Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Woogy schreef:Na 2 maanden afwezigheid meld ik me ook maar eens. Met gemengde gevoelens.
Pris is prachtig drachtig, buikje groeit mooi en ze doet het heerlijk. Inmiddels al 201 dagen ver dus het echte aftelwerk is begonnen
Pony echter, wordt een heel groot vraagteken of we haar überhaupt drachtig gaan krijgen ooit nog. Alles lijkt er nu op te wijzen dat mijn koningin de ziekte van cushing heeft. Wat voor ons eigenlijk alles wel zou verklaren. Verminderde vruchtbaarheid speelt daar een grote rol bij en ik weet niet of ik het Pony aan ga doen om gedokterd te worden.
Vraag me nu al wel twee weken af of er wellicht merries in dit topic zitten die 100% zeker cushing hebben, waarmee gefokt wordt.
MarijeR schreef:Venthe, mooi dat de scan goed was!
CubaLibre, mooie foto's en gaaf zo'n veelzijdige merrie.
Cynthia82, op de foto's lijkt haar huidige buik toch wel op de Fi buik
Aniek, jouw merries doen idd goed hun best op hun buik!
Bij mijn oudere merries gok ik meestal wel goed of ze een hengst of merrieveulen dragen. Maar dan kijk ik naar het gedrag.
Is nu nog wat te vroeg, ook omdat ze nog 24/7 buiten lopen. Als ze straks weer in de nacht op stal komen, zal ik weer eens met de pendel aan de gang en ook een gokje wagen wat ik denk dat het gaat worden.
Annelies, heb jij de nieuwe aanwinst al opgehaald???
Bellarose, mooi buikje!
Jolanda, jij hebt idd wel veel hengstjes gehad ja. Wedden dat Joanna nu een merrie krijgt? Dat is altijd als je hoopt op een merrieveulen en je verkoopt de merrie drachtig
Cemlys al met het volgende dekseizoen bezig
Heb ik ook wel een beetje hoor. Zit stiekem mijn merries al te verdelen bij 3 verschillende hengsten. Weet alleen nog niet of ik nog wel zoveel merries wil laten dekken ivm mijn eigen gezondheid
Maar vast een beetje vooruit denken is wel leuk.
Annelies, zoals je het gedrag van Fre beschrijft zou het bij mijn merries een merrieveulen worden.
Oke, regenachtige dag. Ga ik vandaag maar eens een volg topic in elkaar draaien
Nu 2 merries die de 200 dagen mijlpaal hebben gehad dus dan kan het wel, toch?
linda2008 schreef:Je moet poetsen AZ![]()
hihi
Ze krijgt al een mooi buikje!!
suffie schreef:Deze merrie is dit dit jaar ook niet drachtig gekregen, achteraf bleek ze cushing te hebben, zie topic pagina 10 en 11;
[KS-MK] Bijzonder mengelmoesje in de maak.. Quarter/Haflinger/Fjord?