[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:06

pretty schreef:
Talida dat is zo een zuchtplaat hé. Dat heeft mijn merrie nooit gehad maar je ziet het toch vaker voorbijkomen!

Heeft dit ook nog een andere benaming? Als ik op zuchtplaat google kom ik bij hele andere dingen uit >;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:08

de officiele benaming zou ik niet weten,gewoon zucht dan zeker? :o

Amandake jee die uier van Kyra kan ook niet meer spannen! Die moet toch eens overstag!

Nada elke merrie en elke uier is natuurlijk weer anders. Ze heeft zeker een hele vooruitgang gemaakt bij die vorige foto en dat laatste beetje komt vaak net voor de bevalling! Je hebt groot gelijk dat je waakzaam bent hoor!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:12

Nada schreef:
Ja ik heb zo'n idee dat heel veel merries zo'n 2 weken voor het veulen komt opeens een sprint hebben wat betreft hun uier. Maar dat is maar een idee hoor :Y) .

Laat dat maar niet profetisch zijn, dan kun je zelf mss nog 2 weken wachten nu :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:22

Op zoek naar zuchtinfo kwam ik ook nog dit tegen, wie had ook alweer wat bloedverlies bij de merrie?
Citaat:
Bloedverlies uit de schede is voor een fokker een alarmerend verschijnsel. Treedt dit op na de geboorte dan is volledig terecht. Dergelijke bloedingen kunnen een groot gevaar voor de merrie zijn, hulp inschakelen is dan ook vrijwel altijd nodig.

Als bloedverlies optreedt tijdens de dracht dan is dit zelden levensbedreigend, zeker wanneer dit bloedverlies zich beperkt tot enkele druppels per minuut. Bloedverlies uit de schede tijdens de dracht wordt vaak veroorzaakt door "spataderen" in de schede en geven geen aanleiding tot ernstige complicaties. Wel is het handig om het paard door een dierenarts te laten onderzoeken om de diagnose te bevestigen. Bij veelvuldig bloeden kan dichtbranden of onderbinden van de adertjes een optie zijn.

ColdstarZ

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:24

K wou hiermee even laten weten dat ik de meest domme persoon op aarde ben.. vandeweek toen het veulen geboren was heb ik aangegeven dat ze First Whisper's Kolibri heette.. dit zou de hengstennaam zijn als het een hengstje zou zijn...geloof dat ik me haren Blond ga verven, en een bril aan ga schaffen..

De naam van ons merrie veulen luid:..

First Kolibri's Whisper...

Sorry foutje.. k ga nu ff bijlezen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:28

_O- _O- _O-
Amandake 2? :+ O nee, die zat niet alleen verkeerd qua naam maar ook qua geslacht. :+

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:35

hahaha...
Gelukkig zit ik dan alleen maar fout met de naam... t is in ieder geval een echte merrie!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:36

Ik zal vanmiddag alle veulie-verhalen eens bijlezen. Hier helaas wat minder nieuws. -O- Sinds gister staat de merrie op 3 benen... ze loopt amper en als ze loopt gaat het heel erg moeilijk. K hoop op een hoefzweer, dus vnvd ff een smid erbij. Hopelijk is het niet wat anders.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:38

Nada schreef:
Ja ik heb zo'n idee dat heel veel merries zo'n 2 weken voor het veulen komt opeens een sprint hebben wat betreft hun uier. Maar dat is maar een idee hoor :Y) .

Ik hoop het, die van mij heeft nog steeds niks.. -O-. Het was maart/april dat ze gedekt werd, dus neem aan dat het toch wel binnenkort moet komen..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:44

rowo schreef:
Ik zal vanmiddag alle veulie-verhalen eens bijlezen. Hier helaas wat minder nieuws. -O- Sinds gister staat de merrie op 3 benen... ze loopt amper en als ze loopt gaat het heel erg moeilijk. K hoop op een hoefzweer, dus vnvd ff een smid erbij. Hopelijk is het niet wat anders.

Balen Mandy, hopelijk valt het mee en is het inderdaad een hoefzweer!

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:09

wowiee! Paar dagen niet hier gekeken en gelijk 10 pagina's erbij!
Ga het niet allemaal lezen hoor!
Hier ook nog geen veulen..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:12

Haha, Daan je sms was wel goed, en dat was nog eerder :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:43

Ach maakt toch niet uit van die naam!
Wel grappig,enne wanneer zien we die blonde coupe haha!

Gister naar de hengstenshow van de dalhoeve geweest mooie show.
Reflection en Wynton even gefilmt..
Verder een hoop leuke dieren gezien!

Melody gister dr deken afgegooid nu is het toch warm genoeg!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:51

Hmmm, de merries wachten op nóg mooier weer ofzo?

Melody, wij zijn ook naar dalhoeve geweest, maar we vonden het wat tegenvallen. Ampere helaas wéér niet onder zadel, aantal hengsten viel ons tegen, en oa Florencio was er niet :(
Ampere vind ik wel weer érg gaat, en ook Valdez en Rosengold vonden we erg aanspreken, zowel qua bouw, gangen als uitstraling. Maar verder vond ik het eigenlijk niet zo...

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:59

k had toevallig vandeweek haarverf gehaald omdat ik alweer licht haar begon te krijgen.. en dat is donkerbruine verf..
K denk ni dat k me haar blond moet verven.. ben bang dat ik er ni uit zie dan....

@ rowo.. sterkte he!! hopen dat het idd een hoefzweertje is en de hoefsmid het op kan lossen voor je!!

K heb de strijd met het schrikdraad in de wei maar opgegeven.. al het riet en takjes enzo gesnoeid dat t schrikdraad goed doorloopt overal.. alleen heeft mijn liefstallige max van de winter een paal uit de grond getrokken toe ie op t weitje stond en nu krijg ik die paal ni terug de grond in :S... nu kunnen mams en kind nog ni heel de middag in de zon spelen :@.... ff wachten op me schoonvader dan kan hij met z'n sterke handen en armen de strijd aan met die paal.. stroom erop en mams en kind kunnen vanaf morgen ongestoord heel de dag buiten spelen.. vinden de rijbak wel erg zwaar voor de kleine..
K ga nu ff foto's uploaden van het buiten staan en droogfoto's.. hier zal ik er een paar plaatsen, de rest zal ik in me eigen topic plaatsen.. anders worden de pagina's hier wel erg snel vol...

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:00

Talida schreef:
pretty schreef:
Talida dat is zo een zuchtplaat hé. Dat heeft mijn merrie nooit gehad maar je ziet het toch vaker voorbijkomen!

Heeft dit ook nog een andere benaming? Als ik op zuchtplaat google kom ik bij hele andere dingen uit >;)

Ons trekpaard had dat ook altijd aan het einde van haar dracht wij noemen het een vochtplaat.
Na de geboorte van het veulen trekt het vrij snel weg.
Afbeelding

Rowo sterkte hopelijk is het een hoefzweer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:04

@ coldstarZ... ik heb ff gemist wat er met je schrikdraad was?

Ik heb net ook ff de uier van de merrie gecheckt en er zitten 2 vage bobbels voor haar uiers. Aan beide kanten zeg maar. Heb ff foto gemaakt, maar is niet echt duidelijk. Iemand enig idee wat dat is?

Afbeelding

En nog 2 foto's van vandaag. Op de eerste is duidelijk te zien dat ze haar been totaal ontlast.
Afbeelding
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... fb0050.jpg

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:11

Stipje hier en ik zal even de data doorgeven van de merries! De eerste is met een week alweer uitgerekend!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:12

we hebben naast ons rijbakje (die te klein is om in te rijden met een paard) een weiland die we speciaal voor merries en veulens 'extra' veilig afgezet was.. van de winter toen de grond bevroren was heeft mijn paard en nog 3 anderen er op gelopen.. alle 4 niet ouder dan 4 jaar.. dus altijd dollen in de wei.. mijn paard gleed toen uit en trok een paal mee uit de grond...
Whisper en First zijn nou iedere dag 2 uurtjes in de rijbak geweest.. maar willen ze op de wei zetten nu ie mooi droog is.. mja dan moet je alles eerst nalopen.. was vanochten om 8.15 begonnen met alles te snoeien rond om.. en toen met die paal begonnen.. en die blijft niet in de grond staan.. k heb t opgegeven.. is iets voor mannen met zware hamers sjouwen enzo.. moeders en kind gaan vandaag nog maar even de bak in.. sorry whis geen grassies eten vandaag...

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:17

@rowo ik denk dat het ook gewoon oedeem is voor de uier..

hier weer een normaal vol uier hahaha

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:18

Niet ernstigs dus denk je?
Omdat ze nu ook op 3 benen staat maak ik me wel steeds meer zorgen. Ze loopt wel stukjes in de wei gelukkig, maar ze staat totaal niet op haar been.

Het 'leuke' is nog dat ik vanmorgen de 4,5 jarige ging rijden en die was ook al niet rad :(

@ coldstarZ: oh vandaar... dat verhaal had ik niet mee gekregen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:27

Rowo, lijkt idd een hoefzweer als ik je verhaal lees, acuut op drie benen, en echt niet willen belasten.
Die twee bobbels is zucht.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:35

Diane_Basje schreef:
Dus hoop niet dat iemand van jullie die besteld had? _O- :n

Als tie bij mij landt, dan zit-ie iig verkeerd (of ik heb iets gemist), dus dan bind ik Lucie wel om zijn nek, gooi hem omhoog en stuur hem naar Savath.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:42

Hier overigens nog geen spannende uiers ofzo. :') Nog zo droog als een kurk. :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:44

@ Rowo: zo op het eerste oog zou ik ook hoefzweer zeggen. 'Loopt' ze op haar tenen?