[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ual_95

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:43

Gooiske, ik vind het heel goed dat je dit zo belangeloos doet, maar vind de situatie heel zorgelijk. Vanaf mijn schermpje (dus zoals ik het nu lees) vind ik dit echt wel iets voor de dierenbescherming om in de gaten te houden. Zoals het nu klinkt, krijgen de paarden dus eigenlijk geen hooi als jij er niet bent. En dan is hooi nog een vrij simpel iets. Of zie ik dit nu verkeerd?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:00

ual_95 schreef:
Gooiske, ik vind het heel goed dat je dit zo belangeloos doet, maar vind de situatie heel zorgelijk. Vanaf mijn schermpje (dus zoals ik het nu lees) vind ik dit echt wel iets voor de dierenbescherming om in de gaten te houden. Zoals het nu klinkt, krijgen de paarden dus eigenlijk geen hooi als jij er niet bent. En dan is hooi nog een vrij simpel iets. Of zie ik dit nu verkeerd?

Klopt db is er mee bezig, ben ook druk aan het zoeken en proberen de paarden her en der te plaatsen.
Maar valt niet mee, paarden kunnen niets, inmiddels kennen een aantal halster, allen zijn inmiddels erg knuffelig, en braaf... kost me zeeen van tijd.
Mensen denken hier nog enorm veel geld voor te kunnen krijgen...

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:06

Zal vanavond proberen melk op te vangen, hoeveel is ongeveer nodig?
En gewoon opvangen wat er uit komt of moet ik haar echt melken?

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:19

Oei,wat spannend en wat een lastige situatie Gooiske.....
Ik duim dat het veulen snel geboren word en dat er niet iets vervelends achter weg komt.
Super van je dat je je zo voor ze inzet! En goed dat je de DB erbij betrokken hebt, hopelijk kunnen ze meedenken in een passende oplossing!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:26

Heb zelf de db niet ingelicht.
Db komt al voor ik er kwam eens in de zoveel tijd, das natuurlijk niet zomaar.
De enige passende oplossing willen ze niet aan, das opruimen, alles weg op de 2 shetjes na.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:42

Ben ik de enige die het niet netjes vind dat er foto’s en updates worden geplaatst over een merrie die niet een eigen merrie is?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:48

Cynthia82 schreef:
Ben ik de enige die het niet netjes vind dat er foto’s en updates worden geplaatst over een merrie die niet een eigen merrie is?

Ik wil de foto’s wel weg halen, vind ik geen probleem, sorry maar krijg het zelf niet meer weg, zal een mod vragen of ze alles wil verwijderen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:52

Dat lijkt me wel zo netjes. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar jij wil zelf ook geen foto’s van jouw paarden tegenkomen die een ander heeft geplaatst toch? Zeker niet met een negatief verhaal erbij (terecht of niet).

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:56

Cynthia82 schreef:

Normaal gesproken zou ik dat ook vinden, maar aangezien er op Gooiske na verder nauwelijks naar de dieren omgekeken lijkt te worden, kan er wel geholpen worden met dit topic. En dan zijn foto's wel handig. Ik denk dan eerder in het belang van die dieren.

Edit: misschien dan foto's met zo min mogelijk herkenningspunten?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:01

Ik snap beide kanten, Cynthia maar ook van de hulp.

Knappe dikkie
Afbeelding

:+
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:04

Hulp kan ook zonder foto’s. Als er gezegd wordt dat de merrie zo staat te lekken dat er een plasje melk op de grond ligt, weten we net zo veel.
Ik zie niet in wat een foto van de merrie en alle andere paarden eraan toevoegen.

Riv, gefeliciteerd met je mijlpaal!! En met het voelen van de baby! *\o/* *\o/* *\o/*

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:36

Ik heb twee merries (moeder en dochter) die altijd 4 tot 5 dagen melk druppen voor de bevalling.
Als het langer dan 3 dagen duurt, melk ik hen omdat ze anderq hun biest verliezen.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:42

In principe heb je gelijk hoor Cynthia. Denk alleen dat een dergelijke discussie niet van meerwaarde is in dit topic.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:11

Ok de mod heeft besloten de fotos niet weg te halen, ik zal vanaf heden geen foto’s meer plaatsen.
Ook over de situatie zeg ik liever niets meer, laten we het er op houden dat er zeker aan gewerkt word en ieder op zijn eigen manier dieren houd.
Ik doe mijn best meer kan ik niet doen, veulen gaat net als het veulen van vorig jaar naar mij toe, daar zorg ik wel voor en zal van de beste zorg worden voorzien.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:22

Ual, ik zei het niet om een discussie aan te gaan, maar om Gooiske er bewust van te maken wat ze doet. Wat zij er dan verder mee doet, is aan haar.

Gooiske, ik denk dat dat de juiste keuze is :)
En tips vragen mag natuurlijk altijd. Daar is dit topic voor :)

Succes met de hele situatie!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:27

Dankjewel Cynthia! :D

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:29

Laurentii schreef:
Ik heb twee merries (moeder en dochter) die altijd 4 tot 5 dagen melk druppen voor de bevalling.
Als het langer dan 3 dagen duurt, melk ik hen omdat ze anderq hun biest verliezen.

Dankjewel

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:32

Wat een spannende bevalling zo Gooiske. Hopenlijk gaat het gewoon allemaal goed. Sterkte!

Onze Tinker dame groeit langzaam maar zeker door. Inmiddels is ze met verlof. Aan energie ontbrak het niet. Maar zadel ligt niet meer lekker en zonder zadel is ze wel erg enthousiast. Ze zit opzich als een heerlijk luie bank. Maar ze is soms zo fris, dat je grip van je zadel mist.

Gelukkig blijft ze nog wel in beweging, bijrijdster heeft heerlijk gewandeld met haar vandaag.
Snoesje <3
Afbeelding

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:35

Dankjewel Sunny Horse, mooie tinker dame!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:39

Leuk om allemaal te horen van iedereen.

Mijn welsh a merrie heb ik gekocht voor de fokkerij en eventueel voor de kar.

Mijn Fries Jelske gaan we eerst opfokken en dan als rijpaard. Of dat bij mij gaat zijn durf ik nog niet te zeggen.

Wil eerst kijken of ik echt weer wil gaan rijden heb nu bijna drie jarige die dit jaar waarschijnlijk onder het zadel gaat. Dan wachten we dat eerst af :)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:04

Neonlight schreef:
Dddara, geboortebewijs moet je invullen en naar KWPN sturen. Handig is om er een kopie van te maken. Als je ze ook nog NAS wil registreren stuur je daarna het paspoort daar naar toe voor die registratie.

Dank je voor de info!

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:10

Geinspireerd door jullie buikfoto's heb ik vandaag, op dag 250, ook wat geprobeerd. :P . Wat een buik, ik kreeg hem er niet eens helemaal op... >;)

Afbeelding

Heerlijk topic vind ik dit, fijn om alle tips and tricks te volgen nu het steeds dichter bij komt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:17

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:18

Luutje die is inderdaad al goed rond!

Ik ben me aan het verdiepen in het registreren van het veulen. Bij het NRPS staat dat ik een dekbewijs en geboortebericht nodig heb. Kan iemand mij kort uitleggen hoe dat precies werkt? Ik heb bijvoorbeeld nog geen dekbewijs binnen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:42

Gooiske lief dat je je er zo goed mogelijk over ontfermt. Hopelijk komt het veulen gauw en gezond op de wereld.

Mijn merriestal is straks 3.5 bij 4.5 meter. Lijkt me een prima maat eigenlijk.

Ik heb het veulen een massage gegeven vanmiddag. Mams to be een lekkere poetsbeurt gegeven. Ze kijkt zo lief achterom naar haar buik als ik mijn hand daar even neerleg om te kijken of ik iets kan voelen. Net of ze weet dat haar baby daar in zit.