik het Pony aan ga doen om gedokterd te worden.
Vraag me nu al wel twee weken af of er wellicht merries in dit topic zitten die 100% zeker cushing hebben, waarmee gefokt wordt.

Dit was bokker randalinpony met haar merrie Tinkerbell
[KS-MK] Heleboel ukkies in de maak

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:33

Noisy, wat een mooi beginnend buikje al! Mooie merrie!

Hier een paar foto's van Aziza vandaag op 200 dagen.
Vanochtend vergeten foto's te maken, dus snel vanavond nog gemaakt, toen het al aardig donker werd, dus helaas zijn de foto's niet helemaal scherp. Maar haar buikje is duidelijk te zien volgens mij :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:06

ze krijgt al een mooi buikje,goed te zien

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:08

In het donker vallen haar vieze vlekken niet zo op :P Ze krijgt al een mooi buikje. Ik zal van het weekend Luna ook weer eens op de foto zetten, die begint ook goed te groeien. Dit weekend 6 maanden drachtig *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:22

wat een boel mooie merrie foto's <3

Pony wat jammer zeg, een vriendin van mij haar paard had cushing, was wel een ruin en is best oud geworden 25jr.

AZ was is ze al rond amai

Noisy mooie appeltjes, ben er helemaal gek van :D , is niet erfelijk ;) je kan vast een merrie krijgen hoor, het is trouwens de hengst die het geslacht bepaald, dus sommige hengsten geven wel bijna geen merrie's maar das dan ook weer afhankelijk van natuurlijk dekken of KI of diepvries

zes maanden al suffie wow

knappe aanwinst knolselder, die is echt mega <3

haar moeilijke kant zeker CL, of de hormoontjes, al heeft de mijne daar altijd last van drachtig of niet :')

amai Vulina talentje zeker?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:27

Je moet poetsen AZ ;) :P hihi
Ze krijgt al een mooi buikje!

6 maanden :wow: jullie zijn over de helft als het goed is... Leuk!!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:50

Na al het drama van vorig jaar dacht ik dit jaar maar weer vroeg te beginnen. Niet gedacht dat ze na 1 natuurlijke dekking meteen zou oppakken, dus wij zijn vroeg in 2016. Kort hierna begon het drama met veel merries uit dit topic die maar niet drachtig wilden worden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:06

MarijeR schreef:
Venthe, mooi dat de scan goed was!

CubaLibre, mooie foto's en gaaf zo'n veelzijdige merrie.

Cynthia82, op de foto's lijkt haar huidige buik toch wel op de Fi buik :D

Aniek, jouw merries doen idd goed hun best op hun buik!

Bij mijn oudere merries gok ik meestal wel goed of ze een hengst of merrieveulen dragen. Maar dan kijk ik naar het gedrag.
Is nu nog wat te vroeg, ook omdat ze nog 24/7 buiten lopen. Als ze straks weer in de nacht op stal komen, zal ik weer eens met de pendel aan de gang en ook een gokje wagen wat ik denk dat het gaat worden.

Annelies, heb jij de nieuwe aanwinst al opgehaald???

Bellarose, mooi buikje!

Jolanda, jij hebt idd wel veel hengstjes gehad ja. Wedden dat Joanna nu een merrie krijgt? Dat is altijd als je hoopt op een merrieveulen en je verkoopt de merrie drachtig :+

Cemlys al met het volgende dekseizoen bezig :D
Heb ik ook wel een beetje hoor. Zit stiekem mijn merries al te verdelen bij 3 verschillende hengsten. Weet alleen nog niet of ik nog wel zoveel merries wil laten dekken ivm mijn eigen gezondheid :\
Maar vast een beetje vooruit denken is wel leuk.

Annelies, zoals je het gedrag van Fre beschrijft zou het bij mijn merries een merrieveulen worden.

Oke, regenachtige dag. Ga ik vandaag maar eens een volg topic in elkaar draaien :P
Nu 2 merries die de 200 dagen mijlpaal hebben gehad dus dan kan het wel, toch?

Ja dat vind ik ook moeilijk. Je weet niet hoe het er een jaar pater uit gaat zien he. Ah nog zat tijd gelukkig

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:07

linda2008 schreef:
Je moet poetsen AZ ;) :P hihi
Ze krijgt al een mooi buikje!!

Ja, en vanochtend was ze nog mooi schoon :+
Wordt idd weer poetsen zodra ik tijd heb.

Cemlys en Marije, hier stiekem ook al een beetje vooruit aan het kijken naar volgend dekseizoen, maar ik ben er nog totaal niet uit. Niet qua hengstenkeuze, maar qua überhaupt wel of niet dekken.

Ook kijk ik stiekem al een beetje uit naar 2017, omdat Aleeyah dan waarschijnlijk voor het eerst gedekt zal gaan worden. Maar zo ver vooruit kijken vind ik ook een beetje eng, aangezien ik voor Rahnanah eigenlijk ook al een hengst op het oog had zo vroeg en ze toen overleed net voor haar tweede verjaardag.. Maar ja, die pech zullen we hopelijk geen 2x hebben.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:27

Nee AZ daar moet je niet van uit gaan, gewoon positief blijven denken :)

Ik ben ook volop aan het nadenken over 2016 :D
Ik heb wel een idee maar zeker weten doe ik het pas rond april denk ik... :=
Zo veel knappe hengsten, zo veel combi's die ik graag eens zou willen maken en "maar" 2 merries... :')
Ik weet wel welke hengsten ik graag zou gebruiken, het probleem is meer welke in 2016 en welke in 2017...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:38

Lekker buikje Roma!

Afbeelding prisjes is aanzienlijk smaller. Dit was 197 dagen.

De cushing test wordt vergoed door de fabrikant van het cushing medicijn. Bloed moest naar Duitsland worden opgestuurd. Meer dan dat weet ik niet eigenlijk...

Pony hebben we twee keer met 1 dekking drachtig gekregen, vorig jaar geresorbeerd tussen de 21 en 40 dagen van dezelfde hengst als het jaar ervoor. Dit jaar twee keer geïnsemineerd en niet drachtig van dezelfde hengst weer.
Haar vacht is verder nog niets aan te zien, wel heeft ze last van uitval van de manen en voorpluk en tal van andere vage klachten waar we geen vinger op kunnen leggen.
Ga de link eens bekijken van de bokker :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:46

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:09

suffie schreef:
Deze merrie is dit dit jaar ook niet drachtig gekregen, achteraf bleek ze cushing te hebben, zie topic pagina 10 en 11;
[KS-MK] Bijzonder mengelmoesje in de maak.. Quarter/Haflinger/Fjord?

Deze merrie heeft echter wel een mega hoge score. Mijn Pony zat op 47 en de onderwaarde voor cushing zou 50 moeten zijn. Na wat meer lezen zie ik ook veel heftiger symptomen dan mijn Pony heeft. Nou betekend dat natuurlijk nooit veel maar verklaart voor de merrie in het topic wel heel veel :(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:42

Hmmm morgen eens naar de DA bellen dan. Misschien die merrie die niet vol wilde eens laten testen. Je weet nooit.
Ze zat een tijdje nogal rommelig in de vacht (golvend) en had last van haar tanden. En dus niet drachtig geraakt. Als het niet is kunnen we dan dan al op zijn minst uitsluiten.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 00:33

Hier ook al wat gegadigden voor 2016, enige vraag is of mn dame hier zal bevallen of in NL...
Waardoor dus sommige hengsten misschien niet gebruikt kunnen worden (als ze in NL staat).

Maar we hebben m g geen zekerheid dus kan er nog niet zoveel over zeggen...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:05

Hier door de nieuwe aanwinst toch stof tot nadenken gekregen :P de rest ligt redelijk vast. Of ik moest nog gekke sprongen maken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:14

Even een ego post. Fab eet haar brokken niet meer!! :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:32

*\o/* *\o/*

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:02

Spannend DL!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:08

Hopelijk is ze niet ziek :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:23

Nee ze eet haar hooi nog wel. Maar fab en geen brok dat is niks voor haar! Dus de andere pony die bij haar staat had geluk. :P