Mijn Fjordje vandaag op dag 319 (nog 1 dagje, dan is het levensvatbaar!)
En haar alweer bijna 7 jarige zoon Ullwinn (v. Halldor) (ja hij is nog grijs van het scheren van afgelopen winter, maar zijn haar is alweer aan het groeien gelukkig)
De papa van het veulen (Stedjeblakken)
En een veulen uit de papa van mijn veulen (Stedjeblakken) en een moeder die dezelfde vader heeft als mijn ruin (Tea v. Halldor)
Hot news ...... WE HADDEN ZOJUIST 1 PIEPKLEIN HARSKEGELTJE .... !!!! (heb 'm eraf gepeuterd en mee naar binnen genomen om aan manlief te laten zien, hoe erg ben je dan ! ). Ik ga maar lekker m'n bedje in, hele nacht Keeva bekijken op de televisie ... ze staat zonder birth alarm, m'n nieuwe komt morgen binnen (weet niet of ik dat hier verteld had, maar m'n birth alarm bleek dus niet goed te werken, krijg nieuwe opgestuurd van leverancier, maar die komt morgen pas ), dus het zal vannacht wel geboren worden, ha ha
Tinkerloos, die van jou komt ook zo, hoor !!! . Misschien is Femke nog wel eerder dan Keeva, je weet het nooit met die gekke merries van ons !!
O nee hoor, Keeva vind alles prima. Bij haar vorige veulen waren zowel manlief als ik bij de geboorte, en we mochten alles, veulen afdrogen (geboren in januari), mee naar binnen nemen ... ze is een goede moeder, maar staat ons gewoon heel veel toe ...
Ga nu naar bed, moet vannacht foto's van het veulen maken
Ik ga witje nog even controleren en dan naar m'n bedje. M'n moeder gaat rond 1 uur naar bed, dus die kijkt tot die tijd af en toe. M'n zusje gaat er vanacht nog even uit, en ik ook nog even. Ik ben dus benieuwd.
Truste allemaal. Ik weet morgen ochtend of ik een veulie heb. Ze staat niet aan huis,en de boer waar ze staat gaat om 23 uur naar bed. (dan kijkt hij nog even bij Femke..) Als ik dus niks hoor,is er niks geboren,en morgen ochtend staat hij vroeg op voor de koeien,dus dan ben ik de eerste die het hoort...
(eergisteren ging om 06:15 de telefoon,dus ik stond meteen al naast mijn bed in de startblokken...was het verkeerd verbonden...)
Keeva!!! Voor in je plakboek hihi. Gekkerd, hoop dat je vanavond plenty foto's moet maken!!
Tinkerloos, spannend zo tussen 23 uur en vroeg op geen info. Voor jou hoop ik ook op een snel veulen!
Ylana, rode randen kan idd adertjes door de druk zijn, nu ik het zo lees kan ik me wel zoiets herinneren ja.
CF, naderende uitgerekende datum.
Stef, oh cool een fewspot Samba toch? Ben wel heel erg benieuwd wat er uit komt hoor. Wil graag als volgende veulen ook een spikkel en hoorde dat je dan met een fewspot 99 procent kans hebt daarop. Bayerns Raki vind ik ook erg mooi.
Nog geen veulen? Pfff, inderdaad een olifantendracht....heb je nog een jaartje?
@Cheveyo: een few spot geeft 100% appaloosa. Bayern's Raki is inderdaad gaaf, echt een heel leuk hengstje met een zeer goed karakter. Van de mini's is hij ook mijn favoriet. Maar als je kleur wilt fokken, kun je denken aan Rocky van de Hoeve, of eventueel Two Spot van de Immetjeshoeve (is Bayern's Raki x Rocky als ik het goed heb). Laatste is alleen een jonge hengst dus van nafok nog niks bekend.