Bella krijgt voor het afveulenen een peesscan om te kijken of die goed genezen is. Is dat het geval ga ik haar na het spenen weer opbouwen. Mocht dat niet voldoende het geval zijn dan blijft ze fokmerrie en ga ik haar weer dekken... Misschen wel met Farrington.
Marlis en ik betalen peeps zelf(vroeger mn ouders maar nu niet meer) en geen pensionstalling zelf. Betaal incl verzekering 250 per paard dus 3 is een beetje duur.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-03-11 11:12
Ik zit te twijfelen. Heb ooit een voornemen gemaakt, 3 veulens op rij en dan een jaar gust, en eigenlijk zitten we nu op dat jaar gust. Maar ik heb wel de kriebels en eventueel weer wat hengsten op het oog.
Ik ben van plan de dames dit jaar leeg te laten. Ze hebben dan beide 2 veulens achter elkaar gehad en met merrie en veulen reizen vind ik lastig. Ook omdat ik iemand moet regelen met trailer en E rijbewijs. Als ze dan geen veulen hebben kunnen ze tenminste tegelijk op de trailer, dat scheelt weer een rit. Maar een jaar geen veulen zal wel wennen zijn, ik heb nu al 4 jaar achter elkaar veulens bij verschillende merrie's gehad.
Ik ben ook 17, bijna 18 maar betalen het al 2 jaar zelf. Mn ouders vindt dat we daardoor leren omgaan met geld Dekking etc ook allemaal zelf betaald. Nu aan sparen voor rijbewijs maar schiet niet op, pas 400 euro Ben dinsdag jarig, 18 Komt er ook nog een zorgverzekering van 130 pm bij pf..
Ik deed werken leren dus had minimaal 1000 per maand. Marlis heeft dit nu nog, ik niet. Ik nu 450 , maar ga september weer werken leren dus heb ik ook weer een normaal bedrag
Ouders hebben voorheen peeps betaald, maar ze vinden ons nu oud genoeg om het zelf te doen. Ook da etc. maar lukt prima. alleen nu tijdelijk tot ik weer bbl opleiding ga doen eenbeetje krap maar daar is mee te leven
Ik heb mijn eerste pony ook altijd zelf betaald, koste toen 100,- in de maand, en dan deed ik ook hoefsmid etc betalen. maargoed, toen had ik werk en kon ik dat ook wel. Heb nu net ontslag gehad bij Albert heijn, nadat ik daar 2,5 jaar heb gewerkt flikkeren ze je in een keer buiten dus ik moet nu heel rustig aan doen met mijn centen, want er zijn wel meerdere dingen die ik moet betalen. Scooter verzekering, benzine, telefoon en noem maar op
Joto, jij wordt lekker bezig gehouden zo, wat een fopperd.
Sjol is nog steeds gewoon Sjol, vordert langzaam en dat is het... Zie het vanmiddag en vanavond wel weer.
Dag 336...
KootMiraDrum
Geplaatst: 23-03-11 11:59
Moggels, Nog 14 dagen, dan is Mira's Drummer levensvatbaar. Heb net op werk "even" bijgelezen, stelletje kwekkers! Suelza, wat is ze mooi....
Wjerbo_en_ik, welkom!
Paulien is er nog niet over uit wat ze doet.
Pepper heeft de jaarling vrijgelaten.
Mira wordt niet gedekt, misschien is dit zelfs haar laatste veulen. Dit jaar is Binti aan de beurt, dat plan ging laatst even de koelkast in ivm gezondheid van Vent, maar nu hij gelukkig weer okee is mag ik van mezelf weer vooruit kijken en ga ik hengsten afwegen voor 't Bintekind.
wij hadden ook weer wat werking in de uier vanmorgen, is voor het eerst na een nacht want normaal vult het bij haar als ze buiten loopt
Het is wel de bedoeling wat terug te laten dekken maar wie weet ik nog niet, zullen wel weer 2 stuks zijn.. Ik wacht eerst maar is af wat eruit komt en hoe het gaat.. Daarna ga ik beslissen.. Hengsten genoeg op het oog dus dat komt wel goed!
Ontsmetten doe ik ook, had altijd betadine dacht ik, dit jaar heb ik jodium besteld
Zo ik heb weer bijgelezen maar ga niet reageren op alles. Heb een vrij dagje dus ga zo snel naar de dikke dame toe. Kijken hoe peeps erbij staat. Wou uitslapen maar moest er vroeg uit voor de hond, ma moest bloed laten prikken want kastje was op hol geslagen en bloed veel te dun. En ze heb een hart en long ziekte en medicijnen gekregen voor ontstekingen die niet samen gaan. Pff. Dus was druk ochtendje weer.
Peeps wordt zoals anous al gezegd had niet meer terug gedekt. zou het graag willen maar heb geen eigen stukje tot mijn beschiking voor een normaal bedrag. En zijn dalijk al 500 euro in de maand kwijt voor twee paarden. Erg duur hier.
Ik heb thuis opgeschreven wat Utrecht adviseert als ontsmetting, heb dat ook wel eens op bokt gezegd maar kan het niet vinden. Het is in ieder geval geen betadine en ook geen jodium.