[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:22

Dank u! :)

O, Kabayo, wat een rotnieuws :(:)

Vraagje: Ik heb jarenlang een Samsung gehad en heb voor het eerst van mijn leven nu een IPhone. En dus heb ik nu een nieuwe aftel app nodig, want mijn oude vertrouwde Days Left is geen vrienden met IPhone. Welke aftel app gebruiken de iPhonegebruikers hier?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:27

even een kleine puppy spam, ze zijn alweer 4 weken oud :D
Afbeelding

Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:34

Cynthia: veel succes morgen, zou wel wat tussen moeten zitten zou je denken. Ik gebruik de days since app. Maar zo mooi als widget op je achtergrond gaat m niet worden met de iphone denk ik.

Kaboyo, oliebol, dat is slecht nieuws!

Verder iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen. Ik ga niet alle topics volgens sorry :o vind het al moeilijk om dit topic bij te houden.

Wat een onwijs schattige puppies <3

Ik ga dit jaar voor de havens merrie brok, had de vorige dracht pavo, deed ze het opzich goed op. Ze had wel jeuk, maar of dat door de pavo kwam of door de hormonen weet ik niet.

Hier zitten we op 168 dagen (zo goed als de helft :D) en heb van mn vriend een nieuwe camera gekregen en die doet het ook al :) dus ik ben er klaar voor :+

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:21

Cynthia, succes morgen!!

Kaboyo, beh wat poedersuiker

Even een ego-postje, vandaag voor het eerst veulentje gevoeld <3

Edit: typo

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:49

Kabayo, wat een rotnieuws zeg! Valt er met medicijnen nog wel het een en ander te proberen?

Cynthia succes morgen! Hopelijk zit er wat tussen!!

Ennasil92, leuke pups!!

Faline, ik zei het al op facebook, vind ze echt superleuk!! Ik hou wel van zoiets!!
Kende dat Gumiponi ook niet. Als ik dat zo zie denk ik, dat moet ik toch ook kunnen. Maar zal ik praktijk wel hartstikke tegenvallen :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:00

He bah Kabayo, ik weet dat Cushing meestal prima oner controle te houden is, ken er 2 die over de 30 ermee zijn geworden.
Maar geen idee hoe dat is als er ook suikerziekte bij is. :(

Leuk evelien!
Ik mag tegenwoordig nog wel redelijk voelen aan haar buik en denk het wel onder mijn hand heb voelen schuiven, maar echt duidelijk nog niet.
Op welke plek heb jij gevoeld

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 01:36

Kabayo sterkte ermee!

Cynt daar moet toch iets tussen zitten! Ben benieuwd!

Hinte schaduw keuring wad iets van het stamboek als clinic. Ik werd gevraagd om paardjes mee te nemen zodat er een jury aanwezig is en alle punten doorneemt waarop gekeurd word en hoe hun het dus zien en wat beter kan. Normaal hoor je even snel wat er niet en wel goed is aan je paardje maar nu werd er dus 3cht per punt gesproken over mijn paardje. Kan ook heel confronterend zijn maar in zijn geval ook veel punten waar verbetering mogelijk is. Toen hij ging was hij compleet zonder training en nu zijn wel 2 maanden verder en al super voortuitgang. Nog 4 maanden te gaan :)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:53

Hopelijk zit er iets tussen Cynthia!

Wat een naar nieuws Kabayo.. Hopelijk kan ze er alsnog heel oud mee worden :(:).

Wat heerlijk dat je het veulentje hebt gevoeld Evelien. Ik heb gister ook weer een uur staan voelen maar helaas niks. :(

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:05

Cynthia82 schreef:
Dank u! :)

O, Kabayo, wat een rotnieuws :(:)

Vraagje: Ik heb jarenlang een Samsung gehad en heb voor het eerst van mijn leven nu een IPhone. En dus heb ik nu een nieuwe aftel app nodig, want mijn oude vertrouwde Days Left is geen vrienden met IPhone. Welke aftel app gebruiken de iPhonegebruikers hier?

Ik gebruik Dreamdays 365. Kan zowel op- als aftellen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:32

Hier ook Dreamdays!

Faline, die bordjes zijn prachtig :wow: die kunstenares had ik wel willen weten voor geboortekaartjes, want ik wou zoiets.

Succes Cynthia, hopelijk zit de ideale stal ertussen.

Hier ook Pavo lac voor hoogdrachtige merries als ze het nodig hebben en in begin van zoogtijd. Veulens krijgen niets zolang ze nog zogen en er genoeg gras is. Meestal pikken ze wel een brokje mee van hun moeder.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:54

Silly1972 schreef:
He bah Kabayo, ik weet dat Cushing meestal prima oner controle te houden is, ken er 2 die over de 30 ermee zijn geworden.
Maar geen idee hoe dat is als er ook suikerziekte bij is. :(

Leuk evelien!
Ik mag tegenwoordig nog wel redelijk voelen aan haar buik en denk het wel onder mijn hand heb voelen schuiven, maar echt duidelijk nog niet.
Op welke plek heb jij gevoeld

Ik heb gevoeld tussen uier en binnenkant achterbeen. Daar zo in die regio. En dan voelde ik zachte schopjes. Was ook even zoeken hoor..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:06

kabayo sterkte, nooit leuk je paard zo zien verouderen maar het hoort er nu eenmaal bij en ik denk dat ze het maar getroffen heeft met baasje zoals jij

evelien (naamgenootje :P ) leuk he die schopjes voelen

ik voelde ze voor de uier, ter hoogte van de navel

succes vandaag cynthia

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:44

Ik ben nog vergeten uit te typen dat ik Kabayo sterkte wens. Uit je post lijk ik op te maken dat jullie een beslissing gaan maken?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:46

Fotsy schreef:
kabayo sterkte, nooit leuk je paard zo zien verouderen maar het hoort er nu eenmaal bij en ik denk dat ze het maar getroffen heeft met baasje zoals jij

evelien (naamgenootje :P ) leuk he die schopjes voelen

ik voelde ze voor de uier, ter hoogte van de navel

succes vandaag cynthia

Hé leuk!! :D ja, dat is precies de plek waar ik ze ook voelde. Heel erg leuk, werd er helemaal warm van. Ondanks deze bar-slechte temperaturen :(

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:27

Kabayo, Ach wat ontzettend sneu :(:)

Ik heb de puppy's geknuffeld, ze zijn zo leuk!

AnniekSlijk , Ook al bijna op de helft....

Evelien__, Gaaf!

Dustinlover, Dank je wel, weer wat geleerd!

Van af hoeveel dagen valt er wat te voelen, kan niet wachten...

Ik hoop zo dat de goede stal er bij zit vandaag Cynthia

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:59

Evelien, jij wel en ik nog niet -O- Ik merk ook dat ik te weinig geduld heb om lang naar die buik te staren.
Ik zie wel dat sinds vorige week ofzo haar uier aan één kant een beetje begint te hangen, dus er is iets gaande daar binnen :)
Maar het lijkt nu allemaal nog zo ver weg. En ik weet... Zodra het 1 januari is, voelt het ineens heel dichtbij! :)

Annikab, Dreamdays is niet gratis, zag ik. Klopt dat?

Zo, lange dag vandaag, ik ben gebroken nu! Maar ik heb wel een stal gevonden. Net ietsje duurder dan waar ik nu sta en minder luxe (dat is wel een klein beetje jammer), maar een heel groot pluspunt is dat ze hier wel weidegang hebben én een aparte, kleinere wei, die heel netjes is afgezet met een goed hek, dus veulenproof is en ze daar lekker de eerste weken op kunnen, samen met Dais, voordat ze naar mijn eigen wei gaan.
Mijn huidige stal heeft helemaal geen wei, dus ik was nog hard aan het verzinnen hoe ik dat straks moest gaan doen met wennen aan gras.
Morgen ga ik ze verhuizen :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:41

Fijn dat je een plekje hebt gevonden Cynthia, ik hoop dat de verhuizing morgen goed gaat en dat vooral Daisy snel haar plekje hier zal vinden. Succes ermee!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:45

Kabayo, wat vervelend he dat je ze ouder ziet worden en er gebreken komen. Heel veel sterkte!

Cynthia, fijn dat je een lekker plekje hebt gevonden.

Ik heb vandaag een trap vol tegen mij knie gehad ( niet van mijn eigen paard). Buiten dat ik nu wat kreupel ben en een dikke knie heb ook wel weer geleerd dat ik niet moet vergeten dat het dieren zijn.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:57

Ooh super Cynthia, fijn dat je een leuk plekje gevonden hebt, luxe is niet alles, goede weidegang is inderdaad veel belangrijker :)

Au Liaan , gelukkig niet te ernstig geblesseerd :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:35

Klinkt toch al enthousiast Cynthia, ik hoop dat daisy zich hier wel goed gaat voelen.

Bij een maiden moet je wel wat langer wachten eer je wat voelt of ziet hinte.
Ik vind dat je een maand of twee voor de datum je ze heel duidelijk ziet en voelt bewegen en dan vallen ze weer stil doordat ze geen ruimte meer hebben.

Al moeten ze hier nog vier en vijf maand, ik zie ze vaak al bewegen en ook dat moeders al last hebben van de spruitjes.
En ze worden ook weer dik en dan erna lijkt de buik te zakken en weer verdwenen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:56

Ahh fijn cynt!

Ik heb ook te weinig geduld om te blijven voelen. Toevallig vandaag gedaan maar niets gevoeld.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:08

Fijn Cynthia!
Liaan oei dat zijn de mindere kanten van met paarden omgaan.

Hier een maiden merrie die bijna op zes maanden zit en daar heb ik vandaag een filmpje van kunnen maken van bewegend veulen. Filmpje staat in het volgtopic, zit op mobiel dus hier posten gaat even niet. Maar die van mij is er vroeg bij als ik het zo lees, vanaf zeven maanden is gebruikelijker dacht ik.
Voelen vindt ze vervelend dus dat doe ik niet zo veel.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:58

Das nooit fijn om te horen Kabayo! Sterkte!
Hier ook een op stal die ik er van verdenk cushing te hebben, vrij dikke vacht, wat op de hals de verkeerde kant op groeit en al een jaar lang aan het kwakkelen qua gezondheid.
Binnenkort wordt ie er op getest.

Hier nog weer wat anders, kat bij mn ouders loopt met dikke buik alsof ze schijnzwanger is. Haar laatste nestje was 2 jaar terug en daarna is ze geholpen.
Ben nu ook wel bezorgd dat het misschien wat anders is, vond dr buikje ook vrij hard aanvoelen.
Het is niet direct heel erg dringend, want ze eet goed en is helder en actief, dus ze lijkt nergens last van te hebben, maar zou liefst DA meteen bellen. Soms komt het weekend even niet gelegen.
Helaas niet eerder opgemerkt en mn ouders zijn vrij nuchtere Friese boeren types, die valt dat sowieso niet zo op.

Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:26

Klinkt goed Cynthia, succes met het verhuizen morgen!

Liaan, Oei klinkt pijnlijk, beterschap!

mooney, Wat leuk! Ga straks even in je topic kijken

Faline, Ziet er uit als een behoorlijk dikke buik.
Kan mij goed voorstellen dat je het niet lekker zit.

Geduld, geduld, geduld hebben dus, Gipsy is pas 5 maanden :+

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:07

Cynthia, fijn dat je een plekje hebt gevonden!
Faline, die heeft een hele buik.
Kabayo, er is nog wel veel mogelijk toch? Vraagt alleen wel strak management.