[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:58

Haha, Knolselder, ik ben de grootste bitch van ons drieën (Lies, Roos en ik dan :P)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooie merrie hoor!

En ja vind het hier moeilijk hoor. Wat ook al gezegd. Zulke hele lieve/knuffelige merrie's, kan me ook haast niet voorstellen dat die extreem bitchy worden met een merrieveulen er in. Maarja, misschien zitten er inderdaad twee hengstjes in en zijn het met merrieveulens totaal andere pony's :P
Aan de andere kant zijn het al zulke lieve merrie's, Bolero schijnt hele lieve veulens te geven = ook in het geval van merrieveulens natuurlijk een lief veulen er in O:) hahaha

Enige wat ik hier wat lees. Lies kreeg naarmate deze zomer vorderde met longeren wel steeds meer nijd naar de singel. Laatst met een zadeltje er op ook. Maar dacht meer dat het gewoon aan het groeien van de buik zou liggen/wat gevoelig.
In het land is ze ook wel eens bitchy naar de rest, nouja naar Yazhi. Dat jaarlingetje onder haar moet toch af en toe op de plek worden gezet. Maar dat doet onze niet-drachtige Alfa merrie ook ;)

Ik vrees dat ik gewoon moet afwachten -O-

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:00

Astrid, welkom! En wat een mooie merrie heb je!
En snap je gevoel helemaal. Hier dan twee merrie's met eerste veulens en eerste eigen voor mij (waar ik dus zo dichtbij sta). Allemaal spannend!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:12

Kiki, fijn dat Bo er weer helemaal bovenop is!

Astrid, welkom! Mooie merrie!

Mausi is vandaag voor de 2e keer gescand, op 34 dagen. Alles zag er perfect uit, mooi kloppend hartje gezien, dus top! Nu volgende maand nog 1x scannen en dan begint het lange wachten echt.

Aziza zit morgen alweer op 200 dagen, dus dan zal ik weer eens een paar foto's maken.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:19

AniekR schreef:

Uiteindelijk moet iedereen dat ;)

astriidj, welkom!

AZ, fijn dat Mausi nog steeds drachtig is!
En Aziza morgen op 200 dagen, scheelt ze 1 dag met mijn Daisy.

Nou ik heb ook een volgtopic gemaakt: [KS-MK] [webcam] Dream Team Minis verwacht 6 veulens in 2015

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:20

Astrid welkom, wat een mooie dame heb je!

AZ fijn alles in orde.. *\o/* 200 dagen en 34 dagen... verder uitelkaar gaat haast niet.
Samen afspenen hoef je in ieder geval niet over na te denken.
:')

Hier moeten de heren van dit jaar bijna afgespeend worden.
Nr. 1 is al bijna 8 maand nr. 2 nog net geen 4,5 maand maar ik wil ze samen in 1 stal zetten.
Veel langer wachten gaat nauwelijks Annisse heeft het wel wat lastiger een 8 maanden oud veulen en drachtig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:49

Wauw knolselder, wat een plaatje om te zien zeg <3 Ben normaal echt niet van de kleintjes, maar deze is gewoon echt <3

Welkom astriidj, gezellig dat je mee komt kletsen.

AniekR. Herkenbaar, dat had Bo bij haar eerste veulen ook heel erg begreep ik va de vorige eigenaren (alleen wisten hun niet dat er een veulen inzat).
Moet zeggen dat het tot nu toe niet erger is dan anders, ze heeft er altijd een singeldwang aan over gehouden.
Bij mij reageert ze er weinig op, maar als er iemand even bij komt staan moeten die altijd oppassen. Maar daar merk ik nu ook geen verschil in met anders....

Ja Bo lijkt wel weer redelijk de oude te worden. Als ze de kans krijgt schooiert ze bij iedereen om lekkers. Normaal heb ik daar een bloedhekel aan, maar kon er vandaag wel om lachen (niet dat ze het mocht) gewoon om te zien dat ze zich weer als vanouds voelt hihi.

Vandaag de zadelmaker weer geweest voor controle. Aangezien ik gewoon ook ff een extra checkup wilde vorige maand dus ook voor Bo een afspraak gemaakt.
Helaas ligt m´n zadel niet meer goed. Moet ook zeggen nu ze dus bijna die 2 weken niks gedaan heeft ze best hard gaat.
Zadelmaker kon wel een poging wagen m´n zadel compleet te verbouwen. Maar haar ervaring leerde dat het vaak maar voor 1 of 2 maanden is..... daarna moet je weer.....
Dus besloten om het niet te doen. Ze doet het ook prima zonder zadel of met een BBP.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:09

Astriidj welkom, mooie merrie! Spannend voor beide het eerste veulen :D

Knolselder wat een knap ding!! <3

ik heb ergens een voorgevoel dat er bij de mijne een hengst in zit.. Zowel bij de grote als bij de kleine. Maar zal toch afwachten zijn.. We gaan zien of het waar is :p
22 oktober eerst mijn dame laten nakijken of ze nog recht in elkaar zit. Heb een nieuw zadel gekocht en die word gelijk nagekeken. En volgende week de tweede (en laatste) scan!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:18

Welkom astriid, mooie merrie!

Annelies, gefeliciteerd met je knappe nieuwe aanwinst! We zien haar dus terug in dikke buiken topic 2017 ;) hihi

Marije en Annelies, ik wil jullie theorie niet in de war gooien, maar Star is echt een mega mega schatje, en die heeft tot nu toe 2 merrieveulens gekregen... :o

Nu ga ik verder bijlezen en het topic van Marije bekijken :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:38

MarijeR schreef:
AniekR schreef:

Uiteindelijk moet iedereen dat ;)

Was ook licht sarcastisch bedoeld haha

AZ, fijn dat alles nog goed zit bij Mausi! En Aziza ook alweer zo ver! :wow:

Kiki, ja nou weet ik niet zo goed hoe ze voorheen was, omdat ze in de sport liep en toen niet bij mij stond. Begin van de zomer was het ook niet zo'n probleem met de longeersingel, maar hoe langer drachtig hoe meer gewoon. Ook niet extreem hoor, maar viel me wat op. Staat hier ook een oudere merrie waar je echt bij uit moet kijken als je de singel om doet, die is nooit drachtig geweest ;)
Fijn dat Bo weer de oude aan het worden is! Dan is zo'n vervelend trekje toch even een geruststelling haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:10

AniekR
Bo had het echt extreem. Die tilde al haar achterbeen op al wilde je alleen maar de singel van haar deken vastmaken.
En nu staat ze gewoon los met het opzadelen in haar box. Is bij haar wel echt een kwestie van vertrouwen dat ze weet dat ik het voorzichtig en zachtjes doet. Want bij mijn bijrijder is ze dan toch wat minder lief soms, al gaat het nu een stuk beter al.
Ze hebben haar er echt goed zeer mee gedaan vrees ik.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:57

Na 2 maanden afwezigheid meld ik me ook maar eens. Met gemengde gevoelens.

Pris is prachtig drachtig, buikje groeit mooi en ze doet het heerlijk. Inmiddels al 201 dagen ver dus het echte aftelwerk is begonnen :)

Pony echter, wordt een heel groot vraagteken of we haar überhaupt drachtig gaan krijgen ooit nog. Alles lijkt er nu op te wijzen dat mijn koningin de ziekte van cushing heeft. Wat voor ons eigenlijk alles wel zou verklaren. Verminderde vruchtbaarheid speelt daar een grote rol bij en ik weet niet of ik het Pony aan ga doen om gedokterd te worden.
Vraag me nu al wel twee weken af of er wellicht merries in dit topic zitten die 100% zeker cushing hebben, waarmee gefokt wordt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 06:09

Woogy welkom terug, en pris al over 200 dagen, leuk!
Pony, aii dat is niet leuk!! Fokken met cushing ga ik me niet in mengen, geen ervaring mee ofzo... Sterkte!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 06:44

Ik weet dat er een bokker is geweest die er 1 drachtig had maar vraag me niet wie.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:39

Welkom Woogy! Spijtig dat het met Pony niet zo goed lijkt te gaan. :(:)
Ook geen ervaring met cushing en fokken hier.

Astrid welkom! Wat een prachtige merrie!

Az super dat alles nog goed zit bij Mausi! Je bent weer vertrokken! *\o/*

Kiki fijn dat ze haar oude maniertjes terugkrijgt.

Aniek haha jij de grootste bitch van de drie. :')

Tjinta Oh jij ook aan je afspenen binnenkort,altijd een sneu moment maar daarna zie je de merries wel weer opensloegen vind ik.

Knolselder gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Vera was dit jaar ook van de superbitch die ze normaal altijd is :') naar een lieve merrie gegaan die zelfs aaitjes kwam vragen. Voor het eerst in 10 jaar kon ik ook haar uier aanraken. :') en dat werd een merrieveulen. Alle andere jaren kreeg ze ook merrieveulens trouwens (stand 5 merries en 1 hengstje) en toen was ze wel een heks..dus de theorie gaat hier in elk geval ook niet op.
Na de geboorte werd ze spijtig genoeg wel weer de bitch die we kenden,die beschermt haar veulen tot de laatste dag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:50

Welkom terug Woogy.
Balen dat ze waarschijnlijk cushing heeft.
Ik weet van iemand die dat jaar een veulen had bij een merrie die ze na het afspenen heeft laten testen. Merrie had idd cushing en ik heb geen idee van de waarde, maar is wel gelijk aan de medicijnen gegaan.
Maar die merrie was ieder jaar snel drachtig.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:07

Kiki, ja zo erg bedoel ik dan niet. Lies ging van normaal doen naar een beetje boos kijken en misschien een stapje opzij zetten ;)

Cushing kan ik ook niet zo over meepraten.

Haha tja pretty, kan het ontkennen, maar is gewoon zo ^_^
En Vera bewijst dus het tegendeel. Ja ik kan mijn dames gewoon niet bitchy voorstellen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:38

Woogy, ik weet dat Randalinpony(boktnaam) een pony had met cushing en daarmee gefokt heeft. Misschien haar even vragen? En voor zover ik weet is op cushing testen niet eens zo heel duur of zelfs nog gratis las ik in het topic van Bambi(paardje van de markt wat graadmager is en waar een volg topic van is op vvd).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:59

Ook hier een tijdje afwezig geweest, drukke tijd..

Heb eerlijk gezegd niet alles bij gelezen. Begin even vanaf deze bladzij.

Drachtige merries en zwangere meiden die bitchy zijn :+ Dan worden het jongens/hengsten? Dan krijg ik dit jaar alleen maar merries. Zo lief zijn ze allemaal!

Deze merrie, uitgerekend april, zie je nog niks aan. Afgelopen week is ze voor het eerst mee geweest op wedstrijd (193!) Terwijl ze nog maar 6/7 weken ohz loopt.
Afbeelding

Deze merrie is bijna tegelijk uitgerekend, 2 weken eerder. Zij loopt te genieten in het land van haar pensioen en is al aardig dik.
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:27

Wat een knappe prestatie voor een eerste wedstrijd en zo kort onder het zadel Vulina!
En de andere merrie heeft al een mooie buik!

Lisa, welkom terug, wat leuk dat Pris en Aziza maar 1 dag (of 2?) schelen, Aziza zit vandaag op 200 dagen.
Wat balen van Pony -O-
Cushing kan ik niet over meepraten, geen ervaring mee.

Marije, ik ga vanavond jou topic bekijken. :)

Hier geen voorgevoel wat de merries dragen, heb ik ook nooit moet ik zeggen. Ik ga altijd gewoon uit van een hengst (wordt het ook meestal), dan kan het alleen maar mee vallen :')
En bij Aziza weet ik het waarschijnlijk rond begin januari wel, als ze dan niet begonnen is met uierontwikkeling wordt het een hengst.

Tjinta schreef:
AZ fijn alles in orde.. *\o/* 200 dagen en 34 dagen... verder uitelkaar gaat haast niet.
Samen afspenen hoef je in ieder geval niet over na te denken.
:')

Afgelopen jaar zaten ze nog verder uit elkaar, volgens mij scheelde het toen 200 dagen ofzo, en nu 165 :+ En Mausi bevalt meestal 2-3 weken te vroeg, dus het verschil wordt waarschijnlijk nog wel wat kleiner, helemaal als Aziza een hengstveulen draagt, want dan gaat zij overdragen.
Maar samen afspenen is idd geen optie, dit jaar was de eerste ook al een maand afgespeend voordat de tweede geboren werd :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:46

Woogy, wat balen zeg. Hoe oud is pony? Ik heb geen ervaring met cushing..

Nog even AZ, dan heb je ze weer bij elkaar :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:49

Roma: ik durf er geen geld op in te zetten dat Pris en Aziza die twee dagen ana blijven houden, zie ze er beide voor aan om er spontaan een maand tussen doen...wat dan ook nog eens alle kanten op kan gaan haha.
Mausi was drachtig van de leasehengst toch?

Vulina: Pony is pas 16 jaar oud.

Ik heb haar laten testen maar het resultaat is dat ze heel hoog tegen de onderwaarden van cushing aan zit. Advies was een maand medicijnen en dan opnieuw testen om te zien of ze gedaald zouden zijn. Is dat niet het geval is er een andere reden dat haar hormonen een puinbende zijn en zijn we nog niet opgeschoten. Zijn ze gedaald is dat 'goed' nieuws en is ze ziek.
Volgens de veearts is het een 'baat het niet, schaadt het niet' medicijn maar ik heb er moeite mee om mijn paard iets toe te dienen wat ze eventueel helemaal niet nodig heeft.
Heb nu een homeopatisch middel wat ze krijgt en waar ze hopelijk van opknapt.
Of ik haar nog weer laat dekken weet ik nog niet. Een dikke domper is het sowieso wel ;(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:08

Dat kan ik me voorstellen. 16 is ook nog vrij jong.. heb wel positieve verhalen gehoord trouwens over dracht en cushing. Een klant van ons fokt wel met een merrie met cushing. Hij vertelde dat zij juist beter was in de dracht..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:09

Ja, daar zie ik ze ook wel voor aan :D Aziza haar dracht bij een merrie of hengstveulen kan al 3 weken verschillen, dus geen idee wat ze dit keer gaat doen.

Mausi is verleast, ze is drachtig van MAS Bilal (Al Adeed Al Shaqab), het veulen is dus gefokt door en in eigendom van de leaser.
Afgelopen jaar was ze drachtig van mijn leasehengst van vorig jaar, daar heeft ze in augustus een hengstveulen van gekregen.

Ik kan me wel voorstellen dat je Pony liever geen medicijnen geeft die ze eventueel niet nodig heeft. Ben benieuwd of ze op gaat knappen van het homeopatische middel, ik duim voor jullie!
Het bericht van Vulina klinkt dan wel weer positief wat betreft dekken, maar dat zal vast ook bij elk paard verschillend zijn.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:19

Jammer Woogy. Mijn oude merrie van 23.5 verdenk ik er ook lichtjes van maar die moet ook helemaal niet meer fokken.

Vulina wat goed zeg van je jonge merrie! En die ander heeft wel een buikje al inderdaad!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:25

Zo hè hè, eindelijk bij gelezen. Nu pogen niemand te missen :P

Welkom aan de nieuwelingen!

Schitterend mooi diertje Knolselder, hoog :~ gehalte

Kiki, superfijn om te lezen dat Bo weer zichzelf is. Kun je weer rustig slapen :)

AZ, Yes! Fijn dat het vruchtje nog mooi zit.

Cynthia, fijne vakantie gehad, lekkah. Nu weer de moed bij elkaar schrapen om weer aan het lopen te beginnen :)) Ik ook hoor :o Ik doe braaf iedere week m'n PoleFitness lesje maar dat was het dan ook. Zal vandaag wel een extra uitdaging zijn, aangezien ik afgelopen maandag weer verder ben gegaan met m'n tattoo. Gelijk een klein extra stukje in m'n nek laten zetten, kon het niet laten hihi.

CL,
Bij Joan is het precies zo in de training. Nu ze drachtig is lijkt het wel of ze alles veel gemakkelijker oppakt. Ik denk dat ze gewoon wat meegaander is nu en wat minder haar eigen wil probeert door te zetten :')

Ik heb vanaf het begin al een "hengst" gevoel bij Joan. Ze is ook behoorlijk wat vredelievender en staat lekker te suffen tijdens het poetsen. Eerder mocht je bij de gratie god's poetsen zeg maar :') Haar moeder heeft ook maar 1 merrieveulen gehad voor de rest alleen maar hengsten. Zou dat erfelijk kunnen zijn?
Gisteravond nog even een paar foto's gemaakt. Onder het licht van de buitenbak zie je haar appeltjes ( voor onze zuiderburen bloemetjes toch?) goed. Ze is op deze foto's 115 dagen onderweg

Afbeelding
En eentje op de vaste plek op de poetsplaats

Afbeelding