[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:28

Een grotere dun ben ik inderdaad nog niet zo vaak tegengekomen!
Een kleinere had ik wel voor je. :P

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:55

Mijn merrie blijft leeg dit jaar maardat heb ik vorig jaar ook geroepen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:02

Even om me erop voor te bereiden.. Is het verslavend, dat fokken? :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:04

Luna wordt wel gedekt, dit jaar, de andere twee pas volgend jaar.
Ben weer voor karakter gegaan en toch ook wel gekeken waar de hengst mijn merrie kan verbeteren omdat ik het veulen wil aanhouden als het een merrie wordt

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:07

Murosch schreef:
Ik heb juist voor een koele hengst gekozen, omdat mijn merrie een flinke gebruiksaanwijzing heeft. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het veulen zal zijn qua karakter!

Zie je bij jouw merrie al iets aan haar uier XshaartjeX?

Nee nog helemaal niets. Zijn nog theezakjes zoals Nicole het zo leuk noemt _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:11

Voer je ook merriebrok? Dat schijnt ook wat uit te maken soms. Maar het verschilt ook heel erg per merrie. De mijne is maiden, dus geen vergelijkingsmateriaal verder.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:12

Murosch schreef:
Even om me erop voor te bereiden.. Is het verslavend, dat fokken? :)

*\o/* ja zeker

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:19

Murosch schreef:
Voer je ook merriebrok? Dat schijnt ook wat uit te maken soms. Maar het verschilt ook heel erg per merrie. De mijne is maiden, dus geen vergelijkingsmateriaal verder.

Mijn merrie is ook maiden, zou volgens de telling over 25 dagen pas veilig zijn (weten niet wanneer ze gedekt is) zou gerust al 20 dagen veilig kunnen zijn als ik reken van de maximum vrucht. Krijgt al 2,5 maand merriebrok en begint echt uier te krijgen nu maar ook geen vergelijkingsmateriaal helaas :(

Heel verschillend ook van meningen, op bokt zeggen ze veel minder lang drachtig als fokkers via fb dus heel moeilijk voor mij allemaal

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:22

maw er is geen telling. :') dat is wel vervelend ja.

Fokken verslavend,hoe kom je erbij? :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:28

Enorm vervelend, we kunnen gokken... De telling in onderschrift is van de scandag beginnen tellen, maar kon makkelijk 50 dagen verder zitten, dus dan zou ze al 325 dagen zitten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:33

Vreselijk verslavend :')

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:36

Natanalientje wordt dit jaar niet weer gedekt, en misschien wel nooit meer. Ligt aan hoe het dit jaar gaat en of ik er ruimte voor heb. In eerste instantie is het in ieder geval niet de bedoeling.

Even iets heel anders! Ik heb een vraagje. De mensen waar Natanalientje een hele poos heeft gestaan en waar Fellow is geboren zijn op zoek naar een klein, braaf shetje voor hun pleegkindje. Het meisje blijft daar voorlopig nog, ze wordt in april 5 en ze willen graag een shetje voor haar kopen. Ze hebben momenteel 2 pony's (1 is drachtig, dus binnenkort 3), maar die zijn veel te groot voor het meisje. Aangezien het meisje enorm gek is van paarden willen ze er een kleintje bij kopen, zodat zij ook lekker aan de slag kan. Het gaat dan om poetsen en spelenderwijs leren met paarden om gaan. Ze zijn niet van plan om heel veel voor de pony (aankoopprijs) uit te geven. Zijn mensen die enorm goed zijn voor hun dieren. Ze zoeken dus een lief, braaf, mak en gezond shetje onder de meter voor een niet al te dure prijs! Iemand die toevallig iets weet? Dan hoor ik het graag!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:37

het is zeker verslavend, niks is leuker dan veulentjes in je weide, maar toch denk ik erover de dames een jaartje rust te geven, hangt ook af van de veulens die dit jaar geboren worden, ik wil echt graag een eigen gefokt merrieveulentje houden, niks mis met hengstjes, maar die moeten wel verkocht worden

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:55

Murosch schreef:

Ja ze krijgt nu ongeveer een maand merriebrok. Ze zit nu op 3/4 per dag dus niet heel veel hoor. Dit wordt ook haar eerste veulen dus ik heb ook geen idee wat ze gaat doen en hoe het ontwikkeld. Maakt het extra spannend hah

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:55

Ik fok een opvolger van mijn merrie. Dus als het deze keer wel goed gaat blijft mijn merrie ook leeg! Al fok ik er het liefst nog een paar omdat ik t echt leuk vind, dus ja misschien voor mij ook verslavend :+

Mijn merrie vandaag op 278 dagen..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:59

Fokken is SUPER verslavend!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:34

Gave hengst nicole, schattig zo met dat meisje :)
Ik zie weer mooie buikjes en tietjes voorbij komen :)

Cira mee naar de paarden gehad, bleef braaf in de auto, de kennismaking met mijn merries was toch wel erg spannend nog

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:42

Mooie buikjes allemaal weer. Velen komen al in de buurt van de 300. Gaat bij iedereen al zo hard. Ben benieuwd naar de baby's, want het zijn vrijwel allemaal mooie en interessante combinaties.

Lady Liberty blijft leeg voor de rest van haar leven. Mevrouw word in mei 21, dus het is mooi geweest, haar aller laatste veulen. Oma-mama :=

Ik baal er van niet te weten hoeveel veulens ze nou precies heeft gehad. Sowieso eentje van 4 jaar geleden, maar de bijrijdster van bij de vorige eigenaresse zegt dat ze waarschijnlijk nog een veulen heeft gehad. Alleen niet KWPN ingeschreven.. lastig lastig haha

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:50

Yeah beginnende uiertjes in het topic! :D

Hier worden ook weer een aantal merries gedekt dit jaar, ik denk 6 of 7.
Maar eerst nog 2 eruit. De eerste 2 zijn al weer hengstig (geweest) na het veulenen maar pas in maart begin ik met schouwen en dekken.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:58

Ik ga proberen wat actiever te worden met schrijven.
Ik lees wel alles en soms reageer ik ook wel.

Mijn Welsh A merrie zit vandaag op 313 dagen dracht.
Ik dacht ook maar eens te gaan pendelen...er gebeurd gewoon niks! :\
Hebben meer van jullie dat?

Sinds gisteren is de uier aan het groeien, als dit bij haar gebeurd is de bevalling aanstaande, de uier loopt dan niet meer terug.

Ze moet dus nog 4 weken, maar ik verwacht het veulen tussen de 10 en 20 dagen, ik denk niet dat ze de tijd volmaakt.

Gisteren
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:36

pretty schreef:
Hier een aantal dekkingen voor Cas in de planning. Hij mag zich eens gaan bewijzen,de vakantie is uit. :P En ik zou ook nog graag een nieuwe merrie erbij hebben voor onszelf,NMPRS of BMP liefst.

Als je Cas nou optilt, zou ie dan op mijn fries passen? :')

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:59

Ik vind het fokken ook al aardig verslavend := en dit worden pas het 2e en 3e veulen :D

Fairy zit vandaag op 300 dagen *\o/*
Ik vind het veel te snel gaan eigenlijk :oo
Haar buik is al heel erg naar beneden gezakt, van voren zie je gewoon bijna niet meer dat ze drachtig is.... Hebben meerdere merries hier last van? Is het niet wat vroeg om al te zakken?

Afbeelding

Van de zijkant daarentegen zie je nog heel goed dat ze drachtig is :D ook haar kont lijkt wat puntiger te worden.

Afbeelding

Afbeelding

Haar boobies lijken van de zijkant heel wat:

Afbeelding

Maar zijn eigenlijk nog niks veranderd

Afbeelding

Zit nog steeds met het dillema om internet in de stal te krijgen... Iemand nog ideeën? De stal staan 85 meter bij het huis vandaan en er kan niet bekabeld worden vanuit huis...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:02

Fries in een gat Leonoor?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:04

joyce83 schreef:
Ik las hier dat een aantal mensen de IP camera van de Aldi hebben gehaald. Weet iemand me te vertellen of die met een cd of iets dergelijks geinstalleerd moet worden? Mijn vader heeft die camera een jaar geleden niet aan de gang gekregen en wilde die aan mij geven, maar we weten niet meer of er een cd bij zat of dat hij heel eenvoudig te installeren is.

Er zit wel een cd bij, maar ik weet niet of ik die nodig heb met installeren. Heb nog niet geïnstalleerd. :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:18

ponyparadijs schreef:
Fries in een gat Leonoor?

Zou kunnen, ze is met dekken erg braaf!

Mooie buikjes en uiertjes allemaal!