[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:23

Seven begint wat uier aan te komen!

Suffie mooi beeld!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:34

Als ik me nog goed herinner, was het in de aflevering van dr pol wel een vroeggeboorte en dood veulen dat helemaal geel zag, toch? Dat veulen had nog geen melk gedronken. Oogleden waren ook geel, Allez dacht ik. Of was dat veulen dood na paar dagen? Ik weet alleen dat hij iets zei tegen die mens van neem andere hengst want driemaal zelfde hengst is niet goed.
Dat heb ik onthouden ;)
En rhesus komt heel vaak voor bij mensen zo te lezen, mijn vriendin had dit ook.

Nieuwe aanwinst Nicole? Foto?

Camera staren <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:39

Haha Linda. Jupi gaf ontzettend veel alarm zeker?
Ik ben benieuwd hier. Heerlijk weer die gebroken nachten. :+ En een pup die al reageert zodra ik mijn mobiel in de hand neem (slaapt in de garage naast onze slaapkamer) en dan denkt dat de nacht ten einde is en begint te janken. :P

Ik heb die aflevering ook gezien Fotsy maar kan me ook niet goed meer herinneren hoe het verder ging.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:49

Fotsy, dat vond ik ook genoeg om te onthouden "gewoon niet 3x dezelfde hengst gebruiken" :P hoe het verder precies zat.... geen idee (meer) hihi

Pretty, ooohh Jupi was vreselijk! wel tot 10-15x PER NACHT ....
Diva lijkt het beperkt te houden tot ongeveer 2x per nacht.
Bucks was een super brave! die ging alleen savonds tussen 10 en 11 uur 1x plat liggen en snachts verder nooit (behalve bij haar bevalling ;) )
Toch spannend hoe ze het dit jaar gaan doen :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:14

Ja echt he, het lijkt iets te vullen. Word er helemaal enthousiast van :j en nu wil ik ook camera staren haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:16

Linda dat is dodelijk 10-15 x per nacht. :')
Heb er ook nog zo één gehad hoor. Maar het laatste jaar hielden ze het allemaal netjes. Max. 3x per nacht. Kijken hoe het dit jaar gaat. :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:26

Haha ik ben echt ontzettend benieuwd hoe dat hier gaat. Als ik Jonne haar gedrag nu een beetje observeer dan heb ik goede hoop dat die niet meer dan 2x per nacht voor niets afgaat. Ik ben eerder bang dat ze besluit om niet te gaan liggen met bevallen en ik het dus alsnog mis :+

10-15x per nacht is wel echt vreselijk Linda, lijkt me dan ook heel lastig om een andere eerste reactie te krijgen dan; neeee niet weer, wanneer het wel een keer zo is haha!

Seven, dat begint inderdaad ook te veranderen. Dan lopen onze merries ook redelijk gelijk :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:04

Dat is wel slim Suffie, alvast een water-voorraadje :)
En wat super leuk dat je naar Berlijn gaat, veel plezier alvast!

Wat een leukerd is Møvi :)
Mama mag er ook zijn!

Leuk! Esmeralda alweer bijna op de veilige grens. En super leuk dat de wedstrijden met de aanstaande vader zo goed gingen!

Ik ken een tinkermerrie wat een Rhesus veulen heeft gehad, daarvoor had ik er ook nog niet van gehoord.

Gebruik je Cydectin ook bij je drachtige merries Jolanda? Ik gebruik het hier bij de tinkers preventief tegen de mijt. (bij 2 tinkers die er heel gevoelig voor zijn)
Ik weet dat het ook veel tegen luizen gebruikt wordt, maar ik dacht dat het bij drachtige merries niet mocht ivm de werkzame stof moxidectine. (daarom werkt het ook tegen wormen)
(nu is bijna alles tegen luizen troep, en ze met luizen laten lopen kan ook niet, maar ik vroeg me zo af wat jou dierenarts advsiseerde :) )

Hier denk ik ook dat ik veel wakker ga worden, Khaleesi slaapt graag liggend en in allerlei standjes :P

Vandaag lekker in de binnenbak gereden, zoals je ziet past ze nog goed voor de sulky :P
Afbeelding
Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:18

Hier weer wat vordering eindelijk met Schimp haar uier

Afbeelding

Suffie: Mooi beeld ! Top !

Ik heb mijn 1ste 4 veulens uit dezelfde combi gehad, gelukkig geen problemen gehad mee resusveulen...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:21

Heeft iemand hier heel torvallig een uier foto op 8 maand dracht van het tweede veulen?

Onze merrie is vorig jaar gedekt en leeg gescand maar we beginnen licht te twijfelen.
Foto 23 januari
Afbeelding
Bovenste nu
Onderste 23 januari
Afbeelding
Achja we gaan van niks uit. Ze is immers leeg gescand. Maar apart is het wel.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:26

Leeeeeuk Chantall! :D

Haha schatje is het draaakje, fijn dat ze er nog voor past.

@Kabayo; oh spannend zeg, hoe ziet haar buik er normaal uit dan. Ik heb helaas geen foto voor je, hier alleen maidens ;)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:26

Het ziet er wel wat gevulde uit Kabayo :?

Buikje heeft ze ook, maar durf het niet te zeggen ... ff laten scannen ? Weet je het iig zeker.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:35

maartje ja de DA heeft het zelf aangebracht hier thuis want ze moest toch komen enten, en ik had ook duidelijk gezegd drachtige merries, en volgens mij hebben we het een aantal jaren geleden ook eens gehad, ze zijn wel in één keer van alle beestjes af, het geld ook voor ontwormen dus dat moet je dan een poosje niet meer doen

wat een mooie buikjes en groeiende uiertjes komen er al weer langs <3

linda bedankt, ik heb hem opgeslagen, fijn om eens door te lezen, we leren zo telkens weer bij :)

woensdag komt mijn verzorgmeisje weer dan kan ik weer foto's maken en dan zit glowy over de 300 dagen, pff, ik vind het heel spannend weer, maar de camera's werken perfect, in de kraamstal hangen er twee, opzich hebben de camera's een heel groot bereik maar onze stal is heel laag, vandaar aan twee kanten een opgehangen.

ik ehb maandenlang de folders van de aldi in de gaten gehouden , maar het duurde me te lang, als dat in het voorjaar pas te koop is zijn mijn veulens al geboren :+

mathilda heeft ook een van de aldi toch? bevalt ook prima

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:36

Paard rechtsvoor
Na haar eerste veulen. Heb zo niks anders
Afbeelding
En dit was 30 oktober 2017
Afbeelding
Ga zo naar buiten voor een recente buikfoto

Edit
Nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:05

Kabayo, die van mij is nu bijna 8 maanden, maar daar zie ik meer aan (is wel eerste veulen). Moet wel zeggen dat het bij haar moeder op bijna 11 maanden nog bijna niet te zien was. Er zit maar een ding op wil je zekerheid hebben.....

Zo! De uier van Schimp schiet op.

Staat leuk, kleine Khaleesi voor de wagen

10-15 keer per nacht? Dat ga ik niet overleven......vreselijk zeg en dan ook nog een paar weken over tijd gaan zeker?

De camera van de Aldi geeft een mooi beeld.

Hier is er afgelopen weekend ook een aangeschaft. Toch een andere Foscam als we eerst in gedachten hadden. Ze zijn nu hier in huis een beetje aan het testen. Ziet er goed uit! Vind het wel best een groot ding......
Afbeelding
En een plaatje van mijn dame op dag 331 om de toch best droge wei te showen

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:08

Mee eens vasthi. Scannen.
Doen we trouwens niet aangezien ze toch leeg is gescand. We verwachten ook niks maar het is wel apart.

Bovenste 9 maand drachtig
Onderste nu. Zou dan 8 maand moeten zijn
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:28

Hier ook nog altijd blij met de Aldi camera. Hoewel er nu wel eentje kapot is, die hadden we onder een overkapping hangen achter huis maar toch te vochtig. Daar hebben we nu een buitencamera hangen van de Aldi, alleen kun je die dus niet draaien.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:48

Jeetje Kabayo, toch maar een scan laten maken? Je zou op basis van de foto's die je plaatst toch een beetje het gevoel krijgen dat er wel een veulentje in zit.. Ik kan je verder niet helpen met een uierfoto van 2e veulen. Hier doen we alles nog voor het eerst. :Y)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:50

Aan de actievere ruiters: tot wanneer reden jullie door met de drachtige merries? Hier zijn we nu op 233 dagen en ik reed vandaag nog wat dressuuroefeningetjes in de bak en Roos was best pittig. Ik heb wel het idee dat ze minder "recht" is en natuurlijk wat moeite heeft met travers en een appuyementje maar of ze het ook niet meer leuk vindt?

Ik heb hier mensen gehoord die tot een paar dagen voor de bevalling nog buitenritten deden, anderen die al gauw stopten met actief rijden.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:51

Idd wat een mooie droge wei Vasthi! En een mooi buikje :) 331, bijna aan de tijd dus?

Wel raar inderdaad, Kabayo. Ik vind haar buik ook een beetje drachtig lijken.. dn die uier lijkt ook iets meer dan normaal. Uier in het oog houden zou ik zeggen als jullie niet gaan scannen.

Toch veel Aldi camera’s zo te horen :) van de week toch maar eens werk van maken.

Nog eens een collageke van onze drachtige dames, ook maiden Kiki is aan haar buikje begonnen, zit nu halfweg.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:00

vasthi die camera hadden wij ook eerst willen nemen maar we hebben een heel oud gebouw en de plafonds zijn te laag, je moet hier wel wat ruimte voor hebben, we hebben nu vier bullet camera's hangen ook van foscam, perfect beeld ook in het stikkedonker :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:09

Tinniie, de merrie die het verst is, puilt bijna uit :oo hihi wat een buik!

Kabayo, ik kan niet helpen, ik heb wel geleerd dat je het gewoon bijna niet kunt zien. De merrie die hier last minute is opgevoeld bleek drachtig, maar tot aan het scannen heb ik continu getwijfeld...

Vasthi, oohhh die wei! Jaloers op die droge grond!!
Euhm en die merrie die 10-15x per nacht alarm gaf, tja dat was nog een apart verhaal... die heeft totaal 46 of 48 dagen met alarm gelopen en ik heb er geen veulen aan over mogen houden ;(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:12

Vasthi, ik heb dezelfde. Bevalt mij goed!

Ik heb een merrie gehad waar ik nachts vaak door wakker gebeld werd. Record was toch wel 24!!! X op 1 nacht. De merrie is verkocht :+

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:12

Ooh Linda dat is dan wel helemaal zuur :(

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:20

231 dagen bedoel ik
Vasthi schreef:
En een plaatje van mijn dame op dag 331 om de toch best droge wei te showen

[ [url=m/dbTCzy.jpg]Afbeelding[/url] ]