Wij hebben dan vanaf 12 uur, 2 uur, 4 uur 6 uur. 8 uur ben ik weer wakker. En dan is het eigenlijk puur gedrag van de merrie kijken. Als het wel ineens omslaat ben je erbij. Maar goed, voor t zelfde geld ben je dat ook met alarm. Of gaat het overal tussendoor. Je weet het toch niet.
Wij bouwen graag die zekerheid extra in. Opzich gaat bij deze merrie het alarm wel vaak genoeg af en check je dus alsnog, zet je de wekker uit omdat je al gebeld wordt.
J_emma
Geplaatst: 24-03-21 23:44
Het is en, en toch? Ik heb birth alarm en check de camera 's nachts een paar keer. Voor nu was dat ok. Dag 341, als ik vanaf dag 320 was gaan waken weet ik niet hoe ik nog normaal had moeten functioneren. Maar komen er meer signalen, dan ga ik wel waken ja. Tot nu toe 1 prutnacht gehad omdat ze heel onrustig was. Toen heb ik ook vrijwel continu op de camera gekeken.
Laatst bijgewerkt door J_emma op 25-03-21 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Wij bepalen dat ook aan signalen. Uier, lekken, gedrag zijn toch de hoofdpunten. Wij zijn begonnen met checken in de nacht op dag/nacht 319 op 320. Maar goed, je kan in mn berichten wel terug vinden wat voor een uier ze toen al had. Met theezakjes doen we da niet standaard vanaf 320 ofzo.
Gefeliciteerd Dennenboom en Dustinlover! Het wachten werd eindelijk beloond.
Ik heb het birthalarm wel echt gebruikt om ook wat nachtrust te pakken. Al werd ik van de spanning toch nog meerdere keren wakker per nacht. Het bracht me wel wat meer rust.
Vandaag hebben ze eventjes op de wei gestaan en heb daar toch even de trailer voor gepakt. Ging perfect! Veulen er in, moeder er achteraan en rijden maar. Hebben ze er gelijk een positieve ervaring bij.
Dddara ik las jouw struggle met het halster. Die van mij is er ook niet makkelijk mee, maar ik blijf toch stug volhouden totdat het normaal is voor haar. Gewoon vasthouden, om en klaar, niet te veel poespas en geaai. Ik mag haar inmiddels wel gewoon overal aanraken, zonder moeite. Hoe en wanneer oefenen jullie met het meelopen?
Heerlijk genieten hier.
Al_Zawraa
Geplaatst: 24-03-21 23:58
Ual, fijn dat het zo goed gegaan is, die is straks super makkelijk op de trailer!
Kathleen, respect voor je bijleespost elke keer! Uiteraard houden we de beentjes van Jahwhar in de gaten. Maar voor nu lijkt het allemaal in orde te zijn.
Hier qua waken alleen de camera. Ik let goed op de signalen en als het er echt op lijkt blijf ik wakker. Dat heeft me tot nu toe steeds hooguit 2 nachten slaap gekost (plus evt daarna nog de nachten ivm niet zonder mij erbij kunnen drinken). Ik gebruik geen birth alarm, maar ik zou daar ook absoluut niet blind op durven vertrouwen, gaat te vaak niet af. Bij Aleeyah zou hij ook pas afgegaan zijn nadat ze al zeker 10 minuten bezig was.
Nog een beetje spam van vandaag Jahwhar zit echt goed in elkaar, wat een krachtig, gespierd veulen is dit!
Gefeliciteerd dustinlover en dennenboom met jullie knappe veulentjes!!
J_emma
Geplaatst: 25-03-21 00:06
suffie schreef:
J_emma, jij werkt toch ook in het onderwijs? Misschien jij ook geluk met de meivakantie?
Met Anne hoop ik wel inderdaad. Zou leuk zijn!
Riv_Q
Geplaatst: 25-03-21 00:17
Hier vorige keer ook wekker en alarm. Als ik niet wakker was gebeld door het alarm had ik het mooi gemist. Mijn wekker stond pas een halfuur daarna! Ze was de uren voor de bevalling echt de rust zelve....
Nu dus ook een camera erbij, scheelt steeds uit bed komen bij vals alarm.
Kyrkelover, ik zou ze daar weghalen. Je zou ten alle tijden naar je paard moeten mogen.
Caesar, prachtige foto’s. Plaatje van een veulen.
Kabayo, dat is wel heel braaf en stoer van hem.
Dennenboom, wat een lieve foto’s!
Ual_95, jong geleerd is oud gedaan.
Al_zawraa, oh jou foto’s Te mooi gewoon!!! Blijft hij vos? Of gaat hij schimmelen?
Ik vind het birthalarm ideaal. Gebruik wel nooit de slaapstand. Heb wel een platslaper, maar kijk liever wat vaker dan dat het alarm niet goed af gaat bij de bevalling.
Kyrkelover. Als ik zo het verhaal hoor zou ik haar ook weghalen. Je wilt haar nu juist goed in de gaten houden.
Ik zou ook niet alleen vertrouwen op het alarm. Ik heb hier al een aantal keer een staande bevalling gehad. Door de gedrag veranderingen wisten we dat ze gingen bevallen.
Kathleen. Spannend, zal vast niet heel lang meer duren
Ual. Wat heerlijk
AZ. Prachtig mannetje. Laat je de merrie weer terug dekken, met de hoop op een merrie veulen?
Ceasar. Wat zijn ze leuk!
Kabayo. Wat doet hij het goed. Zo braaf al
Alicelover. Heel knap is hij
Sammie had voor het buiten staan hars aan één speen. Kwam ook snel weer terug. Na het buiten staan was uier niet heel veel terug gelopen. Zal vast geen dagen meer duren
Wild Thing gaat ook nog goed. Zo blij dat de medicatie heeft aangeslagen.
Ik ga m'n bed induiken stomme pony... Het mooie weer komt eraan dus ik hoop toch echt dat ze ff gauw dat veulen uitpoept. Deze nachtrust, of meer gebrek daaraan, is niet bepaald bevorderlijk als je van 8.30 tot 16.00 op cursus moet zijn en examens moet doen pfff, ben wel gaar
AM hipeb dat Sammie je niet lang meet laat wachten.... en toppie dat wildthing zo goed gaat!
Kathleen nee zitten geej drupjes aan, maar allemaal droge korreltjes, vandaar dat ik me af vroeg of ik er wat mee moest doen. Gistet wilde ik voelen, maar daar reageert mevrouw heel boos op, oren plat, en staart swiepen.... ben benieuwd of ik de ph strips überhaupt kan gebruiken als het einde in zicht komt....
Ual top dat het zo goed gaat in de trailer! Wat een plaatje samen!
Even over het birthalarm: Ik heb vorig jaar voor het eerst met een van de nieuwste technieken gewerkt: een temperatuurmeter en een app. Ik ben hier echt mega enthousiast over. Voorheen had ik een singel die af ging als ze plat ligt, echter als dat alarm gaat, dan moet je verdomd snel zijn. Met dit alarm heb ik via de app iedere 5 minuten een temperatuur update. Je ziet vaak enige tijd van te voren dat de temperatuur wat aan het dalen is. Als de temperatuur ineens “hard” daalt ten opzichte van het gemiddelde, dan word je gebeld.
Vorig jaar was ik gebeld, toen heb ik rustig op de camera gekeken, er was nog niks aan de hand. Ik ben naar de locatie gereden, heb de singel af gedaan, ben in de kantine gaan wachten en op de camera kijken. Ik kon rustig de juiste mensen inseinen. En toen 1,5 uur later begon ze onrustig te worden en kwam alles op gang.
Met dit alarm hebben we vorig jaar 4 veulens gehad, elke keer ongeveer 1,5 u voor het moment netjes een belletje gehad. De meter blijft goed zitten, soms als ze gaan staartschuren dan kan het nog wel eens voorkomen dat de meter er uit gaat, dan krijg je vals alarm. Maar dat is geen ramp.
Klopt er iets niet aan de lijst of is je merrie veilig (mini’s vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen) en wil je erbij, stuur mij een pb en ik voeg je toe!
Dan word je wakker van de wekker kijk je naar de camera( wat al gewoon een gewoonte is) kijk je nog een keer want he zie ik nou wat. poedersuiker vlies. In mijn pyjama op crocs naar de stal gerend oh ja jas nog mee. Kom op stal ( 50meter) Vlies van de kop. Wow veulen. Maar niet die op het lijstje staat. Nee nr 3 vandaag zou ze op het lijstje komen. Dag 320 dus Niks aan de spenen wel net onder de camera. Dussss ik lig nog bij te komen.
Wel een mooie wat ik zo zie Hengst , donker bruin, 2 wit kruislings 1 voor en 1 achter bles Van Atleet de tuigpaard hengst die naar Amerika is gegaan afgelopen jaar